c farmarin perän korkeus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
pytty
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ke 17.01.2007 03:30

c farmarin perän korkeus

Viesti Kirjoittaja pytty »

Niin tuossa autossa näkyy peräpää olevan matalahko , esprit malli niin matala jousitus kyllä muutenkin. Mutta perää voisi pikkusen nostella, onko muuta kuin jousien vaihto, vai onko noissa eripaksuisia kumeja jotain siellä jousien alla ylä tai alapäässä ? Mitään tasonsäätöjuttuja ei autossa ole, vaan tavallinen jousitus .
Ja jos on jotain kumipalikoita erilaisia , kellään sinne sopivaa palikkaa myyrä ?
Raine
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: To 28.12.2006 16:21
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Raine »

Motonetillä on ainakin myydä korokekumeja paksuudesta riippuen taakse 3,90-5,50 € kappale. Tai no, 9 mm korokepala maksoi hinnaston mukaan 32,50, mutta siinä lienee tullut näppäilyvirhe. :P Pitäisi noita myös Veholta ja KL-Varaosilta löytyä.
W123 280TE -79
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4774
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Eihän vaan ole mennyt jompikumpi jousista poikki ?
Siiloinkin se perä vähän nyykähtää.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
pytty
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ke 17.01.2007 03:30

Viesti Kirjoittaja pytty »

Ei ollut jousta poikki, ihan painunut se vaan on ja saisi olla muutamansentin ylempänä . Mitkähän alunperin on siellä ne korokekumit, että osaisi ostaa korkeemmat, vaiko ihan suorilla kaikista korkeammat, ei ne taida niin hirmusesti korottaa kumminkaan ? Onko ne yläpäähän jousta vai alapäähän ?
Raine
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: To 28.12.2006 16:21
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Raine »

Yläpäähän ne tulee. Kumeissa on siellä sisäpinnalla semmoiset nystyt, joista tietää kumin paksuuden. Eli sormikopelolla tunnustelemalla sitä kumia pitäisi löytää tieto purkamattakin. Ohuin kumi=yksi nysty ja paksuin=neljä nystyä. Kun nyt äkkiä keksisi tähän hätään jostain kuvan, miltä ne nystyt näyttää, että tietäisit mitä etsiä.

Jousi kun on siellä tukivarren puolivälissä, tulee korotusvaikutus suurinpiirtein tuplana pyörän kohdalle. :wink:
W123 280TE -79
pytty
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ke 17.01.2007 03:30

Viesti Kirjoittaja pytty »

Jaa, Ok. Pitänee huomenissa tutkia työpaikalla montulla miltä näyttää . Eli sen "vipuvarren" tapaisen nostovaikutelman takia ei taida olla viisasta heti laittaa summassa korkeimpia . Noin kun se korottaa, niin saattaapi nousta liikaa nopeesti .

Onko mitään erityistä kun irrottaa jousen , eli iskari irti jommastakummasta päästä, niin eikös se tule sieltä silloin , tarviiko laittaa puristimia jouseen , aika pieikehäinen jousi oli, niin vähän hankalaa ?

Eli iskari irti , auto ylös, niin jousi sinkoilee pitkin tallia - menikö oikein , vai pitääkö tehä jotenkin muuten :wink:
Vastaa Viestiin