TomiT kirjoitti:
Noniin kerralla kunnon vastaus, kiitän suuresti minun ja muittenkin puolesta Sitten vain katsomaan josko löytyisi...
Noniin eli eipä löydy ainakaan meikäläisen bilikasta tuota namiskaa, pelkkä reikä on siinä mihin sen saisi kiinni... Jaa-a, kertokaa nyt viisaammat mistä johtunee tuo.
Ei kellään sattuisi olleen kädenulottuvilla Tuulilasin 2002 nro 2:sta. Siinä oli joku "Onko oktaanilla väliä - testissä 95E ja 98E"-testi.
Mikä oli testin lopputulos?
Ei mitään varsinaista maailmoja mullistavaa eroa, ainoastaan "kisavehkeille" pitäisi syöttää 98:a, muut tulevat nakutuksentunnistimien kanssa toimeen 95:lläkin. Jos liikkuvaa kotia tai traileria vetää niin voi olla järkevämpää pistää 98 oktaanista, kuluttaa vähemmän, mutta 95 pelaa meidän oloissa Fortumin inssin mukaan liki joka paikassa kun ei tarvitse 2++ nopeuksia ja Alppeja kiipeillä autoilla.
Mitä bensaa kuuluis tankata vm. 92 230E -mersuun? Löytyyköhän tästä koneesta tuo edellä mainittu säätövipu? (ei viitsi lähteä tuonne sateeseen ja pimeään tutkiskelemaan...)
Jos en nyt pahasti tässä valehtele niin ennakonsäätönumikka löytyy K-jet:stä mutta KE-jetistä ei.
Eli KE-jetissä on jo nakutuksen tunnistin ja se säätää syttyä automaattisesti jos nakutusta ilmenee.
Eli melkein ihan sama mitä sinne tankkaa.
Elikkä ainakaan 24 tappisista sitä säätömokkulaa on turha ehtiä.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Manu300cea24 kirjoitti:Jos en nyt pahasti tässä valehtele niin ennakonsäätönumikka löytyy K-jet:stä mutta KE-jetistä ei.
Eli KE-jetissä on jo nakutuksen tunnistin ja se säätää syttyä automaattisesti jos nakutusta ilmenee.
Eli melkein ihan sama mitä sinne tankkaa.
Elikkä ainakaan 24 tappisista sitä säätömokkulaa on turha ehtiä.
Ei ole 230 E:n K-Jetissä mitään nuppeja, nimenomaan KE:stä se löytyy.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Manu300cea24 kirjoitti:Jos en nyt pahasti tässä valehtele niin ennakonsäätönumikka löytyy K-jet:stä mutta KE-jetistä ei.
Eli KE-jetissä on jo nakutuksen tunnistin ja se säätää syttyä automaattisesti jos nakutusta ilmenee.
Eli melkein ihan sama mitä sinne tankkaa.
Elikkä ainakaan 24 tappisista sitä säätömokkulaa on turha ehtiä.
Väärin. KE:ssä on ennakonsäätöpotikka, koska v-jakajan perusennakko on 0 ja sytytyksen ohjaus elekroninen ja K:ssa ei ole potikkaa koska säätö tehdään vanhanaikaisesti virranjakajan ennakonsäädöllä. Lisäksi nakutuksen estoon vaikuttaa imuilmalämpötila-anturin ja jäähdytysveden lämpötila-anturin summa, erillistä nakutuksentunnistinta ei ole.