Raideväliä kasvattavista välikappaleista (speicerit)
Raideväliä kasvattavista välikappaleista (speicerit)
Mulla on noissa vanteiden välissä tollaiset speicerit, eli raideväli kasvaa 2-3 senttiä alkuperäiseen verrattuna. Nyt kun on talven liukkaat kelit alkaneet, niin auto tuntuu woblaavan erikoisesti, kun on tien pinta on ihan jäässä. Olen alkanut epäilemään että tämän vispauksen aiheuttavat nämä speicerit. Autohan on varustettu ESP-ajonvakaudenhallinnalla ja ilmeisesti tietokone laskeskelee väärin noita luistoja ja saa auton ikäänkuin heittelehtimään. Autossa on kitkat alla, joten jääkelillä rengas todella luistaa helposti.
Joku viisampi varmaan osaa kertoa tarkemmin onko näin vai tuntuuko auto muuten vaan liitelevän tienpinnalla?
Joku viisampi varmaan osaa kertoa tarkemmin onko näin vai tuntuuko auto muuten vaan liitelevän tienpinnalla?
Ei ole mitään "insinööritietoa", mutta maalaisjärjellä ajatellen eiköhän jokaisen auton ajo-ominaisuudet ole optimoitu ajatellen tehdasasenteista vakio-raideväliä, jos huomattavasti poikkeaa siitä niin voisi kuvitella ettei ominaisuudet ainakaan parane. Mutua tämäkin...
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Mulla oli S202 C250 Sportissa ilmeisesti alkuperäiset spacerit takana alkuperäisten AMG vanteiden kanssa ja hyvin pelasi.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 164
- Liittynyt: La 20.05.2006 11:03
Navassa kiinni?Ahti kirjoitti:Mulla oli S202 C250 Sportissa ilmeisesti alkuperäiset spacerit takana alkuperäisten AMG vanteiden kanssa ja hyvin pelasi.
Vannevalmistajathan itsekin kikkailevat, kylläkin vanteeseen kiinnitettävällä limpulla, jotta jokaista ET:tä varten ei tarvitse omaa muottia.
Itsellä Lorinsereissa on spacer vanteessa. Jos haluaa vanteet johonkin toiseen, esim. ässämersuun, tilaa vain uudet spacerit ja pidemmät pultit niin saa raidevälin ässään sopivaksi.
eeviiskyt
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
HUOM: Auton pyörännavan ja vanteen väliin saa asentaa vain auton tai vanteen valmistajan vanteen ja kyseisen automallin yhteydessä käytettäväksi tarkoittamia sovituskappaleita.
Sillä levityspaloja käytettäessä pultteihin kohdistuu huomattavasti normaalia suurempi taivutusmomentti, koska vanne on kauempana navasta.
Jos päätyy tuollaisiin hyväksyttyihin levitepaloihin, niin kannattaa kirrata pultteja säännöllisesti
Sillä levityspaloja käytettäessä pultteihin kohdistuu huomattavasti normaalia suurempi taivutusmomentti, koska vanne on kauempana navasta.
Jos päätyy tuollaisiin hyväksyttyihin levitepaloihin, niin kannattaa kirrata pultteja säännöllisesti

220.128 Black Mirror
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 164
- Liittynyt: La 20.05.2006 11:03
[quote="Kameleontti"][quote="Ahti"]Mulla oli S202 C250 Sportissa ilmeisesti alkuperäiset spacerit takana alkuperäisten AMG vanteiden kanssa ja hyvin pelasi.[/quote]
Navassa kiinni?
Vannevalmistajathan itsekin kikkailevat, kylläkin vanteeseen kiinnitettävällä limpulla, jotta jokaista ET:tä varten ei tarvitse omaa muottia.
Itsellä Lorinsereissa on spacer vanteessa. Jos haluaa vanteet johonkin toiseen, esim. ässämersuun, tilaa vain uudet spacerit ja pidemmät pultit niin saa raidevälin ässään sopivaksi.[/quote]
Navassa pulteilla kiinni ja keskittävät, paksuus ehkä jotain 15mm. Kyseiset vanteet oli mainittu optiokoodeissa eli olivat alkuperäisasennukset. Uskoakseni myös spacerit oli ollu uudesta saakka.
Navassa kiinni?
Vannevalmistajathan itsekin kikkailevat, kylläkin vanteeseen kiinnitettävällä limpulla, jotta jokaista ET:tä varten ei tarvitse omaa muottia.
Itsellä Lorinsereissa on spacer vanteessa. Jos haluaa vanteet johonkin toiseen, esim. ässämersuun, tilaa vain uudet spacerit ja pidemmät pultit niin saa raidevälin ässään sopivaksi.[/quote]
Navassa pulteilla kiinni ja keskittävät, paksuus ehkä jotain 15mm. Kyseiset vanteet oli mainittu optiokoodeissa eli olivat alkuperäisasennukset. Uskoakseni myös spacerit oli ollu uudesta saakka.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 274
- Liittynyt: Ti 09.12.2003 18:37
- Paikkakunta: Rovaniemi
Itsellä on tarvittaessa n.10mm ja n.20mm spacerit alla.. ei hyvää päivää mitä menoa VAIKKA on keskittävät/laadukkaat kiekot.. en ole ikuna saanut tärinää/voblausta pois kun on kiekot vanteiden välissä. Ihan sama onko kaikki kiekot vai vain kapeimmat.. täristää.. menee tosi tiukkaan napaan kiinni/pultit on valmistajan.. ei auta ja nykyisin ne makaa tallissa eikä tule autooni. 
Kiekot tulivat äitini auton matkassa saksan maalta.. ei ole sen jälkeen autoihin asennettu kun 1kk kokeilin.. takakumeja/etukumeja pyöriteltiin eri asentoihin muttamana iltana.. ei löytynyt "makeaa" kohtaa..
joten EI KANNATA pelleillä.. rahan tuhlausta.

Kiekot tulivat äitini auton matkassa saksan maalta.. ei ole sen jälkeen autoihin asennettu kun 1kk kokeilin.. takakumeja/etukumeja pyöriteltiin eri asentoihin muttamana iltana.. ei löytynyt "makeaa" kohtaa..
joten EI KANNATA pelleillä.. rahan tuhlausta.
Vito 115 4x4 ja ml 320cdi
Spacerit lyhyesti:
-Irtospacerit=laittomat
-Kiinnipultattavat spacerit=lailliset
ESP ja spacerit = ei merkitystä
-Irtospacerit=laittomat
-Kiinnipultattavat spacerit=lailliset
ESP ja spacerit = ei merkitystä
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
mulla oli joskus 5 mm irtospacerit katsastuksessa ja inssi totes, että hyvä, nyt ei ota rengas kiinni iskariin, vaan sinne jää jopa 3 mm tilaa
ja tämä tapahtui -80 luvulla, jolloin katsastus oli kuitenkin vielä täysin stasin hommaa...
laitoin vain kaksi niitä 131 fiatin jarrulevyä pitävää levyä päällekäin ja sain siten sen 5 mm levityksen... ne pultattavat spacerit sitävastoin tais olla enemmän laittoman maineessa ennen
niin se maailma muuttuu 

laitoin vain kaksi niitä 131 fiatin jarrulevyä pitävää levyä päällekäin ja sain siten sen 5 mm levityksen... ne pultattavat spacerit sitävastoin tais olla enemmän laittoman maineessa ennen


W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Hah. Ei kyllä vemputa eikä täristä laadukkaat keskittämättömätkään...
Kyllä järkeä saa käyttää. Vanteissa tuo sovite muutenkin usein _muovia_. Eipä se siellä hirveemmin kuulkaa kanna... eikä juurikaan edes keskitä. Kyllä ne metalliset pyöränpultit vetäisivät vanteen vinoon(jos siis tahtoisivat), jos keskiössä on muovisovite... Muovisovitteen päätehtävä on helpottaa vanteen asennusta... löytyy ne pultinreijät helposti.
Käytännössä vannetta ei paikallaan pidä keskiö, eikä edes pultit. Vanne pysyy paikallaan helkkarin suuren lepokitkan ansiosta, kun pultit on kireellä. Kyllä olis keskiöt solmussa ja pultit vinossa, jos niiden päällä vanne makaisi.
Spacerin pulttaustapa ei vaikuta laillisuuteen. Pelkästään hyväksynnät vanteeseen/automalliin.
Kyllä järkeä saa käyttää. Vanteissa tuo sovite muutenkin usein _muovia_. Eipä se siellä hirveemmin kuulkaa kanna... eikä juurikaan edes keskitä. Kyllä ne metalliset pyöränpultit vetäisivät vanteen vinoon(jos siis tahtoisivat), jos keskiössä on muovisovite... Muovisovitteen päätehtävä on helpottaa vanteen asennusta... löytyy ne pultinreijät helposti.
Käytännössä vannetta ei paikallaan pidä keskiö, eikä edes pultit. Vanne pysyy paikallaan helkkarin suuren lepokitkan ansiosta, kun pultit on kireellä. Kyllä olis keskiöt solmussa ja pultit vinossa, jos niiden päällä vanne makaisi.

Spacerin pulttaustapa ei vaikuta laillisuuteen. Pelkästään hyväksynnät vanteeseen/automalliin.
Kaikenlaisia lakeja täällä
AKE:n sivuilta löytyy lakiteksti:
3 luku
Alustamuutokset
10 §
Vanteiden ja renkaiden muutokset
Vai joko tähän saatiin muutos? ja ake on taas jäljessä omissa säädöksissään
Edit: ainiin, vastaus petriCLK:n kysymykseen.
Spacerit ei vaikuta ESP:n toimintaan mitenkään.
ESP mittaa ASB:n kanssa samasta paikasta renkaiden pyörimisnopeuksia ja toimii sen mukaan. spacerit ei muuta renkaan halkaisijaa.
Sulla on vaan kovettuneet kitkat.

AKE:n sivuilta löytyy lakiteksti:
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779Auton pyörännavan ja vanteen väliin ei saa asentaa sovituskappaleita.
3 luku
Alustamuutokset
10 §
Vanteiden ja renkaiden muutokset
Vai joko tähän saatiin muutos? ja ake on taas jäljessä omissa säädöksissään

Edit: ainiin, vastaus petriCLK:n kysymykseen.
Spacerit ei vaikuta ESP:n toimintaan mitenkään.
ESP mittaa ASB:n kanssa samasta paikasta renkaiden pyörimisnopeuksia ja toimii sen mukaan. spacerit ei muuta renkaan halkaisijaa.
Sulla on vaan kovettuneet kitkat.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Jos nastoilla ei kukaan ajaisi niin sulla ois enemmän kuin 2krt tollanen ongelmaPetriCLK kirjoitti:Jos 2 krt vuodessa on tollanen ongelma, niin en viitsi turhaan kuluttaa tienpintoja sen takia nastarenkailla.

Jos liukasta tulee niin kokeile mitä rengaspaine vaikuttaa.
Onkos pyöränkulmat säädetty spacereiden laiton jälkeen?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
On niitä 10mm paksuja (oheita) keskittäviä. AMGssä oli semmoiset mukana mutta ei valmistajan toimesta. TUV hyväksyntä kyllä oli kyseiseen malliin.epk kirjoitti:on, mutta ei taida olla olemassa 10mm keskittävää, eli pitää ostaa paksumpi 15 tai 20mm.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
missä amg:ssä? Onhan niitä 10mm keskittäviä olemassa, taakse menee hyvin 10mm.
Mutta ainakaa w124 orgis ETUnapa ei mahdollista ohuempia kuin 15mm ihan rakenteensa puolesta. "Isojarrulliseen" (täs tapaukses 300ce24 ja 320TE) niitäki sai vielä vähä dremelillä soveltaa että sopii. Niin ja jouti viel modaamaan rasvakuppiakin vähä. w201 ne meni modaamatta, mutta ei ohuemmat ku 15mm!
Tuleekohan AMG:ltä eri navat?
EDIT
Kyllä se on rengasasentaja mokannut jos alkaa spacer tärisyttämään. Itel ei oo kyl ikinä ollu mitää ongelmia. kokeiluss aollu keskitämättömät 3, 5, ja 10mm, keskittävät 10, 15, 20 ja 25mm joista 20 ja 25mm ollu kiinni pultattavat.
Mutta ainakaa w124 orgis ETUnapa ei mahdollista ohuempia kuin 15mm ihan rakenteensa puolesta. "Isojarrulliseen" (täs tapaukses 300ce24 ja 320TE) niitäki sai vielä vähä dremelillä soveltaa että sopii. Niin ja jouti viel modaamaan rasvakuppiakin vähä. w201 ne meni modaamatta, mutta ei ohuemmat ku 15mm!
Tuleekohan AMG:ltä eri navat?
EDIT
Kyllä se on rengasasentaja mokannut jos alkaa spacer tärisyttämään. Itel ei oo kyl ikinä ollu mitää ongelmia. kokeiluss aollu keskitämättömät 3, 5, ja 10mm, keskittävät 10, 15, 20 ja 25mm joista 20 ja 25mm ollu kiinni pultattavat.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
mitä eroa on pultattavilla spacereilla ja adaptereilla?jr85 kirjoitti:Mitkään spacerit ei oo suomessa lailliset, ainoastaan jos on "adapterin" vaativat vanteet niin siitten saa lailliseks, tai ainakin mä sain.
No on nähty semmonenkin pykälän kierto, että jätkä hitsasi 10mm spacerit kiinni jarrulevyyn, sorvasi sauman sileäksi ja maalasi (ei jarrupintaa)
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
no ei mitää eroo ole "Adapterilla" ja "Spacerilla"
tässä kuvassa lakien ja pykälien mukaan soveltuva vannevalmistaja RH automallikohtainen "Adapteri"

Ja tässä kuvassa laiton, minun H&R 25mm spacer. pahoittelen kuvalaatua, ovat automallikohtaisia eroja lukuunottamatta täysin identtiset:


tässä kuvassa lakien ja pykälien mukaan soveltuva vannevalmistaja RH automallikohtainen "Adapteri"
Ja tässä kuvassa laiton, minun H&R 25mm spacer. pahoittelen kuvalaatua, ovat automallikohtaisia eroja lukuunottamatta täysin identtiset:

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
C36 oli kyseessä ja powertech merkkiset spacerit oli paikallaan. Alumiiniset edessä ja teräksiset takana.Sergey kirjoitti:missä amg:ssä? Onhan niitä 10mm keskittäviä olemassa, taakse menee hyvin 10mm.
Mutta ainakaa w124 orgis ETUnapa ei mahdollista ohuempia kuin 15mm ihan rakenteensa puolesta. "Isojarrulliseen" (täs tapaukses 300ce24 ja 320TE) niitäki sai vielä vähä dremelillä soveltaa että sopii. Niin ja jouti viel modaamaan rasvakuppiakin vähä. w201 ne meni modaamatta, mutta ei ohuemmat ku 15mm!
Tuleekohan AMG:ltä eri navat?
EDIT
Kyllä se on rengasasentaja mokannut jos alkaa spacer tärisyttämään. Itel ei oo kyl ikinä ollu mitää ongelmia. kokeiluss aollu keskitämättömät 3, 5, ja 10mm, keskittävät 10, 15, 20 ja 25mm joista 20 ja 25mm ollu kiinni pultattavat.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Ei kannata, jos ei tule pakkorakoa.kvaan kirjoitti:Ei kannatta levittää raideväliä - kohdistuu vaan tarpeetonta lisärasitusta pyörän laakereille ja ohjauskin muuttuu toisenlaiseksi.
Itselläni kävi viimeksi niin, että olin hankkinut kalliit vanteet ja renkaat. Vuoden niillä ajeltuani, tuli vastaan jarrupalojen vaihto. Uusilla (paksummilla) jarrupaloilla pyörät eivät enää mahtuneet pyörimään, jolloin oli pakko laittaa spacerit. Toinen vaihtoehto olisi ollut uhrata taas isot rahat uusiin vanteisiin.
Laitoin "laittomat" 25 eur halpisspacerit ja mitään ongelmia ei ollut.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv