W140 peruutustapit ja talvi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Mandrake
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: La 24.06.2006 12:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

W140 peruutustapit ja talvi

Viesti Kirjoittaja Mandrake »

Kuinka toimii talvella kun tapit ei pääse nousemaan jään takia? Kysyisinkin
kokemuksia talvikäytöstä, rikkoutuuko alipainejärjestelmä jos tapit
jäässä. Itsellä ei ole tallia tai katosta autolle joten sään armoilla ollaan.
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Saiskos nuo tapit toiminnasta pois kokonaan, eikös ne oo aika turhat? Itse ajelin aikoinaan jonkinveran W140 turbodiiselillä enkä kyllä koskaan peruuttaessa ko. tappeja seuraillut.
Viimeisistä vuosimalleista ne taisi jo jäädä poiskin, kun autoihin tuli peruutustutkat.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Niille tapeille pitäisi olla oma paineilmakompressori jossain piilossa, joten siitä piuha irti, niin pitäis pysyä alhaalla....
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
markku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 598
Liittynyt: Ti 02.09.2003 06:58
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Ei ei

Viesti Kirjoittaja markku »

Mesedesi kirjoitti:Niille tapeille pitäisi olla oma paineilmakompressori jossain piilossa, joten siitä piuha irti, niin pitäis pysyä alhaalla.
Sama kompura ( takapenkin alla ) hoitaa myös keskuslukituksen ja takaniskatuet joten ei piuhaa irti. Systeemi on pneumaattinen ja toimii vain peruutettaessa = harvoin, joten uskoisin niiden toimivan myös talvella. Tavallinen moottoriantennihan on eri juttu, kun se on pystyssä aina ajaessa ja saa suolakylpyä osakseen ylen aikaa.
S320L -97
Timppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 294
Liittynyt: Pe 20.06.2003 14:42
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Toimii myös talvikeleillä, ei haittaa lumi tai jää.
Mandrake
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: La 24.06.2006 12:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Hyvä!

Viesti Kirjoittaja Mandrake »

Kiitos vastauksista.
ripa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ma 06.12.2004 15:34

Viesti Kirjoittaja ripa »

No voi veljet! En oo ikinä tämmösistä tapeista kuullutkaan. Ei kellään oo kuvaa niistä?
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14201
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

ripa kirjoitti:No voi veljet! En oo ikinä tämmösistä tapeista kuullutkaan. Ei kellään oo kuvaa niistä?
http://mbwde.curry.hl-users.com/Medieng ... 0F1965.jpg

Nousevat siis ylös kun pakki kytketään. Oli vakiona 1991-1994.
Viimeksi muokannut Timo L., Ke 11.10.2006 15:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Juha220D
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: La 07.10.2006 15:36

Viesti Kirjoittaja Juha220D »

Eipä nuo alipainetoimiset systeemit taida kovin herkkiä olla menemään särki (vrt. sähkötoimiset laitteet, jotka saattaisivat kärähtää).

Vertaisin näitä tappeja sähköantenneihin, joiden ongelmista on kokemuksia. Sähkötoimisten antennien talvitakkuaminen johtuu suurelta osin suola-, kura- ja loskaliasta, jota antenniin ajossa tarttuu ja sitten parkissa jäätyy. Nämä peruutustikut pysyvät paljon puhtaampina, koska ovat melkein aina alhaalla, joten sikäli kestänevät talvea paljon paremmin. Hyvä vakuutus olisi kuitenkin tappien pitäminen puhtaina ja aseöljyllä voideltuina - tällä tavoin huollettuna sähköantennikin takkusi kaikkein vähiten.
#2344
MB 220 Diesel 1972 - MA
blower1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ke 22.02.2006 18:56

pakkitapit

Viesti Kirjoittaja blower1 »

Itse pakkasilla suihkutin tappien päälle sulattavaa lukkoöljyä.Eikä ole ollut murheita.
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Siis onko ne vaan sitä varten että tietää missä kohin perä on menossa kun pakittaa :?: :lol:
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14201
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Kyllä, eräs peruutustutkain esiaste.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Kuullostaa vaan sillen huvittavalle kun on jo tottunut näihin pakkitutkiin.
Mutta pari vuotta niin nauretaan noille pakkitutkille vuorostaan.

Ei ole tarkoitus luokata ketään tällä kommentilla :!:
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Manu300cea24 kirjoitti:Siis onko ne vaan sitä varten että tietää missä kohin perä on menossa kun pakittaa :?: :lol:
Nimenomaan. Tuollaisessa ei muuten tiedä missä se leveä perä menee. :)

Uudemmissa oli sitten jo parkkitutka tuon pysäköintiavustimen sijaan.


Edit: Olimpa hidas.

Ilmeisesti tuo parkkitutka ei kuitenkaan ole vakiovaruste faceliftatuissakaan, joissa noita tappeja ei enää ollut.
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Vastaa Viestiin