W 211 220cdi vm 03/04+ (Webasto+Telestart T100 HTM)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jari36
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Paikkakunta: Siellä mistä sattuu katon alustaa löytymän ;) pääasiassa Turku-Pori akselilla

W 211 220cdi vm 03/04+ (Webasto+Telestart T100 HTM)

Viesti Kirjoittaja jari36 »

Onko Mb miehet tyytyväisiä em: systeemiin.
Itselläni asennettu webasto Raision Vehossa ja
jää krapa kovassa käytössä :(
Jäähdytys vesi lämpenee mutta kabiiniin lämpöä
tulee kuin kuplavolkkariin. ( puhallin onnettomalla nopeudella)
onko merkitystä lämppärin nappien asennolla , vai ohittaako webasto ne kaikki. jos ulkona 5-10 pakkasta auto ei lämpene sisältä "lainkaan" tuulilasin saa krapata kuin kylmän auton.
Aikaisemmat meset 124 ja 210 lämmenneet webastolla
hyvin myös sisältä....
Onko asennuksessa jokin p****ellään vai onko W211 ominaisuus.
Webasto helv*tin kallis lohkolämmitin :(
Kettunet
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Kettunet »

Samaa ongelmaa mulla(W210 -99). Alppilan Autohuolto meinas että pitäis aina illalla säätää lämmöt täysille jotta sisällekin tulisi lämpöä aamulla W:n käydessä. En oikein jaksa uskoa(pitää testata kunhan kelit kylmenee). Lämmintä tulee sisälle mutta puhallin on tosi pienellä josta johtuen ei ehdi lämmetä kunnolla. Tosin pääasia on että moottori lämpeää nopeasti.
K.Huhta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja K.Huhta »

asennus vaiheessa asentaja voi säätää puhaltimen nopeuden sopivaksi...
Kuulemma en ihan varma ole. Mutta työkoneissa se ainakin onnistuupi.
Sprintterillä matka taittuu.....

Sprinter+sprintsift vm04
AMDG
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja AMDG »

Minulla on 210 ja webasto, 30min riittää pakkasellakin mielestäni suht hyvin (ei sisälle helle kuitenkaan tule :roll:). Vanhemmilla on 211 ja webasto on tehokkaampi/nopeampi kuin minulla.
E290TDT
MB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja MB »

Täällä toimii vm-04 W211:n tehtaalla asennettu Webasto + T80 hyvin. Lämmityslaitteen säädin menee itsestään auto asentoon. Tosin en ole testannut -30 pakkasessa. Alle -15 asteen pakkasessa tarkenee T-paidassa kyllä ihan hyvin :D

MB
Auto jolla ajat ikäsi, Mercedes
jari36
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Paikkakunta: Siellä mistä sattuu katon alustaa löytymän ;) pääasiassa Turku-Pori akselilla

Re: W 211 220cdi vm 03/04+ (Webasto+Telestart T100 HTM)

jari36 kirjoitti:Onko Mb miehet tyytyväisiä em: systeemiin.
Itselläni asennettu webasto Raision Vehossa ja
jää krapa kovassa käytössä :(
Jäähdytys vesi lämpenee mutta kabiiniin lämpöä
tulee kuin kuplavolkkariin. ( puhallin onnettomalla nopeudella)
onko merkitystä lämppärin nappien asennolla , vai ohittaako webasto ne kaikki. jos ulkona 5-10 pakkasta auto ei lämpene sisältä "lainkaan" tuulilasin saa krapata kuin kylmän auton.
Aikaisemmat meset 124 ja 210 lämmenneet webastolla
hyvin myös sisältä....
Onko asennuksessa jokin p****ellään vai onko W211 ominaisuus.
Webasto helv*tin kallis lohkolämmitin :(
Selvittelin asiaa tänään Kaha-auton ( W ) sekä Wihurin ( E ) kantaa asiaan
meinasivat molemmat että puhallin on niin pienelle "säädetty" ettei he voi asialle mitään... en kuulemma ole ainut joka valittaa asiasta... ongelman ratkaisu jatkui :) ja sain puhelimen päähän miehen joka tietää lääkkeen asiaan.. siis valoa putken päässä.
Kun saan jotain faktaa niin kerron siitä heti lisää !
Edellinen kommentti Mb:ltä tukee ajatusta että asennus on perseestä
Vehon jäljiltä :(
markoala
Mersumies
Mersumies

Asetukset

Viesti Kirjoittaja markoala »

T100HTM kaukoohjaimella voit muuttaa mukavuustasoa kauko-ohjaimen painikkeilla. Eli selaa pienillä ylänuolilla valikkoa - c1 oletuksena oli ainakin mulla, muuta painamalla on ja off nappeja yhtäaikaa ja sitten ylänuolilla muutat lukemaa vaikka tasolle 3 - talenna painamalla onn/off samaan aikaan. Ja nyt kabiinissa tarkenee ja lasit sulaa.
W213 220d +W242 electric drive
jari36
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Re: Asetukset

markoala kirjoitti:T100HTM kaukoohjaimella voit muuttaa mukavuustasoa kauko-ohjaimen painikkeilla. Eli selaa pienillä ylänuolilla valikkoa - c1 oletuksena oli ainakin mulla, muuta painamalla on ja off nappeja yhtäaikaa ja sitten ylänuolilla muutat lukemaa vaikka tasolle 3 - talenna painamalla onn/off samaan aikaan. Ja nyt kabiinissa tarkenee ja lasit sulaa.
Oletettavasti tämä mukavuustaso tulee kysymykseen kun laitat auton lämpenemään kellolla... jos painat lämmittimen suoraan tulille niin "ei ole mukavuustasoja" siinä on kaikki pelissä.
tsekkasin omani ja C5 oli taso :(
markoala
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja markoala »

No voihan venäjä sitten. Mulla on asennettu webasto kellolaitteella ja myöhemmin lisätty tuo kauko-ohjain. Tässä tapauksessa mukavuustason muutos vaikutti selvästi. Auto tosin on w203 ja laite asennettu ei veholla, ja ajastusta ei ole kytketty auton omaan järjestelmään vaan kytkentä tehty "perinteisellä tavalla" kuitenkin käyttäen can-moduulia.
W213 220d +W242 electric drive
jari36
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

MB kirjoitti:Täällä toimii vm-04 W211:n tehtaalla asennettu Webasto + T80 hyvin. Lämmityslaitteen säädin menee itsestään auto asentoon. Tosin en ole testannut -30 pakkasessa. Alle -15 asteen pakkasessa tarkenee T-paidassa kyllä ihan hyvin :D

MB
Tarkoitatko että lämpöä riittää ajossa..vai kun laitat wepastolla auton lämpeemään niin krapaa ei tarvita ?
MB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja MB »

jari36 kirjoitti: Tarkoitatko että lämpöä riittää ajossa..vai kun laitat wepastolla auton lämpeemään niin krapaa ei tarvita ?
Lämpöä riittää ajossa ja jos laittaa webaston päälle ennen ajoa ei tarvitse krapaakaan.

MB
Auto jolla ajat ikäsi, Mercedes
AMDG
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja AMDG »

MB kirjoitti:
jari36 kirjoitti: Tarkoitatko että lämpöä riittää ajossa..vai kun laitat wepastolla auton lämpeemään niin krapaa ei tarvita ?
Lämpöä riittää ajossa ja jos laittaa webaston päälle ennen ajoa ei tarvitse krapaakaan.

MB
Kuinka pitkään lämmität autoa, ennen ajoon lähtöä? Siis mitä pidät sopivana "normi-aikana"?
E290TDT
jari36
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Jos multa kysyt niin 30 min olisi mielestäni ok

Sain tänään lisä infoa ... pitää vääntää illalla "lämppärin pyörät" valmiiksi kaakkoon... jokapäiväinen käyttäjä kertoi. en ole vielä itse testannut :)
jari36
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

jari36 kirjoitti:Jos multa kysyt niin 30 min olisi mielestäni ok

Sain tänään lisä infoa ... pitää vääntää illalla "lämppärin pyörät" valmiiksi kaakkoon... jokapäiväinen käyttäjä kertoi. en ole vielä itse testannut :)
Itse vastaten nyt on kokeiltu ja ei mulla ainakaan kehuttavasti lämmintä tullut :(
Vastaa Viestiin