-97 290 tdi ei tehoja?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
heikkja
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: La 19.08.2006 11:03
Paikkakunta: Hyvinkää

-97 290 tdi ei tehoja?

Viesti Kirjoittaja heikkja »

Noniin työ juhta alko hiipua ja tehot loppu kesken ajon, ei vaihda isommalle kuin kaasupoljinta nostamalla ja paikallaan kun runttaa kaasun pohjaaan niin alkaa juhlallinen savutus ja kierrokset ei nouse yli 3000 ja savu on sankka. mikä neuvoksi mistä päästä alkaa osien uusiminen vai selviääkö vähemmällä. APUVA :cry:
Avatar
mortti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 586
Liittynyt: Ma 17.10.2005 21:33
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mortti »

Katoitko onko kaikki painealipaine letkut kiinni?

Itsellä irtos hukkaportin alipaineputki kesällä niin tuli melko rauhalliseksi ajella..
tosta savutuksesta en muista/ sano mitään jätän viisaammille.

oli sielä ilmanputsarikotelon liepeillä se irronnut putki.
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
Avatar
MasaMbW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1703
Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
Paikkakunta: Tampere [Kangasala]

Viesti Kirjoittaja MasaMbW124 »

. poistin tekstin.. :oops:
W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
Avatar
heikkja
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: La 19.08.2006 11:03
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja heikkja »

Letkut on kiinni ja imusarjasta ei löytyny yhtään läppää. Tosin sen kuullostaa just siltä kun imusarjaan olis menny yks rukkanen ja ilma ei pääsis kulkeen mutta hanskat on tallessa ja en tiedä olenko mahdollisesti maanantai aamuna paikallisen mb korjaamon pihalla odottelemassa pika huoltoa. :oops:
Avatar
mortti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 586
Liittynyt: Ma 17.10.2005 21:33
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mortti »

Olipa kerran väyrynen kyläpajalla ihan muita huoltoja oli listassa mutta kun nostettiin nosturilla ylös ja käveltiin alla kotvanen niin alkoi pistämään silmään jäähdyttimen asento kun oli alaosa 10cm taaempana kun etuosa.

tarkemmin katsottaessa oli kaikki letkut myös coolerin letkut aivan länässä koska oli jäähdytin siirtynyt jonkin kolhun johdosta alaostataan sen 10cm taakseppäin.
ihmeteltiin vain että kuinka on voinut toimia koko kiesi kun putkissa ei ollut käytännössä reikää ollenkaan. oikaistiin se oikeaan asentoon sitten.

omistaja sanoi että kerran jossain tiellä kuului hirveä kolaus ja takana lenteli jotain muovinpaljoja muttei viittinny pysähtyä kattoon tai myöhemminkään tarkistaa. (mikäs siin kun on varaa)

Ihmetteli vaan seuraavaks kun kävi, että mitäootte tehny kun kulkee niin pirusti nykyään.

auto oli joku 4 cdi en muista tarkemmin

tämä vain 1 tarina sadasta. enkä väitä että sinulla on sama vika.
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
Avatar
Harri S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: La 28.10.2006 19:17
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Harri S »

Katso imusarjan takapäässä oleva ohut letku, että on kiinni. Rassaa myös ohuella puikolla nipan reikä imusarjaan auki. Saattaa olla karstottunut tukkoon.

Josko se auttaisi...
Ex MB 16kpl, nyt nissan Leaf
Avatar
heikkja
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: La 19.08.2006 11:03
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja heikkja »

Kiitos vinkeistä. Aamulla nippaa rassaamaan sen letku irrotus nyt ei vaikuttanut käyntiin mitenkään, tosin kun irrotin imusarjan polttoaine putken vaihtoa varten voi olla että irtosi moskaa putkesta.[color=darkred][/color]
Jani M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Ma 02.08.2004 22:56
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja Jani M »

No hätäkäytöllä tuntuu olevan.
Tarkasta ensiksi juurikin nuo alipaineletkujen kiinnitykset.
Jos kaikki ovat tiukasti kiinni, niin vika lienee joka ilmamäärämittarissa tai jommassa kummassa paineensäätäjässä, jotka ohjaavat hukkaporttia ja pakokaasunkierrätystä.
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Avatar
Tapio_Tre
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: Ti 03.10.2006 20:48
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tapio_Tre »

Itselläni oli kanssa savutusta ja ihan terävin teho poissa.

Syy: imusarja karsttoittunut ja läpät eivät toimineet kunnolla. Myös ilmamassan säätimessä/anturissa vikaa. Vaihdettiin ensin ilmamassan säädin/anturi ja parani huomattavasti. Parin viikon sisällä tulee vielä kokonaan tuliterä uusi imusarja niin alkaa läpätkin toimimaan. Tuo imusarjojen karstoittuminen taitaa olla yleinen ongelma näissä yli 200 tkm ajetuissa ja tehoa hukkuu pahimmillaan jopa useita kymmeniä heppoja. Tällaisia kuulopuheita on mullekin kerrottu, lisääntyvä savutus on usein ensi signaali asiasta.

Ps. Vinkki: Helenius Tampereen kupeesta Lempäälästä osaa sitten hoitaa nämä vehkeet kuntoon.
MB E 220 CDI vm.2000
Powered by DIGITUNING Serial
Avatar
mortti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 586
Liittynyt: Ma 17.10.2005 21:33
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mortti »

Noita oireita vältääkseni olen laittanut egr vai mikä se pakokaasun kierrätuksen putkeen pellin väliin notta ei paska kierrä. eikä vikavalo sano mitään.

Myös huohotin pois sieltä imuputkesta suoraan maahan jollain lisäletkulla.
Omastani tuli öljysumua paineputkesta laitoin huohottimen menemään maahan.

Imusarjan pesu liuottimella ja karstan raaputus jollain härvelillä, on varteenotttava vaihtoehto uuden tilalle, omassani näin tehty.

Näillä konsteilla karstoittuminen vähenee (luulisin ainakin) miltei 100%
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
Avatar
heikkja
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: La 19.08.2006 11:03
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja heikkja »

Toi pakokaasujen kierrätys on estetty tukkimalla alipaine letku mutta karstaa on silti putkessa, ilmeisesti tukkijalta jäänyt poistamatta karsta enkä ole itsekkään vielä kerinyt putsata. Öljyä on vaan imuputkistoissa yllättävän paljon vaikka kulutus on noin 1/2 litraa 15000km, huohottimen letku menee vielä ilmaputkeen juuri ennen turboa joka kyllä tehokkaasti imee öljyhöyryä koneesta. No kun saa taas koneen rallattaan normaalisti vois kokeilla imusarjan putsausta ja huohotin letkun siirtämistä osoittamaan maahaan. Lisäsiin allekirjoitukseen kaikki muistamani nelipyöräiset kulkimet joihin on tullut vuosien aikana sormensa sotkettua. Pois lukien traktorit ja kuormaajat.
Viimeksi muokannut heikkja, Su 19.11.2006 13:38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
MB E290 Td-97
Ex Volvo V70 tdi -00
Ex Volvo V70 Tdi -98
Ex Citroen evasion -98
-
-
Avatar
heikkja
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: La 19.08.2006 11:03
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja heikkja »

Joo tuli riessu korjaamolle, yritän päästä maanantai aamuna kahvimaalle jos huolivat pikakeikkaa. Ei löytyny silmäilemällä irtonaisia tai rikkinäisiä letkuja ja turbon läpän käsinkään avaaminen ei vaikuttanut savuttamiseen/kierros herkkyyteen. Olisko joku osa simahtanut mene ja tiedä, toivottavasti korjaamolla tietävät. :cry:
MB E290 Td-97
Ex Volvo V70 tdi -00
Ex Volvo V70 Tdi -98
Ex Citroen evasion -98
-
-
Avatar
heikkja
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: La 19.08.2006 11:03
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja heikkja »

No niin selvishän se vika tosin piti mennä valtuutetulle Korjaamolle( Sveitsinportin auto Hyvinkää) ykkös sylinterin ruiskutus suutin on rikki vaihtavat uuden, samalla tuli tieto että tehdas maksaa ruoste vaurioiden korjaukset ja ennalta ehkäisyn muutamiin todennäköisiin paikkoihin. Perjantaina pitäis olla valmis jotta pääseen pyyhkäseen lappiin korjatulla pelillä :P . Kiitoset kahvimaan autolle joka sitkeästi yritti vikaa hakea vika testeri ei tunnistanut vikaa muuten kuin ilmoittamalla tuntematon vika. :D
MB E290 Td-97
Ex Volvo V70 tdi -00
Ex Volvo V70 Tdi -98
Ex Citroen evasion -98
-
-
Avatar
heikkja
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: La 19.08.2006 11:03
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja heikkja »

On sitten tavallisen kallis suutin se eka kun se on joku mittaava suutin ja se maksaa 600€ +työt 200€ että lompakko tyhjäks kerralla vaan. :cry:
MB E290 Td-97
Ex Volvo V70 tdi -00
Ex Volvo V70 Tdi -98
Ex Citroen evasion -98
-
-
Avatar
heikkja
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: La 19.08.2006 11:03
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja heikkja »

Suutin vaihdettu. Suutin töineen ja yhden vaihdetun parkkipolttimon kanssa tasan 800€ kun anelin alennuksia ( hieno nimi vialla "[color=red]neulaliiketunnistin signaali liian suuri moottori hätäkäytöllä[/color]" ) mutta ruoste hommat jäi nyt tekemättä kun oli vielä epäselvää miksi kaikkia reklamoituja kohtia ei oltu hyväksytty. Korjaamo päälikkö lupasi kysellä veholta, varattiin uusi aika korjauksille parin viikon päähän. Ruoste korjauksissa maksu 50%. :(
MB E290 Td-97
Ex Volvo V70 tdi -00
Ex Volvo V70 Tdi -98
Ex Citroen evasion -98
-
-
Avatar
Tapio_Tre
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: Ti 03.10.2006 20:48
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tapio_Tre »

Pyydä ihmeessä nuo 50/50- korvauspäätökset ruosteasioista kirjallisena, sitten niistä on helpompi reklamoida mahdollisesti myöhemmin.

Tähän 50/50- taktiikkaan ei välttämättä kannata suinpäin suostua, homma on vähintäänkin kyseenalainen. :evil:
MB E 220 CDI vm.2000
Powered by DIGITUNING Serial
Avatar
heikkja
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: La 19.08.2006 11:03
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja heikkja »

Huomenna pitäis mennä aamulla tyrkyttään autoa korjaukseen MUTTA alkoi arveluttaa koko homma, no kuunnellaan aamulla mitä sieltä ehdotellaan ja täytynee tehdä ratkaisut annettujen tietojen perusteella esim hinta arvio? takuu? ja miksi kaikkia reklamoituja kohtia kenties ei olla hyväksytty. Katsastus häämöttää edessä kun kaksi viikoa on ajoaikaa jäljellä tosin ei ole tiedossa mitään miksi ei vois mennä läpi tämäkin menee näin viime hetkelle.
MB E290 Td-97
Ex Volvo V70 tdi -00
Ex Volvo V70 Tdi -98
Ex Citroen evasion -98
-
-
hessut32
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 404
Liittynyt: Ke 08.12.2004 23:41

Viesti Kirjoittaja hessut32 »

itse kans kävin vuosi sitten yhden väyrysen ruosteita veholla näyttään. auto oli vuoden liian vanha -97 niin sanoivat että puolet korvataan ja kun kysyin hintaa niin puolet olis maksanut n.2800euroa :shock: paljon halvemalla ois maalauttanut/korjannut muualla koko auton.
Avatar
Harri S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: La 28.10.2006 19:17
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Harri S »

Omasta -97 laitoin kaaret kuntoon suosiolla itse. Syy siihen oli ne vihonviimeiset kromikaaret. Oli kiinnitetty ruuveilla ja sikaflexillä ja ruuvinreiät siis vaativat hoitoa, vaikka eivät vielä onneksi pahasti olleet ruostuneet. Nyt korjatuissa kohdissa on inertan 2-k epoksimaali, väliväri, pintaväri ja lakka.

Tuskin olisi takuuseen muutama vuosi sitten saanut.

Kyllä pitäisi siltä Ylivieskalaiselta autonasentajalta kädet katkoa, joka tuon sikaliimakiinnityksen keksi. No sain liimat ym. onneksi siististi irti, toki työtä se vaati aika lailla. Kaikenlaisia puupäitä sitä työkseen autojen kanssa touhuaa. Olisi senkin homman voinut kunnolla heti alussa tehdä.

Auto on onneksi vanhana lapinautona koriltaa ehjä vaikka kilsoja onkin aika lailla.
Ex MB 16kpl, nyt nissan Leaf
Avatar
heikkja
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: La 19.08.2006 11:03
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja heikkja »

no eihän se korjaamo päällikkö ollu töissä kun vasta huomenna ja assistentit ei osannu sanoo mitä maksaa arvelivat kun paperinippua selailivat että noin ~1400€ olisi kokonais kustannus eli 700€ omasta pussista ja ei selvinny mitä kaikkea siihen hintaan saa joten tais jäädä tekemättä siinä puljussa. Pitänee luotaa omiin taitoihin. Mikään kohta ei ole läpi ruostunu ja ne pahimmat kohdat on maskin alareuna ja apparin puoleisen lokasuojan lampunvierus ja takaluukun avauskahvan vierestä( siis kyseessä on farkku), ovien tiivisteiden alla ei toistaiseksi ole kun muutamassa kohdassa pienet ruskeat pisteet. Olin muuten viimeviikolla Lapissa siellä suunnalla missä niitä hiihtäjien doping välineitäkin löydettiin kassikaupalla, no niin asiaan on siellä lapissa mersuja pilvinpimein kun tuntu joka toinen vastaantulija ajelevan mersulla tosin olivat monenmoisessa kunnossa poikien :wink: vehkeet :P
MB E290 Td-97
Ex Volvo V70 tdi -00
Ex Volvo V70 Tdi -98
Ex Citroen evasion -98
-
-
Avatar
heikkja
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: La 19.08.2006 11:03
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja heikkja »

Selvisi korjauksen kustannukset. Minun osuus olis 1400€ ja koko potti 2800€ joten jäi haaveeksi tosin joku palkki etuakselistossa menisi 100% vehon piikkiin ja siitä soittelivat vielä perään jos tehtäis edes se pois ruostumasta. Ja hitto :cry: katsastus mies sanoi vaihda taakse jarruletkut, korjaa käsijarru kun ottaa vain toiseen pyörään ja oikea takavilkku liian vaalea vaihda polttimo ja sumuvalon lasi rikki vaihda ja sekin oli vielä aamulla ehjä kun lähdin reissuun. Pakokaasut oli erinomaiset jotain hyvää edes :wink: . Kuukausi aikaa tulla näyttämään viat korjattuna.. :arrow:
Tämmöinen tarina oli tämä rousteiden korjaus ja niiden korvaamiset eli kyllä korvaavat mutta KUN SE MAKSAA NIILLÄ NIIN PER````leesti :evil:
MB E290 Td-97
Ex Volvo V70 tdi -00
Ex Volvo V70 Tdi -98
Ex Citroen evasion -98
-
-
Avatar
maaenala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: Su 09.01.2005 22:36
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja maaenala »

Mulla oli kesällä samat oireet,mut puskurin takana ojan puolella coolerin letku murtunut.
Suutinkärjet ostin kerran ihan yleis diesel korjaamolta 360€/5kpl ja asensin itse paikkaan,taisin vähän säästää.... :lol:

Veholla tarjottiin myös 50/50 olisin saanut uudet ovet ja takaluukun(farkku)asennettuna ja maalattuna hintaan 2500€,jätin ottamatta
-Mika-
W124,230 TE -90--ex...
290 TD kombi -97--ex...
C180 -97--ex...
Opel Manta -82
Jeep Wagoneer -77
Toyota Corolla -71, museoauto.....yms
exät 600 SE -92,C220 D -94
190 2,5 16V,CE230,123 300D......
Vastaa Viestiin