Siisti homma. Eilen ajelin kaikessa rauhassa MB:llä n. 80km/h, kunnes yht´äkkiä kierrokset nousi kuin olisin heittänyt N- vaihteen päälle. Sittenpä ei toiminut enää mikään vaihe. Ei kuulu/tunnu mitään, kun laittaa vaihteen pykälään.
Naurattaa ihan.
Mikä vois olla rikki?
Viikon päästä maanantaina paikalliselle automaattisepälle.
Minullla petti joskus vaihdekepistä sellaset holkit ja jäi pysyvästi P asentoon. Tosin sen huomaa sitä että vaihdekeppi liikkuu todella löysästi eikä pistä oikeastaan yhtään vastaan..
jusa82 kirjoitti:
Näin jälkiviisaana, itse en ikinä osta automaatti mersua. Luottoa ei multa niihin / muiden merkkien lautom.aatikoihin löydy....
Mutta koitetaan nyt auttaa miestä mäessä, parhaimman mukaan
Oletko kokeillut automaattia? Hyvällä automaattilootalla varustettu auto ja etenkin MB on hyvä ajaa. Jopa kriittinen kauniimpi puolisko kehui automaattia manuaalin jälkeen vaikka meinasi herneitä nykiä, kun kuuli, että automaatti tulee taloon.
jusa82 kirjoitti:
Näin jälkiviisaana, itse en ikinä osta automaatti mersua. Luottoa ei multa niihin / muiden merkkien lautom.aatikoihin löydy....
Käsittääkseni automaattilaatikolla ajaa jopa pidemmälle kuin keppivaihteella, jos pitää sen kunnossa (vaihtaa öljyt ja tiivisteet ajallaan). Manuaaliakin joutuu huoltamaan, jos ei muuten, niin kytkin ainakin kuluu jossain vaiheessa loppuun ja matka katkeaa.
Ootkos ajanut automaattimersulla muutaman päivän? Jos et ole, niin kokeile, saattaa käydä niinkuin itselleni kävi, tykästyin kovasti.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
jusa82 kirjoitti:
Näin jälkiviisaana, itse en ikinä osta automaatti mersua. Luottoa ei multa niihin / muiden merkkien lautom.aatikoihin löydy....
Ja varsinkin kun Mersujen kovat askit ovat todella loistavia, lyhkäset ja tarkat välit, ihan kun kilpurilla ajais. Siihen kun vielä lisää kuminauhattoman ja ah, niin nytkähtelemättömän voimansiirron, se vasta jotain mahtavaa onkin.
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
Vaihteiston öljypumppu voi lopettaa toiminnan tollalailla.
Laita auto käyntiin ja katso tippuuko lootan öljypinta kun vaihdat vaihteita, jos ei tipu niin pumppu ei pumppaa...
Tuota epäilimmekin heti aluksi. Kokeilin ja pumppu ei todellakaan pumppaa. Nyt kylläkin merkki menee vaihtoon ja jos joku haluaa ostaa laatikkovikaisena niin ostakoon. Tarjottu kyllä on ehyitä laatikoita, mutta katsotaan ny miten autokaupan käy.