Tuli tuossa "Esson baarissa" pientä väittelyä tästä Saksan taksien väristä ja eräs henkilö väitti tuon olevan vain kalvo jonka saa poistettua jonka jälkeen alta paljastuu alkuperäinen väri. Itse taas olin sitä mieltä, että kyseessä on ihan oikea maali..
Kumpikaan ei ole ko. autoja livenä nähnyt joten kysynkin arvon raadilta lisätietoa asiaan.
Jari V kirjoitti:Tuli tuossa "Esson baarissa" pientä väittelyä tästä Saksan taksien väristä ja eräs henkilö väitti tuon olevan vain kalvo jonka saa poistettua jonka jälkeen alta paljastuu alkuperäinen väri. Itse taas olin sitä mieltä, että kyseessä on ihan oikea maali..
Kumpikaan ei ole ko. autoja livenä nähnyt joten kysynkin arvon raadilta lisätietoa asiaan.
Vanhemmat ovat maalattuja tai "pohjamaalin" värisiä ja väyrysistä lähtien käyttäneet teippiä!
Onhan nykyään kaikki mahdollista, jos vetäistään auto mainosteippiin kokonaan. Äkkiä katsottuna Mobilesta löytyi 6kpl mersun taxia jotka olivat eri värisiä kuin virallinen taxi väri. Luulisi kuitenkin tunnistavan taxit jo tyyppikilvestä jossa on maininta taxi varustuksesta Jos jollain on parempaa tietoo saksan taxi käytänöstä niin tietoa jakoon.
Jos Ford Motor Company on Ford-ihmisille FoMoCo, niin onko Honda Motor Company sitten honda-ihmisille HoMoCo?
Jari V kirjoitti:Tuli tuossa "Esson baarissa" pientä väittelyä tästä Saksan taksien väristä ja eräs henkilö väitti tuon olevan vain kalvo jonka saa poistettua jonka jälkeen alta paljastuu alkuperäinen väri. Itse taas olin sitä mieltä, että kyseessä on ihan oikea maali..
Morjens,
Molemmat on oikeassa - kumpaakin malia löytyy. Suurin osa takseista on alunperin tilattu siihen käyttöön jolloin niissä on taksipaketti-optio ja väri 623 "Hellelfenbein" maalattu jo tehtaalla, mutta myös jälkikäteen takseiksi muutettuja teipattuja on liikkeellä (usein ent. vuokra-tai leasingautoja imeisesti ALV-palautuksen takia). Ilmeisesti teippi pysyy huonosti puskurin kumilistassa koska se on usein jätetty alkuperäisväriseksi.
Varmistukseksi voi tutkia käytettyjen taksien tarjontaa vaikka tuosta: http://www.taxi-much.de