240 D koneen paino ja 3-vaihteinen manuaali?
240 D koneen paino ja 3-vaihteinen manuaali?
Hei, tietääkö kukaan paljonko tuollainen Mersun kone painaa ilman vaihteistoa? Kysytään samalla tuon koneen tehojakin, vaikka se tieto saattaisi löytyä muutenkin. Kone on ollut 90-mallin pakussa ja kai se samantehoinen on kuin henkilöauton vastaava motori?
Missäs Mesessä oli muuten kolmivaihteiset laatikot? Sellainenkin pitäisi jostain tuohon koneeseen löytää, jos jollain tietoja, tai myytävä laatikko, niin kuikuilen silloin tällöin mahdollisia vastauksia täältä.
Ja jos Henkka sattuu tämän lukaisemaan, niin terve vaan pitkästä aikaa. Jokos Bemun "miekka" on tinailtu, olis kohtapuoliin käyttöä?
Missäs Mesessä oli muuten kolmivaihteiset laatikot? Sellainenkin pitäisi jostain tuohon koneeseen löytää, jos jollain tietoja, tai myytävä laatikko, niin kuikuilen silloin tällöin mahdollisia vastauksia täältä.
Ja jos Henkka sattuu tämän lukaisemaan, niin terve vaan pitkästä aikaa. Jokos Bemun "miekka" on tinailtu, olis kohtapuoliin käyttöä?
Viimeksi muokannut Capo, Ke 24.01.2007 23:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kolmivaihteista ei ole ollut kuin automaattina 70-luvun V8:ssa, eli 350- ja 450-malleissa. Manuaalina varmaan joskus ennen sotia?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: 240 D koneen paino?
Mersun 3-portaista automaattilaatikkoahan käytettiin myös Hägglundsin BV206-telakuorma-autoissa, eli tekoissa. Hyvällä tuurilla saattaisi löytää jostakin puolustusvoimien huutokaupasta kyseisen lootan.Capo kirjoitti:Missäs Mesessä oli muuten kolmivaihteiset laatikot? Sellainenkin pitäisi jostain tuohon koneeseen löytää, jos jollain tietoja, tai myytävä laatikko, niin kuikuilen silloin tällöin mahdollisia vastauksia täältä.
300D -90 man.
ex 190D 2.5 Avantgarde
ex 190D 2.5 Avantgarde
Pitäisi oleman manuaalina
Soitin eräälle iäkkäälle pitkän linjan autokauppiastuttavalleni ja hän kyllä meinasi, että joissain vanhemmissa, mutta sotien jälkeisissä Mersuissa oli kolmivaihteisia manuaalilaatikoita. Muisteli, että 190 -malleissa, sekä bensa-, että dieselmoottorisissa ja ennen vuotta 1967.Timo L. kirjoitti:Kolmivaihteista ei ole ollut kuin automaattina 70-luvun V8:ssa, eli 350- ja 450-malleissa. Manuaalina varmaan joskus ennen sotia?
Samalla palautui mieleeni, että minähän olen itsekin istunut sellaisen Mersun kyydissä 70 -luvun alkupuolella, josta vaihdelaatikko (manuaali) oli loppumassa. Käytiin hajottamoilla Oulun seudulla kyselemässä nelivaihteista, mutta ei ollut tarjolla kuin kolmiportaista.
Voi tietysti olla hankalampi löytää ehjää kolmivaihteista manuaalia enää. Täytynee tehdä kai Volvon, tai Volgan laatikosta sovittelemalla, jos nyt niitäkään enää kolmiportaisena löytyy.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
No tulihan se tuo kysymys viimeinjari_w123 kirjoitti:Miks siihen pitää saaha kolmevaihteinen loota.

Peruutusvaihteen vuoksi, pääsee lujempaa taaksepäin kolmivaihteisen pakilla kuin nelivaihteisen.
Ai, että miksikö pitää päästä lujempaa taaksepäin


No, koko moottori/vaihteistopaketti +muu projekti on menossa aluksi kesävesiliikenteeseen ja myöhemmin myös jäätyneen veden päälle


Ei kai nyt sentään. Miten se eteenpäin ajo vaihteiden lukumäärä vaikuttaa pakin nopeuteen. Eiköhän se vastaa suurinpiirtein ykkösvaihteen nopeutta niin 3 kuin 4-vaihteisissa. Eikä noita kolmivahteisia manuaaleja ole ollut henkilömersuissa ainakaan miesmuistiin.Capo kirjoitti:No tulihan se tuo kysymys viimeinjari_w123 kirjoitti:Miks siihen pitää saaha kolmevaihteinen loota.
![]()
Peruutusvaihteen vuoksi, pääsee lujempaa taaksepäin kolmivaihteisen pakilla kuin nelivaihteisen.
![]()
Kyllä yleensä kolmevaihteisissa ykkösen välitykset ovat erilaiset kuin vastaavan mallin nelivaihteisessa, eli kolmevaihteisen ykkösellä auto kulkee lujempaa kuin nelivaihteisen. Sama koskee yleensä myös peruutusvaihdetta.juhaoh kirjoitti:Ei kai nyt sentään. Miten se eteenpäin ajo vaihteiden lukumäärä vaikuttaa pakin nopeuteen. Eiköhän se vastaa suurinpiirtein ykkösvaihteen nopeutta niin 3 kuin 4-vaihteisissa. Eikä noita kolmivahteisia manuaaleja ole ollut henkilömersuissa ainakaan miesmuistiin.Capo kirjoitti:No tulihan se tuo kysymys viimeinjari_w123 kirjoitti:Miks siihen pitää saaha kolmevaihteinen loota.
![]()
Peruutusvaihteen vuoksi, pääsee lujempaa taaksepäin kolmivaihteisen pakilla kuin nelivaihteisen.
![]()
Kyllä tuo kolmevaihteinen vaikuttaa aika vaikealta löytää, joten täytynee sittenkin tyytyä nelivaihteiseen ja suurentaa sitten vastaavasti eteenpäin ja taaksepäin kuljettavaa osaa.