Hah, onpas hauska että tämä keskustelu on kaivettu naftaliinista. Toivottavasti n00biet huomaavat, että keskustelu on käyty kolme vuotta sitten (keväällä 2004). Maailma on muuttunut yllättävän paljon - myös W123 on nykyään huomattavasti antiikkisempi kuin tuolloin.
Oikeastaan myös Mersuforum.net keskusteluineen ja keskustelijoineen on muuttunut paljon, joten keskustelu ei mielestäni enää ole relevantti. Tuolloinhan Oldtimers-palsta oli vasta perustettu (rajausta vasta haettiin). Keskustelijat tunsivat kaikki henkilökohtaisesti toisensa ja siksi viesteissä oli ehkä kärkevämpi sävy. Mutta jos keskustelu koetaan edeleen tärkeäksi, niin mikäs siinä sitten.
jari_w123 kirjoitti:Jos W123 mersua pitää boikotoida niin kovasti niin miksi sulla on W123 taka akseli avatar kuvana?
jari_w123 kirjoitti:W123 akselissa kiinnityspisteet on etäämmällä juuri niinkuin herra D:n avataressa.W115 akselin kiinnityspisteet on taas lähempänä toisiaan jolloin ulompi tukivarren kiinnityskorva on todella lähellä kiinnityspistettä.
No ollaanpas sitä tarkkoja vaikka kuva on pieni - luulin että se olisi ollut täydellinen rikos!

Oli vaan niin hyvä kuva, että en malttanut olla nappaamatta sitä. Ja kuvan valintahan tapahtui paljon tämän "boikotin" jälkeen.
Jos ihan tarkkoja ollaan, niin tukivarren kiinnitypisteet eivät ole sisempänä (ne ovat samalla etäisyydellä), vaan itse apurungon äärimmäiset kiinnityspisteet ovat W123:ssa ulompana kuin W115:ssa, mikä muuttaa tukivarsien
suhteellista kiinnityspistettä. Vanhassa W107:ssa ja W114/5:ssä etäisyys on sama, uudessa W107:ssa oma, W116:ssa oma ja W123:ssa sekä W126 vielä oma (keskenään sama) etäisyys. Vaikka taka-akseli tyypiltään ja monilta osiltaan onkin sama.
EDIT: Eikun just niinhän Jari kirjoittikin - siis akselin kiinnityspisteet ovat etäämmällä. Luin huonosti.
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)