No niin,kun omasta autostani ulkolämpömittari upuu,niin semmoisen saisin edullisesti kaverilta antureineen,mutta,mittaristossahan on kyllä paikka sille,vaan onkohan autossani mahdollisesti valmiina joku pistokepaikkakin sähköille
Ajattelin vaan,että aika moni automerkki tehdään samoilla johtosarjoilla,ja ne mitä ei ole lisävarusteena tilattu jäävät vain tyhjiksi.
Oiskohan mersuissakin näin
Onko kukaan muu perehtynyt tämmöiseen projektiin
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
make kirjoitti:...mittaristossahan on kyllä paikka sille,vaan onkohan autossani mahdollisesti valmiina joku pistokepaikkakin sähköille
Siis olet laittamassa sitä alkuperäistä lämpömittaria siihen nopeusmitarin alle? Onhan siellä mittariston takana liitin sille, ei ole tullut koskaan verrattua, oliko aikaisemmassa W124:ssäni tuota liitintä, missä ei ollut ulkolämpömittaria. Ilmeisesti ei, kun ei etupuskurin lähettyvilläkään anturia näkynyt
itselläni tosiaan lämpömittariin (mittaristoon tulee vain yksi liitin, josta menee sitten (kaiketi) etupuskurissa olevaan anturiinkin johto. Mutta oletko siis saamassa anturia erikseen?
OT: Hyvä että saitte talonpolttelijan kuriin, vaikkei kovin kunnakas tuo tapaus ollutkaan.
EDIT: typoja
Viimeksi muokannut Juhis., Pe 05.12.2003 09:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
make kirjoitti:No niin,kun omasta autostani ulkolämpömittari upuu,niin semmoisen saisin edullisesti kaverilta antureineen,mutta,mittaristossahan on kyllä paikka sille,vaan onkohan autossani mahdollisesti valmiina joku pistokepaikkakin sähköille
Ajattelin vaan,että aika moni automerkki tehdään samoilla johtosarjoilla,ja ne mitä ei ole lisävarusteena tilattu jäävät vain tyhjiksi.
Oiskohan mersuissakin näin
Onko kukaan muu perehtynyt tämmöiseen projektiin
Kaikisssa mersuissa on paikka sille mittarille, jos sen jälkikäteen asentaa, laitetaan nopeusmittarin alapäähän nestekidenäyttö, ja puskurin alle anturi, liitin on siinä näytössä takana kiinni.
Mauri H. kirjoitti:....puskurin alle anturi, liitin on siinä näytössä takana kiinni.
Oletko päässyt tarkistamaan onko tuo lämpömittariin sopiva johtosarja (liittimineen) "kaikissa" W124:ssa, vaikkei ulkolämpömittaria alunperin olisikaan. Vai tarkoititko tuolla anturi puskurin alle, että samalla myös asennetaan johtosarja kokonaisuudessaan, tms.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Mauri H. kirjoitti:....puskurin alle anturi, liitin on siinä näytössä takana kiinni.
Oletko päässyt tarkistamaan onko tuo lämpömittariin sopiva johtosarja (liittimineen) "kaikissa" W124:ssa, vaikkei ulkolämpömittaria alunperin olisikaan. Vai tarkoititko tuolla anturi puskurin alle, että samalla myös asennetaan johtosarja kokonaisuudessaan, tms.
Joo, kyllä koko johtosarja pitää asentaa, se anturi on ikäänkuin johdon jatkeena, eli en ole varma onko se irroitettava ollenkaan...
kiitos vinkeistä,eiköhän se asennus jotenkin onnistu,kunhan saan mittarin hyppysiini.
ot.kyllä se maailma kaikenlaisia elättää,kun oma kylän vpk-mies alkaa itselleen töitä tekemään tikut kourassa.
no ,nyt on sitten senkin pojan loppuelämä ojennuksessa
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
make kirjoitti:kyllä se maailma kaikenlaisia elättää,kun oma kylän vpk-mies alkaa itselleen töitä tekemään tikut kourassa.
no ,nyt on sitten senkin pojan loppuelämä ojennuksessa
Oliko ko. kaveri muuten ihan täysivaltainen Suomen kansalainen, vai joku, jolla on vintillä eristeet kostuneet pahemman kerran? Tietty työllistämisestähän tuossakin on kyse, mutta hieman epäilyttävin keinoin...
Sama projekti itselläni menossa ...
Olisko kenelläkään pistää kuvaa anturin kiinnityspaikasta
Tulee ilmeisesti rekisterikilven platan alle
Joo ,ja koko johtosarja antureineen on yhdessä pötkössä, ja siihen pitää maa ottaa jostain rungosta, muuten kyllä liittimille löytyy valmiit päät.
hoenen kirjoitti:Sama projekti itselläni menossa ...
Olisko kenelläkään pistää kuvaa anturin kiinnityspaikasta
Tulee ilmeisesti rekisterikilven platan alle
Joo ,ja koko johtosarja antureineen on yhdessä pötkössä, ja siihen pitää maa ottaa jostain rungosta, muuten kyllä liittimille löytyy valmiit päät.
Mulla oli kiinni kilven alla olleessa muovi levyssä, jossa oli paikka sille anturille.
hoenen kirjoitti:Sama projekti itselläni menossa ...
Olisko kenelläkään pistää kuvaa anturin kiinnityspaikasta
Tulee ilmeisesti rekisterikilven platan alle
Joo ,ja koko johtosarja antureineen on yhdessä pötkössä, ja siihen pitää maa ottaa jostain rungosta, muuten kyllä liittimille löytyy valmiit päät.
Onko noita liittimiä useampi?
Mittarin takaako liittimet löytyvät?
En ole omaa mittaria vielä saanut,joten joutuu vielä vähän otottelemaan.
Laitahan tietoa miten projekti etenee,jos saat aikakseksi sen ennen minua,thanks
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
itse olen huomannut oikeastaan kaksi yleistä syytä , miksi lämpömittari ei toimi.
1. Mittarin johdot ( liitin ) irronneet mittarin takaa.
2. Lämpötila anturi rikki.
Itellä ainakin oli liitin vaan huonosti kiinni. Huomasin tossa mittariston polttimo rempan yhteydessä. Kuuluisikohan siinä olla yö valaistuskin, kun itellä ainakaan pimeässä näe näyttöä?
Nelluh kirjoitti:Itellä ainakin oli liitin vaan huonosti kiinni. Huomasin tossa mittariston polttimo rempan yhteydessä. Kuuluisikohan siinä olla yö valaistuskin, kun itellä ainakaan pimeässä näe näyttöä?
kyllä lämpömittarissa on valo aina kun mittarivalotkin palavat ainakin W124:ssä.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
mulla oli entinen omistaja rikkonu sen taulun siitä missä pitäis näkyä lämpötila, elikkä jos joku tietäs mistä sais ostettua kyseisen alkuperäisen mittarin niin olisin kiitollinen tiedosta?
Nelluh kirjoitti:itellä se valo ei toimi Pystyykö sinne vaihtaan polttimon\ledin ja minkälainen se on arvoiltaan?
Itse purin ko. mittarin ja vaihdoin valaistuspolttimon.
Sinne kuuluu 12V pienoispoltin. Samanlaisija käytetään
ainakin joissain autoradioissa samaan tarkoitukseen.
Lasiampullipoltin on juotettu näytön piirilevylle, joten
kolvia tarvitaan vaihtotyössä.
Ko. poltin on kooltaan aavistuksen pienempi kuin mersun mittaristossa ja lämmityslaitteen säätimissä yleisesti käytetty (pienempi) lampputyyppi, mutta tällaisenkin sinne voi kyllä juottaa, kunhan varovasti vääntää polttimon johdotukset vierekkäin samalle sivulle. Teholtaan polttimo on 0,2 - 0,3 W luokkaa.
Joo olisko kellään kytkentä kaaviota tuohon ulkolämpö mittariin? Itselläni on näyttö ja sitten se anturi mutta ei johtoja niin että sen sais toimiin....
Alkuperäisen mittarin jäliasennuspaketti maksaa Veholla todennäköisesti noin 400 e ja KL-varaosissa ehkä noin 300e. Pelkkä mittari erikseen on kalliimpi kun tuo paketti (n.550e !!!)... Lisäksi mittaristoon pitää asentaa Hall-anturi, koska tuossa mallissa on nopeuden mukaan korjaus lämpötilalle. Vanhemmissa mittareissa sitä ei ole (muuttunut 9/87).
Mittariin saa myös alkuperäistä polttimoa, mutta en tiedä millainen se on, eli käykö kaikkiin malleihin (A001 544 85 94 h. noin 4e).
Minulta löytyy asennusohje tuolle jälkiasennuspaketille.
Jos jotain kiinnostaa, niin voin laittaa tulemaan PDF. tiedostona. Laittakaa YV:tä jos haluatte tuon. Tiedoston koko on 1,49Mt. Laittakaa myös suora sähköpostiosoite, että pystyn lähettämään sen.
Moro.. löysin "todella" vanhan topicin.. vieläköhän löytyisi tuo pdf:ä?
MikaH kirjoitti:Alkuperäisen mittarin jäliasennuspaketti maksaa Veholla todennäköisesti noin 400 e ja KL-varaosissa ehkä noin 300e. Pelkkä mittari erikseen on kalliimpi kun tuo paketti (n.550e !!!)... Lisäksi mittaristoon pitää asentaa Hall-anturi, koska tuossa mallissa on nopeuden mukaan korjaus lämpötilalle. Vanhemmissa mittareissa sitä ei ole (muuttunut 9/87).
Mittariin saa myös alkuperäistä polttimoa, mutta en tiedä millainen se on, eli käykö kaikkiin malleihin (A001 544 85 94 h. noin 4e).
Minulta löytyy asennusohje tuolle jälkiasennuspaketille.
Jos jotain kiinnostaa, niin voin laittaa tulemaan PDF. tiedostona. Laittakaa YV:tä jos haluatte tuon. Tiedoston koko on 1,49Mt. Laittakaa myös suora sähköpostiosoite, että pystyn lähettämään sen.
MikaH kirjoitti: Pelkkä mittari erikseen on kalliimpi kun tuo paketti (n.550e !!!)... Lisäksi mittaristoon pitää asentaa Hall-anturi, koska tuossa mallissa on nopeuden mukaan korjaus lämpötilalle. Vanhemmissa mittareissa sitä ei ole (muuttunut 9/87).
Tarkennetaan sen verran että Hall-anturi ei tee mitään korjausta, vaan pitää lukeman ennallaan kun auto ei liiku, tai etenee hitaasti. Näin edelläajavan pakokaasut ei turhaan nosta lukemaa esim ruuhka-ajossa. Normaaliajossa näyttää ihan oikeita lukemia ilman Hall-anturiakin.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
No nyt pelii.. ..tai siis hävettää tunnustaa mutta ilmeisesti pelinyt jo vähän aikaakin..
Vinkki kaikille yhtä tyhmille kuin itse olin tämän projektin kanssa. Pyörin reippaan tunnin auton ympärillä ja mietin notta mikä se on. Näytön asennuksen yhteydessä kannattaa ottaa sakset mukaan ja pätkäistä varoitusvalojen väriliuskasta muutama sentti pois, jotta näyttö tulee esiin.