AMG vanteet 124:seen..

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
ratakaksnelkku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: To 25.01.2007 16:39
Paikkakunta: Vantaa

AMG vanteet 124:seen..

Viesti Kirjoittaja ratakaksnelkku »

Onkohan millään konstilla mahdollista saada 124:seen seuraavan kokoisia vanteita: etu 18" x 8,5" et25 taka 18" x 9,5" et28. renkaiks on varmaan pakko laittaa huomattavasti kapeemmat ja venyttämällä päälle, jos noi vanteet nyt ylipäätään mahtuu alle. Sit jos joku tietään, et tarviiks mahdollisesti jotain spacereita ja kuinka paksuja.

Pieneen lokarin modaukseen oon kyllä valmis ryhtymään. Vanteet on CLS 55:sta (kai nyt ees jako on sama?), ja himottais kyl aika paljon saada ne alle kesäks..
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

Lokaria joutuu kyllä takomaan jos silläkään menee, tulee melko ulos tuolla leveydellä ja ET:llä, kokeilin joskus 18/8,5 ET 30 vanteita ja 225 gummilla sopivuus olis vaatinu lekaa lokariin, sanoi "AM" mitä vaan 8)
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

enska kirjoitti:sanoi "AM" mitä vaan 8)
hoho,kaikkihan mahtuu kun vaan laittaa 8) No vaatii noilla renkailla takomista,9,5" vanteelle ei kovin kapeaa voi,tai ainakaan saa laittaa.Ja spacereitä ei tarvita,ennemmin ongelmana se kun nuo tulee jo liikaakin ulospäin.Mutta jos valmis pieniin peltihommiin ja kapeisiin renkaisiin niin...mikä ettei.
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Kattelin tuossa hieman STRO-taulukoita jotka löytyvät esim. FFP:ltä->http://ffp-motorsport.com/tuning/stro/index.phpSiinä yläsosassa linkit laajempiin taulukoihin.

Kyllähän noihin saa ihan laillisenkin rengaspaketin laiteltua,siis sellaisen joka "pienellä" työllä menee 124:sen alle.Eteen esim. 215/35 tai 215/40 renkaat ja taakse 235/35 tai 235/40.En tiedä sitten kummat on paremmat,edessä ainakin voi tulla ahdasta 40-profiililla.

Ainahan tuollaisen paketin virittely on oma hommansa eikä ihan heittämällä varmasti mene.Varsinkin edessä ottaa helposti kaareen kiinni.Etää omalla vastuulla laittelemaan,minua on turha syytellä jos et saa mahtumaan :lol: 8)
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

AM kirjoitti:Eteen esim. 215/35 tai 215/40 renkaat ja taakse 235/35 tai 235/40.En tiedä sitten kummat on paremmat,edessä ainakin voi tulla ahdasta 40-profiililla.

Ainahan tuollaisen paketin virittely on oma hommansa eikä ihan heittämällä varmasti mene.Varsinkin edessä ottaa helposti kaareen kiinni.Etää omalla vastuulla laittelemaan,minua on turha syytellä jos et saa mahtumaan :lol: 8)
Melkein itsekkin suosittelisin eteen noita matalampia 215/35R18 (tai 225/35R18) kumeja, jos noinkin lähelle pyöränkaarta mennään ET:llä...etenkin jos autoa on ajatus madaltaa reilummin. Allekirjoittaneella tällä hetkellä tuossa Avatar-kuvan autossa edessä 225/40R18, ja 9" vanne ET38 ja sekin tuppaa olemaan aika tarkkaa ettei ota pyörän takana olevaan muoviin kiinni joustaessa (tai jos pyörää siirtää epäkeskopulteilla eteenpäin, niin sitten ottaa jo melkein puskuriin kiinni). Eli seuraavat renkaat tulevat itselläni ainakin olemaan luultavasti juurikin nuo 215/35R18 tai 225/35R18 -kokoiset, niin voisi taas vähän lisää madaltaakkin. 8)

Kaaren yläosaan ei ainakaan noilla madallusasteilla ota kiinni. AM:n korkeuksilla voikin olla toinen juttu. :D

Nämäkin kirjoitettu vain omien kokemuksien pohjalta, eikä tarkoituksena ole ottaa vastuuta muiden tekemisistä. :wink:
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
tyhmä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Pe 26.01.2007 21:04
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tyhmä »

AM kirjoitti:Kattelin tuossa hieman STRO-taulukoita jotka löytyvät esim. FFP:ltä->http://ffp-motorsport.com/tuning/stro/index.phpSiinä yläsosassa linkit laajempiin taulukoihin.

Kyllähän noihin saa ihan laillisenkin rengaspaketin laiteltua,siis sellaisen joka "pienellä" työllä menee 124:sen alle.Eteen esim. 215/35 tai 215/40 renkaat ja taakse 235/35 tai 235/40.En tiedä sitten kummat on paremmat,edessä ainakin voi tulla ahdasta 40-profiililla.

Ainahan tuollaisen paketin virittely on oma hommansa eikä ihan heittämällä varmasti mene.Varsinkin edessä ottaa helposti kaareen kiinni.Etää omalla vastuulla laittelemaan,minua on turha syytellä jos et saa mahtumaan :lol: 8)
Minkäs kokoiset pallot sulla tuossa 124:sessa on?
Myytkö vanteet :lol:
Honda Civic VTI & Mb 250D

ascona 2.2TIC & 4*4 vectra turbo
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

No noissa allekirjoituksen kuvissa on viime kesäiset renkaat,225/45/17 edessä ja 235/40/17 takana.ET 23 edessä ja 15 takana.
Nyt sitten on edessä et28 ja takana 35.Renkaina 235/40 ja 255/40.Vanteet on 9" edessä ja 10" takana.

Ja ei ole myynnissä 8) Hiukka hankalat löytää ainakin suomenmaalta käytettyinä...
tyhmä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Pe 26.01.2007 21:04
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tyhmä »

AM kirjoitti:No noissa allekirjoituksen kuvissa on viime kesäiset renkaat,225/45/17 edessä ja 235/40/17 takana.ET 23 edessä ja 15 takana.
Nyt sitten on edessä et28 ja takana 35.Renkaina 235/40 ja 255/40.Vanteet on 9" edessä ja 10" takana.

Ja ei ole myynnissä 8) Hiukka hankalat löytää ainakin suomenmaalta käytettyinä...
sanos muuta :roll:
Honda Civic VTI & Mb 250D

ascona 2.2TIC & 4*4 vectra turbo
Avatar
Eicca_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 730
Liittynyt: Ti 09.05.2006 05:55
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

mulla oli 124:ssa edessä ja takana 215.40.18" et 35 vanne 8,5" ja silloin tuli etuvanne jo noin 6mm ulos kaaresta ja kumit oli noin 2mm irti kaaresta tosin sisäpuolella ja taka vanne oli noin 5mm takakaaren pokkauksesta sisällä eli taakse 18x8,5 et 35-25 tai sitten leveempi ja eteen 18x8,5 et 44-38 niin ois aika passeli
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Eicca_ kirjoitti:mulla oli 124:ssa edessä ja takana 215.40.18" et 35 vanne 8,5" ja silloin tuli etuvanne jo noin 6mm ulos kaaresta ja kumit oli noin 2mm irti kaaresta tosin sisäpuolella ja taka vanne oli noin 5mm takakaaren pokkauksesta sisällä eli taakse 18x8,5 et 35-25 tai sitten leveempi ja eteen 18x8,5 et 44-38 niin ois aika passeli
Tuossa kuvassa 8" / ET35 vanne (225/45R17 talvirenkaalla), eikä kyllä ainakaan ulos tullut kaaresta...ei kai autosi ole kutistunut sateessa? :wink:

Kuva

...ja 8,5" / ET35 vanne tulisi 6 mm ulommas kun tuo kuvan vanne...mutta tiedä näitä...Kun toisaalta nuo nykyiset 9" / ET35 vanteet menee eteen ihan ok, ja tulevat suht (vakio)kaaren tasalle, vaikka kumit ovat 225/40R18

(Ylläkirjoitettu perustuu vain omaan kokemukseen :P )
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
ratakaksnelkku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: To 25.01.2007 16:39
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja ratakaksnelkku »

joo, kokeilin sitä 9,5 tuumasta pelkkää vannetta sinne takaloksuun ja tulihan se silmämääräsesti ihan v*tusti ulos siel lokarist.. en tosin laskenu yhtään painoo sen päälle, mut eihän nyt ihan simona sinne sisäänpäin mee, vaikka niin tekiskin. taidan kyl haudata tän projektin.. tuli meinaa se vanne kuitenkin sen verran ulos et mummelit jäis renkaan alle ilman, että ne osuis edes autoon. :)
Avatar
Eicca_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 730
Liittynyt: Ti 09.05.2006 05:55
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Siis tossa kuvassa on 17" vanne vai? se voi kyllä vähän selittää sitä että pysyy kaaren tasalla, kaverilla kans 17"x8" et 35 ja silti on kaaren kanssa tasalla tai ennemminkin sisällä, mutta taas noi mun entisen auton 18"x8,5" tuli siinäkin autossa saman verran ulos kun mullakin, että tuskin on ainakaan lokareissa mitään outoa. YKs mikä tietty vois vaikuttaa on auton madallus, jos oisin keulaa tiputtanut vielä noin 7mm niin luulen että vanne oisi ollut aikalailla kaaren tasalla tai noin 2-4mm ulkona korkeintaan.
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Eicca_ kirjoitti:Siis tossa kuvassa on 17" vanne vai?
Jos tarkoitit tuota mun laittamaa kuvaa niin kyllä, kuvassa on 8" x 17" ET35-vanne.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Vastaa Viestiin