300dt kadottaa tasaisesti jonkin verran jäähdytys nestettä.saa lisäillä harvakseltaan ehkäpä kerran kahdessa viikossa.
mistään en löydä että vuotaisi eikä minkaanlaisia oireita ole:ei seilaa lämmöt..eikä ne juurikaan nousseet vaikka työntelin vasta n.210 mittariin,ei savuta sinistä eikä valkeaa höyryä putkesta,ei sotke nesteitä,öljynpaineet ei heittele.ainut että sitä pitää vaan silloin tällöin hieman lisätä.voisiko SILTI kannentiiviste hieman vuotaa?kovaa ajoako vaan ja seuraamista muuttuuko tilanne vaiko kansi irti suosiolla?
paisarissa ei kupli eikä ole kovia virtauksia eikä mitään poikkeavaa
semmoinen huomio on että ylävesiletku on aika kova ja kun paisarin korkin aukaisee niin sihahtaa aika selvästi.kuuluuko asiaan mersun dieselissä?sama huomio oli myös entisellä koneella(300d) kun oli vielä paikoillaan.kun vertaan entiseen volkkarin dieseliin niin ei ylävesiletku todellakaan ollut noin kova ja paisarin korkin kun aukaisi niin ei siellä painetta juuri ollut yhtään.
voisiko paisarin korkissakin olla vikaa?
onko jatkunu samaa kesät talvet?..itelläni oli pieni hiushalkeama..vei vain pakkasilla nestettä,enkä tajunut heti asiaa,kun lämpösillä ilmoilla seurailin ei mitään oireita ollut,ei savutuksia eikä muitakaan edellä mainittujasi, ja mietin pääni puhki kunnes huomasin et vain pakkasilla vei nestettä..ja kansi irti ja pieni halkeamahan oli=(
Ota piruuttaan ylävesiletku irti syylarista. Saattaa olla, että syylarin ylävesiletkun sisään menevä "kaula" on katkennut puolivälistä ja ylävesiletku on itse asiassa kiinni vain pienen reunuksen matkalta. Tuolloin vettä tihuuttaa läpi, vaikka klemmari olisi tiukallakin - ja tihuuttaa vain ajon aikana, joten seisokissa auto ei laske lammikkoa alleen. Katkennut kaulan pala löytyy letkun alkupäästä, jos näin on käynyt. Tämä nyt on vain yksi vaihtoehto, m.o.t.
huskyjerk kirjoitti:mistään en löydä että vuotaisi eikä minkaanlaisia oireita ole:ei seilaa lämmöt..eikä ne juurikaan nousseet vaikka työntelin vasta n.210 mittariin,ei savuta sinistä eikä valkeaa höyryä putkesta,ei sotke nesteitä,öljynpaineet ei heittele.ainut että sitä pitää vaan silloin tällöin hieman lisätä.voisiko SILTI kannentiiviste hieman vuotaa?
Meillä teki kakkosnelonen samaa, vaikka ei sill toki 210:tä mittariin otettukaan . Kansipahvi funtsattiin vuotavaksi, mutta kyllä sillä noin 100 000km ajettiin noin, koska mitään pahoja oireita ei ollut, vaan ainostaan vettä joutui lisäämään apaut parin kuukauden välein. Eikä se ikinä kunnolla se pahvi kerinnyt hajota, mutta vaihdettiin sitten varoiks muun remontin yhteydessä.
eipä juuri taida olla eroa kesällä tai talvella pakkasilla.
kyllä se syylärikin ihan kondiksessa on.
tarkastelin vielä paisuntasäiliötä lämpimällä koneella,ei nesteen pinta juuri elä yhtään vaikka kuinka paikoillaan kierrättää.on melkein kuin tyyni järven pinta
ei kait tälle mitään osaa tehdä kuin kovaa ajoa ja seurantaa tapahtuuko mitään muutoksia ei kehtais kantta ihan huvikseen rueta aukomaan
huskyjerk kirjoitti:300dt kadottaa tasaisesti jonkin verran jäähdytys nestettä.saa lisäillä harvakseltaan ehkäpä kerran kahdessa viikossa.
mistään en löydä että vuotaisi eikä minkaanlaisia oireita ole
Joo, itellä oli samat oireet 320CDI:ssä 200 tkm ajettu. Ei sitten millään löytyny, jolloin kansipahvi-epäilyt alko heräillä, kun on pitkä kutonen, joka voipi kantta vääntää vaikka kieroon. No no ...
Sitten vein tutulle pajalle ja laitettiin syylariin väriainetta. Se on semmoista neon-vihreänä loistavaa ainetta, saapi kaupoista. Laitetaan joku desin verran, tai silleen. Jonnekin tänne jäähdytysneste-aiheiseen topikkiin siittä muistaakseni kirjoitinkin joskus.
Sitten vaan seurailua taskulampun kanssa motin kylkiä ym. että missä hohtelee. No aika pian sitten näkykin ihan selvästi. Oli webastolle menevässä letkussa tiivisteessä vuoto. Siittä tiputteli ja kuitenkin sen verran vähän, että haihtu pois, ettei näkyny ilman tuota ainetta.
Koitas laittaa tommosta ja sitten ainakin selviää, että vuotaako ulospäin. On sen verran kirkas tuo väri, että varmaan näkyy. Tuo aine saa jäädä syylariin, sen takia ei tartte vaihtaa nesteitä.
Viimeksi muokannut jukka-tre, To 18.01.2007 19:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kaapo kirjoitti:Ota piruuttaan ylävesiletku irti syylarista. Saattaa olla, että syylarin ylävesiletkun sisään menevä "kaula" on katkennut puolivälistä ja ylävesiletku on itse asiassa kiinni vain pienen reunuksen matkalta. Tuolloin vettä tihuuttaa läpi, vaikka klemmari olisi tiukallakin - ja tihuuttaa vain ajon aikana, joten seisokissa auto ei laske lammikkoa alleen. Katkennut kaulan pala löytyy letkun alkupäästä, jos näin on käynyt. Tämä nyt on vain yksi vaihtoehto, m.o.t.
Mulla oli samanlainen vika ,että vuoti tuosta kaulalta ja haistoin heti Jäähdytinnesteenhajun kabiiniin vaikka vuoto oli minimaalista.
Epäilisin tuota kantta/tiivistettä.
Eiköhän tuo anna ilmi myöhemmin jos on pahvi menossa.
Mistäkaupasta löytyy tuollasta väriainetta ? Vois testata Japanin ihmettä, kun sinne tiisseliin saa listä nestettä, vaik e satu vuotoja löytymään. Sentään sekin 2.4 ja 2000 vn td, niin ei mielellään kansivikaa siinäkin , vaik pahoin pelkään... toimii kuitenkin ihan ok .
pytty kirjoitti:Mistäkaupasta löytyy tuollasta väriainetta ? Vois testata Japanin ihmettä, kun sinne tiisseliin saa listä nestettä, vaik e satu vuotoja löytymään. Sentään sekin 2.4 ja 2000 vn td, niin ei mielellään kansivikaa siinäkin , vaik pahoin pelkään... toimii kuitenkin ihan ok .
Tonne alla olevaan ketjuun kirjoittelin yhdestä paikasta, mistä näky löytyvän. Luulisi vähän laajemman valikoiman autotarvikeliikkeissä noin yleisesti olevan. Ite en oo ostanu, kun sain aineen tutulta korjaamolta.
Sama vaiva oli om 602:ssa. Vettä hävis n. desi /kk. Syynä löystyneet vesipumpun "rungon" ja lohkon väliset pultit osin laturinjalan alla. Kilsoja n.250tkm. Herkes vuotamasta kun ne kiristin. Lohkon kylkeä kun katseli, niin näytti lähinnä pieneltä öljy vuodolta. Eikä jättänyt lätäköitä.
nyt tuli pari päivää ajeltua vähän reilummin ja oli nesteen pinta vajunu jo selvästi
ei näy sisälle kumpaankaan jalkatilaan mitään vuotoja.uusi paisuntasäiliön korkki on tilauksessa.ja on näkyy lämmityskierto pissapojan säiliöön.aika tyhjillään se säiliö näkyy olevan.aavistuksen ehkä vihertävää siellä ehkä saattoi olla pitää yrittää seurata lisääntyykö neste sinne itsestään
tai voisihan tuon kierron ottaa kokonaan pois!empä ole vastaavaa viritelmää nähnyt kuin vain mersussa
Missäs vesipumppu sijaitsee kärryssäsi? Jos se on yhtä hankalassa paikassa kuin 300E:ssä, niin eipä oikein näe vuotoa. Ja silti saattaapi vuotaa. Oletko tarkistanut?
Omassani ei huomannut vuotoa ennen kuin pumppu korkkasi kokonaan. Onneksi omassa pihassa.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Yksi tapa arvioida kansipahvin vuotoa vesitilaan on mitata jäähdyttäjän
korkista tulevien höyryjen hiilidioksiidipitoisuutta lämpimällä moottorilla.
Itse kävin juuri viime viikolla mittauttamassa ja tuomiona oli vuoto
palotilasta jäähdytysjärjestelmään. Minullakin vesi väheni pikku hiljaa
ja aloin epäillä kannentiivistettä kun jäähdytysjärjestelmään alkoi jäädä
painetta, vaikka moottori oli jäähtynyt yön yli.
Mittauksen suoritin turkulaisella katsastuskonttorilla (n. 20 euroa).
124 -200TE -90, ja jäähdytysnestettä hävisi tasaiseen tahtiin pitkin kesää.
Näkyviä oireita:
- jäähdytysnesteen pinta putoaa tasaiseen tahtiin.
- Öljypohja usein kostea, myös kesällä.
Syyllinen:
- vesipumppu, jonka tiiveys moottorin lohkoon muuttunut vajavaiseksi.
Vuosi hiljalleen lohkoa pitkin valuttamalla.
Edellinen omistaja lie käynyt paikkailemassa vesipumpun ja lohkon välistä saumaa silikonilla, vaan ei auttanut kauaa.
Periaatteella: "jos vesipumppu vuotaa, se on viallinen" vaihdoin uuden pumpun, ilman ylimääräisiä silikoneja, ja sen jälkeen ei ole vettä kadonnut.
nyt näyttää hyvältä siinä mielessä että kansi/tiiviste vian voinee unohtaa
nesteen kulutus on kiihtynyt koko ajan,viikon sisään varmaan hävittänyt nestettä litran ellei parinkin!
pohjapanssariin alkoi muodostua selvää lätäkköä joka on selvää jäähdytys nestettä.ajon jälkeen ihan lievä höyry nousee.ei oikein silmällä löydä mistä vuotaa,vesipumppu ei vuoda.ilmeisesti vuotaa lohkon ja sen ns vesipumpun rungon välistä alapuolelta
onneksi ei mitään sen vakavampaa!vk:n loppuna täytyy askarrella kuntoon
Tänään hain sen tiivisteen pumpun kiinnitysrungon ja lohkon väliin.
OM 602. Veho-lommila 4,79€. Se toinen tiiviste tuli uuden vesipumpun mukana. Pumppu tarvikkeena 59€. Ei kun laturi ja sen jalka irti, pumppu irti ja sitten se vika pala siitä plokin kyljestä.
Nostellaas vanhaa. Mulla kans tuntuu OM602 valuttelevan nestettä termostaatin kotelon juurelta, aiheuttaakos tuo termostaattikotelon/vesipumpun "pohjan" irroitus muita toimenpiteitä kuin nesteiden ulos laskemisen? Tiivisteet pitää tottakai uusia, mutta tuskin lienee kovin ihmeellinen palikka?
Tuli hommattua tuollainen W124 250D OM602 lintta ja nyt on ongelmia jäähdytysnesteen kanssa. Eli hukkaa 50km ajon aikana melkein koko säiliön tyhjäksi. Ei näkyviä vuotoja lohkossa, eikä pohjapanssarin päällä vettä eikä työnnä harmaata putkesta. Kuskin jalkatilassa oli vähän vettä mutta ei maistunut jäähdytinnesteeltä. Todella ikävä vaiva, mistäs kannattaisi lähteä tutkimaan lisää?