ilmajouset
ilmajouset
tälläiset olis näppärät:
http://www.ridetech.com/producttoc.asp
aiheeseen liittyvä video:
http://www.jrdigitalmarketing.com/aac/movies/final.wmv
http://www.ridetech.com/producttoc.asp
aiheeseen liittyvä video:
http://www.jrdigitalmarketing.com/aac/movies/final.wmv
En ole 124:seen sopivia löytänyt.Tai kyllähän ne saisi tehtyä mutta hyväksynnän kanssa on sitten eri asia...epk kirjoitti:kukas näppärä oli 124:seen pongannut pussit jostain ??
Oliko AM ku oli jostain selaillu sopivia...
Nuo ensimmäisen filmin systeemithän on hyrdaulialustaisia,ainakin nuo millä pompottavat.Ilmajousethan ovat kohtuullisen hidasliikkeiset.Esim. tuossa on 124:sesa ilmaalusta:KLIKS
Viimeksi muokannut AM, Ti 23.01.2007 21:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nämä ois aika siistit, mutta ei varmaankaan suomessa sallitut??
http://www.youtube.com/watch?v=oYjnDh40 ... ed&search=
http://www.youtube.com/watch?v=oYjnDh40 ... ed&search=
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Kai nuo ilmajousituksetkin jonkunlaiset hyväksynnät vaativat?Ja sellaisia 124:sen sarjoja ei ole tullut vielä vastaan,en ole tosin nyt etsinytkään.Manu300cea24 kirjoitti:Kyllä ilmajousitukset on suomessa sallittu.
Hydraulitkin saa olla.
Mutta niillä ei saa pystyä hyppyyttämään autoa.
Kyllä ainakin mitä on V 8 magazinee tullu luettua niin sallittuja on molemmat.
Käykääpä joku konttorilta kysymässä mitä mieltä ovat,vaaditaanko minkälaisia hyväksyntöjä.Tilataan sitten kimppatilauksena kunnon erät

- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Kyllä siihen jonkun näköisen hyväksynnän varmasti vaatii.
En sitä väitäkkään etteikö.
Perhana kun nyt muistais missä V 8:ssa se juttu oli, kun siinä rakentivat 96:n Saabin mikä oli V6 myllyllä ja siihen samaan syöksysämpylään ne väsäs ilmajuoset ja se peli on suomen kilvissä.
Kun se ilmajousi homma tais vielä just niillä main vapautua tällä mantereella.
Ellen ny väärin muista.
Tai sit sen on saanu luvat jollain tosi tosi ihmekeinolla.
En sitä väitäkkään etteikö.
Perhana kun nyt muistais missä V 8:ssa se juttu oli, kun siinä rakentivat 96:n Saabin mikä oli V6 myllyllä ja siihen samaan syöksysämpylään ne väsäs ilmajuoset ja se peli on suomen kilvissä.
Kun se ilmajousi homma tais vielä just niillä main vapautua tällä mantereella.
Ellen ny väärin muista.
Tai sit sen on saanu luvat jollain tosi tosi ihmekeinolla.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Joo,lakihan muuttui niin että jousituksen tyypin saa vaihtaa.Muutama vuosi sitten tuollainen tuli voimaan.
Mitenkähän jenkkilästä tilatut sarjat,ei taida olla hyväksyntää siltikään täällä EU:n alueella,tai no ainakaan suomessa
Käytännön ongelmiahan noihin kai hieman liittyy.Alustan toimivuudesta ei ole tietoa,mikään rataalustahan siitä ei tule..hieman tuossa youtuben filmissä pomppii tuo auto kun tulee eka kerran ruutuun
Talvi tuo myös omat hankaluutensa,mutta kai ne siitä selviäisi kun ensimmäiset rohkeat noita testailee...
EDIT: Tuollainen Sveitsiläinen firma löytyi jolla jotain mersun jousituksia,esim väykkyyn.http://www.hps-airride.com/
Sitten tuollainen teksti löytyi säännöksistä,paikaansa pitävyydestä ei tietoa...
"Vuoden 2004 alusta jousitustyypin muutokset menevät muutoskatsastuksella.
Alkuperäistä jousitusta saa madaltaa max. 51mm
Maavaraa on oltava vähintään 80mm (akselisto/runko, ei esim roiskeläpistä)
Auton mikään korinosa ei saa ottaa maahan.
Iskarien kiinnikkeet saa tehdä itse
Renkaiden mahduttava kääntymään ja joustamaan ottamatta kiinni
Tukivarsien on oltava tehdastekoisia
Uudempiin autoihin saa asentaa vain siihen automalliin tarkoitetut jouset/iskarit"
Tuon viimeisen mukaanhan ei sitten välttämättä näihin vanhoihin tartteisikaan hyväksyttyjä sarjoja,ehkä liian hyvää ollakseen totta?[/url]
Mitenkähän jenkkilästä tilatut sarjat,ei taida olla hyväksyntää siltikään täällä EU:n alueella,tai no ainakaan suomessa

Käytännön ongelmiahan noihin kai hieman liittyy.Alustan toimivuudesta ei ole tietoa,mikään rataalustahan siitä ei tule..hieman tuossa youtuben filmissä pomppii tuo auto kun tulee eka kerran ruutuun

EDIT: Tuollainen Sveitsiläinen firma löytyi jolla jotain mersun jousituksia,esim väykkyyn.http://www.hps-airride.com/
Sitten tuollainen teksti löytyi säännöksistä,paikaansa pitävyydestä ei tietoa...
"Vuoden 2004 alusta jousitustyypin muutokset menevät muutoskatsastuksella.
Alkuperäistä jousitusta saa madaltaa max. 51mm
Maavaraa on oltava vähintään 80mm (akselisto/runko, ei esim roiskeläpistä)
Auton mikään korinosa ei saa ottaa maahan.
Iskarien kiinnikkeet saa tehdä itse
Renkaiden mahduttava kääntymään ja joustamaan ottamatta kiinni
Tukivarsien on oltava tehdastekoisia
Uudempiin autoihin saa asentaa vain siihen automalliin tarkoitetut jouset/iskarit"
Tuon viimeisen mukaanhan ei sitten välttämättä näihin vanhoihin tartteisikaan hyväksyttyjä sarjoja,ehkä liian hyvää ollakseen totta?[/url]
No, en nyt sitä jenkkilän linkkiä löytäny, mut tuos jotain..
http://www.airbagit-store.com/product_list.asp?id=2198
Ja tuolta löytynee lisää linkkejä:
http://koti.mbnet.fi/free/harrastukset/ ... usitus.htm
Nyt rupes kyllä itseäkin uudestaan kiinnostamaan tämä ilmajousitus...
http://www.airbagit-store.com/product_list.asp?id=2198
Ja tuolta löytynee lisää linkkejä:
http://koti.mbnet.fi/free/harrastukset/ ... usitus.htm
Nyt rupes kyllä itseäkin uudestaan kiinnostamaan tämä ilmajousitus...

Niin....96 ja uudemmissa autoissahan madallusjouset pitää olla (tyyppi)hyväksytty ko. automalliin, eli muutoskatsastukseen mennessä pitää olla jonkunlainen hyväksyntälappu sarjan käymisestä autoon, vanhemmissahan jouset saa katkoa vaikka rälläkällä, ja jousitustyppiä muuttaa...AM kirjoitti:Joo,lakihan muuttui niin että jousituksen tyypin saa vaihtaa.Muutama vuosi sitten tuollainen tuli voimaan.
Sitten tuollainen teksti löytyi säännöksistä,paikaansa pitävyydestä ei tietoa...
"Vuoden 2004 alusta jousitustyypin muutokset menevät muutoskatsastuksella.
Alkuperäistä jousitusta saa madaltaa max. 51mm
Maavaraa on oltava vähintään 80mm (akselisto/runko, ei esim roiskeläpistä)
Auton mikään korinosa ei saa ottaa maahan.
Iskarien kiinnikkeet saa tehdä itse
Renkaiden mahduttava kääntymään ja joustamaan ottamatta kiinni
Tukivarsien on oltava tehdastekoisia
Uudempiin autoihin saa asentaa vain siihen automalliin tarkoitetut jouset/iskarit"
Tuon viimeisen mukaanhan ei sitten välttämättä näihin vanhoihin tartteisikaan hyväksyttyjä sarjoja,ehkä liian hyvää ollakseen totta?[/url]
Ainoa osa mikä pitäisi olla E-hyväskytty / tyyppihyväksytty tiettyyn automalliin tarkoitetuksi on tuo palje, sillähän ei sinänsä väliä miten paineilma tuotetaan. Tullut vaan vierestä seurailtua, kun Hiflexillä töissä oleva kaveri on kasaillut pariin 50-luvun jenkkiin heidän varastoistaan tarvittavat osat ilmajousituksen rakentamiseen. Tuskin niihinkään mallikohtaisia palkeita on olemassa, joten voisiko yhtähyvin saman kokoonpanon rakentaa hyväksyttävästi 80-luvun Mersuun.

Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955