Nykiminen 2.3 16 cosworth 190

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
TiC190
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: To 07.12.2006 11:50

Nykiminen 2.3 16 cosworth 190

Viesti Kirjoittaja TiC190 »

Eli kyseinen auto hummailee kierroksia 900-2000 välillä ja nykii hieman tasakaasulla ajettaessa. Korkeilla kierroksilla vedot ovat kyllä tallella. Ja paljonko maksaa puslat takapäähän jotka niistä yleensä menee, ku ajaa 120km/h ja löysää kaasun niin meinaa kaista vaihtua :)
TiC190
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: To 07.12.2006 11:50

adageadhr

Viesti Kirjoittaja TiC190 »

Eikö kukaan osaa auttaa...
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: Nykiminen 2.3 16 cosworth 190

Viesti Kirjoittaja Aku P »

TiC190 kirjoitti:Eli kyseinen auto hummailee kierroksia 900-2000 välillä ja nykii hieman tasakaasulla ajettaessa. Korkeilla kierroksilla vedot ovat kyllä tallella. Ja paljonko maksaa puslat takapäähän jotka niistä yleensä menee, ku ajaa 120km/h ja löysää kaasun niin meinaa kaista vaihtua :)
Ensinnä tulee mieleen lambda-anturi, etenkin jos vika on vaan lämpöisellä koneella. Tietysti ennen sitäkin tarkistat virranjakajan, tulpat ja johdot. Sytytyksen ohjausyksikön maadoitus voisi olla myös yksi ilmainen huoltokohde, boksi irti ja kontaktipinnat koriin kirkkaiksi.

Lienee takapäässä kyse ns. narinaheloista.
tsekkaapa www.merteil.fi
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
sundiz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Su 27.08.2006 09:41
Paikkakunta: Vantaa/Helsinki

Viesti Kirjoittaja sundiz »

Itselläni oli hieman samaa omassani. Eri malliset on autot mutta en tiedä sitten että voisiko viat olla sinulla samoja... Kaasuttimenohjausyksikkö ja lamda-anturi sekä ylijänniterele enemmän tai vähemmän rikki. Veholla korjautin. Nyt ainoastaan nykii täyskaasulla ja moottoritie nopeudellä lähes mahdotonta ajaa. Tuohon nykimiseen minulle täällä forumilla ehdotettiin että seos olisi liian laiha. Nyt vaikuttaisi että tosiaan seoksen laihuudesta olisi kyse: katsastuksessa happiarvot liian korkeat ja tulppien eristejalat olivat vitivalkoiset... Mutta tarkemmin en tuosta osaa sanoa. Auto lähtee tammikuun alussa takasin veholle tarkastettavaksi, kun nyt vaikuttaa siltä että ovat säätäneet (ehkä) seokset liian laihoiksi. Mutta ei nyt tuomita ennenkuin ovat tarkastaneet auton. Täytyy ilmoitella sitten miten "jälkitarkastuksessa" kävi.
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
TiC190
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: To 07.12.2006 11:50

afasf

Viesti Kirjoittaja TiC190 »

Ei kait tuossa lambaa oo ku ei oo kattiakaan, missäs tämä ylijännite rele sijaitsee, ja kestääkö omat männät modattunu turbo käytössä?
TiC190
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: To 07.12.2006 11:50

Viesti Kirjoittaja TiC190 »

paljonkos tossa on puristus suhde?
Vastaa Viestiin