Motonet osia
Motonet osia
Tästä on ollut aikaisemminkin puhetta, mutta todetaan nyt omastakin kokemuksesta, että Motonetista voi erityisesti huonolla tuurilla saada huonoa tavaraa.
Perjantaina hain Motonetistä raidetangon ulomman nivelen Vitooni (noin 26 euroa). Lauantaina aloin vaihtamaan ja eikä uusi suostunut menemään paikoilleen. Muuten asiallisen oloisessa osassa oli viallinen kierre, eikä se suostunut uppoutumaan säätötankoon kuin noin 10-15 mm. Sitten hirtti kiinni. Ehdin Motonetiin juuri sopivasti ennen sulkemisaikaa, sillä myyjäreppanalla meni puoli tuntia vian toteamiseen (testasi hyllystä hakemallaan säätötangolla sekä viallisella ja ehjällä nivelellä) ja takuupapereittensa kirjoittamiseen. No, pääasia, että sain osan vaihdettua, että sain remontin saatettua loppuun.
Viallinen osa oli Delphi-merkkinen ja se oli muutenkin hieman erilainen kuin alkuperäinen - mm. säätötankoon kiertyvän osuuden pituus oli noin 5-10 mm pidempi. Vialliseen vaihdettu osa oli Dys-merkkinen ja ainakin silmämääräisesti prikulleen samanlainen kuin originaali. Ja asentui paikolleen ongelmitta.
Hassua tässä on se, että olin tietysti tietoinen siitä, että Motonetilla voi saada hyvällä tuurilla hyvän ja huonolla tuurilla huonon osan. Siksi perjantaina hakiessani osaa kysyin myyjältä, onko osalle useampia erimerkkisiä vaihtoehtoja. Ei kuulemma ollut, vaan väitti, että Delphi-merkkinen oli ainoa, jota kyseistä osanumeroa löytyy. Lauantaina sitten hyllystä löytyikin Dys-merkkinen.
Täytyisi kerätä lista Motonetin "hyvistä" ja "huonoista" osista - tosin tällaiset asiat eivät välttämättä pysy vakiona ajan kuluessa. Ja asennuksen sujuvuus ei tietystikään vielä kerro, miten osa kestää käytössä.
Tässä kuitenkin alku:
Suosittelen:
- Dys raidetangon nivelet
Kehotan välttämään:
- Delphi raidetangon nivelet
Seuraavaksi vaihtoon mennee jarruosia. Olisi kiva tietää, minkä merkkisinä näitä kannattaa hankkia.
Sevye
Perjantaina hain Motonetistä raidetangon ulomman nivelen Vitooni (noin 26 euroa). Lauantaina aloin vaihtamaan ja eikä uusi suostunut menemään paikoilleen. Muuten asiallisen oloisessa osassa oli viallinen kierre, eikä se suostunut uppoutumaan säätötankoon kuin noin 10-15 mm. Sitten hirtti kiinni. Ehdin Motonetiin juuri sopivasti ennen sulkemisaikaa, sillä myyjäreppanalla meni puoli tuntia vian toteamiseen (testasi hyllystä hakemallaan säätötangolla sekä viallisella ja ehjällä nivelellä) ja takuupapereittensa kirjoittamiseen. No, pääasia, että sain osan vaihdettua, että sain remontin saatettua loppuun.
Viallinen osa oli Delphi-merkkinen ja se oli muutenkin hieman erilainen kuin alkuperäinen - mm. säätötankoon kiertyvän osuuden pituus oli noin 5-10 mm pidempi. Vialliseen vaihdettu osa oli Dys-merkkinen ja ainakin silmämääräisesti prikulleen samanlainen kuin originaali. Ja asentui paikolleen ongelmitta.
Hassua tässä on se, että olin tietysti tietoinen siitä, että Motonetilla voi saada hyvällä tuurilla hyvän ja huonolla tuurilla huonon osan. Siksi perjantaina hakiessani osaa kysyin myyjältä, onko osalle useampia erimerkkisiä vaihtoehtoja. Ei kuulemma ollut, vaan väitti, että Delphi-merkkinen oli ainoa, jota kyseistä osanumeroa löytyy. Lauantaina sitten hyllystä löytyikin Dys-merkkinen.
Täytyisi kerätä lista Motonetin "hyvistä" ja "huonoista" osista - tosin tällaiset asiat eivät välttämättä pysy vakiona ajan kuluessa. Ja asennuksen sujuvuus ei tietystikään vielä kerro, miten osa kestää käytössä.
Tässä kuitenkin alku:
Suosittelen:
- Dys raidetangon nivelet
Kehotan välttämään:
- Delphi raidetangon nivelet
Seuraavaksi vaihtoon mennee jarruosia. Olisi kiva tietää, minkä merkkisinä näitä kannattaa hankkia.
Sevye
Motonetista saa tiettyjä osia ihan OK hintaan ja laatuun, mutta mitään turvallisuuteen liittyvää tavaraa sieltä ei kannata ostaa.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=24017 tuolla on jotain vanhaa vuodatusta multa.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=24017 tuolla on jotain vanhaa vuodatusta multa.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Re: Motonet osia
Juuri näin, samalla Motonetin varaosanumerolla voi olla eri valmistajien, periaatteessa vastaavanlaisia varaosia.. Esim. itselleni Vantaan Motonetissä öljynsuodatinta valitessani hyllystä löytyi samalla numerolla öljynsuodattimia kolmelta eri valmistajalta. Noissa tuskin on suuria heittoja ominaisuuksissa tai laadussa, jossain erityyppisessä varaosassa tilanne onkin aivan eri..sevye kirjoitti:Motonetilla voi saada hyvällä tuurilla hyvän ja huonolla tuurilla huonon osan.
-jukka
[size=84]W202 C180 automaatti -94[/size]
[size=84]W202 C180 automaatti -94[/size]
Pakkohan siellä on jotain hyvääkin osaa olla, mutta...
Suhtaudun Motonettiin kuin Seppälän vaatteisiin, jos kestää ekan pesun niin kestävät vuosia...
Eli laatu vaihtelee rajusti.
Suhtaudun Motonettiin kuin Seppälän vaatteisiin, jos kestää ekan pesun niin kestävät vuosia...
Eli laatu vaihtelee rajusti.
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Samoilla linjoilla ollaan. Sieltä on saanut W123:een mm. alkuperäiset Boschin etuvilkun lasit eteen kohtuurahalla. Apusimpukan korjaussarja taas oli niin epäilyttävän näköinen helistin, että jäi sinne. Moponetin jarrupalat tuli laitettua eteen ja nyt niissä on akustinen jarrutoiminnan indikaattori ts. iloisesti kitisee toisinaan. Joten seuraavat palat tulee olemaan orggisosaa, vaikka maksaa reilusti enemmän. Pitää vain katsoa tarkkaan, mitä sieltä voi ostaa ja mitä ei.
* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku
* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.
W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku
* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.
W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
Ostin tuohon kesävolvoon etuvilkun motonetista. Ei mennyt paikalle kirveelläkään, mittasin uuden vilkun olevan millin vanhaa vilkkua korkeampi sekä kiinnitysklipsit oli laaduttomat joita piti lämmittää kuumailmapuhaltimella, sovitus vei noin puoli tuntia, kun taas orkinaali sopi heittämällä paikalleen.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Olin juuri mukana, kun yksi äijä haki 100km:n päästä Motonetista vanhaan Opeliinsa uuden iskaripatruunan. Oli saanut jostain päähänsä, että Sachs sen olla pitää. Palvelutiskillä vain yks hemmo myymässä ja jonotusta hänelle. Sachs´n iskaripaketti löytyi ja oikeat koodit päissäkin. Äkkiä eteenpäin pois muitten jaloista jne. Siis pakettia ei avattu liikkeessä palvelutiskillä. Takaisin perille tultua paketti atomeiksi ja "haavi auki", kun paljastui, että uusi Sachs´n iskaripatruuna on kohtalaisessa ruosteessa esim. koko kierreosaltaan! Myöskään patruunan uutta kiristysmutteria, sekä ilmausohjeita jne. ei mukana. Iskari lähtikin jo muutaman tunnin perilläolon jälkeen takaisin myyjälle. Kattelivat liikkeessä sitten kuulemma toistakin vastaava Sachs´n iskaripaketti, mikä olisi ollut kyllä täydellinen mutta ruosteessa sekin! Äijä soitti Örumillekin ja kyseli maahantuojan kommenttia, sieltä vakuuttivat, että töppi on Motonetin tavalla tai toisella. Lopputulos oli se, että Opeliin tuli sitten korvaava iskari, minkä olisi saanut heti lähimmästäkin tarvikeliikkeeestä ilman 200km:n turhaa ajoa. Eli, Biltema-laatu alkaa olla jo käsite kansan keskuudessa mutta lähestyykö Motonet jo uhkaavasti sitä?
Vanhaan escorttiin sai motonetistä ihan toimivaa ja edukasta osaa. Muutama tovi sitten ostin uudet tulpanjohdot mersuun mallia motonet. Pistin koneen käyntiin ja herättelin toiveita että käyntihäiriöt olisis kadonneet. Käsi osui sitten muutamaan johtoon, sain näpeille samantien. Olivat myyneet vuotavat tulpanjohdot... Viisaana tietysti oli kuittikin heitetty menemään ettei voinut edes palauttaa...
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
motonetin osista on sen verran kokemusta että jos tietää mitä ostaa niin sitten voi hyvällä mielellä ostaa. Jarrupaloja en suosittele. menettelee jos ei tarvi jarruja hirveästi kuormittaa mutta jo vähän enemmän kun jarrut lämpenee niin palat murtuvat ja hajoavat suorastaan käsiin. Sytytysosista on kokemusta sen verta että jos ei osassa lue bosch, bremi tai carol niin ei kannata ostaa. varsinkin ne sytytysjohdot jotka on tehty hiilijohdosta muistaakseni punasen väriset on täyttä sitä itteään. Ei toimi ainakaan mersuissa.
No niin, pari kk sitten Motonetistä TDT:hen tuli Eberin etuputki. Olin tyytyväinen. Nyt coupeen tuli ASSO Italy -merkkinen takavaimennin
. Saa nähdä kuinka käy, kun huomenna laitetaan alle.

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 26
- Liittynyt: Ti 26.12.2006 12:18
Vetarit kannattaa ostaa W123:seen muualta. Huomasin pari viikkoa sitten että Motonetistä 3v. sitten ostetuissa vetareissa kolme suojakumia neljästä oli haljennut tänä talvena.
Mieluusti olisin ajanut nivelet loppuun ehjien suojakumien alla, kuten tein edellisten vetareiden kanssa.
Muuten niissä ei ole ollut valittamista mutta on sen verran tympeä projekti noihin 123:siin vetareiden suojakumien vaihto että jää kyllä tekemättä.

Muuten niissä ei ole ollut valittamista mutta on sen verran tympeä projekti noihin 123:siin vetareiden suojakumien vaihto että jää kyllä tekemättä.