300dt ahto ongelma

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
huskyjerk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: Ke 12.07.2006 13:53

300dt ahto ongelma

Viesti Kirjoittaja huskyjerk »

laitoin coolerin ja ahtopainemittarin paikoilleen.lisäksi vapaavirtaus suodatin löytyy myös.muuten vielä täysin vakio,pumppuun ei olla "tietääkseni" kajottu.

eikös vakioahtopaineet pitäisi olla 0.8-0.9bar luokkaa?no ei nosta kun 0.7 vaikka kuinka kenkii :roll:

1 ja 2 vaihteella ei nosta kuin 0.6 baariin!ja isommillakin vaihteilla kiihdytyksessä käy 0.7:ssä ja kovemmilla kierroksilla laskee 0.5 baariin :?

keulalla on aika isohko cooleri,ei kai tuo cooleri laske paineita noin pahasti?!?
pakoputki on vaparista joten lieneenkö tukkoisempi kuin turbo mallin...

ei tuo kiihdytyksissä taida savuta kyllä yhtään,olisko syöttö yksinkertaisesti liian pienellä vai mikä mättää :roll:
MikkoH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: Ke 21.12.2005 11:12
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MikkoH »

Hukkaporttia ohjataan kuumalla kompurasta tulleelta ahtoilmalla. Ahtoja ilmeisesti mittaat imusarjasta, jossa ahtoilma on kylmempää kuin ahtimen kompressorin vierellä. Jos ohjaisit hukkaporttia coolerin jälkeisellä viileämmällä ahtopaineella, niin veikkaisin että ahdot hiukan nousee. Luultavasti tästä johtuu intercoolerin asennuksesta johtuva paineiden lasku. Tiedä sitte, tämmönen tuli mieleen..
" Curse not thine engine when it turneth not. Curse rather thine own stupidity. "
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Aika järkeen käypä selitys. :shock:

Omassa paineet nousee imusarjassa 0.95kiloon. Mitattu kahdella eri mittarilla.
Välijäähy on jo keulassa mutta ahtoputket on vielä vähän kesken. :?
Saapa nähdä miten paineiden käy. :roll:
huskyjerk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: Ke 12.07.2006 13:53

Viesti Kirjoittaja huskyjerk »

joo imusarjasta paineet mittaan.onko tuo sitten ihan normaalia että paineet laskee kierroksilla "vain" 0.5 baariin :shock:

ei tuo auto silleen kovin äkäiseltä tunnu noin sillä 150 hevosella minkä voisi olettaa välijäähyn kanssa olevan :)
MeSee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 614
Liittynyt: Ke 30.06.2004 09:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja MeSee »

Eiköhän se vakiopumpulla ole normaalia, kun tiputtaa syöttöä kierroksilla...
S212 220cdi

Ex:

W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

3000 jälkeen...
Itse tein ja säästin
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Pelkkä välijäähyn lisääminen ei nosta tehoa, pikemminkin päin vastoin kun imusarjan paine laskee. Laskenut imusarjanpaine aiheuttaa sen, että ruiskutuspumpun "morkoolin"-kellon paine laskee eikä pumppu ruiskuta enää täyttä annosta.

Tehojen lisäämiseksi:
- Laita se hukkaportin ohjaus välijäähdyttimen jälkeen imusarjaan, jolloin sekä pumppu, että ahdin näkevät todellisen koneeseen menevän paineen.
- Lisää syöttöä ja vetäviä kierroksia ruiskutuspumpulta.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Vastaa Viestiin