w202 lämppärin puhallin temppuilee
w202 lämppärin puhallin temppuilee
Mikähän voisi olla vikana kun lämmityslaitteen puhallin ei lähde aina päälle ja sit yhtäkkiä alkaa puhaltamaan ja taas sammuu. Tuntuu myös, että puhallusteho ei ole yhtä hyvä kuin ennen. Onkohan puhaltimen moottori vaikea vaihtaa?
Re: w202 lämppärin puhallin temppuilee
Mulla teki samaa kesälläsavatdee kirjoitti:Mikähän voisi olla vikana kun lämmityslaitteen puhallin ei lähde aina päälle ja sit yhtäkkiä alkaa puhaltamaan ja taas sammuu. Tuntuu myös, että puhallusteho ei ole yhtä hyvä kuin ennen. Onkohan puhaltimen moottori vaikea vaihtaa?



Voi olla moottorissa hiilet loppu tai joku kosketushäiriö joko johdoissa tai piirikortissa.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
hiilten vaihto..
Omassani oli tasan sama vika. Irroitin puhaltimen (apukuskin jalkatilassa)
vaihdoin hiilet, entiset irti, malli mukaan ja kauppaan (koko 7.8mm x 7.8mm piuha lähtee hiilen pohjasta).. makso 4,3 ekee.
Helppo homma, onnistuu jos osaa tinata piuhan entiseen kiinni ..
vaihdoin hiilet, entiset irti, malli mukaan ja kauppaan (koko 7.8mm x 7.8mm piuha lähtee hiilen pohjasta).. makso 4,3 ekee.
Helppo homma, onnistuu jos osaa tinata piuhan entiseen kiinni ..
Vika saattaa myös olla etuvastuksessa, eli jännittesäädin regulaattorissa. Moottorissa kiinni oleva metalli klimppi. Sen kautta muistaakseni meni ihan jokainen nopeus. Näitä on hajonnu melkein jokaisesta 202:sta, no ei sentään.
Moottorihan on helppo perustestata ilman säädintä. Säätimen jännitetasot voi mitata myös helposti, samalla tulee kytkin testattua. Tosin jos oikeen huono tuuri käy, juuri viallinen moottori on rikkonut myös säätimen. Vaikka näyttääkin mitatessa ja akulta suoraa pyöritettäessä olevan OK. Sitten kun ostaa säätimen ja jättää vanhan moottorin, se rikkoo taas uuden säätimen !
Oireet sopiii kyllä paremmin lyhyisiin hiiliin. Ei muuta kun murikka pois ja pöydälle.
Moottorihan on helppo perustestata ilman säädintä. Säätimen jännitetasot voi mitata myös helposti, samalla tulee kytkin testattua. Tosin jos oikeen huono tuuri käy, juuri viallinen moottori on rikkonut myös säätimen. Vaikka näyttääkin mitatessa ja akulta suoraa pyöritettäessä olevan OK. Sitten kun ostaa säätimen ja jättää vanhan moottorin, se rikkoo taas uuden säätimen !
Oireet sopiii kyllä paremmin lyhyisiin hiiliin. Ei muuta kun murikka pois ja pöydälle.
Lämmityslaite
Nyt vaatii lämmityslaitteen puhallin nyrkiniskua kojelautaan, että puhallin lähtee pyörimään. Moottori on kesällä uusittu. Vika lie katkaisijassa, onko ohjetta, miten kytkimen saa irti kojelaudasta, 202 -99.
1999 C 200 CDI A
2008 C 320 CDI AT
2008 C 320 CDI AT