Oris vetokoukun irroitus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Hude
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Oris vetokoukun irroitus

Viesti Kirjoittaja Hude »

Elikkä ois oris merkkinen vetokoukku autossa vm 89. Koukku on irroitettavaa mallia, ja avain on tietenkin vuosien saatossa kadonnut. Onko kellään kokemusta kuinka koukun saisi ehjänä irti ilman avainta ja tarvittaessa vielä paikoilleenkin. Olen yrittänyt etsiä netistä maahantuojan sivuja tuloksetta, että olisin voinut tilata uuden avaimen. Veholta olen asiaa myös kysellyt, mutta sanoivat että koukku ei ole tehdas asenteinen, joten avainta ei heidän kautta saa. Auto on tuotu saksasta jossa koukkukin on laitettu.
Väisänen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Väisänen »

Kyllä se koukku on tehdasasenteinen,mulla on ihan samanlainen tilattu tehtaalta.

Onko se varmasti lukossa,mulla jumii tiukkaan joskus käytön jälkeen ilman että se avainlukitus on edes käytössä,yleensä koukku pötköttää vararengaslokerossa.
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Avaimellahan työnnetään "sokka" vapautuskahvassa olevaan reikään, eli tuolla sokalla lukitaan kahva siten että se ei pääse avautumaan. Koukku tosin pysyy hyvin paikoillaan ilman lukitustakin. Minulla kahva vaatii pienen painamisen kiertoliikkeen aikana.

Ei taida auttaa, jos vaikka rautasahalla sahaisi sokkaa kahvan ja koukun rungon välistä...?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
arttumi
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja arttumi »

Mullakin -97 w210 farkussa alkuperäinen irroitettava vetokoukku. Koukku kiinni, mistäköhän avaimen pitäisi löytyä?
jumetsap
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja jumetsap »

Uskaltaako tuota Oriksen irroitettavaa koukkua käyttää jos sitä ei saa lukittua sillä avaimella? Netissä on noita koukkuosia tarjolla mutta lähes poikkeuksetta niistä on ne avaimet hukassa.

Käyttöautolla pelkkä koukkuosa 800 euroa, morjens :lol:
Chili
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Chili »

Ohutta öljyä paineella - ja käännä välillä ylösalaisin, niin imeytyy paremmin... :)

Täällä olisi tarvetta sille koukkuosalle - vanhasta piti porata lukko-osat pois ja selövitellä sieltä kautta rakenne; Rakenne on oikeastaan aika heppoinen ja herkkä jumimaan teknisen ratkaisunsa vuoksi. Koukun sivussa olevaa käsiratasta jos saat käännettyä, niin sen akselilla on boorit, jotka kiertyessään nostavat pystysuoran osan sisällä olevaa hammastankoa ylöspäin vapauttaen pystysuoran osan yläosassa olevat kuulat.

Eli sinun olisi saatava öljyttyä se pystysuoralla osalla oleva hammastettu tanko. Hammastetusta tangosta näkyy käsirattaan akselin pesään vain pieni osa - mahdoton saada sinne öljyä sieltä kautta.

Pystyosan juuressa, kukun ulkopuolella on pieni muovinen tulppa, jonka poistamalla saat hiukan öljyä sinne sekaan.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

jumetsap kirjoitti:Uskaltaako tuota Oriksen irroitettavaa koukkua käyttää jos sitä ei saa lukittua sillä avaimella? Netissä on noita koukkuosia tarjolla mutta lähes poikkeuksetta niistä on ne avaimet hukassa.

Käyttöautolla pelkkä koukkuosa 800 euroa, morjens :lol:
Minä olen uskaltanut ainakin farmarissa, ja pari kertaa on ollut paneelia niin paljon kyydissä että huhhuh. Farmarin koukussa on ainakin todella jäykkä se kääntökytkin, että aika hankala on vahingossakaan avautua. Lisäksi sitähän pitää vielä painaa. Toki sitä lukitussokkaa pitää käyttää jos sellainen on.

4Maticissa on myös koukku ja avaimet ja käyttöohje ja vieläpä nupinsuojus, mutta peitelevy vain on kadonnut. Saa tarjota.

Onpa miehekäs hinta koukulla.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Vastaa Viestiin