124 300tdt napamutterin koko

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
thelfis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Su 16.07.2006 18:56

124 300tdt napamutterin koko

Viesti Kirjoittaja thelfis »

eli mikä mahtaa olla etupyörän napamutterin koko? ajattelin vaan että suunnittelenko edes itse vaihtoa vai en kun loppuu hylsyt kesken :) vai odotanko ma että korjaamot aukee.

kiitos
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Eihän siinä napa MUTTERIA pitäisi olla ollenkaan :?:
Minun tietääkseni se on toteutettu siten että siinä on 5/6mm kuuskolo kanta 6mm vahvuudelta oleva lukkopultti.
Mikä puolestaan lukitsee sen "mutterin" paikoilleen.
Näin on W123:ssa ja näin on omassa C124:ssakin.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

Joo, käsin aukeaa kun on ensin tuon kuusiokolon löysänny.
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Rasvakuppi pois ja pyyhkäset vasukat hel...iin niin sit rupee näkyy toteutus.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
thelfis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Su 16.07.2006 18:56

Viesti Kirjoittaja thelfis »

kiitos paljon, noh sit onnistuu, (eka kerta mersuun nii ei voi tietää ) :)
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14222
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Tuo johtuu siitä että etupyöränlaakeri on kiristettävää mallia, jos vain pieni välys niin kiristys auttaa, ei välttämättä tarvitse heti uutta.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Ja sitten ei kannata kiristää turhan tiukalle,pieni välys pitää jättää.
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

AM kirjoitti:Ja sitten ei kannata kiristää turhan tiukalle,pieni välys pitää jättää.
Niin ja se pieni välys on laakerin päittäisuunnassa 0,01---0,02 mm. Toinen tapa on kiristää mutteri niin, että mutterin alla olevaa kolmio-aluslevyä jaksaa juuri ja juuri pyöritää käsin.
Vastaa Viestiin