190/200d turbo projekti

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
mazza
Mersumies
Mersumies
Viestit: 562
Liittynyt: Ma 10.01.2005 22:46
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

hubahaba kirjoitti: ...
vois yrittää laittaa kuvan moottorista (jos osais) sitten ku pumppu on paikallaan ja kaikki osat myös löytäneet paikkansa.
uskallatko tosissaan ihan kirkkain silmin väittää että kun auto on kasassa ja syötöt kaakossa, ehtisit muka jossain välissä kuvaamaan? :shock: :evil: :twisted:
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km

Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.

haaveena:
MB W126 560SEL
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

hubahaba kirjoitti:
talli on varattuna maalaus hommien takia. :(
Ei siinä talleja tarvita, jos into on kova. Jokon kanssa vaihdeltiin pumppuja ihan ulkona halogeenin valossa ja moneen otteeseen. Sen verran oli kiire laitella, ettei ollut aikaa tallipaikkoja odotella.
masah
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 183
Liittynyt: Su 12.02.2006 22:18
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja masah »

aina oon yrittäny vaikka intoa on ja kiirettä..asennus vaiheessa ei saa olla kiire..niin onnistuu tehä heti kerralla

ei sitä päivän parin odotus niin pitkä oo,jos sitten saa laitteet toimimaan heti..eikä tartte monena päivänä sitten korjailla .

no täytyy myöntää että kyllä se houkuttelee kyllä illalla piha asennukseen jos pumpun saa käsiin,eihän se niin kova homma oo keväisessä ilta auringossa/kuutamossa

ei nii kiire saa olla että ei kerkeä kuvia ottamaan :)
masah
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 183
Liittynyt: Su 12.02.2006 22:18
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja masah »

nyt on 7mm elementeillä oleva pumppu paikallaan.

muuttu käyntiääni jonkin verran terävemmäksi ja kaasupoljin on herkempi
ja nyt alko savuakin tulemaan.

jonkin verran mersu muuttu erilaiseks.
savutuksen esto laatikko on vielä pois käytöstä kun ei ollut hukkaportin putkeen sopivaa t-haaraa ,eikä viitsinyt tehä hitsaus hommia huomenna sitte loput savut esiin

kummaa ääntä pitää nuo nastat nykyään :) jotenki yrittää kuivalla kelillä olla liukasta

ei ois kellään sopivaa kytkintä.mielellään vähä paremmin vääntöä kestävää joutu alkaa pumppaamaan kaasua ,että sai pitoa..kytkimeen 4 vaihteella

mikäs kytkin ois sopiva edullinen mutta riittävän pitävä.lueskelin noita edellisiä juttuja ja onhan niitä vaihtoehtoja mutta mihin hintaa niitä saa

yv:nä voi tarjoilla jos nurkissa on ylimääräisiä

huomenna testit jatkuu töitten jälkeen
masah
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 183
Liittynyt: Su 12.02.2006 22:18
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja masah »

nyt tulee täydet syötöt

aika mukavasti nykäisee kun lähtee täyssyöttö tulemaan ja nyt jopa tulee mustaakin ehkä vois vielä lisätä syöttöä testimielessä. savuaminen loppuu, kun saa vähä konetta kiertämään ja turbon mukaan.nyt on täyskaasulla 80 kuutiomillin syöttö.

mutta kytkin vaan ei pidä enää yhtää, se pitää saada kuntoon ennen syötön säätöä. 1 vaihtella pitää hyvin mutta muilla vaihteilla ei.
täytyy etsiä 300 kytkinpaketti ,onkos eripooreilla olevia levyjä vai käykö kaikki heittämällä .eli tarttis 300 vauhtipyörän ,levyn ja asetelman??
masah
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 183
Liittynyt: Su 12.02.2006 22:18
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja masah »

17500km vapari st:nä

RIP
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12761
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

mihis hajos ?
masah
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 183
Liittynyt: Su 12.02.2006 22:18
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja masah »

sulake tais palaa (eli kannentiiviste nakkas öljyt pihalle päin)..

jos kävis välillä risteilemässä ja tutkis ensi viikolla miten kipeää tuli

niin ja kaikki hilut pysy kasassa ei tullu muuta ulos päin ku öljyä vähä pari tippaa..kilinää ei kuulunu ..
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Pitkäänhän se kestikin, oon kuullu, että Kemijärvellä ainakin olisi hajonnut jo aikaisemmin, samoin Jyväskylässäkin :lol: Vaparikoneet siis, turbon hiluja vaan sisään, niin kestää.
masah
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 183
Liittynyt: Su 12.02.2006 22:18
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja masah »

kirjoitanpa tarinan lopetuksen tähän

nyt st 200d siirtyi uuden omistajan hellään käsittelyyn ja saa uuden elämän jossain vaiheessa..
auto siirtyi eteläpohjanmaan keskivaiheille ja siellä jatkaa savujen pöylläyttämistä (kauankohan nyt kestää) :P
masah
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 183
Liittynyt: Su 12.02.2006 22:18
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja masah »

päivitettyä tietoa 200d:stä

uudelle penkitys suoritettu .syöttöä lisätty ja tuloksena 234heppaa 1,1bar ahdoilla
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Perskules, vähän meni yli mun exän penkityksestä.

Ihmeen paljon kyllä puhtia, jos ahdot vain 1.1baria ja kkk24 ahdin??

Omat kokemukset kkk24 ahtimesta kertovat, että isotappisella pumpulla täyspoltolla ei ahtoja saanut pysymään oikein alle 1.4-1.5 barin, koska hukkaportti kävi ahtaaksi. Toki pakosarjan malli yms. vaikuttaa myös asiaan.
Vastaa Viestiin