M110 savutus
M110 savutus
M 110 savuttaa sinistä.
Voiko venttiilinvarren tiivisteet vaihtaa kantta irroittamatta?
Kun ei vuoda öljyä eikä muutakaan häikkää, niin ei
viitsisi turhaan avata, jollei aivan pakko.
Voiko venttiilinvarren tiivisteet vaihtaa kantta irroittamatta?
Kun ei vuoda öljyä eikä muutakaan häikkää, niin ei
viitsisi turhaan avata, jollei aivan pakko.
jotakin vastausta....
Kyllä se onnistuu yläkautta. Vaihto onnistuu sujuvasti jousipuristin erikoistyökalulla ( orig. MB ), jolla saadaan keinuvivut painettua irti ja venttiilijousen alas. Kun venttiilijousen saa painettua hallitusti alas, niin puolikkuun malliset pitimet saa irroitettua/ asennettua. Pelkillä "meisseleillä"
yrittämällä homma kestää, ja osat putoilee....
yrittämällä homma kestää, ja osat putoilee....
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Mikähän mulla tuossa 280:ssä on, kun kiihdyttää 120>160kmh ja löysää kaasun, niin sitten alkaa sinistä usvaa tulemaan oikein urakalla
Muuten ei savuta kylmänä, kuumana tai mitenkään muutenkaan. Ja öljyäkään ei sen kummemmin kuluta, että tarvis lisäillä.

"Kerrotko ampujan epävirallisesti, Mersumiesten kesken?"
-Komisario Eero Jansson-
-Komisario Eero Jansson-
jotakin vastausta :
Tässä muutama mahdollisuus :
- Ventt.ohjain kumit kovettuneet/ pois paikaltaan.(= ventt.varren tiivisteet)
- Venttiili ohjaimet kuluneet.
- venttiiliohjain pudonnut paikaltaan ( harvinaisempaa, mutta näinkin on käynyt)
- Ventt.ohjain kumit kovettuneet/ pois paikaltaan.(= ventt.varren tiivisteet)
- Venttiili ohjaimet kuluneet.
- venttiiliohjain pudonnut paikaltaan ( harvinaisempaa, mutta näinkin on käynyt)
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Ex-pystylapmussa 280E koneella oli juuri samanlainen ilmö. Arvelin että kovilla kierroksilla kaasuläppä(kaasupolkimen nostaa ylös) menee kiinni syntyy koneeseen kova alipaine, jonka seurauksena imee pikkusen öljyä venttiilivarrenkumeista läpi.Kimi kirjoitti:Mikähän mulla tuossa 280:ssä on, kun kiihdyttää 120>160kmh ja löysää kaasun, niin sitten alkaa sinistä usvaa tulemaan oikein urakallaMuuten ei savuta kylmänä, kuumana tai mitenkään muutenkaan. Ja öljyäkään ei sen kummemmin kuluta, että tarvis lisäillä.
Varamsti oli venttiilinvarren kumit sen verran kuitenkin kuluneet, että täydessä rasituksessa hieman falskasi. Siis ihan hieman

Muissa tilanteissa ei savutellut.
Kone oli muistaakseni m110.984. Ja manuaali laatikolla..
kyllä tuo munkin auto savuttaa juuri tuollai että kun kiihyttää ja päästää kaasun niin tulee putkien täydeltä sauhua=) taitaa mennä koko kone vaihtoon ensi talvena,on sen verran tyyristä hommaa ruveta korjaamaan tuota moottoria että halvemmalla pääsee kun ostaa toisen koneen.
w201 -89 2.0
wv golf variant
wv golf variant
Silloin kun tekee tuollalailla niin todennäköisin vika on rikkinäinen automaattilaatikon alipainemodulaattori, kalvo puhki, ja kun alipaine on korkeimillaan imee automaatti öljyä imusarjasta palotilaan. Onko vaihdot kovia ?Kimi kirjoitti:Mikähän mulla tuossa 280:ssä on, kun kiihdyttää 120>160kmh ja löysää kaasun, niin sitten alkaa sinistä usvaa tulemaan oikein urakallaMuuten ei savuta kylmänä, kuumana tai mitenkään muutenkaan. Ja öljyäkään ei sen kummemmin kuluta, että tarvis lisäillä.
Uusi maodulaattori 'alipaineboxi' kehiin jos oljyä näkyy kun nappaa korkin siitä irti
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
Pittääpä tutkia tarkemmin tuota modulaattoria. Loota kyllä pelaa ja vaihtaa hyvin. Itsekin epäilin ohjurinkumeja, mutta enpä ole alkanu vaihtaan niitäkään. Enkä vaiha, jos tuo savutus tuosta ei kummene ja se ei normaaliajoa haittaa. Autolla on ajettu n.200tkm, joten kovin väljäksi, tuo moottori, tuskin on muuten kulunut.
"Kerrotko ampujan epävirallisesti, Mersumiesten kesken?"
-Komisario Eero Jansson-
-Komisario Eero Jansson-
Omassa ajokissa vaihtaa niin rajusti että takarenkaat kiljahtaa kun kaasupoljin on hiukankin syvemmällä. Onko siis toi "kova vaihtaminen" myös oire tuosta modulaattoriviasta..??Silloin kun tekee tuollalailla niin todennäköisin vika on rikkinäinen automaattilaatikon alipainemodulaattori, kalvo puhki, ja kun alipaine on korkeimillaan imee automaatti öljyä imusarjasta palotilaan. Onko vaihdot kovia ?
Uusi maodulaattori 'alipaineboxi' kehiin jos oljyä näkyy kun nappaa korkin siitä irti
Ensimmäisenä pelkäsin turbon olevan vialla kun tuota sinistä savua pukkaa noiden edellämainittujen tapaan... Enpä taidakkaan vielä turboa ruveta kirvottaan, ennenkuin tuo modulaattorivaihtoehto on tutkittu.



Jos tarvitset auttavaa kättä -Etsi hihastasi