
Talvirenkaista
Talvirenkaista
Makuasioita nämäkin tavallaan , mutta aikomuksena hankkia uudet nastagumit, millaisia kokemuksia uusista rengasmalleista/merkeistä ? Nokia renkaille sanon ei kiitos 

Uniroyal \o/. Ovat siis tuntuneet hinta-/laatusuhteeltaan hyviltä. 124:ssa ja 202:ssa sellaset alla.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Ihan hyvä rengas muuten, mutta rungot ei kestä pintojen ajoa loppuun. Kokemusta kahdesta sarjasta.Haisuli kirjoitti:^Uudet Gislavedit on pärjänneet hyvin rengastesteissä. Yhessä Teknaris oli että ainakin 10 vuoden sisällä Gislaved on tehnyt laatukamaa. Itellä just menossa Gislaved Nord Frost 2:set alle. Pitäs olla jees, katotaan.
Juu,hiljasemmat on uudet:-) 215/55/16 nastarengas hiljaisempi kuin ehtoopuolella olevat 235/45/17 kesärenkaat!Timope kirjoitti:Mulla oli kakkosnelosessa kolme talvea Gislavedin talvirenkaat. Oli paremmat ajaa kuin kesäkumit ja aika hiljaiset, vaikka oli nastat. Se oli tämä edellinen malli.Jos tämä uusin on yhtään samaa linjaa, niin suosittelen!
Vitossa 2 sarjalaiset ja niissä hirmumeteli verrattuna henkilöauton renkaisiin,tosin nastat lienee pakettiauton renkaissa isommat. Kummatkin erittäin tykätyt,seuraavat talvirenkaat samaa merkkiä.
Mulla kesti hyvin kolme talvee, ainoastaan viimeisenä talvena lähti nastoja paljon irti. Oli helppo homma nyppiä rippeet poies ja ajaa alkusuvi juhannukseen asti samoilla kiekoilla. Harmi , kun uusi on selvästi kalliimpi, mutta niinhän se usein on. Sain Nokian 2:set vajaata satasta halvemmalla ja päätin koittaa niitä. Kilsoja tulee about 40 tuhatta vuodessa.
Volsun mukana tuli -02 vuoden nokia hp2 ja syksyllä kun niitä kattelin niin 1 pari oli ok mutta toisista puuttui noin puolet nastoista mutta hyvin on tämä "talvi" noilla pärjätty. Muijalla ventossa noin toista talvea vanhat ivalot ja pito oli lumisena aikana eriitäin hyvä. W123 mersussa meni nokia hp10 5 talvea,kesän ja syksy päälle eli hyvin palvelivat.
Se näissä etuvetoisissa on hyvä kun ei nastarenkailla niin nuukaa ole,jos nuo hp2 olis mersuun laittanut niin ei sillä kyllä mihinkään olis päässyt.
Se näissä etuvetoisissa on hyvä kun ei nastarenkailla niin nuukaa ole,jos nuo hp2 olis mersuun laittanut niin ei sillä kyllä mihinkään olis päässyt.
vw golf variant -97,vw vento -96.
Kleber Kapnor 5 (?) farkussa toista talvea alla, hiljaisemmat kuin coupen Hakkapeliitta neloset, pidossa ei mainittavaa eroa. Ääni kokonaisuudesta Klebereille, hinta oli vuosi sitten n. 340 e/sarja.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Allekirjoitan tämän. Meillä oli kakkosnelosessa Contit alla ennen noita Uniroyaleja. Näistäkin tosin irtoili nastoja reilusti, kun toiseksi talveksi vaihdoin etu- ja takarenkaat päittäin. Irtoilua tapahtui nimen omaan eteen siirretyistä renkaista. Liekö tähän sitten syynä rasitussuunnan muutos.MH_W124 kirjoitti:Continental ContiWinterviking 2 nyt alla ja ajelisin pidempäänkin, mutta nastoja irtoili aikaisempiin merkkeihin verrattuna enemmän. Muuten omasta mielestäni nuo Continentalit ovat olleet mainiot talvirenkaat.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
voin yhtyä tähän kommenttiin...täysin samaa mieltä....Timope kirjoitti:Mulla oli kakkosnelosessa kolme talvea Gislavedin talvirenkaat. Oli paremmat ajaa kuin kesäkumit ja aika hiljaiset, vaikka oli nastat. Se oli tämä edellinen malli.Jos tämä uusin on yhtään samaa linjaa, niin suosittelen!

Itse tein ja säästin
Jaa-a..vähän turhan monta nastaa on löytänyt tänä talvena tiensä CLK:n tuulilasiin... Onneksi tuli otettua tuulilasivakuutus..
Nojoo, vakavasti puhuen..alkaa olemaan nämä eteläisen Suomen talvikelit varsin hankalia renkaille/rengasvalinnoille. Suurin osa ajasta on mitä parhainta "Saksankitkojen" keliä..ja sitten kun keli vaihtuu niin nastat ovat ainoa rengastyyppi joilla voi ajella..huono homma.
Nojoo, vakavasti puhuen..alkaa olemaan nämä eteläisen Suomen talvikelit varsin hankalia renkaille/rengasvalinnoille. Suurin osa ajasta on mitä parhainta "Saksankitkojen" keliä..ja sitten kun keli vaihtuu niin nastat ovat ainoa rengastyyppi joilla voi ajella..huono homma.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-