Nyt on voimat loppu. Ratin keskiosa on irvistänyt auton ostosta asti ja rämissyt möykyistä ajettaessa. Nyt haluaisin ottaa sen auki ja pistää kunnolla kiinni.
Huolto opas kertoo että bäkki on kiinni takaa 2 torksilla, muttei kerro minkä kokosilla, no olen koittanut kaikkia kokoja mitkä mahtuu ja jopa huutaa, muttei aukea.
Auttakaa lannistunutta.
C 230 K w202 -95
ex Talbot 1510 1,2 -83 :D
Auton vaihdon jälkeen huomasin että auto voi kiihtyä ylämäkeenkin.
Tuolla sanotaan että olisi torx 27-ruuveilla kiinni.
Itse joskus aukaisin S124:n ratin ja muistelisin, että ne ruuvit on aika syvällä. Eli semmoista pikkuräikän vaihtopääsarjan adapteria saa tunkea lievähköllä voimalla, jotta torxipää ylettyy ruuviinsa.
toyota
exät:
C 220T CDI Avantgarde -01
C 250 TDT Elegance -97
250 TD -92
190 E -92
Jep 27 torx on ja menee noin 5 cm ratin takaa olevasta reiästä sisään ja avaimen varren paksuus ei sais olla paljoo 6mm isompi voipi olla että joutuu vielä lyhentää sitä meisseliä että mahtuu vääntään sitä ja avaimen oltava ihan suorassa torx ruuviin nähden ja pirut on vielä usein kireessä
Kannattaa käyttää semmosta pitkää torx-päätä siinä bagin irroituksessa niin ei mene ratti rikki.
Ja tietenkin akun kengät irti jos niitä piuhoja alkaa irroitella tai muuten tulee testeri-reissu.
en oo ikinä ottanu akun kenkiä irti eikös silloin nimenomaa juuri tarvi kuitata bägin valot jos on virta poikki no en oo 100% varma mut jos ei oo virrat päällä niin ei ne valot rupee herjaan oon useita ratteja nahoittanut eikä oo tarvinnu mennä testereihin ei ne bägit sieltä pauku jos johtoja irroitellaan sama tilanne on penkkien ja ovien bagit muistaa vaan ettei pistä virtoja päälle sinä aikana silloin ei testerit kutsu