w210 vaihdelaatikko (omituinen käytös)
w210 vaihdelaatikko (omituinen käytös)
Terve!
Tänään töistä tullessani tapahtui omituisuuksia, auto on siis toiminut moitteettomasti vielä töihin mennessäni mutta puolessa välissä kotimatkaa kakkonen jäi päälle ja loota ei vaihtanut, tämä tuli vielä selläisen kierrosten mukaan nousevan omituisen mekaanisen jurnutuksen saattelemana.
Ajoin auton (n.5km) kotiin, pysäytin auton, väänsin virrat pois ja vika oli hävinnyt, loota toimii taas kuin ei mitään olisi tapahtunut.
Kävin vielä pariin otteeseen ajelemassa ja annoin vähän tossuakin ja kaikki toimii moitteettomasti.
Mistä edellä mainittu kätös voi johtua?
Laatikkoöljyt on vaihdettu 90tkm kohdalla viimeeksi ja ennen sitä 60tkm kohdalla.
Pitäskö vielä viedä valtuutetulle laatikkoöljyn vaihtoon sillä edellinen vaihto tapahtui Torniossa Dragon autossa josta ei mitään kokemusta.
Voiko olla että oli .ns bitti poikittain vai pitääkö huolestua?
Tänään töistä tullessani tapahtui omituisuuksia, auto on siis toiminut moitteettomasti vielä töihin mennessäni mutta puolessa välissä kotimatkaa kakkonen jäi päälle ja loota ei vaihtanut, tämä tuli vielä selläisen kierrosten mukaan nousevan omituisen mekaanisen jurnutuksen saattelemana.
Ajoin auton (n.5km) kotiin, pysäytin auton, väänsin virrat pois ja vika oli hävinnyt, loota toimii taas kuin ei mitään olisi tapahtunut.
Kävin vielä pariin otteeseen ajelemassa ja annoin vähän tossuakin ja kaikki toimii moitteettomasti.
Mistä edellä mainittu kätös voi johtua?
Laatikkoöljyt on vaihdettu 90tkm kohdalla viimeeksi ja ennen sitä 60tkm kohdalla.
Pitäskö vielä viedä valtuutetulle laatikkoöljyn vaihtoon sillä edellinen vaihto tapahtui Torniossa Dragon autossa josta ei mitään kokemusta.
Voiko olla että oli .ns bitti poikittain vai pitääkö huolestua?
MB W210 E430 -98 Avantgarde .aut
Oma w210 :ni tehny pari kertaa samantyylisesti. Ero siinä että kolmonen kyllä vaihtuu mutta luonnottoman isoilla kierroksilla ja kunnon nykäyksen saattelemana. Tämä ei ole koskaan tapahtunut muulloin kuin startin jälkeen ensimmäisessä kiihdytyksessä, eli korjaantuu ilman uutta starttia... Laatikon öljyt vaihdettu hiljakkoin. Minäkin ottaisin mielellään vinkkejä vastaan.
Samaa ilmeni täälläkin (-99 320CDI Avantgarde) viime perjantai aamuna. Etelärannikolta ensin torstai-iltana kohti lappia kaatosateessa. 5 tuntia pyyhkijän aherrettua alkoi kuulua pientä ääntä(tarttee varmaan rasvata jotain sieltä vaikkei enää äännäkkään). Vaasasta aamulla lähdettäessä jatkamaan matkaa laatikko ei vaihtanut automaattisesti eikä manuaalisesti. 3:n kilometrin ajon jälkeen tien reunaan ja uusi startti jonka jälkeen ei enää mitään ongelmia seuraavan 2000km:n aikana. Öljyt vaihdatettu Pitskun Veholla 1 kk sitten, pitäisköhän tuosta huolestua?? Autolla ajettu n 140tkm. Juuri ennen lähtöä koneeseen uudet öljyt ja kaikki suodattimet jolla ei varmaan vaikutusta tuohon. Eikä päästy edes Kokkolaan kun autopuhelin mykistyi. Kaiutin vain ropisi...jonka jälkeen alkoi kuulua rahtareiden LA keskustelut kauttimesta??? Sen jälkeen otin sulakkeen pois... Paras vitsi oli Kokkolassa eräässä Mersuliikkeessä kävin ohimennen kysymässä josko joku heillä ymmärtäisi noista luureista ja vastaus oli että kannattaa mennä kysymään Gigantista!!!
Mielessä kävi jo että on mun eka ja vika Mersu...mutta loppumatkan ajonautinto sai vielä tuon ajatuksen mielestä. Tulipas tarinaa...ja suurin osa aiheen vierestä 


Itse vaihatin veholla silmä tarkkana seuraten että kaverit tosiaan tyhjentävät myös turbiinin öljystä ja laittavat uuden suodattimen.Kuulluna olen että vehon öljyä vain ja ainoastaan!!! Dragon pajasta sen verran että käytin siellä töpselissä koska oli aamusin vähän huono käynistyyn,niin poijat katso että säädöt on kohillaan mutta pakoputken päästä ei tuu mitään ja asentaja meni ja haisteli putken päästä todeten että on äänenvaimennin tukossa,koska pakokaasu mittauskin näytti nollaa, ja auto muuten kuitenkin pelasi moitteettomasti. Siispä veholle ja töpseliin niin olikin viallinen ilmamäärämittari,,,,vaihoin ja taas mennään.Tämmöstä oli dragonautossa (Pakoputki tukossa) voi voi voi...... Ja vähäpäästönen autohan on muutenkin.
[b]W210 Avantgarde E230 -97[/b] Nissan Sunny B11 -86 Volvo Pv 544G Special -66 EX. W124 200B -90
Kannattaa akun kunto tarkistaa ,vaihdoin akun oireilun yhteydessä ja sen jälkeen ei ole onneksi enää mennyt vikatilaan.
Tässä lisää aiheesta.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
Tässä lisää aiheesta.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
Pyyhkijät toipuivat itsestään. Ei äännä enää. Puhelin vika löytyi autoa siivotessa reissun jälkeen. Poika oli potkaissut kaapelin sieltä boksista osittain irti(hanskalokeron alla piilossa)Kettunet kirjoitti: Vaasasta aamulla lähdettäessä jatkamaan matkaa laatikko ei vaihtanut automaattisesti eikä manuaalisesti. 3:n kilometrin ajon jälkeen tien reunaan ja uusi startti jonka jälkeen ei enää mitään ongelmia seuraavan 2000km:n aikana. Öljyt vaihdatettu Pitskun Veholla 1 kk sitten, pitäisköhän tuosta huolestua?? Autolla ajettu n 140tkm. Juuri ennen lähtöä koneeseen uudet öljyt ja kaikki suodattimet jolla ei varmaan vaikutusta tuohon. Eikä päästy edes Kokkolaan kun autopuhelin mykistyi. Kaiutin vain ropisi...jonka jälkeen alkoi kuulua rahtareiden LA keskustelut kauttimesta??? Sen jälkeen otin sulakkeen pois... :

