
-97 290 tdi ei tehoja?
-97 290 tdi ei tehoja?
Noniin työ juhta alko hiipua ja tehot loppu kesken ajon, ei vaihda isommalle kuin kaasupoljinta nostamalla ja paikallaan kun runttaa kaasun pohjaaan niin alkaa juhlallinen savutus ja kierrokset ei nouse yli 3000 ja savu on sankka. mikä neuvoksi mistä päästä alkaa osien uusiminen vai selviääkö vähemmällä. APUVA 

Katoitko onko kaikki painealipaine letkut kiinni?
Itsellä irtos hukkaportin alipaineputki kesällä niin tuli melko rauhalliseksi ajella..
tosta savutuksesta en muista/ sano mitään jätän viisaammille.
oli sielä ilmanputsarikotelon liepeillä se irronnut putki.
Itsellä irtos hukkaportin alipaineputki kesällä niin tuli melko rauhalliseksi ajella..
tosta savutuksesta en muista/ sano mitään jätän viisaammille.
oli sielä ilmanputsarikotelon liepeillä se irronnut putki.
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
- MasaMbW124
- Mersumies
- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
Olipa kerran väyrynen kyläpajalla ihan muita huoltoja oli listassa mutta kun nostettiin nosturilla ylös ja käveltiin alla kotvanen niin alkoi pistämään silmään jäähdyttimen asento kun oli alaosa 10cm taaempana kun etuosa.
tarkemmin katsottaessa oli kaikki letkut myös coolerin letkut aivan länässä koska oli jäähdytin siirtynyt jonkin kolhun johdosta alaostataan sen 10cm taakseppäin.
ihmeteltiin vain että kuinka on voinut toimia koko kiesi kun putkissa ei ollut käytännössä reikää ollenkaan. oikaistiin se oikeaan asentoon sitten.
omistaja sanoi että kerran jossain tiellä kuului hirveä kolaus ja takana lenteli jotain muovinpaljoja muttei viittinny pysähtyä kattoon tai myöhemminkään tarkistaa. (mikäs siin kun on varaa)
Ihmetteli vaan seuraavaks kun kävi, että mitäootte tehny kun kulkee niin pirusti nykyään.
auto oli joku 4 cdi en muista tarkemmin
tämä vain 1 tarina sadasta. enkä väitä että sinulla on sama vika.
tarkemmin katsottaessa oli kaikki letkut myös coolerin letkut aivan länässä koska oli jäähdytin siirtynyt jonkin kolhun johdosta alaostataan sen 10cm taakseppäin.
ihmeteltiin vain että kuinka on voinut toimia koko kiesi kun putkissa ei ollut käytännössä reikää ollenkaan. oikaistiin se oikeaan asentoon sitten.
omistaja sanoi että kerran jossain tiellä kuului hirveä kolaus ja takana lenteli jotain muovinpaljoja muttei viittinny pysähtyä kattoon tai myöhemminkään tarkistaa. (mikäs siin kun on varaa)
Ihmetteli vaan seuraavaks kun kävi, että mitäootte tehny kun kulkee niin pirusti nykyään.
auto oli joku 4 cdi en muista tarkemmin
tämä vain 1 tarina sadasta. enkä väitä että sinulla on sama vika.
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
No hätäkäytöllä tuntuu olevan.
Tarkasta ensiksi juurikin nuo alipaineletkujen kiinnitykset.
Jos kaikki ovat tiukasti kiinni, niin vika lienee joka ilmamäärämittarissa tai jommassa kummassa paineensäätäjässä, jotka ohjaavat hukkaporttia ja pakokaasunkierrätystä.
Tarkasta ensiksi juurikin nuo alipaineletkujen kiinnitykset.
Jos kaikki ovat tiukasti kiinni, niin vika lienee joka ilmamäärämittarissa tai jommassa kummassa paineensäätäjässä, jotka ohjaavat hukkaporttia ja pakokaasunkierrätystä.
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Itselläni oli kanssa savutusta ja ihan terävin teho poissa.
Syy: imusarja karsttoittunut ja läpät eivät toimineet kunnolla. Myös ilmamassan säätimessä/anturissa vikaa. Vaihdettiin ensin ilmamassan säädin/anturi ja parani huomattavasti. Parin viikon sisällä tulee vielä kokonaan tuliterä uusi imusarja niin alkaa läpätkin toimimaan. Tuo imusarjojen karstoittuminen taitaa olla yleinen ongelma näissä yli 200 tkm ajetuissa ja tehoa hukkuu pahimmillaan jopa useita kymmeniä heppoja. Tällaisia kuulopuheita on mullekin kerrottu, lisääntyvä savutus on usein ensi signaali asiasta.
Ps. Vinkki: Helenius Tampereen kupeesta Lempäälästä osaa sitten hoitaa nämä vehkeet kuntoon.
Syy: imusarja karsttoittunut ja läpät eivät toimineet kunnolla. Myös ilmamassan säätimessä/anturissa vikaa. Vaihdettiin ensin ilmamassan säädin/anturi ja parani huomattavasti. Parin viikon sisällä tulee vielä kokonaan tuliterä uusi imusarja niin alkaa läpätkin toimimaan. Tuo imusarjojen karstoittuminen taitaa olla yleinen ongelma näissä yli 200 tkm ajetuissa ja tehoa hukkuu pahimmillaan jopa useita kymmeniä heppoja. Tällaisia kuulopuheita on mullekin kerrottu, lisääntyvä savutus on usein ensi signaali asiasta.
Ps. Vinkki: Helenius Tampereen kupeesta Lempäälästä osaa sitten hoitaa nämä vehkeet kuntoon.
MB E 220 CDI vm.2000
Powered by DIGITUNING Serial
Powered by DIGITUNING Serial
Noita oireita vältääkseni olen laittanut egr vai mikä se pakokaasun kierrätuksen putkeen pellin väliin notta ei paska kierrä. eikä vikavalo sano mitään.
Myös huohotin pois sieltä imuputkesta suoraan maahan jollain lisäletkulla.
Omastani tuli öljysumua paineputkesta laitoin huohottimen menemään maahan.
Imusarjan pesu liuottimella ja karstan raaputus jollain härvelillä, on varteenotttava vaihtoehto uuden tilalle, omassani näin tehty.
Näillä konsteilla karstoittuminen vähenee (luulisin ainakin) miltei 100%
Myös huohotin pois sieltä imuputkesta suoraan maahan jollain lisäletkulla.
Omastani tuli öljysumua paineputkesta laitoin huohottimen menemään maahan.
Imusarjan pesu liuottimella ja karstan raaputus jollain härvelillä, on varteenotttava vaihtoehto uuden tilalle, omassani näin tehty.
Näillä konsteilla karstoittuminen vähenee (luulisin ainakin) miltei 100%
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
Toi pakokaasujen kierrätys on estetty tukkimalla alipaine letku mutta karstaa on silti putkessa, ilmeisesti tukkijalta jäänyt poistamatta karsta enkä ole itsekkään vielä kerinyt putsata. Öljyä on vaan imuputkistoissa yllättävän paljon vaikka kulutus on noin 1/2 litraa 15000km, huohottimen letku menee vielä ilmaputkeen juuri ennen turboa joka kyllä tehokkaasti imee öljyhöyryä koneesta. No kun saa taas koneen rallattaan normaalisti vois kokeilla imusarjan putsausta ja huohotin letkun siirtämistä osoittamaan maahaan. Lisäsiin allekirjoitukseen kaikki muistamani nelipyöräiset kulkimet joihin on tullut vuosien aikana sormensa sotkettua. Pois lukien traktorit ja kuormaajat.
Viimeksi muokannut heikkja, Su 19.11.2006 13:38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
MB E290 Td-97
Ex Volvo V70 tdi -00
Ex Volvo V70 Tdi -98
Ex Citroen evasion -98
-
-
Ex Volvo V70 tdi -00
Ex Volvo V70 Tdi -98
Ex Citroen evasion -98
-
-
Joo tuli riessu korjaamolle, yritän päästä maanantai aamuna kahvimaalle jos huolivat pikakeikkaa. Ei löytyny silmäilemällä irtonaisia tai rikkinäisiä letkuja ja turbon läpän käsinkään avaaminen ei vaikuttanut savuttamiseen/kierros herkkyyteen. Olisko joku osa simahtanut mene ja tiedä, toivottavasti korjaamolla tietävät. 

MB E290 Td-97
Ex Volvo V70 tdi -00
Ex Volvo V70 Tdi -98
Ex Citroen evasion -98
-
-
Ex Volvo V70 tdi -00
Ex Volvo V70 Tdi -98
Ex Citroen evasion -98
-
-
No niin selvishän se vika tosin piti mennä valtuutetulle Korjaamolle( Sveitsinportin auto Hyvinkää) ykkös sylinterin ruiskutus suutin on rikki vaihtavat uuden, samalla tuli tieto että tehdas maksaa ruoste vaurioiden korjaukset ja ennalta ehkäisyn muutamiin todennäköisiin paikkoihin. Perjantaina pitäis olla valmis jotta pääseen pyyhkäseen lappiin korjatulla pelillä
. Kiitoset kahvimaan autolle joka sitkeästi yritti vikaa hakea vika testeri ei tunnistanut vikaa muuten kuin ilmoittamalla tuntematon vika. 


MB E290 Td-97
Ex Volvo V70 tdi -00
Ex Volvo V70 Tdi -98
Ex Citroen evasion -98
-
-
Ex Volvo V70 tdi -00
Ex Volvo V70 Tdi -98
Ex Citroen evasion -98
-
-
Suutin vaihdettu. Suutin töineen ja yhden vaihdetun parkkipolttimon kanssa tasan 800€ kun anelin alennuksia ( hieno nimi vialla "[color=red]neulaliiketunnistin signaali liian suuri moottori hätäkäytöllä[/color]" ) mutta ruoste hommat jäi nyt tekemättä kun oli vielä epäselvää miksi kaikkia reklamoituja kohtia ei oltu hyväksytty. Korjaamo päälikkö lupasi kysellä veholta, varattiin uusi aika korjauksille parin viikon päähän. Ruoste korjauksissa maksu 50%. 

MB E290 Td-97
Ex Volvo V70 tdi -00
Ex Volvo V70 Tdi -98
Ex Citroen evasion -98
-
-
Ex Volvo V70 tdi -00
Ex Volvo V70 Tdi -98
Ex Citroen evasion -98
-
-
Huomenna pitäis mennä aamulla tyrkyttään autoa korjaukseen MUTTA alkoi arveluttaa koko homma, no kuunnellaan aamulla mitä sieltä ehdotellaan ja täytynee tehdä ratkaisut annettujen tietojen perusteella esim hinta arvio? takuu? ja miksi kaikkia reklamoituja kohtia kenties ei olla hyväksytty. Katsastus häämöttää edessä kun kaksi viikoa on ajoaikaa jäljellä tosin ei ole tiedossa mitään miksi ei vois mennä läpi tämäkin menee näin viime hetkelle.
MB E290 Td-97
Ex Volvo V70 tdi -00
Ex Volvo V70 Tdi -98
Ex Citroen evasion -98
-
-
Ex Volvo V70 tdi -00
Ex Volvo V70 Tdi -98
Ex Citroen evasion -98
-
-
Omasta -97 laitoin kaaret kuntoon suosiolla itse. Syy siihen oli ne vihonviimeiset kromikaaret. Oli kiinnitetty ruuveilla ja sikaflexillä ja ruuvinreiät siis vaativat hoitoa, vaikka eivät vielä onneksi pahasti olleet ruostuneet. Nyt korjatuissa kohdissa on inertan 2-k epoksimaali, väliväri, pintaväri ja lakka.
Tuskin olisi takuuseen muutama vuosi sitten saanut.
Kyllä pitäisi siltä Ylivieskalaiselta autonasentajalta kädet katkoa, joka tuon sikaliimakiinnityksen keksi. No sain liimat ym. onneksi siististi irti, toki työtä se vaati aika lailla. Kaikenlaisia puupäitä sitä työkseen autojen kanssa touhuaa. Olisi senkin homman voinut kunnolla heti alussa tehdä.
Auto on onneksi vanhana lapinautona koriltaa ehjä vaikka kilsoja onkin aika lailla.
Tuskin olisi takuuseen muutama vuosi sitten saanut.
Kyllä pitäisi siltä Ylivieskalaiselta autonasentajalta kädet katkoa, joka tuon sikaliimakiinnityksen keksi. No sain liimat ym. onneksi siististi irti, toki työtä se vaati aika lailla. Kaikenlaisia puupäitä sitä työkseen autojen kanssa touhuaa. Olisi senkin homman voinut kunnolla heti alussa tehdä.
Auto on onneksi vanhana lapinautona koriltaa ehjä vaikka kilsoja onkin aika lailla.
Ex MB 16kpl, nyt nissan Leaf
no eihän se korjaamo päällikkö ollu töissä kun vasta huomenna ja assistentit ei osannu sanoo mitä maksaa arvelivat kun paperinippua selailivat että noin ~1400€ olisi kokonais kustannus eli 700€ omasta pussista ja ei selvinny mitä kaikkea siihen hintaan saa joten tais jäädä tekemättä siinä puljussa. Pitänee luotaa omiin taitoihin. Mikään kohta ei ole läpi ruostunu ja ne pahimmat kohdat on maskin alareuna ja apparin puoleisen lokasuojan lampunvierus ja takaluukun avauskahvan vierestä( siis kyseessä on farkku), ovien tiivisteiden alla ei toistaiseksi ole kun muutamassa kohdassa pienet ruskeat pisteet. Olin muuten viimeviikolla Lapissa siellä suunnalla missä niitä hiihtäjien doping välineitäkin löydettiin kassikaupalla, no niin asiaan on siellä lapissa mersuja pilvinpimein kun tuntu joka toinen vastaantulija ajelevan mersulla tosin olivat monenmoisessa kunnossa poikien
vehkeet 


MB E290 Td-97
Ex Volvo V70 tdi -00
Ex Volvo V70 Tdi -98
Ex Citroen evasion -98
-
-
Ex Volvo V70 tdi -00
Ex Volvo V70 Tdi -98
Ex Citroen evasion -98
-
-
Selvisi korjauksen kustannukset. Minun osuus olis 1400€ ja koko potti 2800€ joten jäi haaveeksi tosin joku palkki etuakselistossa menisi 100% vehon piikkiin ja siitä soittelivat vielä perään jos tehtäis edes se pois ruostumasta. Ja hitto
katsastus mies sanoi vaihda taakse jarruletkut, korjaa käsijarru kun ottaa vain toiseen pyörään ja oikea takavilkku liian vaalea vaihda polttimo ja sumuvalon lasi rikki vaihda ja sekin oli vielä aamulla ehjä kun lähdin reissuun. Pakokaasut oli erinomaiset jotain hyvää edes
. Kuukausi aikaa tulla näyttämään viat korjattuna..
Tämmöinen tarina oli tämä rousteiden korjaus ja niiden korvaamiset eli kyllä korvaavat mutta KUN SE MAKSAA NIILLÄ NIIN PER````leesti



Tämmöinen tarina oli tämä rousteiden korjaus ja niiden korvaamiset eli kyllä korvaavat mutta KUN SE MAKSAA NIILLÄ NIIN PER````leesti

MB E290 Td-97
Ex Volvo V70 tdi -00
Ex Volvo V70 Tdi -98
Ex Citroen evasion -98
-
-
Ex Volvo V70 tdi -00
Ex Volvo V70 Tdi -98
Ex Citroen evasion -98
-
-
Mulla oli kesällä samat oireet,mut puskurin takana ojan puolella coolerin letku murtunut.
Suutinkärjet ostin kerran ihan yleis diesel korjaamolta 360€/5kpl ja asensin itse paikkaan,taisin vähän säästää....
Veholla tarjottiin myös 50/50 olisin saanut uudet ovet ja takaluukun(farkku)asennettuna ja maalattuna hintaan 2500€,jätin ottamatta
Suutinkärjet ostin kerran ihan yleis diesel korjaamolta 360€/5kpl ja asensin itse paikkaan,taisin vähän säästää....

Veholla tarjottiin myös 50/50 olisin saanut uudet ovet ja takaluukun(farkku)asennettuna ja maalattuna hintaan 2500€,jätin ottamatta
-Mika-
W124,230 TE -90--ex...
290 TD kombi -97--ex...
C180 -97--ex...
Opel Manta -82
Jeep Wagoneer -77
Toyota Corolla -71, museoauto.....yms
exät 600 SE -92,C220 D -94
190 2,5 16V,CE230,123 300D......
W124,230 TE -90--ex...
290 TD kombi -97--ex...
C180 -97--ex...
Opel Manta -82
Jeep Wagoneer -77
Toyota Corolla -71, museoauto.....yms
exät 600 SE -92,C220 D -94
190 2,5 16V,CE230,123 300D......