w202 lämppärin puhallin temppuilee

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
savatdee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: To 28.07.2005 10:50
Paikkakunta: Jyväskylä

w202 lämppärin puhallin temppuilee

Viesti Kirjoittaja savatdee »

Mikähän voisi olla vikana kun lämmityslaitteen puhallin ei lähde aina päälle ja sit yhtäkkiä alkaa puhaltamaan ja taas sammuu. Tuntuu myös, että puhallusteho ei ole yhtä hyvä kuin ennen. Onkohan puhaltimen moottori vaikea vaihtaa?
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: w202 lämppärin puhallin temppuilee

Viesti Kirjoittaja Jube »

savatdee kirjoitti:Mikähän voisi olla vikana kun lämmityslaitteen puhallin ei lähde aina päälle ja sit yhtäkkiä alkaa puhaltamaan ja taas sammuu. Tuntuu myös, että puhallusteho ei ole yhtä hyvä kuin ennen. Onkohan puhaltimen moottori vaikea vaihtaa?
Mulla teki samaa kesällä :arrow: en jaksanu sen isommin tutkia asiaa :arrow: alko pelaamaan ja pelannu jo monta kuukautta :roll:

Voi olla moottorissa hiilet loppu tai joku kosketushäiriö joko johdoissa tai piirikortissa.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Miul teki virtalukon pohja tollaista joskus W124:ssa, koita heiluttaa avainta seuraavan kerran kun ei lähde päälle :?:

-Risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
aape
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: To 28.09.2006 21:59

hiilten vaihto..

Viesti Kirjoittaja aape »

Omassani oli tasan sama vika. Irroitin puhaltimen (apukuskin jalkatilassa)
vaihdoin hiilet, entiset irti, malli mukaan ja kauppaan (koko 7.8mm x 7.8mm piuha lähtee hiilen pohjasta).. makso 4,3 ekee.
Helppo homma, onnistuu jos osaa tinata piuhan entiseen kiinni ..
teresa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: La 24.09.2005 13:06

Viesti Kirjoittaja teresa »

Vika saattaa myös olla etuvastuksessa, eli jännittesäädin regulaattorissa. Moottorissa kiinni oleva metalli klimppi. Sen kautta muistaakseni meni ihan jokainen nopeus. Näitä on hajonnu melkein jokaisesta 202:sta, no ei sentään.
Moottorihan on helppo perustestata ilman säädintä. Säätimen jännitetasot voi mitata myös helposti, samalla tulee kytkin testattua. Tosin jos oikeen huono tuuri käy, juuri viallinen moottori on rikkonut myös säätimen. Vaikka näyttääkin mitatessa ja akulta suoraa pyöritettäessä olevan OK. Sitten kun ostaa säätimen ja jättää vanhan moottorin, se rikkoo taas uuden säätimen !
Oireet sopiii kyllä paremmin lyhyisiin hiiliin. Ei muuta kun murikka pois ja pöydälle.
savatdee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: To 28.07.2005 10:50
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja savatdee »

Hiilissä oli vika. Suuret kiitokset avusta, onneksi tuli kysyttyä täältä.
tobe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: To 05.08.2004 11:03

Lämmityslaite

Viesti Kirjoittaja tobe »

Nyt vaatii lämmityslaitteen puhallin nyrkiniskua kojelautaan, että puhallin lähtee pyörimään. Moottori on kesällä uusittu. Vika lie katkaisijassa, onko ohjetta, miten kytkimen saa irti kojelaudasta, 202 -99.
1999 C 200 CDI A
2008 C 320 CDI AT
Vastaa Viestiin