Yhtäkkinen kulutuksen nousu

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
sapele
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Yhtäkkinen kulutuksen nousu

Viesti Kirjoittaja sapele »

Potilas -86 250 farkkudiesel automaatilla. Kulutusta on tullut seurattua mutu-tuntumalla pidemmän aikaa ja on pyöriskellyt siinä 8l/100km tuntumassa ihan kaupunkipyörityksessä. Nyt sitten muutaman viime viikon aikana on alkanut tuntumaan että soppaa menee enemmän kuin ennen...
Pikaisella laskutoimituksella pääsin kutakuinkin 12l/100km tuntumaan??? Mitäs helvettiä, nafta ei haise, läikkää ei jää alle, ajotyyli entisellään, kulku entisellään, ei savuttele tms.??
Mihin voi kadota 4 litraa naftaa 1 päivän/100km:n ajolla? Vaikka kuinka muuttaisi ajotyyliäkin, niin ei kai tuota voi saada viemään tuollaista määrää?

Ikävä tulee ex-300D:tä. Vaikka miten pyöritteli kaupungissa niin kulutus oli alle 7l/100km (manuaali/sedan) ja silti kulki sen mitä pitikin.
sapele
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Ei niin ei. Toiveissa oli että olisin saanut väärän määrän naftaa mittarista, mutta ei. Nyt taas "noin" -kulutus viimeisellä 300km:llä 10,5-11 litraa/100km. Mikä ihme voi olla vikana? Vaikka on farkku ja automaatti, niin kyllä 8 litraa sataselle pitäisi riittää vaikka ajaisi miten?
Kryptonite
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Oletko vaihtanut huoltoasemaa missä tankkaat? Itse olen huomannut että jos
tankkaa Jetin dieseliä, niin sitä menee huomattavasti enemmän kuin Nesteen
dieseliä. Itse tankkaan nesteen menovedet aina.

Laahaisko jarrut vähän? Vaihteleeko automaatti samaan tahtiin kuin aiemmin? Onko ilmansuodatin kuinka tukossa? Onko kone kuinka karstassa, eli onko yhtään tukkosemman olonen tuo liikehdintä autolla kuin aiemmin? Onko öljyn kulutus yhtään kasvanut normaalista?

Jotain hämrää siinä on kyllä, kun itsellä on 250D -91 tosin manuaali ja se syö
sen 6.4L/100km:lla webaston kanssa. Eli eihän automaatilla pitäisi syödä kuin sen litran enemmän.
220.128 Black Mirror
Pena
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Pena »

Eihän laatikko luista?
sapele
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Laatikko ei luista, eri asemilta on tankattu, auton kulku ei ole muuttunut suuntaan tai toiseen, öljyä ei kulu jne. Tämähän tässä ihmeellisintä onkin kun mikään ei ole muuttunut paitsi kulutus?
lufsen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja lufsen »

sapele kirjoitti:Laatikko ei luista, eri asemilta on tankattu, auton kulku ei ole muuttunut suuntaan tai toiseen, öljyä ei kulu jne. Tämähän tässä ihmeellisintä onkin kun mikään ei ole muuttunut paitsi kulutus?
Vuotaako tankki tai putkisto?
sapele
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Kun ei, ei haise nafta eikä läikkää jää alle.
lufsen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja lufsen »

Kaverilla oli just vanhassa recordissa bensan paluuputkisto tukossa ja paineet nousi päälle 7barin vaikka kuuluis olla 2bar. Miten diiselissä? Onko mahdollista et paineet on pielessä?
mittari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja mittari »

Kryptonite kirjoitti:Oletko vaihtanut huoltoasemaa missä tankkaat? Itse olen huomannut että jos
Enpä ole tällaista hölynpölymainosta ennen kuullutkaan 40 autoiluvuoden aikana - perustuuko hevosmiesten tietotoimiston tietoihin?
S210 E290TDT -97, entinen
S211 E220 CDI -09
sapele
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

lufsen kirjoitti:Kaverilla oli just vanhassa recordissa bensan paluuputkisto tukossa ja paineet nousi päälle 7barin vaikka kuuluis olla 2bar. Miten diiselissä? Onko mahdollista et paineet on pielessä?
Jotain tuollaista tulee mieleen, liekö mahdollista?
Kryptonite
Mersumies
Mersumies

mittari kirjoitti:
Kryptonite kirjoitti:Oletko vaihtanut huoltoasemaa missä tankkaat? Itse olen huomannut että jos
Enpä ole tällaista hölynpölymainosta ennen kuullutkaan 40 autoiluvuoden aikana - perustuuko hevosmiesten tietotoimiston tietoihin?
Jos et usko niin kokeile ihmeessä. Vai johtuuko se vain minun autostani, että tykkää syödä enemmän tuota jetin ainetta.
220.128 Black Mirror
Kryptonite
Mersumies
Mersumies

Tosin kyllä siinä autossa jotain vikaa on jos tuollain syö sitä menovettä..
Oletko varma että jarrut eivät lahaa yhtään?
220.128 Black Mirror
petska
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja petska »

paluu putki kusoo jostain naftaa kenturalle... :lol:

kävi meinaas sillee viime pääsiäisenä kun menin hesaan karry peräs ja ihmetteli 12L/100km kulutuista....mut oli morkoolilla jotain osuutta asiaan ja muutamalla kierroksella ohitettavalla Bemarilla jotka alkoi kiilaan vauhtia..... mut kärry pois perästä nii jyväskylästä kotia 5.3L/100km kärryn kans todellinenjotain 8L/100km.....niin ja autona perus 190D... :lol:
Itse tein ja säästin
Pakardinen
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Ootkos koska vaihtanut ilmanpuhdistajan? Jos putsari menee tukkoon, alkaa mehu maistua. Tosin 4 l:n lisäys / satku kuulostaa jo tosiaan vuodolta jossain...
Vastaa Viestiin