SLK:n osto ehkä edessä.
SLK:n osto ehkä edessä.
Terve kaikille.
Olisi tuollainen SLK hakusessa ja nyt kiinnostaisi tietää mitä uudistuksia 2000/2001 vuosina autoon tuli. Vilkkupeilit jo tiedän.
Tuollainen auto nyt tällä hetkellä suurimman kiinnostuksen kohteena on. Mihin kannattaa kiinnittää huomiota kauppoja tehdessä?
Olisi tuollainen SLK hakusessa ja nyt kiinnostaisi tietää mitä uudistuksia 2000/2001 vuosina autoon tuli. Vilkkupeilit jo tiedän.
Tuollainen auto nyt tällä hetkellä suurimman kiinnostuksen kohteena on. Mihin kannattaa kiinnittää huomiota kauppoja tehdessä?
Re: SLK:n osto ehkä edessä.
Ihan siistin näköinen. Huomaathan kuitenkin, että tuossa on vanhemmanmallinen ahdin, eikä tuo ole edellisessä lauseessa mainitsemasi facelift-malli.johnny99 kirjoitti:...Tuollainen auto nyt tällä hetkellä suurimman kiinnostuksen kohteena on...
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
R170:n Faceliftissä tuli (ainakin) seuraavat muutokset. Voi olla että unohdin jotain.
-ESP vakiovarusteeksi
-Sivuturvatyynyt vakiovarusteeksi
-Parannetut sivutörmäyssuojat
-Manuaalivaihteistoon yksi vaihde lisää ja lyhytliikkeinen mekanismi
-Automaattivaihteistoon käsivalintatoiminto
-Uudet etu- ja takapuskurit
-Uudet sivuhelmat
-Korinväriset ovenkahvat
-Uudet takavalot
-Kiillotettu pakoputki
-Uusi nokkamaski
-Peilivilkut
-Alumiini- (tai Calyptus Linea-jalopuu)sisusta - lisävarusteeksi tumma jalopuusisusta
-Uusi ratti ja vaihdekeppi
-Uusi mittaristo
-Uudet penkit
-Isompi bensatankki
-Uudet kallistuksenvakaajat
-Uudet iskarit
-5 mm matalampi alusta
-Vakionopeudensäädin vakiovarusteeksi
-Uusi ASSYST-näyttö
-Uusi ahdin
-Ahdin 200-malliin
-Lisää tehoa 230-malliin
-Uudet sylinterinpäät neloskoneisiin
-Uudet imu- ja pakokanavat neloskoneisiin
-200- ja 230-koneet täyttävät Euro4-normit
-320-malli hinnastoon
-ESP vakiovarusteeksi
-Sivuturvatyynyt vakiovarusteeksi
-Parannetut sivutörmäyssuojat
-Manuaalivaihteistoon yksi vaihde lisää ja lyhytliikkeinen mekanismi
-Automaattivaihteistoon käsivalintatoiminto
-Uudet etu- ja takapuskurit
-Uudet sivuhelmat
-Korinväriset ovenkahvat
-Uudet takavalot
-Kiillotettu pakoputki
-Uusi nokkamaski
-Peilivilkut
-Alumiini- (tai Calyptus Linea-jalopuu)sisusta - lisävarusteeksi tumma jalopuusisusta
-Uusi ratti ja vaihdekeppi
-Uusi mittaristo
-Uudet penkit
-Isompi bensatankki
-Uudet kallistuksenvakaajat
-Uudet iskarit
-5 mm matalampi alusta
-Vakionopeudensäädin vakiovarusteeksi
-Uusi ASSYST-näyttö
-Uusi ahdin
-Ahdin 200-malliin
-Lisää tehoa 230-malliin
-Uudet sylinterinpäät neloskoneisiin
-Uudet imu- ja pakokanavat neloskoneisiin
-200- ja 230-koneet täyttävät Euro4-normit
-320-malli hinnastoon
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Kyllähän siinä taisi kattava lista tulla Faceliftauksesta.
Mielestäni oikeastaan kaikki muutokset olivat positiivisia..ainoa mitä oli mielestäni askel taaksepäin, oli hiilikuitukoristelistojen muuttuminen alumiiniseksi. Minusta nuo hiilikuitulistat/paneelit olivat paremmannäköiset.
Vaan mitäpäs siinä..vaikka SLK:ssa tiettyjä (suuriakin) puutteita oli, niin kyllä se ainakin minuun aikanaan jätti parantumattoman avo-roadsterhuuman jota täytynee taas jossain vaiheessa ja jossain muodossa tyydyttää..
Mielestäni oikeastaan kaikki muutokset olivat positiivisia..ainoa mitä oli mielestäni askel taaksepäin, oli hiilikuitukoristelistojen muuttuminen alumiiniseksi. Minusta nuo hiilikuitulistat/paneelit olivat paremmannäköiset.
Vaan mitäpäs siinä..vaikka SLK:ssa tiettyjä (suuriakin) puutteita oli, niin kyllä se ainakin minuun aikanaan jätti parantumattoman avo-roadsterhuuman jota täytynee taas jossain vaiheessa ja jossain muodossa tyydyttää..

("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Mitä puutteita siinä mielestäsi oli? Aurauskulmista ja takapenkin puuttumisesta tuolta muualta jo lueskelinkin.jva kirjoitti:
Vaan mitäpäs siinä..vaikka SLK:ssa tiettyjä (suuriakin) puutteita oli, niin kyllä se ainakin minuun aikanaan jätti parantumattoman avo-roadsterhuuman jota täytynee taas jossain vaiheessa ja jossain muodossa tyydyttää..
Kyllä tuon listan jälkeen facelift-malli on kuitenkin ehkä sitten kuitenkin parempi, varsinkaan kun niillä ei juurikaan näytä hintaeroa olevan.Tuollainen löytyi nyt myynnistä ja olisi juuri se facelift-malli.
Facelift tuli 2000 puolivälissä. Uusi ahdin antaa muutaman hevosvoiman lisätehoa, mutta tärkeimpänä etuna on upea vääntökäyrä. Uudella ahtimella se nousee alhaalla ylös kuin seinä, jatkuu tasaisena läpi koko alueen ja putoaa sitten alas yhtä nopeasti kuin nousikin.tovayryn kirjoitti:mitäs käytännön eroa tällä uudella ja vanhalla ahtimella on? ja minä vuonna tuo faceliftaus tuli?
Minulla on ollut sekä vanha että uusi ahdin 230K:ssa. Kyllä vanhakin hyvä on. Mutta uusi on huomattavasti parempi.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Re: SLK:n osto ehkä edessä.
Katsoin tuota Lappeenrannan autoa vielä tarkemmin. Edelleenkin vaikuttaa kovasti siistiltä. Kiva asia pre-faceliftiä katseltaessa on, kun tuossa on helmasarja. Peittää perus-pre-facelift-mallin mustat helmat.johnny99 kirjoitti:...Tuollainen auto nyt tällä hetkellä suurimman kiinnostuksen kohteena on...
Myyjän tekstejä Nettiautossa lukiessani kiinnitin huomion kolmeen asiaan:
- Ajonvakautusjärjestelmä -> Tuskin. MoPfia edeltävissä malleissa lienee ainoastaan luistonestojärjestelmä. Ei siis ESP:tä.
- Ilmastointi: Automaattinen -> Ei ole. Manuaalinen on. R170:en ei saanut automaatti-ilmastointia.
- Turbo -> Tuskin. Lienee remmiahdin tässäkin yksilössä.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Nojoo..takapenkin puuttuminen on puutteena korkeintaan "puute". Näin ainakin minä sen asian olen kokemut tässä myöhempiä autoja valitessa. CLK-cabrio on ollut harkinnassa, samoin A4 cabrio ja viimeisintä tilatessa myös BMW:n vastaava, vastikään esitelty 3-cabriokin..mutta kerta kerralta se mielipide vahvistuu että ainoa oikea avoauto on 2-paikkainen roadster..muut ovat sitten jotain muuta..johnny99 kirjoitti: Mitä puutteita siinä mielestäsi oli? Aurauskulmista ja takapenkin puuttumisesta tuolta muualta jo lueskelinkin.
Mutta asiaan..pahimpana puutteena pidin SLk:ssa ajo-ominaisuuksia..tai ehkä mieluumminkin niiden puutetta. Mielestäni SLK ei niiltä osin vastannut alkuunkaan sitä mitä ulkonäkö lupaa. Eihän se huono ollut, mutta jos vertaa vaikkapa TT-Audiin tai Porschen vastaavaan niin kyllä eroa on kuin yöllä ja päivällä. TT-Audia en ole omistanut, enkä Porscheakaan..mutta ei niillä isoa lenkkiä tarvitse heittää niin eron huomaa.
Uusi SLK on parempi tältä osin, muttei sekään mielestäni vastaa täysin odotuksiin joita ulkonäkö antaisi luvan odottaa.
No, ei SLK missään tapauksessa huono auto ollut..ja avo-roadsterin fiilikset katto alhaalla ovat ohittamattomia ja ehdottomasti kokemisen arvoisia..ajo-ominaisuuksista viis tässä kohtaa..
Eli kyllä SLK:ta hyvin mielin voin hankinnaksi suositella

("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Re: SLK:n osto ehkä edessä.
Hämärä mielikuva on jostain syystä että ESP:n olisi jossain vaiheessa saanut lisävarusteena Pre-facelifteihin..jos muistan oikein niin kyseessä lienee silloin viimeisin tuotanto ennen varsinaista Faceliftausta..eli vuosituhannen vaihteen mallit.eerola kirjoitti:- Ajonvakautusjärjestelmä -> Tuskin. MoPfia edeltävissä malleissa lienee ainoastaan luistonestojärjestelmä. Ei siis ESP:tä.
- Ilmastointi: Automaattinen -> Ei ole. Manuaalinen on. R170:en ei saanut automaatti-ilmastointia.
- Turbo -> Tuskin. Lienee remmiahdin tässäkin yksilössä.
Ilmastoinnin ja turbon osalta olen sen sijaan täysin samaa mieltä.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Takapenkillä varustetussa avoautossa on myös se haaste, että takapyörre tulee voimakkaasti esiin. Väittäisin, että keskimäärin jopa voimakkaammin kuin 2-paikkaisessa roadsterissa. Takapenkillä ei ole useimmissa tapauksissa kovinkaan häävi istua katto alhaalla. Siellä alkaa monissa autoissa melkoinen tuiverrus jo kaupunkinopeuksissa.jva kirjoitti:...Nojoo..takapenkin puuttuminen on puutteena korkeintaan "puute". Näin ainakin minä sen asian olen kokemut tässä myöhempiä autoja valitessa....
Etupenkin tuiverrusta voi toki hallita asettamalla windblockerin etuistuimien taakse, mutta silloin takapenkki jää pois pelistä. Jolloin herää kysymys: Miksi ostaa nelipaikkainen auto, jos sitä ei voi käyttää nelipaikkaisena?
Lisäksi kun matkustamon aukko on suuri eikä jäykistävää kattoa ole, värinättömän korin tekeminen on valmistajalle melkoinen haaste.
On todennäköistä, että mikään edellämainituista ei tunnu tärkeältä ennenkuin on omistanut avoauton ja ne luokittelee helposti "eerola:n hifistelyksi". Mutta kun avoauto on ollut käytössä arkena ja sunnuntaina ja kuherruskuukausi leikkikalun kanssa on ohi, nuo ominaisuudet alkavat rasittaa elleivät ne ole kinnossa.
Avoauton kohdalla siis valitettavasti vanha totuus pitää aika pitkälle paikkaansa: Halvalla ei saa hyvää. Mutta halvan kanssakin voi toki olla hyvinkin hauskaa, jos vain odotukset eivät ole tuliterän premium-luokan avoauton tasolla.
Heh, veli jva:n kanssa kierrämme näköjään aina samaa rataa keskusteluissajva kirjoitti:...Eihän se huono ollut, mutta jos vertaa vaikkapa TT-Audiin tai Porschen vastaavaan niin kyllä eroa on kuin yöllä ja päivällä. TT-Audia en ole omistanut, enkä Porscheakaan..mutta ei niillä isoa lenkkiä tarvitse heittää niin eron huomaa...

TT Roadster oli kyllä alustaltaan hyvä. Mutta sen ajokäytös oli saman sukupolven A3:sta. Kaasun asennosta riippuen se joko aliohjautui paljon tai vähän. Mutta perusta oli koko ajan sama: Puskemista. Eli ei minun mielestäni käytökseltään luokiteltavissa kivaksi sportiksi, jolla olisi suupielet korvissa normaalissakin liikenteessä.
Boxter on kiva auto ajaa. Piste. Kyllä Porschella urheiluauto suunnitella osataan. Mutta minun mielestäni Boxter on muuten ei-oikein-mistään-kotoisin. Siinä huutaa jokainen yksityiskohta että se on tehty halvalla. Ei kovinkaan häävi katto. Muovinen takaikkuna (joka onneksi vaihtui lasiseen muistaakseni vuosimallissa 2003). Halvan näköinen sisusta. Ja niin edelleen. Kiva ajaa, mutta tuntuu säästömallilta.
Jos olisin ostanut auton vain ja ainoastaan itselleni, olisin todennäköisesti ostanut M Roadsterin. Lapsellisen kiva auto ajaa. Ja lapsellisen älytön moottori auton painoon nähden. Ja käytös kuin E21-korin BMW:llä. Eli täysi vastakohta TT:lle. Siinä missä TT aliohjasi liikaa, tämä Z3 yliohjaa liikaa. Mutta minä satun tykkäämään siitä, vaikka liika onkin liikaa ja liika saattaa käydä pidemmän päälle rasittavaksi. Mutta vaimolleni en 300-hevosvoimaista ja aika äkäisellä ajokäytöksellä varustettua autoa halunnut. Olinhan etsimässä turvallista autoa.
R170-korin SLK oli AMG Sport-virityksillä mielestäni aika hyvä sekoitus turvallisuutta, riittävää suorituskykyä ja ajamisen hauskuutta. Ja niinpä päädyin siihen. Siitä, miten päädyin lopulta SLK230K:hän löytyy tarinaa Koeajot-puolelta.
Kun puntaroi roadster-vaihtoehtoja, suosittelen vierailemaan matkalla Wrecked Exoticsissa. Sieltä näkee hyvin, mitä kaavailemallesi autollesi käy reaalimaailmassa. Suosittelen katsomaan, miten autolle käy, jos se kääntyy ylösalaisin. "Normaalissa" autossa kun on aina katto suojaamassa. Roadsterissa sinun täytyy selviytyä vaikka pääsi ja tien välissä ei olisi mitään... ...tai toivottavasti siihen edes jää vähän ilmaa.
Esimerkiksi Mazda Miata sai hyvät tähdet NCAP:issa, mutta kun mennään laboratorion ulkopuolelle, törmäys tulee harvoin juuri siten kuin malliolosuhteissa. Ja kuvat kertovat puolestaan, että laboratoriossa hyvin pärjäävä Mazda romahtaa yhtäkkiä: Miata menee yhtäkkiä aivan lätyksi tai kappaleiksi. Turvakaaria ei ole. Tuulilasi ei kanna. Kyljet ovat paperia. Se on sellaista katsottavaa, että sen jälkeen ei tunnut enää hyvältä istua 1. tai 2. sukupolven MX-5:n ratissa.
SLK menee kyllä rusinaksi joka puolelta, mutta matkustamo pysyy kasassa. Radikaalit ääritapaukset tietysti erikseen.
Boxter ja Z3 pärjäävät reaalimaailmassa ihan hyvin nekin. Mutta SLK on 2000-luvun alun roadstereista ehdottomasti turvallisin.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Hyvin samaa mieltä olemme edellisen kirjoittajan kanssa
SLK R170 oli ehdottomasti kokonaisuutena aikansa kunkku luokassaan, eikä edelleenkään muutamista puutteistaan huolimatta ole huono ostos.
Kuten tiedämme, kaikissa autoissa on puutteita..yksikään auto ei ole täydellinen..ja kokonaisuutena SLK R170 on vähintäänkin hyvä ja kun sitä vertaa luokassaan niin arvosana on vieläkin parempi.
Hmm..no, keksitäänpä sitten hiukan negaa oikein hakemalla..
SLK:n ostajakunnasta huomattavan suuri osa oli naisia,eli ilmeisesti siinä on jotain neitimäistä..ja sehän ei sovi raavaille uroille että ajellaan autolla jolla tytötkin ajelee..
Nojoo...loivennetaan sitten heti perään..kyllä TT, sekä uusi että vanha, ovat enempi neitimäisiä kuin SLK..


SLK R170 oli ehdottomasti kokonaisuutena aikansa kunkku luokassaan, eikä edelleenkään muutamista puutteistaan huolimatta ole huono ostos.
Kuten tiedämme, kaikissa autoissa on puutteita..yksikään auto ei ole täydellinen..ja kokonaisuutena SLK R170 on vähintäänkin hyvä ja kun sitä vertaa luokassaan niin arvosana on vieläkin parempi.
Hmm..no, keksitäänpä sitten hiukan negaa oikein hakemalla..




Nojoo...loivennetaan sitten heti perään..kyllä TT, sekä uusi että vanha, ovat enempi neitimäisiä kuin SLK..


("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
No entäpä tuo edellä mainitsemani Miata sitten? Arvatkaapa kuinka paljon luontoa vaati lähteä tien päälle rouvan Miatalla kohtuullisen konservatiivisessa Texasissa? Clickjva kirjoitti:...keksitäänpä sitten hiukan negaa oikein hakemalla.. SLK:n ostajakunnasta huomattavan suuri osa oli naisia,eli ilmeisesti siinä on jotain neitimäistä..ja sehän ei sovi raavaille uroille että ajellaan autolla jolla tytötkin ajelee..

-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Menee offtopiciksi, mutta täytyy tunnustaa, että jos asuisin jollain toisella markkina-alueella, nyt olisi Pontiac Solstice vahvoilla. Siinä on hinta samalla tavalla kohdallaan kuin Miatassa. En ole ajanut Solsticella, mutta "kylmät tyypit" siitä ehdin ottaa. Luulenpa, että Solstice saattaisi kyetä haastaamaan MX-5:n hauskuus/ hinta-indeksissä...
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Jep..se olisi kyllä varmaan verraton "lelu"..aivan samoin kuin Opel Speedsterkin..ja eikös Solsticen pohjalle rakennu myös Speedsterin seuraaja eli Opel GT?!eerola kirjoitti:Menee offtopiciksi, mutta täytyy tunnustaa, että jos asuisin jollain toisella markkina-alueella, nyt olisi Pontiac Solstice vahvoilla. Siinä on hinta samalla tavalla kohdallaan kuin Miatassa. En ole ajanut Solsticella, mutta "kylmät tyypit" siitä ehdin ottaa. Luulenpa, että Solstice saattaisi kyetä haastaamaan MX-5:n hauskuus/ hinta-indeksissä...
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Juu, Pontiac Solstice, Saturn Sky ja Opel/ Vauxhall GT ovat hyvin pitkälle sama auto. Sky ja GT hyvinkin jämptisti sama tuote. Pontiac on varustelultaan riisutumpi kuin nuo kaksi muuta. Mistä seuraa, että uuden Solsticen saa alle 20000USD. Ja lisäksi turhien varusteiden riisumisen ansiosta Pontiac on noita kahta kevyempi.jva kirjoitti:...eikös Solsticen pohjalle rakennu myös Speedsterin seuraaja eli Opel GT?!
Vertailukohtana sanottakoon, että aikaisemmin halpamerkiksi mielletyn Saturnin versio maksaa meilkein 25000USD. (Ja tähän voin sanoa, että itselleni ei tulisi pieneen mieleenikään maksaa aikaisemmin kaikenmaailman Ioneja tuottaneen merkin tuotteesta 25 kiloa.)
Syy, miksi pidän Miatasta (vaikka sen kolariturvallisuus onkin mitä on) ja Solsticesta on, että ne ovat aitoja asioita. Ne ovat roadstereita, jotka eivät yritäkään tarjota perheauton tiloja. Ne ovat autoja, joissa on keskitytty siihen, että ajaminen on kivaa.
Lisäksi pidän siitä että Miata ja Solstice on tehty niin simppelillä toteutuksella, että vikaantumisherkkyys on aika paljon pienempi kuin ns. premium-kategorian roadstereissa. On hienoa, että noista autoista on saatu tehdyksi persoonallisia ja suupieliä nostattavan rehellisiä vekottimia käyttämällä ihan tavallisen perheauton moottoria ja koeteltuja lainaosia "tavallisista" autoista. Ja silti tekemättä niistä tylsän oloisia.
Kolmas "rehellinen ja kursailematon roadsteri" Miatan ja Solsticen aloittamalle listalle olisi Lotus Elise. Mutta sen hintalappu on 2 kertaa isompi - joten ei siitä tässä yhteydessä sen enempää.
Ohops, meni vähän lisää offtopiciksi johnny99:n alunperin käynnistämästä aiheesta... ...no, osoittakoon tämä johnny99:lle, että roadsteri herättää tunteita. Eli on ehdottomasti suositeltava ostos!

-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Löysin eerolan kirjoittaman listan vanhemmasta keskustelusta:
Tarkoitus olisi tuossa välipäivinä käydä yhtä SLK:ta katsomassa.
Onko nyt kokemusten tuomana tullut jotain lisäyksiä listaan SLK:n "heikoista puolista".Käytettyä R170 SLK230K:ta ostettaessa kannattaa kiinnittää huomiota seuraaviin:
1) Moottorin kumityynyt. menevät 230K-koneesta aika varhain. Minulla nämä vaihdettiin sekä CLK:hon että SLK:hon.
2) Käynnin tasaisuus. Joillain on ollut 230-koneissa anturien kanssa häikkää. Jos tyhjäkäynti ei ole tasainen, saattaa vika piillä näissä.
3) Hattuhyllyn "ylimääräiset" äänet katto ylhäällä. Ei saa rämistä. Hyllyn istuu kumityynyjen kanssa, jotka jostain syystä ainakin amerikkalaisissa huolloissa näyttivät aina joskus unohtuneen laittaa takaisin.
4) Iskunvaimentimien kunto. SLK on urheiluauto (janoo jva mitä tahansa Laughing ) Siksi kannattaa katsoa, että sitä ei ole ajettu kuin vatanen. Jos auto on ollut kovassa koulussa etuiskunvaimentimet saattavat olla hyvinkin varhain tiensä päässä.
5) Raitisilmasuodattimen kunto. Ihmiset eivät useinkaan tule vaihtaneeksi tätä koska se ei ole välittömästi näkyvillä. Anna auton seistä muutama tunti. Käynnistä puhallin ilman ilmastointilaitetta. Jos sisään tulee hajua, on raitisilmasuodatin todennäköisesti vaihtamatta. Ei kallis juttu, mutta hyvä huomata.
6) Ovien "ylimääräiset" äänet katto alhaalla töyssyjen yli ajettaessa. Ei paha juttu säätää, mutta vie aikaa.
7) Katon äänet katto ylhäällä. Ei saa olla sivuääniä. Jos katto nitisee yli 5 km lähdön jälkeen, kannattaa miettiä kahdesti. Katon säätäminen on tuskainen homma.
8 ) Hiertymäjäljet C-pilarissa. Joissain SLK:issa on katto hinkannut tavaratilan verhoilua vasten. Tämä on aiheuttanut hiertymäjäljen C-pilarin maaliin. Lisää tietoa täällä.
9) Suuntavakaus. Kuten jva sanoi, mikäli auto kulkee kuin keitetty spaghetti, aurauskulmat ovat todennäköisesti hiukan pielessä.
10) Tavaratilan lukon toiminta. Joissain SLK:issa tavaratilan lukko jää asentoon, jossa kantta pitää sillointällöin pikkuisen painaa ennenkuin lukko aukeaa. Säätökysymys, mutta kuuluu sarjaan "kiva huomata ennen kaupantekoa".
11) Renkaiden kunto. Ainakin USA:ssa Sport-mallin SLK:n ensiasennusrenkaat ovat Continentalin SportContactit. Nämä alkavat kuluessaan tietyn rajan yli pitää hurjaa meteliä. Kuulostaa aivan kuin perä olisi menossa hajalle
Tarkoitus olisi tuossa välipäivinä käydä yhtä SLK:ta katsomassa.
Nyt kolmisen vuotta SLK omistettuani ei tuohon listaan mitään dramaattista tyyppiominaisuutta lisättäväksi ole. R170:n osathan ovat monilta osin lainaa väyrysestä ja 202:sta.
Kaksi asiaa ehkä silti lisäisin. Silloin lista on mielestäni aika täydellinen:
12) Ovien tiivisteet. Katso, että ikkuna menee nätisti tiivisteen sisään kun ovi sulkeutuu.
13) Vaihteiston toiminta ja automaattilaatikon öljynvaihdot. Olen esittänyt asiaan liittyen mielipiteeni mm. täällä.
Kaksi asiaa ehkä silti lisäisin. Silloin lista on mielestäni aika täydellinen:
12) Ovien tiivisteet. Katso, että ikkuna menee nätisti tiivisteen sisään kun ovi sulkeutuu.
13) Vaihteiston toiminta ja automaattilaatikon öljynvaihdot. Olen esittänyt asiaan liittyen mielipiteeni mm. täällä.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
No höh...vaikka Mersun BMW:hen vaihdoinkin niin...johnny99 kirjoitti:Kiitoksia kaikille vaivannäöstä, mutta nyt seisoo pihalla kuitenkin BMW Z3. Jotenkin se vaan miellytti enemmän. Ehkäpä sitten ensi kerralla Mersu...
Eipä mitään..ei se huono ole se Z3:kaan..SLK:n ehdoton etu täällä pohjolassa Z:taan ja vaikkapa TT-cabrioon on kova katto, mutta eipä se rättikään mikään ylipääsemätön ongelma ole jos on lämmin talli missä autoa voi säilyttää ja rättiä huoltaa ja kuivatella.
(Olettaen siis että Z:tasi on cabrio eikä coupe)
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Z3 on kovasti kiva peli. 2.8-litrainen kone on mukava tuohon koriin. Joten en käy ratkaisua lainkaan kritisoimaan.
Z3:n aktiivinen ja passiivinen turvallisuus eivät valitettavasti yllä aivan SLK:n tasolle. Eli kuten edellä totesin, mielestäni Z3 on hieman hätäinen ajokäytökseltään. Mutta kun tähän osaa varautua ja on rutiinia tilanteen hallitsemisessa, niin ei sekään mikään ylitsepääsemätön ongelma ole. Ja niin pitkään kun auto on hallinnassa, aktiivinen ajo on aika mukavaa puuhaa!
Sen jälkeen jos auto lähtee lapasesta tulee valitettavasti eteen kolariturvallisuus. Kuvia löytyy WreckedExoticsista. Katsokoon ken uskaltaa.
Varustepuolella suurin suru Z3:ssa mielestäni on muovinen takaikkuna. Minkä senkin toki saa päivitetyksi tarvikemarkkinoilla lasiseen.
Z3:n aktiivinen ja passiivinen turvallisuus eivät valitettavasti yllä aivan SLK:n tasolle. Eli kuten edellä totesin, mielestäni Z3 on hieman hätäinen ajokäytökseltään. Mutta kun tähän osaa varautua ja on rutiinia tilanteen hallitsemisessa, niin ei sekään mikään ylitsepääsemätön ongelma ole. Ja niin pitkään kun auto on hallinnassa, aktiivinen ajo on aika mukavaa puuhaa!
Sen jälkeen jos auto lähtee lapasesta tulee valitettavasti eteen kolariturvallisuus. Kuvia löytyy WreckedExoticsista. Katsokoon ken uskaltaa.
Varustepuolella suurin suru Z3:ssa mielestäni on muovinen takaikkuna. Minkä senkin toki saa päivitetyksi tarvikemarkkinoilla lasiseen.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Onneksi autossa on luistonesto, joka tuli testattua jo Saksan päässä, kun satuimme osumaan juuri siihen myräkkään viime viikon keskiviikkona josta täälläkin ilmeisesti uutisissa oli juttua. Tiet olivat aivan peilijäässä ja vettä vielä siinä päällä. Oli se kiva 245 leveillä kesätossuilla päästellä menemään. Keskinopeutemme oli n. 40km/h. Onneksi kuitenkin selvisimme ehjinä perille.
Tuo takaikkuna näytti jo huonon puolensa ja meni säpäleiksi. Nyt kuitenkin hienosti kontaktimuovilla paikattu. Tuollaisesta lasisesta tarvikeikkunasta en ole kuullutkaan. Miten se sitten muka toimii, kun katon laskee alas. Ikkunahan taittuu keskeltä.
Tuo takaikkuna näytti jo huonon puolensa ja meni säpäleiksi. Nyt kuitenkin hienosti kontaktimuovilla paikattu. Tuollaisesta lasisesta tarvikeikkunasta en ole kuullutkaan. Miten se sitten muka toimii, kun katon laskee alas. Ikkunahan taittuu keskeltä.
CLK -> SLK
Hmm... Mulla on ollut takapenkit todella vähällä käytöllä... Moottoripyöränkin hankinta on käynyt mielessä... Ja ensi talvena auto olisi seisonnassa kumminkin kun en ole Suomessa...
1 + 1 + 1 = SLK:n vaihto edessä (CLK:n myynnin sijaan)?
Eipä näytä olevan oikein järkevän hintaisia automaatti-facelift-malleja tarjolla. Meinaan toi Mersun automaatti vaihtaa paremmin kuin minä
PS. Mikähän hybridi tuo Johnny99:n mainitsema malli on? Mun mielestä faceliftin manuaali (näkyy kuvassa) on kuusivaihteinen (tiedoissa sanotaan että viisi).
1 + 1 + 1 = SLK:n vaihto edessä (CLK:n myynnin sijaan)?

Eipä näytä olevan oikein järkevän hintaisia automaatti-facelift-malleja tarjolla. Meinaan toi Mersun automaatti vaihtaa paremmin kuin minä

PS. Mikähän hybridi tuo Johnny99:n mainitsema malli on? Mun mielestä faceliftin manuaali (näkyy kuvassa) on kuusivaihteinen (tiedoissa sanotaan että viisi).
[color=blue][size=84][i]There's nothing as pathetic as an aging hipster.[/i][/size][/color] :?
Pienihän sen pitää ollakin..waltari kirjoitti:Joo nyt koeajettu SLK ja ei ollut mun auto. Jotenkin... pieni.Siihen loppua avoautointo.

No..jäähän sulle vielä vaihtohdoksi SL..se kun ei nimensä mukaisesti ole "kurz" vaan ainoastaan "sport" ja "leicht"

("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-