w202:n mittarivalojen vaihto operaatio

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Tömö
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Ti 28.11.2006 18:19

w202:n mittarivalojen vaihto operaatio

Viesti Kirjoittaja Tömö »

Olihan helvetillinen homma tuo mittariston valojen vaihto....airbagi irtos ihan ok ei siinä mitään...rattia ei sit saanukkaan ihan nii helposti irti, joku täällä sano että saattaa olla hieman kireässä. Mulle meni kaverin kanssa irrotukseen noin tunti, pultti ei avautunut edes pulttipyssyllä...piti hakea naapurista rapiat metrin jatkovarsi ja reilut satakiloa lihaa varrenpäähän ni johan aukes. Loput menikin sitten ihan ok mitä nyt polttimot on liian pieniä ja tippuilee kokoajan ja sellasta yleistä näpertelyä mikä ei ainakaan meikäläisen sormille ole luotu kiristi pinnaa kokoajan.
Jos joku aikoo hommaan joskus ryhtyä sanon vaan että kannattaa varata aikaa ja isoja työkaluja (eikä se rauhoittava olutkaan varmaan pahaa tekisi) :D
humina
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 230
Liittynyt: Ke 08.03.2006 07:23
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja humina »

Tais olla alkupään 202:nen? Vai onko niissä vaijerimittari?
Itsellä meni alle kymmennen minuuttia
polttimon vaihtoon. Koukuilla mittaristo irti, liittimet irti ja sujuttelu ratin ja kojetaulun välistä oikealle vai olikohan se vasemmalle, vasemmalla on kyllä tuo vakkarin viiksi, mutta nyt en varmaksi muista.

Airamin polttimo kantoineen pyörähtää mukavasti pois ja uusi takaisin. Auto siis tuo -97.
toyota

exät:
C 220T CDI Avantgarde -01
C 250 TDT Elegance -97
250 TD -92
190 E -92
Tömö
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Ti 28.11.2006 18:19

Viesti Kirjoittaja Tömö »

no mulla on 95...ratin otin pois ku alfamerin ohjekirjassa niin sanottiin....en tarvinnu koukkuja mittaristoon..työnsin vaan takaa...sinne pääsee alakautta aika mukavasti, eikä ollu vaijeria pari liitintä vaa auki... polttimoitten kanssa ei sit kyllä ookkaan mitään vaikeeta...
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Tömö kirjoitti:no mulla on 95...ratin otin pois ku alfamerin ohjekirjassa niin sanottiin....en tarvinnu koukkuja mittaristoon...
Ei tarvi rattia tosiaan irti ottaa polttimonvaihdon takia alkupään malleissakaan, mittaristo mahtuu tulemaan ratin ja kojelaudan välistä pois. Nopeusmittarin vaijerin saa tosiaan helpoiten irti/takaisin kojelaudan alapuolelta kurottelemalla, pienet sormet auttaa :lol: . Ja esim. polkupyörän pinnoista väännetyt ulosvetimet ovat pirun kätevät Mersun mittareit ulos vedellessä.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
humina
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 230
Liittynyt: Ke 08.03.2006 07:23
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja humina »

Tömö kirjoitti:....en tarvinnu koukkuja mittaristoon..työnsin vaan takaa...sinne pääsee alakautta aika mukavasti...
jep, niinhän sinne pääsee, mutta itsellä oli ainakin sen verran tiukassa mittaristo, ettei se tullut lainkaan suoraan takaa työntämällä. koukut sopii mainiosti alakulmiin, siellä takana on semmoinen urarivistö ihan ulosvetämistä varten.
toyota

exät:
C 220T CDI Avantgarde -01
C 250 TDT Elegance -97
250 TD -92
190 E -92
Vastaa Viestiin