Webasto
Webasto
Tietääkö joku veljistä:
Näitä koneitahan huolletaan silloin tällöin, mutta onko laitteessa (väyrys w210 -00) kiinni olevalle Webastolle tehtävä eri huolto ja milloin ? -Täällä Kuopiossa mainostetaan Webastojen huoltoa lehdissäkin...
Näitä koneitahan huolletaan silloin tällöin, mutta onko laitteessa (väyrys w210 -00) kiinni olevalle Webastolle tehtävä eri huolto ja milloin ? -Täällä Kuopiossa mainostetaan Webastojen huoltoa lehdissäkin...
320 CDI farkku -00 mausteineen.
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Täällä Pirkanmaalla kyselin samaa ja vastaus oli, että ei tarvi mitään erityistä huoltoa niin pitkään kun toimii, perustekniikka on kuitenkin hyvin yksinkertainen. Ja hyvin tuntuu toimivan. Sama lain alaisuus kun monissa muissakin laitteissa; sitä paremmin toimii, mitä enemmän käyttää. 

E 270 CDIT A -00
Ford Mondeo 1.6 Hatchback -97
Ford Mondeo 1.6 Hatchback -97
Näinhän se on. Ei Webastossa ole mitään erityistä huoltokohdetta. Toimii sen minkä toimii ja sitten kun ei enää toimi, niin vaihdetaan uusia osia.makinenmt kirjoitti:Täällä Pirkanmaalla kyselin samaa ja vastaus oli, että ei tarvi mitään erityistä huoltoa niin pitkään kun toimii, perustekniikka on kuitenkin hyvin yksinkertainen. Ja hyvin tuntuu toimivan. Sama lain alaisuus kun monissa muissakin laitteissa; sitä paremmin toimii, mitä enemmän käyttää.
Ajokit:
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
W202 käyttöohjekirja kehoittaa kesäaikaan käyttämään Webastoa x kk:n välein - muistaakseni. Ei varmaan tee pahasta, vaikka sitä kesäaikaan herättelis useemminkin.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
En tie rupeanko olemaan vainoharhainen, mutta tuntuu omassa webastossa olevan tuo lämmitysteho vähän heikko. Syttyy/Käy ja kohisee nätisti, mutta tuntuu että saa aika kauan pitää päällä, että lykkää kapiinin kunnolla lämpöiseksi. Onko tämä merkki webaston hiipumisesta? saa aina käytellä noin 20min että auto on lämmin kunnolla sisätiloistakin.. kyseessä on dieselkäyttöinen..
220.128 Black Mirror
Mun W210:n Webasto ei lähde käyntiin yli +5:ssä joten paha käytellä kesäisin. Tosin laitettiin siihen jälkeenpäin Webastohuollossa "huoltojohto" jolla sen voi pakottaa käyntiin...jackie kirjoitti:W202 käyttöohjekirja kehoittaa kesäaikaan käyttämään Webastoa x kk:n välein - muistaakseni. Ei varmaan tee pahasta, vaikka sitä kesäaikaan herättelis useemminkin.

Tossa meikäläisten autossa on ajastin/ohjainlaite - ilmeisesti lisävarusteena.Kettunet kirjoitti:Mun W210:n Webasto ei lähde käyntiin yli +5:ssä joten paha käytellä kesäisin. Tosin laitettiin siihen jälkeenpäin Webastohuollossa "huoltojohto" jolla sen voi pakottaa käyntiin...jackie kirjoitti:W202 käyttöohjekirja kehoittaa kesäaikaan käyttämään Webastoa x kk:n välein - muistaakseni. Ei varmaan tee pahasta, vaikka sitä kesäaikaan herättelis useemminkin.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Joo niin mullakin on ajastin mutta ei anna anturit käyttää sitä siltikään yli +5:n asteen. Ja just oli Webastosysteemi 560 euron huollossa kun oli lämpötila-anturi, vesipumppu(sähköinen) ja jokin liitin **skana. Ja huollon suoritti Alppilan Autohuolto stadissa. Mutta nyt toimii...ainoa mikä ei ole hyvä on ettei puhallus ole tarpeeksi isolla kun Webasto lämmittää kylmää autoa parkissa. En tiedä saako sitä säädettyä mitenkään kun ilmastointiautomatiikka on väkisin päällä käytettäessä Webastoa.jackie kirjoitti:Tossa meikäläisten autossa on ajastin/ohjainlaite - ilmeisesti lisävarusteena.Kettunet kirjoitti:Mun W210:n Webasto ei lähde käyntiin yli +5:ssä joten paha käytellä kesäisin. Tosin laitettiin siihen jälkeenpäin Webastohuollossa "huoltojohto" jolla sen voi pakottaa käyntiin...jackie kirjoitti:W202 käyttöohjekirja kehoittaa kesäaikaan käyttämään Webastoa x kk:n välein - muistaakseni. Ei varmaan tee pahasta, vaikka sitä kesäaikaan herättelis useemminkin.
Tietääkö kukaan saako tuota jostain isommalle?
hyvät kanssa autoilijat....
Olettehan hoksanneet paikallisissa tarvikekaupoissa KYLMÄ spraytä????
Sitä kun suhuuttelee lämpötila anturiin niin avot, lämpötila laskee ja weebasto poksahtaa käyntiin... niin ja tietenki auton moottori tulee olla kylmä
tätä tehtäessä.
Olettehan hoksanneet paikallisissa tarvikekaupoissa KYLMÄ spraytä????
Sitä kun suhuuttelee lämpötila anturiin niin avot, lämpötila laskee ja weebasto poksahtaa käyntiin... niin ja tietenki auton moottori tulee olla kylmä
tätä tehtäessä.
Sprintterillä matka taittuu.....
Sprinter+sprintsift vm04
Sprinter+sprintsift vm04
Ohjekirja käskee myöskin laittamaan puhaltimen asentoon 2, kun käytettän Webastoa. Syy lienee yksinkertaisesti siinä, että isommalla teholla akusta loppuisi virta turhan herkästi.Kettunet kirjoitti:...ainoa mikä ei ole hyvä on ettei puhallus ole tarpeeksi isolla kun Webasto lämmittää kylmää autoa parkissa. En tiedä saako sitä säädettyä mitenkään kun ilmastointiautomatiikka on väkisin päällä käytettäessä Webastoa.
Tietääkö kukaan saako tuota jostain isommalle?
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Polttoainesuodatin on hyvä vaihdella aika-ajoin, muuten varmaan vain "viasta".
Todella hyvä ja mukavuutta parantava peli! Ainakin minun toisessa autossa mikä on kansanauto (VW) niin jos jättää jonkin ilmansuuntauksen tai puhallusnopeuden tms. pakotettuna päälle kun sammuttaa auton niin se muistaa sen eikä automaattisesti säätele asentoja, mikäli ilmastointi on AUTO asennossa niin hoitelee nuo säädöt mielensä mukaan, tosin hyvin toimivasti eli annan aina automatiikan hoitaa homman. Virran loppumisesta ei ole suurta huolta kun on lisäksi automaattinen akkulaturi joten kotona ja työpaikalla joissa saa tolpannokkaan käytän lohkolämmitin laturiyhdistelmää webaston apuna/rinnalla.
Todella hyvä ja mukavuutta parantava peli! Ainakin minun toisessa autossa mikä on kansanauto (VW) niin jos jättää jonkin ilmansuuntauksen tai puhallusnopeuden tms. pakotettuna päälle kun sammuttaa auton niin se muistaa sen eikä automaattisesti säätele asentoja, mikäli ilmastointi on AUTO asennossa niin hoitelee nuo säädöt mielensä mukaan, tosin hyvin toimivasti eli annan aina automatiikan hoitaa homman. Virran loppumisesta ei ole suurta huolta kun on lisäksi automaattinen akkulaturi joten kotona ja työpaikalla joissa saa tolpannokkaan käytän lohkolämmitin laturiyhdistelmää webaston apuna/rinnalla.
300td -91, manuaali.
Ainakin niisä Weboissa tai autoissa, mihin on kello asennettu , on pitänyt laittaa myös lisärele , joka sitten kytkee sisäpuhaltimen päälle .
Siinä releessä on säätö , jolla säädetään sisäpuhaltimen nopeus sopivaksi. Releen yläosassa , " katossa " on muovi nasta, semmonen korkki, ja meisseliä sinne varovasti , veba päällä ja auton avain tietenkin pois lukosta, eli normaali weban käyttötilanne , säätelee siitä sitten mieleisekseen puhallusnopeuden . Se korkki on melko tiukassa , ja lentääkin yleensä hukkaan kun meisselillä tms kampeaa irti sitä , kannattaa vähän varoa .
Mitä kovempi nopeus, sen enempi lämmintä tupaan , mutta sen enempi myös virtaa menee tietysti .
Ite olen ainakin kattonut ettei ole merkitystä mihin asentoon jää auton puhallin nopeus kytkin . Mutta ilmeisesti lämpötilasaadöillä on merkitys , kun jos ajattelee asiaa , niin mikään ei ilmeisesti ohjaa niitä auki . Eli saattaaolla , jos jättäisi ihan kylmälle ne säädöt , niin eipä lämpene sisätilat , voin olla väärässä tässä kun en ole kokeillut - mutta jos joku tietää tuonkin ?
Siinä releessä on säätö , jolla säädetään sisäpuhaltimen nopeus sopivaksi. Releen yläosassa , " katossa " on muovi nasta, semmonen korkki, ja meisseliä sinne varovasti , veba päällä ja auton avain tietenkin pois lukosta, eli normaali weban käyttötilanne , säätelee siitä sitten mieleisekseen puhallusnopeuden . Se korkki on melko tiukassa , ja lentääkin yleensä hukkaan kun meisselillä tms kampeaa irti sitä , kannattaa vähän varoa .
Mitä kovempi nopeus, sen enempi lämmintä tupaan , mutta sen enempi myös virtaa menee tietysti .
Ite olen ainakin kattonut ettei ole merkitystä mihin asentoon jää auton puhallin nopeus kytkin . Mutta ilmeisesti lämpötilasaadöillä on merkitys , kun jos ajattelee asiaa , niin mikään ei ilmeisesti ohjaa niitä auki . Eli saattaaolla , jos jättäisi ihan kylmälle ne säädöt , niin eipä lämpene sisätilat , voin olla väärässä tässä kun en ole kokeillut - mutta jos joku tietää tuonkin ?
- pystyvalo
- Vakiokalustoa
- Viestit: 348
- Liittynyt: Ti 20.04.2004 09:53
- Paikkakunta: vaasa/espoo
- Viesti:
Missä tämä mainitsemasi säädettävä rele yleensä sijaitsee?
Termostaatit pitää omassani ainakin jättää auki, muuten ei tule sisälle lämmintä. Webasto on asennettu ennen termostaatteja joten jos termostaatti kiinni/melko vesi kiertää melko nihkeästi.
Aamulla täällä oli -21C ja tunti webasto päällä, sisälämpötila n. -14C farmarissa...tartteis tehdä jotain, tarttee aluksi tutkia mistä löytyy DBW webaston polttoainesuodatin jos se on tukkeessa. Auto kyllä lähti käyntiin, mutta ekoilla kilometreillä automaatti vaihtoi vähän nihkeästi
Termostaatit pitää omassani ainakin jättää auki, muuten ei tule sisälle lämmintä. Webasto on asennettu ennen termostaatteja joten jos termostaatti kiinni/melko vesi kiertää melko nihkeästi.
Aamulla täällä oli -21C ja tunti webasto päällä, sisälämpötila n. -14C farmarissa...tartteis tehdä jotain, tarttee aluksi tutkia mistä löytyy DBW webaston polttoainesuodatin jos se on tukkeessa. Auto kyllä lähti käyntiin, mutta ekoilla kilometreillä automaatti vaihtoi vähän nihkeästi

low & loud
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
Ja just oli Webastosysteemi 560 euron huollossa


Miten kannattaa huoltaa 500 euron laitetta 560 eurolla? Minusta webastoja ei paljon kannata huoltaa. Käytetään niin kauan kun toimii ja vaihdetaan sitten uusi tilalle.
ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
Veholta saa vaihtolaitteen tuohon hintaan. Siis pelkkä möykky ei johtoja ja letkuja. Jos haluaa halvemmalla tilaa Saksasta.
ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
Ilmaisin itseäni huonosti, sori. Siis Webasto ei lämmittänyt kun systeemissä oli muita vikoja jotka olisivat selvinneet sinullekin lukemalla lauseen loppuunCmeli kirjoitti:Ja just oli Webastosysteemi 560 euron huollossa![]()
![]()
Miten kannattaa huoltaa 500 euron laitetta 560 eurolla? Minusta webastoja ei paljon kannata huoltaa. Käytetään niin kauan kun toimii ja vaihdetaan sitten uusi tilalle.

Missähän tosiaan tämä rele mahtasi olla? Itsellä kyllä webasto lähtee päälle aina kun auton käynnistää (apaut alle +8 astetta) ja kun kellosta manuaalisti käskee. Kabiiniin ei tosin tule mitään henkäystä? Jos kerran moinen säätömahdollisuus on, niin ei tarvi huolehtia mihin asentoon säätimet jättää. Autossa on myös ilmastointi, mikäli se asiaa yhtään häiritsee.kossu kirjoitti:Ainakin niisä Weboissa tai autoissa, mihin on kello asennettu , on pitänyt laittaa myös lisärele , joka sitten kytkee sisäpuhaltimen päälle .
C 200 cdi sport -00