Vahvistin sammuu ...

Kaikki autostereoihin ja oheislaitteisiin liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
PeteP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Ke 17.11.2004 16:29
Paikkakunta: Keski-pohojanmaa

Vahvistin sammuu ...

Viesti Kirjoittaja PeteP »

..kun auton starttaa käyntiin ,Miten korjata oire?? sammutan rokkitoosan ja laitan uudestaa päälle niin taas pelittää vaatiiko se jonkun konkan tuo vahvari?? herätteen otin sähköantenniohjauksesta, ..niin laitoin tänää takakajareille tehoa lisää, eli tökkäsin SPL-pro vahvarin paikalleen, on muuten siisti ja just sopiva piilopaikka tuolla vänkärinpenkin alla moiselle 124 koppasessa
Avatar
tinippa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 146
Liittynyt: Ti 22.11.2005 22:30
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja tinippa »

minkä kokoista piuhaa menee mankalle, onko auton originaali piuhaa, auttaisiko paksumpi virta piuha niin herätteellekkin riittäisi virtaa.
amatööri arveluita, viisaammat valistakoon... :?
Mercedes-benz 200te
VW passat tdi -03
jawa 250cc -52
Honda CBR 1000f
a.i.h
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 186
Liittynyt: To 16.02.2006 15:26
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja a.i.h »

Auto tarvii virtaa paljon kuin starttaat, Akun jännite tippuu alle 10v ja vahvistin sammuu varotoimeenpitenä. Koita yleismittarilla mitata akun jännite.. jos on yleismittari.. Toinen mahdollinen on se sähköantenniohjaus mutta jos toimii sitten kuin auto on käynnissä niin veikkaan akkua. Kolmas hyvin epätodennäköinen syy on se että auto "keskittää" virran käynistykseen ja katkaisee sähköantenniohjauksen sen ajaksi joten pääte ei saa herätettä ja sammuu. Tämän voit testata niin että vedät päätteen + navasta hyppyjohdon päätteen heräte liittimeen. Viimeistä kytköstä ei sitten kannata pitkän päälle käyttää.
Laitahan tietoa miten edistyy vian haku!
BMW 535dA e61 M sport
ex: BMW e61 530dA M sport
ex: MB S211 320 CDI A
jörö
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: La 19.08.2006 21:22
Paikkakunta: isokyrö

Viesti Kirjoittaja jörö »

Ratkaisu tuohon saattaisi olla kondensaattorin laittaminen tuohon(itsellä tuo auttoi).
Taikka sitten isompi ampeerituntinen akku.
Avatar
PeteP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Ke 17.11.2004 16:29
Paikkakunta: Keski-pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja PeteP »

jeeppulis, pitääpä tässä kokeilla kikkoja kun ehtii, toisaalta eihän tuo iso kiusa.
Avatar
MasaMbW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1703
Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
Paikkakunta: Tampere [Kangasala]

Viesti Kirjoittaja MasaMbW124 »

eihän se iso haitta, mutta se syy voi olla akussa, joka on vetelemässä viimäsiään?... kohta se voikin olla iso haitta, kun auto ei lähe enään ollenkaan käyntiin :D
W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
Avatar
Eeti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: Ma 16.01.2006 10:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eeti »

[quote="MasaMbW124"]eihän se iso haitta, mutta se syy voi olla akussa, joka on vetelemässä viimäsiään?... kohta se voikin olla iso haitta, kun auto ei lähe enään ollenkaan käyntiin :D[/quote]

tai sitten ei. Meillä tehnyt tuota jo vuoden. auto lähtee vieläki hyvin käyntiin ja eipä ole pahemmin akkua ole tarvinut ladata.. Itellä kans poppimasiina käyttää virrat pois startatessa. kondensaattorilla hoitus tuokiongelma..
W210 220cdi -98
W124 OM603 Rohjekti
Avatar
masaice
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ti 20.06.2006 18:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja masaice »

Itellä samanlainen ongelma, mutta ilmenee jos mankka ei ole päällä kun auto käynnistyy, sitten pitää ottaa mankka kokonaan pois virroista jos tahtoo sen taas tulille. Akusta se ei voi olla kiinni mulla ainakaan kun on 2kk sitten uusittu akku ja konkka ja toinen akku kontissa...
300ce-24 -88 (tekniikanvaihto)
Ex. 190e -87 (Rouva mersu)
Avatar
PeteP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Ke 17.11.2004 16:29
Paikkakunta: Keski-pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Akku kyllä iskussa, teki tuo saman edellisessäkin autossa, jossa ei akkuongelmaa.
Avatar
MeMyselfAndMB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Pe 06.10.2006 09:40
Paikkakunta: kerava

Viesti Kirjoittaja MeMyselfAndMB »

siis jos startatessa katkeaa heräte niin se on ihan ok. koska jännitteen palatessa oikealle tasolle vahvistin lähtee käyntiin.

nyt kun jännitettä yritetään pitää yllä ja se menee liian matalalle, menee vahvistin suojatilaan.

kokeile etsiä oikea heräte tai tarkista soittimen jännitteet ettei ole +30 / +15 / acc väärin

toki nuo oireet viittaa myös huonohkoihin soittimen maihin tahi jännitteisiin kun tipauttaa ohjauksen alas.

tapoja kytkeä laitteet on monia mutta vähiten ongelmia on kun hoitaa ohjaukset sellaisesta virrasta joka katkeaa startatessa.

toki jos on optiman akku ja virrat tehty huolella, ja kulutusta ei ole tolkuttomia määriä niin toimii sammumatta jatkuvallakin kytkennällä startatessa.
[volvo s60 t5 + MB w124 300e]

[MB W124 300e] + 100HP NOS system
ex Chevy astro starcraft -91
ex [MB W201 200d amglook]
ex [Volvo 440 1.7 Turbo 1.5bar :)]
ex [BMW E3 2500]
ex [BMW E32 730]
ex [BMW E34 520]
ex [MB w201 200e]
Avatar
PeteP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Ke 17.11.2004 16:29
Paikkakunta: Keski-pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Ongelmaa ei enää ole, ainoa muutos on se että enään vahavari ei auta takakajareita, vaan tuota putkipassoa peräluukussa :shock: ( Liitokset on tapana tehdä kunnolla, myös kaikki liittimet on juotettu piuhoihin.
Vastaa Viestiin