Kenellä eniten ajettu tiisseli 124:n?
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3168
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Kenellä eniten ajettu tiisseli 124:n?
Liekö tämä nyt sitten ihan tämän forumin asioita, mutta kuitenkin.
Tuli tuossa vaan mieleen, kun omasta meni kansi remontin korjuuseen, kun mittarissa oli 491847km.
Eli kysymykseni on kaksiosainen ja ihan vaan yleisestä mielenkiinnosta esitetty:
1. Kenellä on eniten ajettu 124- korinen diesel-Mersu? Ja paljonko se eniten ajettu on?
2. Ja kuka on päässyt pisimmälle ilman koneen aukaisua? Eli siis nimenomaan ilman, että on tarvinnut kantta korkata, tai muuten aukaista.
Kun ymmärtämäni mukaan kansi on juurikin heikon lenkki 124:n koneessa. Jotain siitä kielii sekin, että kun omasta aukaistiin kansi em. kilometrien kohdalla imuventtiilin vuodon takia ja sylinteriputkiin pääsi kurkistamaan, niin putkissa näkyi vielä tehtaan hoonaukset! Eli alakerta taitaa olla melko paljon ajamista varten rakennettu... Ei muuten alettu mittaamaan putkien halkaisijoita, ei varmaan monta tuhannesosamilliä ole hävinnyt...
Nimim. Ravistelu kylmänä kyllä hävisi!
Tuli tuossa vaan mieleen, kun omasta meni kansi remontin korjuuseen, kun mittarissa oli 491847km.
Eli kysymykseni on kaksiosainen ja ihan vaan yleisestä mielenkiinnosta esitetty:
1. Kenellä on eniten ajettu 124- korinen diesel-Mersu? Ja paljonko se eniten ajettu on?
2. Ja kuka on päässyt pisimmälle ilman koneen aukaisua? Eli siis nimenomaan ilman, että on tarvinnut kantta korkata, tai muuten aukaista.
Kun ymmärtämäni mukaan kansi on juurikin heikon lenkki 124:n koneessa. Jotain siitä kielii sekin, että kun omasta aukaistiin kansi em. kilometrien kohdalla imuventtiilin vuodon takia ja sylinteriputkiin pääsi kurkistamaan, niin putkissa näkyi vielä tehtaan hoonaukset! Eli alakerta taitaa olla melko paljon ajamista varten rakennettu... Ei muuten alettu mittaamaan putkien halkaisijoita, ei varmaan monta tuhannesosamilliä ole hävinnyt...
Nimim. Ravistelu kylmänä kyllä hävisi!
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Mun
Omallani oli ajettu lähes tarkalleen 714 tkm kun sitten hävitin sen. Venttiilikopan kansi (ei moottorin kansi) oli siinä vaiheessa ollut auki kolme kertaa. Kaksi kertaa venttilinostajien vaihtoa varten ja kolmas kerta kun kumitiiviste oli kovettunut ja sitkutti vähän öljyä
MB E220CDI A
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3168
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Jos kyseessä vakiokone,taitaa olla poikkeus jos kansi nostettu ylös ennenkuin 500tkm täyttyy. Ainakin itellä meni puoli milliä rikki ennekuin lähti vaihtoon,kavereilla enemmän ajettuja ennen vaihtoa eikä kenelläkään konetta aukaistu ennen puolta miljoonaa. Mersuja lähipiirissä paljon,lähes kaikilla kavereilla mersu ellei useampiakin
Ja kaikki pelaa koneiden tai autojen kanssa. Käyttäjällähän suurin vaikutus kuinka kestää,mikään ei kestä huoltamatta kovinkaan pitkään.

Ja kaikki pelaa koneiden tai autojen kanssa. Käyttäjällähän suurin vaikutus kuinka kestää,mikään ei kestä huoltamatta kovinkaan pitkään.
- MasaMbW124
- Mersumies
- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
Ex 200D 570t ja aukaisematon kone. Ykköspytyn kohdalta lohko kostea moottorilohkosta mutta ei vielä aiheuta toimenpiteitä. Kävin muuten juuri äsken ajamassa exällä kun kaveri kävi kärryä lainaan. Kone käy todella siististi. Melkeimpä karkeampi käynti nykyisessä 300td:ssä jossa kilometreja 247t takana.
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
250D -91 Mittarissa 708tkm.
-nostajat vaihdettu x 1
- jakopäänketju x 1
- alipainepumppu x 1
- laturi x 1
- ohjaustehostimen pumppu x 1
Käy muuten pehmeästi. (miltein kuin bensakone) Vertailen tuohon naapurin 200D vm89. Vanha taksi ja ajettu 500tkm. Käy kuin raktori..
Öljynpaineet pysyy edelleen tapissa myös lämpöisenä tyhjäkäynnillä..
-nostajat vaihdettu x 1
- jakopäänketju x 1
- alipainepumppu x 1
- laturi x 1
- ohjaustehostimen pumppu x 1
Käy muuten pehmeästi. (miltein kuin bensakone) Vertailen tuohon naapurin 200D vm89. Vanha taksi ja ajettu 500tkm. Käy kuin raktori..
Öljynpaineet pysyy edelleen tapissa myös lämpöisenä tyhjäkäynnillä..
220.128 Black Mirror
- peteracing
- Vakiokalustoa
- Viestit: 496
- Liittynyt: To 19.08.2004 19:43
onhan tuo yli millin ajettu tuo veljen 300dt, vm.-88, on ollut 89 vuodesta meän perheessä. Nostajan kupit on vaihettu pari kertaa ja nokkaketju kerran. plus sitte muuta kivaa kuluvaa loppu autoon 

MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Minulla on vasta vähän reilut 400tkm 250D (sisään ajo suoritettu
)mutta löytyi tollanen sivu missä on hiukan huimempia lukuja
http://www.oulunaluetaksi.fi/sivu/fi/va ... 0&tyyppi=0


http://www.oulunaluetaksi.fi/sivu/fi/va ... 0&tyyppi=0
Tiedän yhden -87 200d:n, jolla alkuperäinen muusikko-omistaja ajoi miljoonan rikki. Isä huolsi autoa melkein uudesta asti, ja koneeseen ei tehty muuta isompaa, kuin kansiremppa joku vuosi sitten. Muuta autoon kyllä tehtiin paljonkin ja autoa ei olisi uskonut miljoona ajetuksi. Ois hauska tietää, paljonko mittarissa on nyt...600 vai 400 tkm:)
raskaskalusto erikseen[/quote]tenavatähti250 kirjoitti:On niitä miljoonamittarisia muitakin. Scania, MAN, Volvo...
-85 200 d kulkenut 1.35 mil.ja koneeseen vaihdettu 15000 tkm välein teboilin 10-30 öljyt.Koneremonttina vois mainita oo rengas johonkin suihkun tyveen 650 tkm kohdalla.Millissä alkoi ketju paukkumaan sisäkuoriin ,mutta ajetaan niin kauan kulkee tuli naapurilta kommentti.En tiedä tarkkaan onko kannentiivistettä vaihdettu,epäilen ,että ei.Tämä auto tottunut kulkemaan jopa 48 asteen pakkasessa.Kerran jätti välille kun loppui polttoaine
juu ot:ksi menee,mutta serkun sisussa oli 1.3 milliä kun oli ison huollon aika .Venttiilisäätöä sun muuta ,en tiedä tarkkaan kaikkea mitä säädettiin.
Huollon jälkeen koneesta oli kadonnut noin 100 heppaa ja koneessa ylim. ääni.Hajos ihan totaaliseksi ja korjaamo(iso ketju)joutui hommaamaan lähes kusiuuen koneen.
Nyt auto menny 1.65 milliä.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Porissa liikkui ainakin vielä viimevuonna w124 taksi pienillä listoilla ehkä -88 valkoinen. Alakerrassamme asui taksikuski joka kertoi että autolla olisi ajettu 2,4 miljoonaa ja kuskilla paha selkävika jonka vuoksi ei aio luopua kalliista jälkiasennetusta recadon penkistä. Olin joskus liikenne valoissa ko. mersun vieressä ja sen käyntiääntä ei tunnistanut minkään auton ääneksi, autoa ei tosin ole näkynyt ainakaan puoleen vuoteen on ehkä asettunut ansaituille lepopäiville. Tietoa siitä monesko kone tms. ei ole
MB 308d 91
Projekti:
MB 200 D W123 -81
Exät:
MB 240 D W115 -75
MB 240 D W123 3 kpl
MB 200 W124 -88
MB 200 D W124 -85
MB 200 D W124 -88
Projekti:
MB 200 D W123 -81
Exät:
MB 240 D W115 -75
MB 240 D W123 3 kpl
MB 200 W124 -88
MB 200 D W124 -85
MB 200 D W124 -88
Porin valkoinen taksi meni ilmeisesti lunnaiksi kolarissa.
Toyota Hilux Doublecab -08
M-B 300-24 TE Sportline S124 -90 (projekti, rotta-look)
M-B 300TD S124 -90 (projekti)
M-B 300 TE S124 -91 (purussa)
Volvo 245 Turbo -84 (orggis, projekti)
Ex: M-B 320CDi W220 -05
Ex: M-B 220CDi S202 -00 (toimitti vetokoukun virkaa)
EX: MB 290 DT W210 -97
Ex: MB 230 TE S123 -81
Ex: MB 250D W124 -91
Ex: MB 190E W201 -84
M-B 300-24 TE Sportline S124 -90 (projekti, rotta-look)
M-B 300TD S124 -90 (projekti)
M-B 300 TE S124 -91 (purussa)
Volvo 245 Turbo -84 (orggis, projekti)
Ex: M-B 320CDi W220 -05
Ex: M-B 220CDi S202 -00 (toimitti vetokoukun virkaa)
EX: MB 290 DT W210 -97
Ex: MB 230 TE S123 -81
Ex: MB 250D W124 -91
Ex: MB 190E W201 -84