Maalaus
velj keskiseltä sattui käteen 17 e ruisku. oli hyvä
kesti kaks maalausta sen jälkeen neula kulahti ja viuhka paska
satajet 90 saa 200-300 ei paras mut kohtalaisen hyvä kuitenki. eipä ne halpiaiset yleensä oo hyviä. ittellä oli kerran myös 100e ruisku, ,muuten hyvä siihen saakka ku jätti tinnerit kerran sisän nii jokin muoviosa paisui eikä saanu kyseistä varaosaa siihen ruiskuun...

2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Joudut ostamaan kohta matalapaine ruiskun,kun auto maalit siirtyvät vesiohenteisiksi
jos sulla on vanhaa maalia jäljellä tai mee heti ostamaan kun sitä vielä saa niin osta sen suikuttamiseen satajetin kiinalainen kopio, myy esim säästökarit ja vastaavat halpakaupat, ruisku on variltään metallihohto vihreä
niitä on kahta kokoa 17-25e ihan hyvä peli , koita kun olet ostanut esim tinnerillä että viuhka on tasainen ja suorassa
jos sulla on vanhaa maalia jäljellä tai mee heti ostamaan kun sitä vielä saa niin osta sen suikuttamiseen satajetin kiinalainen kopio, myy esim säästökarit ja vastaavat halpakaupat, ruisku on variltään metallihohto vihreä
niitä on kahta kokoa 17-25e ihan hyvä peli , koita kun olet ostanut esim tinnerillä että viuhka on tasainen ja suorassa
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Eikös noita HVLP ruiskuja saa ihan halpis-malleinakin? Tuskin yhden tai kahden auton maalausta varten kannattaa mitään Sataa tai Devilbissiä ostella..
Ja Saahan sitä vuodenvaihteen jälkeen vielä HS-maaleja (maali+kovete) ja Lakathan pysyy ihan liukkaripohjaisina. Ja Raskaankaluston maalit/lakat, esim. Delfleet, millä muuten saa sopivasti ohennettuna helvetin siistiä pintaa.
Ja Saahan sitä vuodenvaihteen jälkeen vielä HS-maaleja (maali+kovete) ja Lakathan pysyy ihan liukkaripohjaisina. Ja Raskaankaluston maalit/lakat, esim. Delfleet, millä muuten saa sopivasti ohennettuna helvetin siistiä pintaa.
El mundo se ha vuelto loco
Mihinkäs nää halvat ruiskut kuluu, jos on käyny niin että kiinanpoika on onnistunu ruiskun teossa,kaikki ei oo priimoja kannattaa vaihtaa takuuseen,niin ei se ny kai hirveesti kulu?
mulla on iso ja pikku Gerni millä on vedetty 10 autoo väriin ja pesty ja harjattu niin pirusti
huonointa siinä on kun se on maalattu ja kun hiomaväri tuppaa jämähtää helposti ja lyöt koko ruiskun likoo tinneriin niin maalit sulaa
mä pesin maalit pois kokonaan
kyllä se maalaus tulos on enemmän kiinni ruiskuttajasta ja tilasta kun ruiskusta
mulla on iso ja pikku Gerni millä on vedetty 10 autoo väriin ja pesty ja harjattu niin pirusti
huonointa siinä on kun se on maalattu ja kun hiomaväri tuppaa jämähtää helposti ja lyöt koko ruiskun likoo tinneriin niin maalit sulaa
mä pesin maalit pois kokonaan
kyllä se maalaus tulos on enemmän kiinni ruiskuttajasta ja tilasta kun ruiskusta
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Tottahan toki taidot ratkaisevat välineitä enemmän tässä tapauksessa.
Tähän asti vain ns. tunnettuja ruiskumerkkejä (Sata ja DeVilbis) käyttäneenä ei voi kuin nostaa hattua kiinan pojille jos ne tekevät samantasoisia ruiskuja pilkkahintaan. Eihän tuo maaliruisku teknisesti ole kovinkaan kummoinen, maalattiinhan aikoinaan pölyimuriruiskuillakin. Noissa halpatuontitavaroissa yleensä olen todennut niissä pyrityn alkuperäiseen ulkonäköön, toiminnallisuuden jäädessä toisarvoiseksi.
Ammatikseen ruiskua käyttävä ja satunnainen harrastelijamaalari arvostavat varmasti osittain eri asioita, muun muassa hintaa ja käyttömukavuutta.
Mielenkiinnolla jään seuraamaan, hiipuuko noiden merkkiruiskujen myynti tykkänään, sillä eihän ole mitään järkeä maksaa ruiskusta 500€ jos vastaavan saa 50€:lla.
Tähän asti vain ns. tunnettuja ruiskumerkkejä (Sata ja DeVilbis) käyttäneenä ei voi kuin nostaa hattua kiinan pojille jos ne tekevät samantasoisia ruiskuja pilkkahintaan. Eihän tuo maaliruisku teknisesti ole kovinkaan kummoinen, maalattiinhan aikoinaan pölyimuriruiskuillakin. Noissa halpatuontitavaroissa yleensä olen todennut niissä pyrityn alkuperäiseen ulkonäköön, toiminnallisuuden jäädessä toisarvoiseksi.
Ammatikseen ruiskua käyttävä ja satunnainen harrastelijamaalari arvostavat varmasti osittain eri asioita, muun muassa hintaa ja käyttömukavuutta.
Mielenkiinnolla jään seuraamaan, hiipuuko noiden merkkiruiskujen myynti tykkänään, sillä eihän ole mitään järkeä maksaa ruiskusta 500€ jos vastaavan saa 50€:lla.
Jos nyt näin itse maalarina saan sanoa niin maaluksen tärkein asia on 1)pohjatyöt 2)tila jossa maalaus tapahtuu 3)maalarin taidot 4)välineet (ruisku & maali)
Eli siis jos satut saamaan halvalla hyvän ruiskun niin hyvä, silloin homma luultavasti toimii..ja kyllä hyvä ammattilainen saa huonommallakin välineillä hyvä jälkeä..mutta hyvää ei tietääkseni saa kovin usein halvimmalla mahdollisella tavalla. En nyt tarkoita että kannattaa lähteä ostamaan 500€ digitaali mittaristolla höystettyä ruiskua..mutta en kyllä mistään hinnasta maalaisi omaa autoani (varsinkaan tähdellistä) millään tarjoustalon 20€ ruiskulla!! Maalipinta on kuitenkin se auton näkyvin osa!!
Eli siis jos satut saamaan halvalla hyvän ruiskun niin hyvä, silloin homma luultavasti toimii..ja kyllä hyvä ammattilainen saa huonommallakin välineillä hyvä jälkeä..mutta hyvää ei tietääkseni saa kovin usein halvimmalla mahdollisella tavalla. En nyt tarkoita että kannattaa lähteä ostamaan 500€ digitaali mittaristolla höystettyä ruiskua..mutta en kyllä mistään hinnasta maalaisi omaa autoani (varsinkaan tähdellistä) millään tarjoustalon 20€ ruiskulla!! Maalipinta on kuitenkin se auton näkyvin osa!!
Näinhän se juuri on!Tömö kirjoitti:Jos nyt näin itse maalarina saan sanoa niin maaluksen tärkein asia on 1)pohjatyöt 2)tila jossa maalaus tapahtuu 3)maalarin taidot 4)välineet (ruisku & maali)
Huvittavaa lukea kun jotkut amatöörit suunnittelevat tekevänsä kaikkein tärkeimmän osuuden (pohjatyöt) itse rahaa säästääkseen. Sen jälkeen viedään projekti ammattilaiselle ruiskutettavaksi.

Viimeksi muokannut an55, Ti 26.12.2006 16:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
En nyt ole ihan varma mitä tässä on yritetty sanoa?xr5t kirjoitti:pohjamaalit tukkivat ruiskut sisältä purettava että saa putsattua
Hatara arvaukseni on, että ruisku on mennyt huonosti sekoitetusta pohjamaalista tukkoon (klomppeja). Se taas johtuu siitä, että noissa halparuiskuissa harvoin on kunnollisia imusihtejä.
Niin ja se nyt on ihan sama mikä ruisku on ja minkä hintainen...jos ei sitä missään vaiheessa/koskaan putsaa niin tukkoonhan se menee! Kun tarpeeksi kauan maalaa vaikka samaakin projektia niin kyllä sinne ruiskuun kokoajan vähän kerääntyy...pikkupyyhkäisy esim. tinnerillä suuttimia auttaa kummasti.Ja työ sujuu.Itse puran joka maalauksen jälkeen ruiskun ja putsaan suuttimet ja neulat kunnolla,ja säiliön ja joka paikan huolella (tinnerillä)...mukavampi aloittaa seuraava maalaus kun on puhdas ruisku!!
Kerniin sopii satajetin imu sihti jos sitä omaa pitää kelvottomana
kun toi käyttöauto syksyllä maalattiin niin oli hätäsesti jysähtävää hiomaväriä ruiskua sai pestä kokoajan ,merkkiä en muista tarvii kattoo mitä oli
kun toi käyttöauto syksyllä maalattiin niin oli hätäsesti jysähtävää hiomaväriä ruiskua sai pestä kokoajan ,merkkiä en muista tarvii kattoo mitä oli
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
oli tarkoitus patistaa kaikki tee se itse ihmiset purkamaan ruiskuaan55 kirjoitti:En nyt ole ihan varma mitä tässä on yritetty sanoa?xr5t kirjoitti:pohjamaalit tukkivat ruiskut sisältä purettava että saa putsattua
Hatara arvaukseni on, että ruisku on mennyt huonosti sekoitetusta pohjamaalista tukkoon (klomppeja). Se taas johtuu siitä, että noissa halparuiskuissa harvoin on kunnollisia imusihtejä.

harrastaja ostaa ruiskun ja yleensä halvimmasta päästä ja maalailee sillä muutamia kertoja kunnes se ei enää toimi kunnolla kun on päällisin puolin vain putsattu jos sitäkään sitten tuumataan isoon ääneen EI TEE HALPIS RUISKULLA MITÄÄN

ei se kokkareista johdu vaan pohja maalien varsinkin hionta värien nopeista kiihdyttimistä
mahtaa kovettua jo maalatessa sinne suuttinen taakse luulen ma

-
- Vakiokalustoa
Mulla on olemassa n. 130 euron airgunsa ja helvempi vajaa 30e ruisku biltemasta johon on myös olemassa 2.0mm suutin jolla tulee hiomavärit sun muut toisarvoiset työt maalailtua.
Hyvää pintaa tuolla halvemmallakin saa( ainakin sillä pienemmällä suuttimella), itsellä ongelmana on tähän saakka ollut omat taidot sekä pohjatyön laatu, enkä usko että työn jälki oleellisesti paranisi millään 500e ruiskulla, joten siihen asti kun työssä on vielä muilta osin parannettavaa niin maalaan noilla vähän halvemmilla ruiskuilla.
Niin ja vielä siitä että on tullut huomattua noiden ammattilaistenkin ruiskujen olevan aika sotkuisia välillä. Tietty jos ne vaan sisältä on puhtaita niin kyllähän ne toimii, mutta itse olen ainakin pessyt ne aina tosi arkasti käytön jälkeen ja molemmat on melkein uutta vastaavassa kunnossa vieläkin vaikka ovatkin jo yli vuoden olleet käytössä.
Hyvää pintaa tuolla halvemmallakin saa( ainakin sillä pienemmällä suuttimella), itsellä ongelmana on tähän saakka ollut omat taidot sekä pohjatyön laatu, enkä usko että työn jälki oleellisesti paranisi millään 500e ruiskulla, joten siihen asti kun työssä on vielä muilta osin parannettavaa niin maalaan noilla vähän halvemmilla ruiskuilla.
Niin ja vielä siitä että on tullut huomattua noiden ammattilaistenkin ruiskujen olevan aika sotkuisia välillä. Tietty jos ne vaan sisältä on puhtaita niin kyllähän ne toimii, mutta itse olen ainakin pessyt ne aina tosi arkasti käytön jälkeen ja molemmat on melkein uutta vastaavassa kunnossa vieläkin vaikka ovatkin jo yli vuoden olleet käytössä.
- MasaMbW124
- Mersumies
Itellä on DeVilbissin SRi pikkuruisku ja on toiminu kun junan vessa, ei häviä isoveljellensä GTI:lle oikeastaan muussa kun viuhkan ja säiliön koossa. Tosin hinta on sama, joten kannattaa miettiä mihin tarkoitukseen värkki tulee. Autojen maalaamiseen ehdottomasti GTI, tuo SRi on hyvä pienempiin töihin.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Kyllähän tolla jotain pikkuruiskua pyörittää.. Itellä on Sata:n 1,3 RB, jossa kulutus 450litran luokkaa ja tuo meidän isokompura nippanappa sille riittää, säiliö taitaa olla joku 150litranen ja tuotto ~500LMasaMbW124 kirjoitti:tuli tossa ostettua tommonen melko pieni kompura. 50litran säiliöllä, 310 litran tuotto, 2 pyttynen, 3heppanen.. tekeekös tommosella mitään, jos sen kaveriks ostais maaliruiskun?
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
- MasaMbW124
- Mersumies
Joo kyllähän tossa kompurassa varmasti paineitten ja kapasiteetin pitäs riittää.... Mitä maalaamiseen tulee niin, se on kait aikalailla myös mielipide juttu mitä paineita pitää.. itse tykkään pitää syöttöä letkusta pikkasen isommalla (5-6bar) (tietysti kohteesta riippuen) ja sitte säätää itse ruiskusta maalia ja kohdetta kohden sopivaksi...ja riippuuhan se ruiskusta ja neulastakin mitä paineita käyttää