Pakosarja punaisena -KUNNOSSA TOISTAISEKSI-

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mikko1981
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Ti 31.08.2004 13:02
Paikkakunta: oulu

Pakosarja punaisena -KUNNOSSA TOISTAISEKSI-

Viesti Kirjoittaja mikko1981 »

Ongelma seuraavanlainen ja esiintyy vain talvella

Kun laitan auton käyntiin (roikassa ollut)niin tyhjäkäynti on olematon ja kun ajaa jonkun matkaa tyhjäkäynti saattaa nousta jopa n.3000rpm (ei ole kiekkamittaria)
Ja yleensä normalisoituu kun käyttää sammuksissa,mutta rupeaa tekemään tuota uudelleen kun ajelee jonkin matkaa!

Tämä ongelma esiintyy siis VAIN talvisin!
Onko kyseessä joku imuongelma vai mikä? jos joku vaikka sattus tietämään!

Auto on siis W201 2.0b kaasari katalysaattori yhdistelmä.
Viimeksi muokannut mikko1981, Ma 29.01.2007 17:50. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
edesmennyt
W201
mikko1981
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Ti 31.08.2004 13:02
Paikkakunta: oulu

viimeisin temppu

Viesti Kirjoittaja mikko1981 »

Nyt se mersu teki viimeisen tempun!

Rupesi ilmeisesti jostain syystä käymään melko laihalla kun 5km ajoin niin pakosarja hohkaa punaisena,eikä auto käy muutenkaan kovin hyvin.
Käyntiin kyllä lähtee,mutta ei uskalla oikein ajaa ennenkuin vika on löytynyt.

löytys vaan vika?
edesmennyt
W201
Avatar
sundiz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Su 27.08.2006 09:41
Paikkakunta: Vantaa/Helsinki

Viesti Kirjoittaja sundiz »

Pistäppä tuohon haku kenttään kaasutin niin aiheesta tulee roppakaupalla... Mitä nyt noita muita viestiketjuja lueskellut niin niiden pohjalta sanoisin että kannattaa tarkistaa kaasuttimen kalvo vai mikä kumijalja siinä nyt onkaan...
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
Avatar
juhape
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja juhape »

Toinen mikä saa pakosarjan hehkumaan on myöhäinen sytytyksen ajoitus.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Capo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Pe 19.01.2007 22:36

Re: viimeisin temppu

Viesti Kirjoittaja Capo »

mikko1981 kirjoitti:Nyt se mersu teki viimeisen tempun!

Rupesi ilmeisesti jostain syystä käymään melko laihalla kun 5km ajoin niin pakosarja hohkaa punaisena,eikä auto käy muutenkaan kovin hyvin.
Käyntiin kyllä lähtee,mutta ei uskalla oikein ajaa ennenkuin vika on löytynyt.

löytys vaan vika?
Minulla hehkui myös kerran pakosarja yhdessä autossa ajon jälkeen punaisena ja vikaa ei omin keinoin löytynyt. Ei ehtinyt muitakaan keinoja käyttää, sillä sulatti yhden pakoventtiilin poikki ja sitten kone olikin aivan mitääntekemätön, katkennut venttiili puhkaisi männän ja kannen. Sen verran sitä konetta kuitenkin auottiin, että vika selvisi ja kaikissa pakoventtiileissä oli pientä vuotovikaa ja sen vuoksi pakosarja hehkui.

Puristusmittaus kannattaisi varmaankin tehdä.
dry
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 183
Liittynyt: Su 15.05.2005 19:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja dry »

Hmm. Kiinnijumittunut termostaatti :?:
......................................................................
300 TE 4Matic (-Matikki-), M103.985
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

kaasarin ja imusarjan välinen vuoto voi aiheuttaa laihuutta, josta vois johtua toi korkee tyhjäkäynti ja punasehko pakosarja..?
W201 250DT 20V
w201 190E
mikko1981
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Ti 31.08.2004 13:02
Paikkakunta: oulu

Kumijalka

Viesti Kirjoittaja mikko1981 »

Oiskohan tuo kaasarin kumijalka hajonnut?ja sais sieltä ilmaa liikaa?

Sytytyksiä itsekin epäilin mutta mitenköhän ne noin yhtäkkiä olis pieleen noin pahasti mennyt?
käymään kuitenkin lähtee kun avainta vaan näyttää.!vaikkakaan ei uskalla kovin käytellä.
edesmennyt
W201
mikko1981
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Ti 31.08.2004 13:02
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja mikko1981 »

näyttihän tuo kaasarin kumijalka olevan halki ainakin ulospäin?n.10cm matkalta
En tiedä onko läpiasti halki ennenkuin purkaa?
Voikohan tuo vaikuttaa noin paljon?
edesmennyt
W201
mikko1981
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Ti 31.08.2004 13:02
Paikkakunta: oulu

mikä kaasari

Viesti Kirjoittaja mikko1981 »

Tyhmä kysymys mutta kuitenkin!

Mistä sen näkee onko kumpi kaasari?

Pierburg 2E-E
vai
onko tämä Pierburg 175CDT/U =kuin Stromberg?

mulla näyttäs olevan tuossa omassa jonkun verran noita sähköhärpättimiä kiinni niin onko se tuo Pierburg 2E-E?
edesmennyt
W201
K.Huhta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: Ti 12.09.2006 21:24
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja K.Huhta »

vuotojen testaukseen on olemassa kokeilemisen arvoinen konsti.
moottori käyntiin ja ota käteen startpilote pullo.
sitäkun suhauttelet pitkin konehuonetta niin pitäs vuodot löytyä.
käyntiäänen pitäs ainakin muuttua.
Sprintterillä matka taittuu.....

Sprinter+sprintsift vm04
mikko1981
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Ti 31.08.2004 13:02
Paikkakunta: oulu

Kumijalka

Viesti Kirjoittaja mikko1981 »

Tuossa yhdellä sivulla missä neuvottiin tuon pierburgin kaasarin kumijalan vaivoista luki näin =>>>>
Rubber flange distorted on lower side (not detectable by spraying)
edesmennyt
W201
leppakko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Su 03.12.2006 12:51
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja leppakko »

Itse mietin kans samaa. Katillinen malli ja kaasarissa jotain sähköhärpäkkeitä. Mahtaa olla sama malli. :roll:
Kuinka kova homma on vaihtaa kaasuttimen kalvo?
mikko1981
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Ti 31.08.2004 13:02
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja mikko1981 »

tuskin kovin kova homma tämä on mutta vasta maanantaina ruetaan hommiin ja vaihdetaan ainakin tuo jalka.
Tarviketorilla oli hyllytavarana.

Pitänee samalla käyttää pakokaasutesterissä ja katsoa nuo kaikki letkut/tiivisteet/lambda-anturi+jne jne läpi.

katsotaan sitten miten käy!
edesmennyt
W201
Raine
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: To 28.12.2006 16:21
Paikkakunta: Tampere

Re: viimeisin temppu

Viesti Kirjoittaja Raine »

Capo kirjoitti:Minulla hehkui myös kerran pakosarja yhdessä autossa ajon jälkeen punaisena ja vikaa ei omin keinoin löytynyt. Ei ehtinyt muitakaan keinoja käyttää, sillä sulatti yhden pakoventtiilin poikki ja sitten kone olikin aivan mitääntekemätön, katkennut venttiili puhkaisi männän ja kannen. Sen verran sitä konetta kuitenkin auottiin, että vika selvisi ja kaikissa pakoventtiileissä oli pientä vuotovikaa ja sen vuoksi pakosarja hehkui.
Olisiko alkuperäinen vika ollut kuitenkin myöhäinen sytytys? Siis kun seokset palaneet osittain vielä venttiilien auetessa ja palaminen syönyt tuon vuodon. Vähän oudolta tuntuisi että ilman syytä kaikki venttiilit yhtä aikaa tuolla tavalla olisivat alkaneet vuotamaan.
W123 280TE -79
Capo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Pe 19.01.2007 22:36

Re: viimeisin temppu

Viesti Kirjoittaja Capo »

Raine kirjoitti:
Capo kirjoitti:Minulla hehkui myös kerran pakosarja yhdessä autossa ajon jälkeen punaisena ja vikaa ei omin keinoin löytynyt. Ei ehtinyt muitakaan keinoja käyttää, sillä sulatti yhden pakoventtiilin poikki ja sitten kone olikin aivan mitääntekemätön, katkennut venttiili puhkaisi männän ja kannen. Sen verran sitä konetta kuitenkin auottiin, että vika selvisi ja kaikissa pakoventtiileissä oli pientä vuotovikaa ja sen vuoksi pakosarja hehkui.
Olisiko alkuperäinen vika ollut kuitenkin myöhäinen sytytys? Siis kun seokset palaneet osittain vielä venttiilien auetessa ja palaminen syönyt tuon vuodon. Vähän oudolta tuntuisi että ilman syytä kaikki venttiilit yhtä aikaa tuolla tavalla olisivat alkaneet vuotamaan.
Sitä on vaikea sanoa varmuudella, enkä ole vastaavanlaisia venttilejä aikaisemmin nähnyt, enkä myöhemminkään. Tiedä vaikka olisivat jossain vaiheessa hieman kantaneet? Kone olisi muuten ollut vielä hyvä, eikä edes pahemmin kulunut.
mikko1981
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Ti 31.08.2004 13:02
Paikkakunta: oulu

kunnossa

Viesti Kirjoittaja mikko1981 »

No niin nyt on mersu taas kunnossa.

Tuo kaasarin kumijalka vaihdettiin ja samalla kaikki muutkin kaasariin tulevat letkut.
Viikakoodit katottu ja pakokaasumittaus tehty.
edesmennyt
W201
Vastaa Viestiin