c124 320 -92 käy hontelosti tyhjäkäyntiä
c124 320 -92 käy hontelosti tyhjäkäyntiä
Pienikin vinkki on todella tervetullut!
Auton tyhjäkäynti heijjaa (hympsyttää) kun kone lämmin (700rpm). Yli 800rpm ei hympsytä. Viileällä ilmalla ongelmia. Kesällä todella harvoin oireita.
Olisiko joku näistä:
- tyhjäkäyntimoottori? auttaako sisällä olevan jousiruuvin säätö?
- imuilman lämpötila-anturi?
- veden lämpötila-anturi?
- lambda?
- imuvuoto?
- pakovuoto?
- tulpanjohdot?
* moottorin johtosarja korjattu
* tyhjäkäyntimoottori pesty wd-40:llä
Kiitos suuresti jo etukäteen!
Auton tyhjäkäynti heijjaa (hympsyttää) kun kone lämmin (700rpm). Yli 800rpm ei hympsytä. Viileällä ilmalla ongelmia. Kesällä todella harvoin oireita.
Olisiko joku näistä:
- tyhjäkäyntimoottori? auttaako sisällä olevan jousiruuvin säätö?
- imuilman lämpötila-anturi?
- veden lämpötila-anturi?
- lambda?
- imuvuoto?
- pakovuoto?
- tulpanjohdot?
* moottorin johtosarja korjattu
* tyhjäkäyntimoottori pesty wd-40:llä
Kiitos suuresti jo etukäteen!
"Auton tyhjäkäynti heijjaa (hympsyttää) kun kone lämmin (700rpm). Yli 800rpm ei hympsytä. Viileällä ilmalla ongelmia. Kesällä todella harvoin oireita."
Tällasen analyysin wis anto.
"Moottori käy epätasaisesti, tyhjäkäynti vaeltaa tai moottori ei käynnisty."
Syy: Brummen valmistama polttonesteen kalvopaineensäätimen (jonka osanumero on 000 078 15 89) mahdollinen sisäinen vuoto.
Tarvittavat osat
000 078 1889 Kalvopaineensäädin (bosch) kaikki paitsi moottori 111.944/975
000 078 1589 Kalvopaineensäädin (Brumme) vain moottori 111.944/975
Liekkö vika sielläpäinkään mutta saahan sitä arvailla....
Tällasen analyysin wis anto.
"Moottori käy epätasaisesti, tyhjäkäynti vaeltaa tai moottori ei käynnisty."
Syy: Brummen valmistama polttonesteen kalvopaineensäätimen (jonka osanumero on 000 078 15 89) mahdollinen sisäinen vuoto.
Tarvittavat osat
000 078 1889 Kalvopaineensäädin (bosch) kaikki paitsi moottori 111.944/975
000 078 1589 Kalvopaineensäädin (Brumme) vain moottori 111.944/975
Liekkö vika sielläpäinkään mutta saahan sitä arvailla....

Joo mut tossa ei vissii ole. Noi ryssäsivutkin sen todistaa :/
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 160&SGN=09
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 160&SGN=09
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Kyllä siinä on. Se tunnistaa milloin ecun pitää käyttää tyhjäk.moottoria. Eli silloin kun kaasupoljin on ylhäällä ja/tai moottorijarrutuksessa. Selvä mikrokytkimen naksaus kuuluu kun pikkasen kääntää kädellä kaasua.Manu300cea24 kirjoitti:Luulen että tossa 320:ssä ei ole ollenkaan noita mikrokytkimiä niinkuin on tuossa 24 venasessa.
Kun 320:ssä on jo sähköinen ruisku, eikä mekaaninen.
Eipä oo paljon vaihtoehtoja. Pitää ettiä ilmavuotoa (ei ole löytynyt) tai sitten mittailla/vaihdella antureita tonnikaupalla.
Joka tapauksessa, kun mikrokytkin sanoo ecun kautta tyhjäkäyntimoottorille että säädä, nyt on kaasu ylhäällä, niin se sekoaa välillä jostain syystä ja alkaa heijaamaan tyhjäkäyntiä. Oisko se sitten ilmavuoto joka sen sekottaa välillä vai mikä...mene ja tiedä. Prkl!
kaasuläpänanturissa on yleensä tyhjäkäyntikärjet, katoppas nyt ensimmäisenä ettei ole vaijeri liian tiukalla. Sen jälkeen voit tehdä ISV:lle liuotin ja wd40 hoidon ihan putsaamalla ja voitelemalla.
Jos tunnen työn iloa, istun hetken hiljaa ja odotan... kunnes kohtaus menee ohi.
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=25428
MR2 mk1.5
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=25428
MR2 mk1.5
Ei ole kaasuvaijeri liian tiukalla. Ruikin WD40:stä puol purkkia ilman tulosta. Jos toi ei oo paha irroittaa niin otan sen pois ja puran, putsaan ja voitelen.Jyppe kirjoitti:kaasuläpänanturissa on yleensä tyhjäkäyntikärjet, katoppas nyt ensimmäisenä ettei ole vaijeri liian tiukalla. Sen jälkeen voit tehdä ISV:lle liuotin ja wd40 hoidon ihan putsaamalla ja voitelemalla.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 57
- Liittynyt: Ke 31.05.2006 09:20
- Paikkakunta: Jyväskylä
Sitäkin on kokeiltu. CRC:n starttisuihketta eikä se höröhdellyt vaikka suihkutti suoraan imuilman lämpötila-anturin reiästäK.Huhta kirjoitti:Ilmavuotojen paikallistamiseen voi käyttää vaikka startpilotea.
sitäkun suihkii pitkin konehuonetta niin luulis jotahi tapahtuvan.....
eli jos vetelee ilmaa väärästävälistä niin tyhjäkäynnin ääni muuttuukun saapi pilotea sisuksiin...
