Pakosarja punaisena -KUNNOSSA TOISTAISEKSI-
Pakosarja punaisena -KUNNOSSA TOISTAISEKSI-
Ongelma seuraavanlainen ja esiintyy vain talvella
Kun laitan auton käyntiin (roikassa ollut)niin tyhjäkäynti on olematon ja kun ajaa jonkun matkaa tyhjäkäynti saattaa nousta jopa n.3000rpm (ei ole kiekkamittaria)
Ja yleensä normalisoituu kun käyttää sammuksissa,mutta rupeaa tekemään tuota uudelleen kun ajelee jonkin matkaa!
Tämä ongelma esiintyy siis VAIN talvisin!
Onko kyseessä joku imuongelma vai mikä? jos joku vaikka sattus tietämään!
Auto on siis W201 2.0b kaasari katalysaattori yhdistelmä.
Kun laitan auton käyntiin (roikassa ollut)niin tyhjäkäynti on olematon ja kun ajaa jonkun matkaa tyhjäkäynti saattaa nousta jopa n.3000rpm (ei ole kiekkamittaria)
Ja yleensä normalisoituu kun käyttää sammuksissa,mutta rupeaa tekemään tuota uudelleen kun ajelee jonkin matkaa!
Tämä ongelma esiintyy siis VAIN talvisin!
Onko kyseessä joku imuongelma vai mikä? jos joku vaikka sattus tietämään!
Auto on siis W201 2.0b kaasari katalysaattori yhdistelmä.
Viimeksi muokannut mikko1981, Ma 29.01.2007 17:50. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
edesmennyt
W201
W201
viimeisin temppu
Nyt se mersu teki viimeisen tempun!
Rupesi ilmeisesti jostain syystä käymään melko laihalla kun 5km ajoin niin pakosarja hohkaa punaisena,eikä auto käy muutenkaan kovin hyvin.
Käyntiin kyllä lähtee,mutta ei uskalla oikein ajaa ennenkuin vika on löytynyt.
löytys vaan vika?
Rupesi ilmeisesti jostain syystä käymään melko laihalla kun 5km ajoin niin pakosarja hohkaa punaisena,eikä auto käy muutenkaan kovin hyvin.
Käyntiin kyllä lähtee,mutta ei uskalla oikein ajaa ennenkuin vika on löytynyt.
löytys vaan vika?
edesmennyt
W201
W201
Pistäppä tuohon haku kenttään kaasutin niin aiheesta tulee roppakaupalla... Mitä nyt noita muita viestiketjuja lueskellut niin niiden pohjalta sanoisin että kannattaa tarkistaa kaasuttimen kalvo vai mikä kumijalja siinä nyt onkaan...
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
Re: viimeisin temppu
Minulla hehkui myös kerran pakosarja yhdessä autossa ajon jälkeen punaisena ja vikaa ei omin keinoin löytynyt. Ei ehtinyt muitakaan keinoja käyttää, sillä sulatti yhden pakoventtiilin poikki ja sitten kone olikin aivan mitääntekemätön, katkennut venttiili puhkaisi männän ja kannen. Sen verran sitä konetta kuitenkin auottiin, että vika selvisi ja kaikissa pakoventtiileissä oli pientä vuotovikaa ja sen vuoksi pakosarja hehkui.mikko1981 kirjoitti:Nyt se mersu teki viimeisen tempun!
Rupesi ilmeisesti jostain syystä käymään melko laihalla kun 5km ajoin niin pakosarja hohkaa punaisena,eikä auto käy muutenkaan kovin hyvin.
Käyntiin kyllä lähtee,mutta ei uskalla oikein ajaa ennenkuin vika on löytynyt.
löytys vaan vika?
Puristusmittaus kannattaisi varmaankin tehdä.
Kumijalka
Oiskohan tuo kaasarin kumijalka hajonnut?ja sais sieltä ilmaa liikaa?
Sytytyksiä itsekin epäilin mutta mitenköhän ne noin yhtäkkiä olis pieleen noin pahasti mennyt?
käymään kuitenkin lähtee kun avainta vaan näyttää.!vaikkakaan ei uskalla kovin käytellä.
Sytytyksiä itsekin epäilin mutta mitenköhän ne noin yhtäkkiä olis pieleen noin pahasti mennyt?
käymään kuitenkin lähtee kun avainta vaan näyttää.!vaikkakaan ei uskalla kovin käytellä.
edesmennyt
W201
W201
mikä kaasari
Tyhmä kysymys mutta kuitenkin!
Mistä sen näkee onko kumpi kaasari?
Pierburg 2E-E
vai
onko tämä Pierburg 175CDT/U =kuin Stromberg?
mulla näyttäs olevan tuossa omassa jonkun verran noita sähköhärpättimiä kiinni niin onko se tuo Pierburg 2E-E?
Mistä sen näkee onko kumpi kaasari?
Pierburg 2E-E
vai
onko tämä Pierburg 175CDT/U =kuin Stromberg?
mulla näyttäs olevan tuossa omassa jonkun verran noita sähköhärpättimiä kiinni niin onko se tuo Pierburg 2E-E?
edesmennyt
W201
W201
Re: viimeisin temppu
Olisiko alkuperäinen vika ollut kuitenkin myöhäinen sytytys? Siis kun seokset palaneet osittain vielä venttiilien auetessa ja palaminen syönyt tuon vuodon. Vähän oudolta tuntuisi että ilman syytä kaikki venttiilit yhtä aikaa tuolla tavalla olisivat alkaneet vuotamaan.Capo kirjoitti:Minulla hehkui myös kerran pakosarja yhdessä autossa ajon jälkeen punaisena ja vikaa ei omin keinoin löytynyt. Ei ehtinyt muitakaan keinoja käyttää, sillä sulatti yhden pakoventtiilin poikki ja sitten kone olikin aivan mitääntekemätön, katkennut venttiili puhkaisi männän ja kannen. Sen verran sitä konetta kuitenkin auottiin, että vika selvisi ja kaikissa pakoventtiileissä oli pientä vuotovikaa ja sen vuoksi pakosarja hehkui.
W123 280TE -79
Re: viimeisin temppu
Sitä on vaikea sanoa varmuudella, enkä ole vastaavanlaisia venttilejä aikaisemmin nähnyt, enkä myöhemminkään. Tiedä vaikka olisivat jossain vaiheessa hieman kantaneet? Kone olisi muuten ollut vielä hyvä, eikä edes pahemmin kulunut.Raine kirjoitti:Olisiko alkuperäinen vika ollut kuitenkin myöhäinen sytytys? Siis kun seokset palaneet osittain vielä venttiilien auetessa ja palaminen syönyt tuon vuodon. Vähän oudolta tuntuisi että ilman syytä kaikki venttiilit yhtä aikaa tuolla tavalla olisivat alkaneet vuotamaan.Capo kirjoitti:Minulla hehkui myös kerran pakosarja yhdessä autossa ajon jälkeen punaisena ja vikaa ei omin keinoin löytynyt. Ei ehtinyt muitakaan keinoja käyttää, sillä sulatti yhden pakoventtiilin poikki ja sitten kone olikin aivan mitääntekemätön, katkennut venttiili puhkaisi männän ja kannen. Sen verran sitä konetta kuitenkin auottiin, että vika selvisi ja kaikissa pakoventtiileissä oli pientä vuotovikaa ja sen vuoksi pakosarja hehkui.