W124 E420 hommattu, mitäs sitten ?
W124 E420 hommattu, mitäs sitten ?
kasikoneinen 124 olisi frankfurtissa , jos joku sattumalta olisi lieppeillä ja tuontipalkkio kiinnostaa niin yhteyttä tähän kiitos (riittää kun saisi auton suomeen johonkin päin) :
eeppkkATgmail.com tai 045-635 4224
myöskin muu järjestely (esim. varaat auton ja tuot saksaan satamaan josta itse haen auton) mahdollinen !
eeppkkATgmail.com tai 045-635 4224
myöskin muu järjestely (esim. varaat auton ja tuot saksaan satamaan josta itse haen auton) mahdollinen !
Viimeksi muokannut epk, To 04.01.2007 17:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ketään kiinnostunut tuomaan erästä mersua saksasta minul
Siellä Turun tienoolla on joku KCS tai vastaava tuontifirma jota kiinnostaa palkkiota vastaan tuoda mitä vain. Ehkä sieltä tulee joku rabatti jos auto on jo tiedossa.epk kirjoitti:kasikoneinen 124 olisi frankfurtissa , jos joku sattumalta olisi lieppeillä ja tuontipalkkio kiinnostaa niin yhteyttä tähän kiitos (riittää kun saisi auton suomeen johonkin päin) :
eeppkkATgmail.com tai 045-635 4224
myöskin muu järjestely (esim. varaat auton ja tuot saksaan satamaan josta itse haen auton) mahdollinen !
Re: Ketään kiinnostunut tuomaan erästä mersua saksasta minul
no eipä tuu, tuosta haluuvat 1725 tuotuna. Niilläkin hinnat vähäsen noussut.Kipsu kirjoitti:Siellä Turun tienoolla on joku KCS tai vastaava tuontifirma jota kiinnostaa palkkiota vastaan tuoda mitä vain. Ehkä sieltä tulee joku rabatti jos auto on jo tiedossa.epk kirjoitti:kasikoneinen 124 olisi frankfurtissa , jos joku sattumalta olisi lieppeillä ja tuontipalkkio kiinnostaa niin yhteyttä tähän kiitos (riittää kun saisi auton suomeen johonkin päin) :
eeppkkATgmail.com tai 045-635 4224
myöskin muu järjestely (esim. varaat auton ja tuot saksaan satamaan josta itse haen auton) mahdollinen !
En tiä kiinnostaako mutta Salossa myynnissä W124 420E hintaan 4300.- ja auto on ymmärtääkseni ihan ok? Ainakin ajossa koko ajan. Löytyy nettiautosta.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
epk kirjoitti:Antti V kirjoitti:Pitäiskö sanoa, et oot viikon myöhässä
eipä voi mitään
ahti, siinä ei ole nahkoja
Jos ei oo nahkoja niin tehdään ne Värejä on noin 160 ja kahden laatuista
autonahkaa martio pintaista (lue niinkuin mersuissa normaalisti )tai korkealuokkainen nappanahka ja kaikki taattua saksalaista laatua , työn
laatu vähintään saksan veroinen ellei hiukan parempi
Terveisin DesignEugen
www.importcars.fi
Mikalle kannatta soittaa, sillä tulee autoja saksasta kokoajan
ja jos hyvä tuuri käy niin rekassa voi olla tilaa..
Auto jää kyydistä sitten jossain ja haet sen siitä!
Mikalle kannatta soittaa, sillä tulee autoja saksasta kokoajan
ja jos hyvä tuuri käy niin rekassa voi olla tilaa..
Auto jää kyydistä sitten jossain ja haet sen siitä!
BMW 535dA e61 M sport
ex: BMW e61 530dA M sport
ex: MB S211 320 CDI A
ex: BMW e61 530dA M sport
ex: MB S211 320 CDI A
epk kirjoitti:juu mutta mites paluu, laivamatka 2 hengelle + auto näyttäis olevan superfastilla 479.Antti V kirjoitti:Jos auto on ajokunnossa ja siihen on kilvet, niin huomenna Ryan-Air tai Germanwings ja pyytää myyjän tulee vastaan, oot viimeistään sunnuntai iltana takas Turkkusseessa
Saa ehdottaa !
Ite kumpaakin vaihtoehtoa kokeilleena voin sanoa et kannattaa ajaa Tanskaan ja sieltä Ruotsiin ja Tukholmasta laivalla yli niin on paljon halvempaa moinen kun superfastillä tuleminen ja pääsee suoraan Turkkuseen


MB 280CE-83
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
- Avantgarde
- Mersumies
- Viestit: 819
- Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
- Paikkakunta: lappeen Ranta
Kävin taannoin hakemassa yhden auton (siis mersun) Stuttgartista. Pääsin lähtemään rekisteröintikiemuroiden jälkeen matkaan kello 12.00. Putgardenin lauttarannassa olin klo 20.00. Tukholman Viking Linen terminaalissa kello 07.00. Matkaan sisältyi tunnin torkut jossain päin RuÅttia MC Donaldsin pihalla (itse olin ihan pihalla niin pakko oli ottaa torkut ...).paljos kestää päästellä saksasta turkuun ?, jos palttirallaa la aamupäivällä lähtis saksasta paahtaa ruotsiin.
Veikkaisin Frankfurtista noin 4 tuntia nopeampaa sessiota perustuen edellä mainittuun empiiriseen kokemukseen

Saa olla eri mieltä
Exät mersut: R550, C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Ja ollaan eri mieltä. Eli Frankfurtista, jos pääsee ajamaan ilman isompaa ruuhkaa, ajaa hampuriin sen n 4 tuntia, tällöinkin pitää aina tarpeen tullen pitää pikku kiirusta, meinaan tuo Kasselin mäissä saattaa keskinopeus kummasti laskea. Hampurista sitten taas puttgardeniin ajaa n 1,5 tuntia, mutta kun kumminkin Lyybekin Cittistä (tai sitten Sari Bernerin kaupasta Puttgardenista) täytyy hakea "joulu oluset", menee siinä äkkiä 1-2 tuntia.
No Puttgardenin lauttaan kun varaa tunnin, Tanskan läpi ajamiseen ja Helsingörin lauttaan 2,5 tuntia. Sitten Ruottin läpi ajaa nykyään helposti 5 tuntiin, eli kuten Hessu sanoi, on se lähes koko matkan nykyään motaria.
Eli kun tuosta laskee ajoihin ja lauttoihin menee sellaiset 13-14 tuntia ja sitten varaa pakollisiin pysähtymisiin 2 h niin tosta sen voi aika tarkkaan päätellä.
Tiet koko matkalla on todella hyvät, eli jos ajorupeama ei pelota, on Ruotsin kautta ehdottomasti nopein tapa tuoda auto. Sitä ehtii sitten laivassa nukkumaan, sillä kyllä sitä herkemmälläkin alkaa pikku väsy Tukholmaan tultaessa olemaan.
Niin ja Avantgardelle onneksi olkoon jalleen tuhlaajapojan takaisin paluun kunniaksi
No Puttgardenin lauttaan kun varaa tunnin, Tanskan läpi ajamiseen ja Helsingörin lauttaan 2,5 tuntia. Sitten Ruottin läpi ajaa nykyään helposti 5 tuntiin, eli kuten Hessu sanoi, on se lähes koko matkan nykyään motaria.
Eli kun tuosta laskee ajoihin ja lauttoihin menee sellaiset 13-14 tuntia ja sitten varaa pakollisiin pysähtymisiin 2 h niin tosta sen voi aika tarkkaan päätellä.
Tiet koko matkalla on todella hyvät, eli jos ajorupeama ei pelota, on Ruotsin kautta ehdottomasti nopein tapa tuoda auto. Sitä ehtii sitten laivassa nukkumaan, sillä kyllä sitä herkemmälläkin alkaa pikku väsy Tukholmaan tultaessa olemaan.
Niin ja Avantgardelle onneksi olkoon jalleen tuhlaajapojan takaisin paluun kunniaksi

SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
- Avantgarde
- Mersumies
- Viestit: 819
- Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
- Paikkakunta: lappeen Ranta
Itellä meni silloin ku ton löwerin haki niin Kölnistä lähettiin kello 15 ja Tukholmassa oltiin satamassa aamulla kuudelta..Matkaa kertyi 1304 kilometriä eli ei se tuota kauttakaa ole mikään hirveän hidas jos laskee senkin että siinä on 2 lauttareissuakin matkalla.Jos joskus vielä tulee autoa tuolta haettua niin ehdottomasti kyllä mielummin ajan kun meen superfastillä sen verran kivoja teitä nuo on ajaa ja muutenkin maisemat on aika pirun hienot varsinkin ruotsissa.
MB 280CE-83
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Sellaista vaan että, tsekkaa tai tsekkauta että saat auton rekisteröityä itsellesi; jos perjantaina meinaat tehdä niin saattaa olla Zulassungstelle kiinni iltapäivällä. Joissain konttoreilla se iltapäivän kiinnioloaika sattuu keskiviikoksi. Yhden auton kilvitin supermarketin sivukonttorilla joka oli auki joka päivä mutta muistaakseni 7 - 12.epk kirjoitti:paljos kestää päästellä saksasta turkuun ?, jos palttirallaa la aamupäivällä lähtis saksasta paahtaa ruotsiin.
Onko siinä aikaa ajaa tukholmaan illaksi ?
Nuo ajo ajat mitä edellä oli on mielestäni ok. Oma nyrkkisääntöni on että sesonkiaikana ( kesä sekä joulu) Ruotsin läpi, ei-sesonkiaikana jos haluaa rentoutua lisäksi eikä oo niin kiirus niin sitten Superfastilla. Todella laiska mies tulee Finncarriersilla (oikeasti nyt en tiedä edes hintoja mutta kuorma-autolla olen pari kertaa tullut)

1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Jos 160 km/h pitää keskinopeutena niin vois ehkä ehtiäepk kirjoitti:paljos kestää päästellä saksasta turkuun ?, jos palttirallaa la aamupäivällä lähtis saksasta paahtaa ruotsiin.
Onko siinä aikaa ajaa tukholmaan illaksi ?

MB W124 250D -89
Ducati 999 -04
Ducati 999 -04
Se kilvityskin onnistuu Saksassa vaivattomasti, riippuu tietty myyjästä. Mulle myyjä kirjoitteli minulle valmiiksi saksankielisen valtakirjan rekisteröintiä varten, johon täytin omat tietoni... sitten skannasin valtakirjan, ajokortin ja passin ja meilasin ne myyjälle, joka kävi konttrorilla hakemassa kilvet valmiiksi. Sitten rahat kouraan ja menoksi. Matkakertomus löytyy tästä topikista...
W463
kyllä tuo ruotsin läpi tulo täytyy unohtaa, ei näillä keleillä enää uskalla lähteä kesärenkailla sieltä paahtamaan. Muutaman satkun siinä ehkä säästää mutta mutta, entä jos autokin hajoaa kesken matkan yms. Siinä vaiheessa laivamatka vie kyllä voiton.
Tänään selviää parin kuljetuksen tilanne, toivotaan parasta ja pelätään pahinta
Tänään selviää parin kuljetuksen tilanne, toivotaan parasta ja pelätään pahinta

Tukholmaan tultaessa tuhraantuu vielä tunti ennen kuin pääsee satamaan. Tukholmaan tultaessa, riippuen vähän kellonajasta, mutta juurikin illalla siellä on ollut melkoiset ruuhkat, ja hermo on mennyt kun siellä seisoo kuumaksi ajetun koneen kanssa. Ruotsin alareunasta Tukholmaan ajokin kestää ihan tarpeeksi, siellä ei oikein kannata ajaa yli 115 km/h nopeutta.
...eikä Tukholmassa kannata sitten eksyä kuten eräät tekivät, tosin jäihä sitä 10 min aikaa ja oltiini viimeinen auto, joka mahtui vielä sisään lauttaan.
Siltamaksut, taajamat ja muut häiriöt laskevat kyllä keskinopeuden matallalle tasolle.
...eikä Tukholmassa kannata sitten eksyä kuten eräät tekivät, tosin jäihä sitä 10 min aikaa ja oltiini viimeinen auto, joka mahtui vielä sisään lauttaan.
Siltamaksut, taajamat ja muut häiriöt laskevat kyllä keskinopeuden matallalle tasolle.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Noin pitkällä matkalla tuurilla alkaa olla huomattava vaikutus matkan sujumiseen joten liian kireälle ei aikataulua tosiaankaan kannata vetää.
2 päivää kannattaa varata ainakin ensimmäiselle retkellä:
1. päivänä auton osto ja muut juoksevat asiat
yöksi Hampurin liepeille (majoitus on Saksassa halpaa kun etsii oikean paikan)
2. päivänä sitten aamulla liikkeelle (lähtöaika Ruotsi-Suomi lautasta riippuen) ja päiväsaikaan Ruotsin läpi.
Mahdolliset ruuhkapaikat: Hampuri (kesät talvet), ja satunnaisesti yleensäkin kaikki Saksan moottoritiet, Kööpenhaminan ympäristö, Malmö-Helsingborg väli ja se Tukholma.
Vaikka on tullut muutaman kerran ko. matka ajettua ja alkaa olla vakiopaikat katsottuna syömiseen, shoppailuun ja nukkumiseen, niin aina niitä pikku poikkeamia mahtuu retkeen jotka tekee siitä aina erilaisen. Yöpyminen tasaa esimerkiksi mahdollisten alkumatkan ruuhkien vaikutuksen - on aivan eri asia nukkua tunti lyhyempi yö kun ajaa 1000+ km tuntia nopeammin (jos on jo valmiiksi vauhti sakkorajalla) - eika tarvitse hosua kilpien ym. kanssa. Kun on Saksaan asti päässyt niin voi siitä nauttia hosumattakin.
Mutta parhaimmillaan sujuu matkanteko hyvinkin. Viimeksi oli herätys Münchenissä neljältä, matkaan 04:40 ja perillä Kapellskärissä 23:40. 1743 km yksin ajellen. Kotona Salossa seuraavana päivänä ennen puoltapäivää. Mutta ei ollut mikään pakkoaikataulu - jos en ehdi niin huilaan hetken ja tulen seuraavalla laivalla.
Pitäiskös mersufoorumille saada omat Ironbutt-prenikat, tuolla vois varmaan jo anoa ? Mopolla en kyllä lähtisi...
2 päivää kannattaa varata ainakin ensimmäiselle retkellä:
1. päivänä auton osto ja muut juoksevat asiat
yöksi Hampurin liepeille (majoitus on Saksassa halpaa kun etsii oikean paikan)
2. päivänä sitten aamulla liikkeelle (lähtöaika Ruotsi-Suomi lautasta riippuen) ja päiväsaikaan Ruotsin läpi.
Mahdolliset ruuhkapaikat: Hampuri (kesät talvet), ja satunnaisesti yleensäkin kaikki Saksan moottoritiet, Kööpenhaminan ympäristö, Malmö-Helsingborg väli ja se Tukholma.
Vaikka on tullut muutaman kerran ko. matka ajettua ja alkaa olla vakiopaikat katsottuna syömiseen, shoppailuun ja nukkumiseen, niin aina niitä pikku poikkeamia mahtuu retkeen jotka tekee siitä aina erilaisen. Yöpyminen tasaa esimerkiksi mahdollisten alkumatkan ruuhkien vaikutuksen - on aivan eri asia nukkua tunti lyhyempi yö kun ajaa 1000+ km tuntia nopeammin (jos on jo valmiiksi vauhti sakkorajalla) - eika tarvitse hosua kilpien ym. kanssa. Kun on Saksaan asti päässyt niin voi siitä nauttia hosumattakin.
Mutta parhaimmillaan sujuu matkanteko hyvinkin. Viimeksi oli herätys Münchenissä neljältä, matkaan 04:40 ja perillä Kapellskärissä 23:40. 1743 km yksin ajellen. Kotona Salossa seuraavana päivänä ennen puoltapäivää. Mutta ei ollut mikään pakkoaikataulu - jos en ehdi niin huilaan hetken ja tulen seuraavalla laivalla.
Pitäiskös mersufoorumille saada omat Ironbutt-prenikat, tuolla vois varmaan jo anoa ? Mopolla en kyllä lähtisi...