W220 S 320 / S 320 CDI kokemuksia
W220 S 320 / S 320 CDI kokemuksia
Olisko kyseisestä mallista käyttökokemuksia? Mitkä mahtaa olla heikkoja kohtia? Onko kyseisen mallin elektroniikka vikaherkkää? Mihin kannattaa kiinnittää huomiota, jos on ostoaikeissa? Mitä lastentauteja näissä mahtoi olla?
Viimeksi muokannut pjj53, Su 21.01.2007 19:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko tässä nyt kyse etsiä eroavaisuuksia W220 ja W230 eroja.
Omakohtainen mielipiteeni W220 autosta on, että se on dietillä käynyt W140. Eli W140 ja W220:n välillä eroa ajettavuudessa ja matkustusmukavuudessa ei ole juuri minkäänvertaa.
Mutta W220:n ja W230:n eroavaisuudet ajettavuudessa ja mukavuudessa ovat todella suuret W230:n hyväksi. Tuntuu että autoista ei oikein pysty puhumaankaan samana päivänä - niin isoja eroja niissä on.
Omakohtainen mielipiteeni W220 autosta on, että se on dietillä käynyt W140. Eli W140 ja W220:n välillä eroa ajettavuudessa ja matkustusmukavuudessa ei ole juuri minkäänvertaa.
Mutta W220:n ja W230:n eroavaisuudet ajettavuudessa ja mukavuudessa ovat todella suuret W230:n hyväksi. Tuntuu että autoista ei oikein pysty puhumaankaan samana päivänä - niin isoja eroja niissä on.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Re: W220 S 320 / S 320 CDI kokemuksia
Moropjj53 kirjoitti:Olisko kyseisestä mallista käyttökokemuksia? Mitkä mahtaa olla heikkoja kohtia? Onko kyseisen mallin elektroniikka vikaherkkää? Mihin kannattaa kiinnittää huomiota, jos on ostoaikeissa? Mitä lastentauteja näissä mahtoi olla?
Koneesta en osaa sanoa mitään mutta muusta kyllä, aivan loistava auto, äänieritys muihin verrattuna aivan toiselta planeetalta, +120 lasissa ja voi kuunnella musaa yms jutella normaaliäänen sävyllä. Ajoominaisuudet on todella maukkaat.
Joka tapauksessa autoon on ladattuna parasta tekniikkaa jota MB pystyy tarjoamaan mallistostaan asiakkailleen.
Suosittelen jos pitää isoista loistoautosta jolla matkan teko on yhtä juhlaa, ehkäpä ikävin piirre keskusteluissa kun puhutaan autoista niin kun kaveri kysyy mikäs sulla niin siihen kun että MB S sarjalainen niin alkakin puhe kääntymään kummasti säätilaan

Huonona puolena on toki kalliimmat käyttökustannukset / varaosat joka on täysin luonnollista, sama joka merkin huippumallissa.
Näissä ei ole mitä olen selvittänyt mitään sellaista tyyppivikaa joka olisi tyypillinen kaikissa, tokihan kuten tiedämme aina jotain laukeaa.
Se mihin kannattaa kiinnittää huomiota on VEHOLLA täytetty huoltokirja tämä takaa MobiloLife palvelun ja veloituksettomat korjaukset tienpäällä, ilmaiset vastaavan tasoiset vuokra-autot korjauksen ajaksi jne
Olen aina saanut omani huoltoon/korjaukseen joko heti tai seuraavana päivänä oli ruuhka/työtilanne korjaamolla mikä tahansa, palvelu on myös todella hyvää, autokohtainen asentaja käy läpi asiat kanssasi juurta jaksaen yms huomioon ottamista.
Se mitä kannattaa tehdä on mennä lähimpään Vehoon ja pyytää heitä käymään autoläpi, piuhat kiinni koneeseen ja he tarkistavat toimivat kaikki kuten pitää, esim vasemman puolen etupenkin selkäosan yläilmatyyny.
Kokeile kaikkenmaailman namikat mitä autosta löytyy et maininnut minkä vuoden vaunua olet katsomassa mutta alkusarjan Comandiin ei enään saa navigointi CD tä mistään, systeemi muuttui jaa a olikos se nyt 1999/2000 vaihteessa, mutta tarkennetaan tätä vielä, mutta sehän ei ole auton vika.
Kuten kaikessa hyvä ja halpa harvoin lyö kättä, itse ostaisin mieluiten merkkiliikkeestä mahdollisimman pitkällä takuulla, huomaa tarkentaa kirjallisesti että jos vaunuun tulee jotain niin korjaukset vain valtuutetuilla MB korjaamoilla, tässä ei kannatta tinkiä.
Varsinkin jobbarit PK seudulla korjauttavat "takuu" korjauksia omilla luottokorjaamoillaan joiden tarkoitus on mahdollisimman halvalla saada vika korjattua = puhdistus=käytetyn osan vaihtamalla= yms vippaskonsteilla.
Jahka kohde tarkentuu laita viestiä niin ihmetellään, olisiko siihen jotakin lisättävää

Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Paluu menneisyyteen?
Ok ---
Tarkoitus on käydä auto itse Saksasta. Vuosimalli 1999/2000. Bensa tai diesel - todellinen hintaero tuon ikäisissä lienee 5000 €:sta ylöspäin.
Olen todennut sen kyllä käytännössä, että loistoautossa on loistoauton varaosakustannukset - ei auta, vaikka käytetyn saisi pilkkahintaan (uuteen verrattuna). En kuitenkaan halua, että huolto ja korjauskustannukset ovat luokkaa yli 5000€/v.
Edellinen auto oli Jaguar XJR. Tuli sellainen vaikutelma, että hyvää päivääkin maksoi merkkiliikkeessä satoja euroja.
Jos ei halua näitten nykyautojen sähköpulmia riesakseen, niin ovatko ne w124 ja w140 mallit viimeiset mohikaanit, joita enää kannattaa ostaa?
Eli miksi ostaisin w220:sen enkä w140:tä? -- vaiko sittenkin 7-bemari?
Tarkoitus on käydä auto itse Saksasta. Vuosimalli 1999/2000. Bensa tai diesel - todellinen hintaero tuon ikäisissä lienee 5000 €:sta ylöspäin.
Olen todennut sen kyllä käytännössä, että loistoautossa on loistoauton varaosakustannukset - ei auta, vaikka käytetyn saisi pilkkahintaan (uuteen verrattuna). En kuitenkaan halua, että huolto ja korjauskustannukset ovat luokkaa yli 5000€/v.
Edellinen auto oli Jaguar XJR. Tuli sellainen vaikutelma, että hyvää päivääkin maksoi merkkiliikkeessä satoja euroja.
Jos ei halua näitten nykyautojen sähköpulmia riesakseen, niin ovatko ne w124 ja w140 mallit viimeiset mohikaanit, joita enää kannattaa ostaa?
Eli miksi ostaisin w220:sen enkä w140:tä? -- vaiko sittenkin 7-bemari?
mukava se ainakin on
Nyt on talossa ollut muutaman kuukauden tuo vm. 2004 W220 lang-versiona.
Kone on 320cdi ja ihan hyvin se sitäkin koppaa kuljettaa. Kulutus on pyörinyt 7.5 ja 9 litran välissä.
Maantiellä menee alle 8 vaikka nopeutta pitäisi reilumminkin.
Käyttökuluista en oikein osaa sanoa mitään, kun ei ole vielä ajettu ihan 20 tuhatta.
Kyyti on kyllä verrattuna esim. W211-koriseen aika paljon parempaa. Täytyy varmaan myydä tuo oma taksi pois ja hankkia samanlainen.
Kone on 320cdi ja ihan hyvin se sitäkin koppaa kuljettaa. Kulutus on pyörinyt 7.5 ja 9 litran välissä.
Maantiellä menee alle 8 vaikka nopeutta pitäisi reilumminkin.
Käyttökuluista en oikein osaa sanoa mitään, kun ei ole vielä ajettu ihan 20 tuhatta.
Kyyti on kyllä verrattuna esim. W211-koriseen aika paljon parempaa. Täytyy varmaan myydä tuo oma taksi pois ja hankkia samanlainen.
kalusto:
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
Saksan forumeilta bongattu mm:
- 98-99-vuosimalleissa lastentauteja
- vaihdelaatikkoja vaihdettu aika usein
- takaluukun lukon tienoilla ruostetta
- facelift-malleja suositellaan, mm. paremmat materiaalit sisällä ja tekniikkaakin parannettu, jostain 9/2002 alkaen
- ostettava merkkiliikkeestä takuun kanssa. Mikä tahansa sähkö- tms vimpain voi hajota ja korjauslasku on yleensä käsittämättömän suuri
- kaikki heebelit testattava huolella ennen ostoa.
Henk.koht. kokemuksia autosta ei ole.
Tuolta voi saksankielellä lueskella.
- 98-99-vuosimalleissa lastentauteja
- vaihdelaatikkoja vaihdettu aika usein
- takaluukun lukon tienoilla ruostetta
- facelift-malleja suositellaan, mm. paremmat materiaalit sisällä ja tekniikkaakin parannettu, jostain 9/2002 alkaen
- ostettava merkkiliikkeestä takuun kanssa. Mikä tahansa sähkö- tms vimpain voi hajota ja korjauslasku on yleensä käsittämättömän suuri
- kaikki heebelit testattava huolella ennen ostoa.
Henk.koht. kokemuksia autosta ei ole.
Tuolta voi saksankielellä lueskella.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Ja wohl!
Kiitti vinkistä:
"Ach du scheiße. Niemand, und ich wiederhole: niemand (!) hat vor einem Autokauf absolut keine Ahnung über die Unterhaltskosten eines Autos. 320er und 400er Diesel - Äpfel? Birnen? Das kann doch alles nicht ernst gemeint sein!"
Täällä taitaakin keskustelu olla aika vilkasta ja värikästä! Pitääpä ryhtyä seuraamaan. Kyllä tuo suomalaisen keskustelufoorumin hakkaa!
"Ach du scheiße. Niemand, und ich wiederhole: niemand (!) hat vor einem Autokauf absolut keine Ahnung über die Unterhaltskosten eines Autos. 320er und 400er Diesel - Äpfel? Birnen? Das kann doch alles nicht ernst gemeint sein!"
Täällä taitaakin keskustelu olla aika vilkasta ja värikästä! Pitääpä ryhtyä seuraamaan. Kyllä tuo suomalaisen keskustelufoorumin hakkaa!