
C220D:n huono kylmäkäynnistyminen!
C220D:n huono kylmäkäynnistyminen!
Onko tietoa mikä Meseä vaivaa, kun lähtee kyllä kylmänä hyvin käymään, mutta parin sekunnin päästä "prömpäyttää" pari kertaa, ja sitten joko sammuu tai jatkaa normaalia käyntiä. Kun seissyt pitempään, vaiva on aina pahempi ja usein jos sattuu pysymään käynnissä, alkaa h*tillinen nakutus (suuttimet?) ja sytyttää EC- valon kojetauluun. Kun tällöin sammuttaa auton ja laittaa heti uudestaan käymään, käy ja käynnistyy aivan normaalisti! Olen vaihtanut naftasuodattimen ja laittanut 2-tahtiöljyä tankkiin tuloksetta. Lisäksi lämpimänä käynnistyminen tuntuu kestävän normaalia pidempään. 

Mercedes-Benz B180 CDI
Mercedes-Benz E220 D
Mercedes-Benz E220 D
Vaikuttaisi ilmavialta. Kulkeeko niissä kirkaissa letkuissa ilmakuplia? Valuuko kirkkaat letkut tyhjäksi naftasta pikkuhiljaa sammutamisen jälkeen? Ryntääkö kierrokset ylöspäin vähän ennen kun auto sammuu kun kylmänä starttaat? Foorumilta löytyy paljon juttua aiheesta, hakusanalla ilmavuoto, ilmavika tai lucas.
Ite vaihtelin niihin kirkkaisiin letkuihin o-renkaita, mutta vika ei silloin poistunut...oikeastaan paheni. Omassa vastaavassa 220 ilmavika löytyi polttoaineen lämmittimestä.
Lämpimänä itelläkin on hieman pitkän oloinen vieteri, mutta paremmin lähtee käyntiin kun odottaa jonkin aikaa hehkun merkkivalon sammumisen jälkeen ennenkuin starttaa.
Ite vaihtelin niihin kirkkaisiin letkuihin o-renkaita, mutta vika ei silloin poistunut...oikeastaan paheni. Omassa vastaavassa 220 ilmavika löytyi polttoaineen lämmittimestä.
Lämpimänä itelläkin on hieman pitkän oloinen vieteri, mutta paremmin lähtee käyntiin kun odottaa jonkin aikaa hehkun merkkivalon sammumisen jälkeen ennenkuin starttaa.
Joo, kyllä tuo ilmavikaan vahvasti viittaisi. Itsellä tismalleen vastaavaa jatkui viikkoja, jonka jälkeen oli pakko viedä pumppuremonttiin. Tosin omassani vuotoa oli myös pumpun ulkopuolelle, diesel haisi vahvasti pellin alla. Ja ilma aiheuttanee sen nakutuksenkin, itsellä nakutusta kuului noitten hörähdysten aikana....
Kun pumppu oli korjattu ja tovi ajeltu, tuli seuraavaksi viaksi se esilämmitin. Ilmaa sieltäkin mukaan, ohitin koko lämmittimen letkulla.
Nyt kun vuosi on pumppurempasta mennyt, on alkanut hörähtely kun kone on hieman lämmennyt. Eli heti kylmästä käy hyvin, kun hiukan lämpiää alkaa aivastelu, ja kun kone on kunnolla lämmin niin taas käynti ok.
Ajaessa ei pärski, vain tyhjäkäynnillä käynnistyksen jälkeen..
Olisiko vinkkejä..
Kun pumppu oli korjattu ja tovi ajeltu, tuli seuraavaksi viaksi se esilämmitin. Ilmaa sieltäkin mukaan, ohitin koko lämmittimen letkulla.
Nyt kun vuosi on pumppurempasta mennyt, on alkanut hörähtely kun kone on hieman lämmennyt. Eli heti kylmästä käy hyvin, kun hiukan lämpiää alkaa aivastelu, ja kun kone on kunnolla lämmin niin taas käynti ok.

Olisiko vinkkejä..

Esilämmitin on sylinterikannessa, kun seuraa suodattimelta toista kirkasta putkea, niin löytyy.
Sinänsä ei kannata ohittaa sitä esilämmitintä, sillä se on ihan hyödyllinen olla toiminnassa - varsinkin jos sattuu olemaan kesälaatua tankissa ja pakkaset yllättävät.
Helpoin korjaus tuohon käynnistys ongelmaan on, kun laittaa takaiskuventtiilin polttoaineputken väliin, jolloin aineet ei pääse karkaamaan tankkiin. Tämä auttoi ainakin minulla, kun pumpussa oli vuoto. Venttiili laitetaan siis tankiltatulevaan putkeen. Helpoin paikka on ennen esilämmitintä olevassa kumiletkussa.
Sinänsä ei kannata ohittaa sitä esilämmitintä, sillä se on ihan hyödyllinen olla toiminnassa - varsinkin jos sattuu olemaan kesälaatua tankissa ja pakkaset yllättävät.
Helpoin korjaus tuohon käynnistys ongelmaan on, kun laittaa takaiskuventtiilin polttoaineputken väliin, jolloin aineet ei pääse karkaamaan tankkiin. Tämä auttoi ainakin minulla, kun pumpussa oli vuoto. Venttiili laitetaan siis tankiltatulevaan putkeen. Helpoin paikka on ennen esilämmitintä olevassa kumiletkussa.
Nyt kun auto seiso viikonlopun yli, katsoin pellin alle ja esilämmittimeltä suodattimelle menevässä letkussa oli iso ilmakupla. kun auton starttasi kupla meni suodattimeen ja hetken päästä näkyi pieniä kuplia pumpulle menevässä letkussa ja sitten auto sammui. Onko siis vika ennen vai jälkeen suodattimen? Saako se ilmaa suodattimelta (jonka olen pariin otteeseen vaihtanut tuloksetta) vai esilämmittimeltä. Voisiko suodattimen jalassa olla halkeama. 

Mercedes-Benz B180 CDI
Mercedes-Benz E220 D
Mercedes-Benz E220 D
Ilmaongelmia
Terve!
Samoja murheita tässä naapurikunnassa.Kyllä ilmaa aina jonkun verran menee mersun putkissa.Itse vaihdoin nuo kirkkaat putket.Näissä tulee o-renkaat mukana.Sitten vaihdoin vielä yhden o-renkaan esilämmittimelle.
Monet sanoo,että alkuperäinen suodatin on kaikkein huonoin vaihtoehto.
Suodatin on tavallaan tehty ihan toisenlaiseen järjestelmään.
Itsellä tuo o-renkaiden vaihto helpotti.
Samoja murheita tässä naapurikunnassa.Kyllä ilmaa aina jonkun verran menee mersun putkissa.Itse vaihdoin nuo kirkkaat putket.Näissä tulee o-renkaat mukana.Sitten vaihdoin vielä yhden o-renkaan esilämmittimelle.
Monet sanoo,että alkuperäinen suodatin on kaikkein huonoin vaihtoehto.
Suodatin on tavallaan tehty ihan toisenlaiseen järjestelmään.
Itsellä tuo o-renkaiden vaihto helpotti.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Tere!
Mielestäni ilmaa ei mersun putkissa mene jos kaikki on kunnossa? Joskus kuullut, että suodatin vaan tahtoo olla pienen oloinen pumpun tehoihin nähden. Ei kunnollakerkeä virtaamaan läpi?
Luulen, että sinulla vaivaa tuo esilämmitin. Eli vika on ennen suodatinta, koska ilmaa näkyy lämmittimen ja suodattimen välissä. Justiinsa saman vian jouduin korjaamaan syksyllä. Ohitin silloin kokonaan tuon lämmitimen, koska en pidä sitä ihan huipputärkeänä. Kokeile vetää hetkeksi suoraan tankilta tuleva letku suodattimeen ja katso meneekö sitten ilmaa.
Mielestäni ilmaa ei mersun putkissa mene jos kaikki on kunnossa? Joskus kuullut, että suodatin vaan tahtoo olla pienen oloinen pumpun tehoihin nähden. Ei kunnollakerkeä virtaamaan läpi?
Luulen, että sinulla vaivaa tuo esilämmitin. Eli vika on ennen suodatinta, koska ilmaa näkyy lämmittimen ja suodattimen välissä. Justiinsa saman vian jouduin korjaamaan syksyllä. Ohitin silloin kokonaan tuon lämmitimen, koska en pidä sitä ihan huipputärkeänä. Kokeile vetää hetkeksi suoraan tankilta tuleva letku suodattimeen ja katso meneekö sitten ilmaa.