Mikä kaasuttimen osa?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
ringosara
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Pe 15.09.2006 14:08

Mikä kaasuttimen osa?

Viesti Kirjoittaja ringosara »

Moi taas. Käynnissä suuria ongelmia. Käynnistyy kyllä, mutta parin sekunnin päästä "kuolee" pois. Lueskelin taas sitä alfamerin korjausopasta, ja siinä on kaasuttimen (pierburg) alla ruuvattuna sellainen osa johoin näyttää olevan liitettynä joku piuha. (opas mb 190, 190e & 190d. 1983-1993) sivu 4.8) ja kuva numerokin on 8.3B) Tollainen klöntti on kaasarin alla, enkä tyhmänä tiedä mitä se tekee ja mihin kuuluis olla kytkettynä. Miten vaikuttaa ko. osa käymiseen ja muuhun?
Rassaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: Ke 28.04.2004 12:25
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Rassaaja »

Siis fuel shut-off valve? Taisi vaikuttaa ainakin jälkikäyntiin, jos piuha puuttuu.
Avatar
naftale_n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 892
Liittynyt: Ke 14.05.2003 23:33
Paikkakunta: Kuldoonia

Re: Mikä kaasuttimen osa?

Viesti Kirjoittaja naftale_n »

Joo eli sitä "klönttiä" pyörittämällä voidaan säätää seossuhdetta. Ja pohjaan kuuluu tulla piuha! Sitä en tiedä minne se johtaa tai mikä on tarkotus :)

Jos piuha on kiinni tai kun saat sen kiinni, öljyä kaasuttimeen ja pakokaasutesteriin ja kaasuttimen säätö siin samal.

Niin kerroit noista sammumisista aika vähä!? Tekeekö aina vai nyt pelkästään kun talvi tullut ja vähä kylmempää? Onko ryypyn toiminta tarkistettu et toimii kans? Oletko saanut pysymään pitempään käynnissä, eli pumppaamalla kaasua kun saa käyntiin?
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
ringosara
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Pe 15.09.2006 14:08

siitä käyntihäikästä..

Viesti Kirjoittaja ringosara »

Ennen on toiminut ihan ok. Vaikkakin käynyt rumasti (metallinen siritys). Kierroksia on ottanut ihan ok. Kylmät kun tuli, niin ei jaksa käydä. MItenkäs sen seoksen saa kohdilleen, korvakuuloltako. Voiko tää vaikuttaa tohon koneen rumaan käyntiin ja tehottomuuteen. Eilen töiden jälkeen piti tosissaan tehdä töitä, että sai auton sompailtua kotiin. Pienellä vaihteella ja enemmän kaasua kun korvat olis oikeastaan kestäneet. Pakkanen kun laski viime yönä ja auto oli lämppärissä koko yön, niin aamulla suostui taas käymään. Ja tosiaankin mstä sen piuha sinne pohjaan pitäisi tulla.
Vastaa Viestiin