Kuinka tuoda auto edullisimmin saksasta?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
limppu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: Pe 10.12.2004 16:14
Paikkakunta: Ylöjärvi

Kuinka tuoda auto edullisimmin saksasta?

Viesti Kirjoittaja limppu »

Tarkoitus olisi lähteä hakemaan Saksasta varaosa auto. Haku on tarkoitus tehdä mahdollisimman edullisesti.
Kannattaako ajaa vai laivata?
Mitä laivaus maksaa?
Entä olisiko mitään firmaa joka vain hoitaisi haluamani auton Suomeen mahd. edullisesti. Ja tietoa myöskin vakuutuksista (siis siellä Saksan päässä) kaivattaisiin. Eli voinko vain ajella auton Saksasta Suomeen ilman sen kummempia onkelmia?
Avatar
pelamo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 187
Liittynyt: Ti 17.08.2004 11:22
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja pelamo »

Onhan noita firmoja jotka tuovat haluamasi auton Suomeen ja tulee varmaan halvemmaksi kuin itse hakien.
Google ja hakusanaksi tuontiauto, niin jo löytyy.
__________________
W202 C180 vm95 aut Bensa
geoman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Pe 19.08.2005 17:18

Viesti Kirjoittaja geoman »

Autoja on tuotu niin paljon, että nopea ja edullinen sekä pieniriskinen hankinta saattaa olla ostaa jo Suomeen tuotu auto, jos tyytyy normaaliautoon.
Avatar
limppu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: Pe 10.12.2004 16:14
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja limppu »

siis tarkoitus on tuoda saksasta nimenomaan varaosa-auto. Siksi Saksasta koska kyseistä autoa ei Suomesta tarpeeksi edullisesti saa.

Olisiko esim. täällä forumilla ketään "vanhaa konkaria" joka voisi avustaa tuontia koskevissa asioissa. Tarkoitus olisi että auton voisi kuitenkin ajaa Suomeen Ruotsin kautta koska laivaus kuitenkin maksaa vähintään 400e. :shock:
janimat
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Su 04.06.2006 17:59
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja janimat »

Siis jos auto pitää tuoda todella halvalla Saksasta, niin on siihen yksi keino, mutta tämä kyllä ihan vähän pyörii laillisuuden tuolla puolen...

1. Ostat halvimman lennon Saksaan.
2. Otat mukaan mukaan suomiauton paperit ja kilvet. Ei ole niin tarkkaa onko bensa- vai dieselpaperit ja värikään ei oo ihan just.
3. Saksassa suoraan jo etsityn auton luokse ja ruuvaat suomikilvet siististi kiinni.
4. Ajat Lyypekkiin Cittimarkettiin ja ostat tuliaisia takakontin täyteen.
5. Jos olet pitänyt kiirettä, niin ehdit lautalla Tanskaan ja sieltä vielä Ruotsin puolelle.
6. Helsingborgin tulli on kyllä kaikista pahin ja siellä pitää olla niin uunon tuntuinen turisti, että ihan hävettää. Hidastetöyssyissä kannattaa kämmätä vaihteiden kanssa tms. ettei auto heijaa kuin laiva (jäänestoa oli paljon kyydissä). Ne kummiskin kyselee kaikenlaista ja kannattaa vastata huolimattomasti ruotsiksi ja englanniksi sekaisin. Onneksi et ollut viimeinen, joka tuli laivasta ja kunnolliset tullimiehet ei ole kiinnostuneita sinusta.
7. Sitten ajat koko yön Ruotsin läpi Siljan satamaan, oliko se nyt jossain Kapelskärissä vai missä.
8. Nukut pari tuntia, sillä laiva lähtee kasin maissa aamulla.
9. Ennen kuin ajat laivaan, niin irroitat autosta kilvet.
10. Laivassa menet ensimmäisenä saunaan ja sit hyttiin nukkumaan.
11. Turussa käyt hakemassa tuontihelmeen ensimmäiseksi siirtoluvat ja kotiin.
12. Kotona myyt jäänestot kavereille ja huomaat, että rahaa on enemmän taskussa kun lähtiessä...

Jos oikein huono tuuri on, niin tämä kaikki menee ihan perseelleen... Hyvällä tuurilla huomaat taas istuvasi lentokoneessa matkalla Saksaan.
Avatar
pjj53
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Su 21.01.2007 15:10
Paikkakunta: Kanta Häme

Laillinen neuvo

Viesti Kirjoittaja pjj53 »

Ostat internetin kautta halvimman lennon Saksaan; Blue1 tai AirBerlin. Lento jopa 29€ ja samassa koneessa Lufthansan matkustajien kanssa!

Paluumatka 4h mieshytissä ja katsot sellaisen varustamon, jolla talviaikaan sopivalla jäsenkortilla auto 50€:lla Suomeen (AL ja onhan näitä, pikkuisen surffailua netissä)

Saksassa otat keltapäiset kilvet, järjestyy halvimmillaan alle 90€:lla vakuutuksineen kaikkineen. Auto pitää olla kilvissä, että saa turistihinnalla laivaan.

Perillä matkustat vuokra-autolla, jonka olet varannut lentokentälle internetin kautta. Taaskin sopiva jäsenkortti alentaa hintaa ja mahdollistaa palauttaa vuokra-auto haluamaasi vuokrauspisteeseen ilman lisämaksua.

Tässä versiossa kallein yksittäinen kuluerä on oma hyttipaikka laivalla.

Suomessa kaveri trailerilla satamaan vastaan. Tullissa voit ilmoittaa auton menevän varaosiksi.
Viimeksi muokannut pjj53, To 25.01.2007 14:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Hulk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: Ma 02.02.2004 12:13
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Hulk »

Kyllä autolla saa vakuutukset olla kunnossa. Vahinko jos sattuu niin voi varaosille tulla hintaa..

Siis nämä keltapäiset kilvet on voimassa vaan Saksan rajojen sisäpuolella. Punakilpiset taas koko Euroopassa, pl. Kekkosslovakkiassa meille suomalaisille, vai onko tähän tullut jo jonkinlainen järkeistys?

Ja eiköhän sitä noiden jäänestoaineiden kanssa säästä eniten, jos ei myy yhtään.. :D
200d '86
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3290
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja jysi »

janimat kirjoitti: 4. Ajat Lyypekkiin Cittimarkettiin ja ostat tuliaisia takakontin täyteen.
5. Jos olet pitänyt kiirettä, niin ehdit lautalla Tanskaan ja sieltä vielä Ruotsin puolelle.
6. Helsingborgin tulli on kyllä kaikista pahin ja siellä pitää olla niin uunon tuntuinen turisti
7. Sitten ajat koko yön Ruotsin läpi Siljan satamaan, oliko se nyt jossain Kapelskärissä vai missä.
4. Citti on iso ja helppo löytää mutta mm. Heiligenhafenissa (kylä Puttgardenin tien vierellä juuri ennen Fehmarnin riippusiltaa) on monenlaista kauppaa nykyään, kannattaa kääntyä "Industriegebiete" (B207/B501) risteyksestä ja sitten valoista vasempaan. Ensin tulee näkyviin Lidl ja parinsadan metrin säteellä siitä on Aldi, Calle ja monta muuta kauppaa.

Jos ei halua ajaa 24h nukkumatta takaisin, kannattaa yöpyä vaikka Lyypekissä ja jatkaa tästä aamuvarhain. Kun on aamuvirkkuna kaupassa niin tästä ehtii vielä iltalaivalle Tukholmaan (matkaa vajaat 900 km + lautta 45 min)

5. Puttgarden-Rödby lautat kulkee koko yön joten sinänsä niille ei ole kiirettä, mutta kaupat menee kahdeksalta illalla kiinni ja jos siinä vaiheessa on vielä täällä, voi Kapellskäriinkin kyllä tulla kiire.

6. Innokkaita ovat, sekä sillalla että satamassa on harjoiteltu yhteistä kieltä (skoone/muumisvenska) moneen otteeseen ja kerran ovat laskeneet autosta ja kassista vanhat sukat. Mutta mitäpä tuota turhaan jännittämään, ja uunous tulee ainakin multa kyllä luonnostaan.

7. Siljan lähtöpaikka kannattaa tarkistaa, talviaikaan aamulaiva lähteen 0730 Kapellskäristä ja iltalaiva Tukholman Värtanilta.
Avatar
limppu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: Pe 10.12.2004 16:14
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja limppu »

Miksi auto pitää tullissa ilmoittaa varaosiksi? Jos haluankin myydä loppuauton (ilman irroittamiani varaosia) taxfreenä eteenpäin. Tuleeko tästä joitain lisäkuluja?
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Eikö se ole siksi kun saksassa on alempi ALV 16% kuin suomen 22% ja se 6% erotushan pitää maksaa aina? en ole ihan varma onko se 16 vai 18... vai mikä.

E: ja eihän se taxfree tapauksessa kuitenkaan päde...
Viimeksi muokannut Sergey, Ti 23.01.2007 22:15. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12811
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Sergey kirjoitti:Eikö se ole siksi kun saksassa on alempi ALV kuin suomen 22% ja se 6%? erotushan pitää maksaa aina.
no ei tod. pidä. Ei muuta kuin auto myyntiin taxfreenä, ei mitään lisäkuluja tule valtion puolelta.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Ja sieltähän jo joku ehtikin :)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
pjj53
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Su 21.01.2007 15:10
Paikkakunta: Kanta Häme

Näin kerrottiin tullista

Viesti Kirjoittaja pjj53 »

EU-alueen ulkopuolelta tuotava auto on tulliselvitettävä ja siitä
kannetaan tulli ja arvonlisävero. Esim. henkilöauton yleinen tulli on
10 %. Tulli lasketaan ostohinnan ja kuljetuskustannusten summasta.
Arvonlisäveroa kannetaan 22 % ostohinnan, kuljetuskustannusten ja
tullin summasta.
Toisesta EU-maasta tuotavasta autosta ei kanneta tullia eikä
käytetystä autosta kanneta myöskään arvonlisäveroa. Tällöin Tullille
ei tarvitse ilmoittaa maahantuonnista.

Jos autoa ei rekisteröidä/oteta käyttöön Suomessa, siitä ei kanneta
autoveroa; ei EU-alueen ulkopuolelta tuotaessa eikä EU-alueelta
tuotaessa.

Tämä ei ole valtiota sitova tieto.
tyhmä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Pe 26.01.2007 21:04
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tyhmä »

yksi vaihtoehto on tietenkin maksaa 550€-750€+ alv ja kotoa ei tarvitse lähteä minnekkään. Katsot vaan auton joka vaikuttaa hyvältä ja kohtuu hintainen. noin viikko joskus jopa alle niin auto on pihallasi. Niin ja vakuutuksista yms ei tarvitse huolehtia mutta toisaalta jää "jäänestot" ostamatta mutta saahan niitä suomestakin ja tallinnasta.

Kyseessä ei siis ole mun firma mutta omistajan kyllä tiedän :roll:
Honda Civic VTI & Mb 250D

ascona 2.2TIC & 4*4 vectra turbo
Vastaa Viestiin