Tuulilasinpyyhkijä, C200 cdi 2001 farkku

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
akek05
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Su 29.01.2006 22:40
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Tuulilasinpyyhkijä, C200 cdi 2001 farkku

Viesti Kirjoittaja akek05 »

Tänään äkkiä, yllättäen ja ilman ennakkovaroitusta tuulilasin pyyhkijä pysähtyi kesken hitaan pyyhkimisen keskelle tuulilasia. Uumenista jäi kuulumaan vain pehmeää rutinaa. Ajo tien sivuun ja moottori seis. Sydän hakaten virta jälleen päälle ja sama rutina, virta pois. Virta päälle ja vartta käsin siirtämällä veto tarttui kiinni ja pyyhkijä palasi lepoasentoonsa. Pyyhkijä uudelleen päälle, heilahti ilman sivuääniä oikealla ja palatessaan jämähti samaan kohtaan ja sama ääni.

Missään vaiheessa en ollut havainnut hidastumista, sivuääniä tai takertelua. Mieleen muistui heti, että forumilla on kehotettu voitelemaan vartta ajoittain. Olisi kannattanut uskoa kokeneempia. Vai oliko vika siinä. Ulkolämpötila oli hieman pakkasen puolella. Lunta satoi hiljalleen ja suli heti lämpimällä tuulilasilla. Voiko varren sisuskaluihin kertyä jäätä tällä seurauksella?

Matka jatkui saman tien paikalliseen MB korjaamoon. Diagnoosi oli: moottori ja koneisto ( käytti jossain kohtaa sanaa ”sammakko” ) mennyttä kalua, osat yhteensä noin 1000 € ja muutama tunti työtä.
Melko tyly tuomio. Onko mitään muuta tehtävissä? Pitänee viikonloppuna vilkaista kannen alle. Haulla löytyi jo jotain. Sen verran on päivä pilalla että jatketaan huomenna tiedonhakua.
C200 cdi stw a, W202 / 2001
Avatar
isk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Pe 12.09.2003 01:41
Paikkakunta: Espoo

Re: Tuulilasinpyyhkijä, C200 cdi 2001 farkku

Viesti Kirjoittaja isk »

akek05 kirjoitti:on kehotettu voitelemaan vartta ajoittain
Voitelu tosiaan kannattaa, itse olen suihkauttanut CRC:n aseöljyä muutaman kerran vuoteen. Jälkiviisaus ei kuitenkaan paljoa auta, joten yritetään ratkoa itse ongelmaa. Ensimmäinen toimenpide kuitenkin lienee juuri tuo voitelu - ja toivoa parasta. Pyyhkijän varren (kuiva) "pumppu" pistää hanttiin melkolailla ja rasittaa koneistoa, jolloin rattaat saattavat ottaa itseensä. Ehkä voitelu vielä auttaa.
akek05 kirjoitti:Diagnoosi oli: moottori ja koneisto ( käytti jossain kohtaa sanaa ”sammakko” ) mennyttä kalua, osat yhteensä noin 1000 € ja muutama tunti työtä.
No jopa on. "Oota kun mä mietin... hmmm, no sanotaan nyt... vaikka tonni. Ja vähän töitä."
KL:n hinnastosta ei sattunut silmään, mutta esim. toisaalla lasinpyyhkimen moottori 199 eur ja aikamoinen koneisto saa olla, että maksaa vielä 800 eur tuon päälle.
C253+Q3+A1
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
Avatar
pelamo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 187
Liittynyt: Ti 17.08.2004 11:22
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja pelamo »

KL:llä näyttää tuulilasinpyyhkijän moottori tuohon olevan 225€
__________________
W202 C180 vm95 aut Bensa
akek05
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Su 29.01.2006 22:40
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Viesti Kirjoittaja akek05 »

Hintoja netistä:
Merteil, mekanismi 490€ ja moottori 320€
KL-varaosat, mekanismi 565€ ja moottori 338€, vm 98-

Tuota 225€ hintaa en löytänyt.

Auto-Sunin tonnin hinta-arvio koostui: mekanismi n. 600€ ja moottori n. 400€.

Purkaamoilta olisi vielä kannattanut kysellä mutta kiire painaa päälle. Aika Sunilta on varattu. Pitää vain toivoa, ettei ole molemmat mennyt.
C200 cdi stw a, W202 / 2001
Avatar
pelamo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 187
Liittynyt: Ti 17.08.2004 11:22
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja pelamo »

Mun moka, toi hinta on W203 200CDI, tolle W202 200CDI en löydä hintaa lainkaan KL:ltä netistä.
__________________
W202 C180 vm95 aut Bensa
akek05
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Su 29.01.2006 22:40
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Viesti Kirjoittaja akek05 »

Sama täällä. En löytänyt itsekään. Katsoin sedanin luettelosta, luulisin sen olevan samanlaisen.
C200 cdi stw a, W202 / 2001
Avatar
lottesse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: Su 05.02.2006 21:19
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja lottesse »

http://kuvablogi.com/blog/2317/1/
mulla olis tuolla muutama kuva aiheesta kun eilen kävi ihan samalla lailla 124 koppasessa ja osat olis nyt purettuna pöydällä.
lasin pyyhkijän moottorihan sieltä antautui, mut kannattaa rasvata koko koneisto ettei se uusikin moottori hajoa heti liian jäykän koneiston takia.
akek05
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Su 29.01.2006 22:40
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Viesti Kirjoittaja akek05 »

Ei auttanut varren voitelu. Hyvässä rasvassa oli kuten kaikki voitelua vaativat muutkin kohdat mekanismissa.
Näkyi olevan useita kohtalotovereita loskakelien aikaan.

Pyyhkijä tuli korjatuksi paikallisessa merkkikorjaamossa. Uusi moottori 393 € plus 1.4h työtä, yhteensä 500€. Korjaamo hoiti osansa mallikkaasti. Mersun osien kestävyys vain vähän potuttaa. Koskaan ei muissa merkeissäni ole vastaavaa sattunut.

Pitihän se moottori purkaa, ihan vaan uteliaisuuttani.

Moottorin akselista, nylonpyörää pyörittävästä ruuvikierukasta oli murtunut melkein yksi kierros kokonaan pois ja nylonpyörästä olivat hampaat muutaman sentin matkalta poissa. Kummatkohan lähtivät ensin?

Kiitos lottesselle hyvästä kuvasarjasta. Vaikka on eri mallisarja, moottorin periaate on sama. Hampaat puuttui samasta kohtaa.
C200 cdi stw a, W202 / 2001
Avatar
kualeppi2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ke 25.10.2006 12:33
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kualeppi2 »

Tyhmä kysymys???

Kummasta menee yleensä hammastus: -Moottorista Vai epäkeskosta?
Pystyykö moottorin hammastukset vaihtamaa toisesta moottorista? Kaverilla moottori väsyi? Toimi muuten, mutta todella hitaasti ja jumiutui silloin tällöin mihin halusi. Mietin vain pystyiskö kuvasarjan moottorin ja kaverini moottorin yhdistämällä saada yhden toimivan? :oops:
Meleko varmasti ehkä kyllä... Tahi sitte ee...
Mane
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Ti 29.06.2004 15:57
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mane »

ex. W124 250D -85
ex. W124 200D -92
ex. W210 220D -96
ex. W202 220D STW -96
ex. W202 C200CDI -98
ex. W202 C200CDI -99
ex. W202 C200CDI A STW -01
ex. W211 E200CDI A -08
ex. W204 C200 CDI A -08
ex. W212 E200 CDI A -12
ex. W212 E200 CDI A -13
ex. W212 E200 CDI A -15
ex. W205 C200 CDI A STW (2,1) -16
ex. W205 C200 CDI A STW (2.1) -17
ex. W213 E200 CDI A Pro Premium-17
ex. W213 E200 CDI A Business -18
ex. W213 E200 CDI A Pro STW -18
ex. W247 B180 D Limited Edition -19
ex. W213 E200D Avantgarde Business .19
W213 E200D Edition One Avantgarde -19
Vastaa Viestiin