W126:n lokarit

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

W126:n lokarit

Viesti Kirjoittaja PM »

Ilmeisesti tuohon W126:een ei ole saatavissa normaaleja muovisia lokareita, ainakaan tuolla listoissa ei ollut. Mutta löytyipä tuolta Lokarin listoilta alumiiniset lokarit eteen. Onkos kellään kokemuksia moisista platuskoista?

Löytyy muuten kohtalainen valikoima noihin hieman vanhempiinkin Mersuihin:

http://www.lokari.de/english/test.php3? ... &select=mb
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
SEV8
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 397
Liittynyt: Ti 25.03.2003 00:22
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

Viesti Kirjoittaja SEV8 »

Ei ole kokemuksia, mutta itsekin olen suunnitellut hankintaa. Alkuperäiset lokarit on aika pienet. Taakse ei ilmeisesti ole minkäänlaisia lokareita saatavana??
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Valmistaja

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Terve!

Kannattaa kysellä suoraan valmistajalta. Veli hankki Vitoonsa takalokarit ja ne eivät kuuluneet tarvikeliikkeiden valikoimaan, mutta valmistajalta suoraan löytyi...
Terveisin
Tero
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Re: W126:n lokarit

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Pasi M. kirjoitti:Ilmeisesti tuohon W126:een ei ole saatavissa normaaleja muovisia lokareita, ainakaan tuolla listoissa ei ollut. Mutta löytyipä tuolta Lokarin listoilta alumiiniset lokarit eteen. Onkos kellään kokemuksia moisista platuskoista?

Löytyy muuten kohtalainen valikoima noihin hieman vanhempiinkin Mersuihin:

http://www.lokari.de/english/test.php3? ... &select=mb
Olet oikeassa, W126:een ei saa muovisia lokareita ollenkaan.
Mulla ei ole lokareista, kun huonoja kokemuksia ja itse en luota niihin ollenkaan. Parempi, kun näkee mitä lokasuojassa on, kun että lokarin alla pääsee ruoste rauhassa muhimaan. Varsinkin vanhempaan autoon en jälkiasennuksena lokareita laittaisi. Itsellä on ollut itse tehdyt roiskeläpät takana, jotka ovat irti lokaripellistä ja ylettyvät jonkun matkaa ylöspäin. Se ottaa suurimman osan kiviryöpystä vastaan ja kuitenkin alle jää hyvin rakoa, jotta pääsee huuhtoutumaan. Nyt ne läpät on kuitenkin irti, kun eihän ne harrasteautoon sovi ;)

Tein itse kiinnikkeet roiskeläpille. Takana oli yksi alkuperäinen metallikoukku tallella ja tein toiselle puolelle itse. Eteen tein myös itse ja porasin ne alkuperäiseen muoviseen lokariin kiinni. Tuli siisti asennus ja saa käymään mitkä läpät tahansa ja kuinka isot tahansa.

Lokareista tuli kuitenkin mieleen:
Audi A2:ssa on karvamattoa lokareiden sisäpinnassa. Se vaimentaa rengasääniä. Ihan pellille en viitsisi mattoa liimata, kun sinnekkin väliin voi päästä kosteus ja siinä sitä sitten oltaisiin. Muovisen/alumiinisen lokarin päälle sitä voisi laittaa. Kokeilkaapa joku ja kertokoon oliko vaikutusta :)

Aika nopeasti muuten maantein talven karheudet tasoittuu. Kesärengasaikaa on ollut vasta pari viikkoa ja alkaa ainakin täälläpäin tiet tasoittua ja rengasäänet hiljentyä. Vielä kuukausi sitten kuului melkosta juminaa.
Vastaa Viestiin