W201 virtalukko

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Tiikeritapaus
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: To 30.11.2006 22:29
Paikkakunta: Hämeenkyrö

W201 virtalukko

Viesti Kirjoittaja Tiikeritapaus »

juu eli tarvis tietää mitä on tehtävissä kun ei vitullakaan saa kääntyyn virtalukkoa siihen haluttuun ykkösasentoon jotta sais sen patruunan vaihettua??? kertokaa viisaammat
Pensa on pensselin pesua varten!!!
aseva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: Su 25.09.2005 18:15
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aseva »

Koetin hakea haulla, mutta enpäs löytänyt. Luin kerran, että kun antaa vasaralla jämäkän iskun lukkoon, niin kääntyy siihen 1 asentoon ja saa vedettyä irti, kun työntää sellaiset milliset puikot lukon reikiin. Virtalukon vaihto ov parin minuutin homma, jos vielä kääntyy 1 asentoon. Kannattaa vaihtaa heti, kun alkaa takkuileen. Mitään öljyä EI pidä laittaa. Ongelmat pahenee kerralla.
Katselepas itse haulla. Laitoin hakusanaksi virtalukko, mutta aika ei riitä käymään kaikkia läpi. No, kunhan porukka heräilee, niin neuvon saat ihan varmasti.
Ajokit:

Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Avatar
TuNa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 305
Liittynyt: To 24.08.2006 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja TuNa »

Itselläni oli sama ongelma en saanut käännettyä virtalukkoa siihen "radio asentoon". Mutta sitten otin rohkeesti pihdeillä avaimesta kiinni ja vänsi niin sain juuri sen siihen asentoon ja avain napsahti poikki. Virtalukko on pakko saada siihen radio asentoon muuten sitä ei saa rattiputkea rikkomatta irti!
Elikkä koitat vain saada sen siihen asentoon ja sen jälkeen työnnät niistä pikkureijjista pyörän pinnat joiden päät on hiottu 45 asteen kulmaan. Lukkossa on semmoiset pinet lukitus klipsut jotka saa kyseisillä tapeilla vapautettua. Uusi tarvike lukko maksoi itselläni 30 euroa eli ei hirveän kallis projkesti. Ainoona miinus puolena on se että ei ole oviin avaimia kun se meni poikki, mutta onneksi on viä kaukoohjain. :D
Avatar
peehoo7
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Su 10.04.2005 23:30
Paikkakunta: Kempeleestä

Viesti Kirjoittaja peehoo7 »

Jos et saa avainta pyörähtään lukossa, joskus onnistuu pyöräyttää meisselillä lukkopesä väkisin ns. apuvirta-asentoon ja tämäkään ei välttämättä vapauta lukkopesää. Siis jos joudut särkemistouhuihin hommaa valmiiksi uusi lukkopesä ja lukonrunko. Ota alapahvit ja mittaristo irti. Irroita ratti ja viiksi . Löysää rattiputki irti yläpäästään ja vedä alaspäin jotta voit hioa lukkotapin pois lukonrungosta. Irroita rungon kiinnityspanta. Nyt voit irroittaa lukon rattiputkesta ja vetää esille mittarin aukosta. Älä yrita irroittaa virtalukonpohjaa väkisellä vaan katkaise rungossa näkyvät pultit päältäpäin. Tee katkaisu kierreosan kohdalta jottet vahingoita virtalukonpohjaa. Nyt pohja irtoaa johtosarjasta kun vain pyöräytät pohjan kohdalleen. Jos sinulla ei ole uutta teräsholkkia lukkopesän suojaksi joudut silppuamaan vanhan rungon saadaksesi holkin ehjänä irti. Jos mikrokytkin ei lähde irti ilman suurempaa voimaa hio toinen sivukisko pois ettei kytkin säry irrottaissa.

Näillä pitäis periaatteessa onnistua, mutta järjenkäyttö ei ole kiellettyä ja näpertelyä mieluummin kuin voimaa :wink:
Tiikeritapaus
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: To 30.11.2006 22:29
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Tiikeritapaus »

joo nyt on vaihettu ohjauspylväs virtalukkoineen ja sitten pitäis vaan enää saada lämppäri toimii ku ei lähde pyörii moottori vaikka kytkintä veivaa mihin tahansa suuntaan. voiko olla että on siitä kiinni millää lailla että on toisesta autosta ohjauspylväs. kaikki muut sähkö vehkeet pelaa kyllä. virtalukon pojan jouduin vaihtaa ku ei olleet samanlaiset.
Pensa on pensselin pesua varten!!!
Vastaa Viestiin