w124 300e kulutus ropleema

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
MeMyselfAndMB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Pe 06.10.2006 09:40
Paikkakunta: kerava

w124 300e kulutus ropleema

Viesti Kirjoittaja MeMyselfAndMB »

heps kaikille!

mikä voipi mauria vaivata kun ennen meni 9-10 litran kulutuksella kaupunki/seka-ajossa helposti, nyt yht äkkiä imee 15 vaikka kuinka nätisti ajaa, bensa ei haise selvästi, ja kulkeekin ihan normaalisti...
onko mitään yleisiä onkelmia mitä vois ekana tarkistella?
[volvo s60 t5 + MB w124 300e]

[MB W124 300e] + 100HP NOS system
ex Chevy astro starcraft -91
ex [MB W201 200d amglook]
ex [Volvo 440 1.7 Turbo 1.5bar :)]
ex [BMW E3 2500]
ex [BMW E32 730]
ex [BMW E34 520]
ex [MB w201 200e]
Avatar
m4rcuz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 514
Liittynyt: To 23.10.2003 22:58
Paikkakunta: Jyväskylän kulmilla

Viesti Kirjoittaja m4rcuz »

Vika voisi olla lambda-anturissa...
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Veikkaus menee täältäkin lambdalle :!:
Omassa oli paskana viime talvena ja keittoo meni sellaset 28l/100km:lle matkassa. :lol:
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
MeMyselfAndMB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Pe 06.10.2006 09:40
Paikkakunta: kerava

eikai tossa ole ede lambdaa...

Viesti Kirjoittaja MeMyselfAndMB »

ei kai tossa 12v koneessa missä on mekaaninen ruisku ole vielä lambdaa ollenkaan....
[volvo s60 t5 + MB w124 300e]

[MB W124 300e] + 100HP NOS system
ex Chevy astro starcraft -91
ex [MB W201 200d amglook]
ex [Volvo 440 1.7 Turbo 1.5bar :)]
ex [BMW E3 2500]
ex [BMW E32 730]
ex [BMW E34 520]
ex [MB w201 200e]
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14225
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: eikai tossa ole ede lambdaa...

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

MeMyselfAndMB kirjoitti:ei kai tossa 12v koneessa missä on mekaaninen ruisku ole vielä lambdaa ollenkaan....
Kyllä siellä lambada pitäisi olla, jos on katti. Ruiskuhan on mekaanis-elektroninen KE-Jetronic.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
MeMyselfAndMB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Pe 06.10.2006 09:40
Paikkakunta: kerava

joo

Viesti Kirjoittaja MeMyselfAndMB »

ei ole lambdaa, tulapt aivan mustat ja bensa haisee kun imusarjan alipaineella toimivan läpän avaa.
kuk tietäs noista sähkö osista tuossa pumpussa?
[volvo s60 t5 + MB w124 300e]

[MB W124 300e] + 100HP NOS system
ex Chevy astro starcraft -91
ex [MB W201 200d amglook]
ex [Volvo 440 1.7 Turbo 1.5bar :)]
ex [BMW E3 2500]
ex [BMW E32 730]
ex [BMW E34 520]
ex [MB w201 200e]
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Re: joo

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

MeMyselfAndMB kirjoitti:ei ole lambdaa, tulapt aivan mustat ja bensa haisee kun imusarjan alipaineella toimivan läpän avaa.
kuk tietäs noista sähkö osista tuossa pumpussa?
Alipaine läppä eli määränjakajan läppä.
Tuntuspa pyörivän sitten aika rikkaalla kun tulpat on mustat.
Et ole käyttänyt sitä autoos päästömittauksessa?
Jos ihan noin seoksen säädöllä sais kulutuksen kohdalleen?
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
MeMyselfAndMB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Pe 06.10.2006 09:40
Paikkakunta: kerava

en ole

Viesti Kirjoittaja MeMyselfAndMB »

joo ei ole käytetty säädössä, leimalta mennyt läpi ihan ok kesällä.
kulutus alkoi nousta yht.äkkiä ja ainetta menee ihan älyttömästi.

tyhjäkäynti kumminkin normaali, kaikki tulpat mustia joten annostelee ihan pirusti tavaraa koko ajan.

tyhjäkäyntiseoksen säätö ei taida asiaa paljon korjata, jotenkin tuntuisi että joku säädin on jumissa siinä, mitä ne elektroniikka osat tekeekään siinä pumpun molemmin puolin sitten...

lisäilmaluisti on kunnossa ja kaasuläpän kytkinkin oli ehjä... ei ymmärrä mikä sitä vaivaa
[volvo s60 t5 + MB w124 300e]

[MB W124 300e] + 100HP NOS system
ex Chevy astro starcraft -91
ex [MB W201 200d amglook]
ex [Volvo 440 1.7 Turbo 1.5bar :)]
ex [BMW E3 2500]
ex [BMW E32 730]
ex [BMW E34 520]
ex [MB w201 200e]
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Rikkaalla käy taikka suuttimet valskaa, jos tulpat on karstassa..Tosin tietääksi jos tulpat ovat todella vanhat ja karkiväli kasvanut tarpeeksi suureksi, niin tässäkin tapauksessa tulpat karstottuu.
Pikkujutuja tosin, niin kauan kuin tulpat eivät ole öljyssä... Jos on juuri leimattu ja menny päästöihin, niin ei ne säädöt pahasti voi pielessä olla..

Talvi ja pakkaset sitä vaivaa lisäksi.. Lyhkäsiä matkoja kaupungissa, niin kyllähän se hörppää pakkasilla.. Sitten kun rupeaa syömään 15 litraa matka-ajossa, niin siinä kohtaa voi vikaa etsiä..
220.128 Black Mirror
Avatar
MeMyselfAndMB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Pe 06.10.2006 09:40
Paikkakunta: kerava

joo

Viesti Kirjoittaja MeMyselfAndMB »

kaikki tulpat mustia siis, ja kulutus nousi yht.äkkiä montalitraa. matka-ajossakin nousi kulutus jonkun litran, ja ennen sitä kulutus oli kympin tietämillä, nyt noin 17litraa kaupunkiajossa.

kaveri ajoin perässä kun moottori vielä hieman kylmä, ja sanoi jotta aivan kauhea bensanhaju tuli takana autoon sisälle.

olisi aika omituista että kaikki suuttimet rupeisivat yhtä aikaa kuolaamaan.

jotenkin tuntuu että pumpussa on jotakin vialla...

voiko imuilmanlämpöanturi vaikuttaa asiaa noin paljon?
ja onko sen vaikutus vain kylmällä moottorilla antaa ns. huikkaa???

tulpat vaihdoin juuri ja vetoja tuli lisää mutta kulutus on entisellään.

mikä on kyseisen moottorin normaali lämpötila lämpöisenä?
hieman alle 80 jää herkästi ja tuntuu että termostaatti on tiensä päässä, tosin kulutus oli silti pienempi vaikka termari oli jo kuukausi sitten tuossa kunnossa.

mikä siis voisi olla vikana?
[volvo s60 t5 + MB w124 300e]

[MB W124 300e] + 100HP NOS system
ex Chevy astro starcraft -91
ex [MB W201 200d amglook]
ex [Volvo 440 1.7 Turbo 1.5bar :)]
ex [BMW E3 2500]
ex [BMW E32 730]
ex [BMW E34 520]
ex [MB w201 200e]
Avatar
biglimited
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 397
Liittynyt: Ke 03.01.2007 16:55
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja biglimited »

Siis 300e sekalaisessa 10 paikkeille...?? Kaverilla oli w126 300se ja itellä nyt 2.6e w201, molemmat automaatteja ja kyllä nämä vetää lähemmäs 15 ja ylikin talvella seka-ajossa :roll: päästöt kondiksessa. Kirjan mukaan kulutus olis 12.4 kat mallissa mutta empä ole ikinä ite kaupungissa tohon päässyt... Eli kyllä mersun 6:nen on janoinen 8) Termarin vaihdoin itsekin uuteen ja nyt lämpee kabiini kivasti, kulutukseen ei kyllä vaikuttanut.

Tohon vaivaasi en osaa edellisten lisäksi valitettavasti uutta keksiä..
Viimeksi muokannut biglimited, To 25.01.2007 13:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sakemannicäbi
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1417
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

Joo kyllä täälläkin 300 12V imee tasasen tappavasti 12-14 litraa satkulle sekalaisessa ajossa. Jos tulpat mustuu, niin voihan sitä kokeilla seoksia kääntää vähä laihemmalle...
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Avatar
MeMyselfAndMB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Pe 06.10.2006 09:40
Paikkakunta: kerava

kas

Viesti Kirjoittaja MeMyselfAndMB »

aika paljon menee...
mulla on ollut keskikulutus muutamaa desiä vaille 10litraa pitkän aikaa.

mutta eihän se nyt yht.äkkiä kasva tuplaksi ja ole normaalia??? :)

nyt menee väh. 17litraa vaikka kuinka nätisti ajaisi...

12-14 vielä pakkaskeleillä ymmärtäisin mutta liika on liikaa...

mistä seosta saa säädettyä?
[volvo s60 t5 + MB w124 300e]

[MB W124 300e] + 100HP NOS system
ex Chevy astro starcraft -91
ex [MB W201 200d amglook]
ex [Volvo 440 1.7 Turbo 1.5bar :)]
ex [BMW E3 2500]
ex [BMW E32 730]
ex [BMW E34 520]
ex [MB w201 200e]
Avatar
MeMyselfAndMB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Pe 06.10.2006 09:40
Paikkakunta: kerava

Viesti Kirjoittaja MeMyselfAndMB »

mulla siis manuaali ja ihan karvalakkimalli eli aikas kevyt kampe.

ei mitään ylimääräistä painoa tahi painavia varusteita tai ilmastointeja ja jne.
eikä kattia.
[volvo s60 t5 + MB w124 300e]

[MB W124 300e] + 100HP NOS system
ex Chevy astro starcraft -91
ex [MB W201 200d amglook]
ex [Volvo 440 1.7 Turbo 1.5bar :)]
ex [BMW E3 2500]
ex [BMW E32 730]
ex [BMW E34 520]
ex [MB w201 200e]
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Käy mittaamassa päästöt. Helpottaa elämää.. Jos päästöt päin ptä, niin mietitään tilannetta uusiksi..
220.128 Black Mirror
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Re: joo

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

MeMyselfAndMB kirjoitti:kaikki tulpat mustia siis, ja kulutus nousi yht.äkkiä montalitraa. matka-ajossakin nousi kulutus jonkun litran, ja ennen sitä kulutus oli kympin tietämillä, nyt noin 17litraa kaupunkiajossa.

kaveri ajoin perässä kun moottori vielä hieman kylmä, ja sanoi jotta aivan kauhea bensanhaju tuli takana autoon sisälle.

olisi aika omituista että kaikki suuttimet rupeisivat yhtä aikaa kuolaamaan.

jotenkin tuntuu että pumpussa on jotakin vialla...

voiko imuilmanlämpöanturi vaikuttaa asiaa noin paljon?
ja onko sen vaikutus vain kylmällä moottorilla antaa ns. huikkaa???

tulpat vaihdoin juuri ja vetoja tuli lisää mutta kulutus on entisellään.

mikä on kyseisen moottorin normaali lämpötila lämpöisenä?
hieman alle 80 jää herkästi ja tuntuu että termostaatti on tiensä päässä, tosin kulutus oli silti pienempi vaikka termari oli jo kuukausi sitten tuossa kunnossa.

mikä siis voisi olla vikana?
Pumpussa tuskin mitään vikaa on ja imuilman lämpöanturi ei vaikuta kulutukseen.
Kokeiltu on.
Viisain olis ne päästöt mitata/säätää ja kattoo sen jälkeen että miten se vaikuttaa.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
MeMyselfAndMB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Pe 06.10.2006 09:40
Paikkakunta: kerava

oukkei...

Viesti Kirjoittaja MeMyselfAndMB »

no mites tuosta säädetään seosta?
[volvo s60 t5 + MB w124 300e]

[MB W124 300e] + 100HP NOS system
ex Chevy astro starcraft -91
ex [MB W201 200d amglook]
ex [Volvo 440 1.7 Turbo 1.5bar :)]
ex [BMW E3 2500]
ex [BMW E32 730]
ex [BMW E34 520]
ex [MB w201 200e]
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Re: oukkei...

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

MeMyselfAndMB kirjoitti:no mites tuosta säädetään seosta?
Ei kannata mennä säätämään sitä seosta ilman päästömittauslaitetta.
Korva kuulolta kun meet säätää niin menee enemmän persiilleen.
Sitä kuitenkin säädetään ilmanputsarin kannessa olevasta reijästä pitkällä kuuskololla.
PS. 15l/100km nyt (seka) talvi ajussa.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
MeMyselfAndMB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Pe 06.10.2006 09:40
Paikkakunta: kerava

jooh...

Viesti Kirjoittaja MeMyselfAndMB »

joo on mula mahdollisuus kuitenkin käyttää päästöarvomittaria

siltikin ihmettelen miten kulutukset kaksinkertaistuminen on normaalia mielestänne??? :)

ja miten saatte menemään niin paljon polttoainetta??? :lol:
ajatteko 95 oktaanisella vai :?:
[volvo s60 t5 + MB w124 300e]

[MB W124 300e] + 100HP NOS system
ex Chevy astro starcraft -91
ex [MB W201 200d amglook]
ex [Volvo 440 1.7 Turbo 1.5bar :)]
ex [BMW E3 2500]
ex [BMW E32 730]
ex [BMW E34 520]
ex [MB w201 200e]
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

300TE matkassa noin 8L/100,sekalaisessa ajossa kympin nurkille,talvisin webaston kanssa kulutus noussut noin litran sataselle.(pari lämmitystä/100km) Talvisin menee kyllä helposti 15/100, jos ei siististi aja.Kaupunkiajossa vie 15 varmasti koko ajan :roll:

Seokset siitä kannattaa käydä tarkistuttamassa,jos ei niissä vikaa niin lambda,lämpötila-anturi tai jotain...Molempien mittaus onnistuu ihan kotikonstein,arvoja ei vaan nyt muista ulkoa...
Jari Lämsä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Pe 03.11.2006 16:36
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jari Lämsä »

Kyllä täälläkin kuluu 17 litraa kaupunkiajossa,manuaali ja nelimaticci,toki liikkuu myös talvellakin... 8)
MikaH
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 330
Liittynyt: Pe 13.06.2003 23:33

Viesti Kirjoittaja MikaH »

Kannattaa tarkistaa ensimmäiseksi ylijännitesuojan sulake. Jos on laitettu apuvirralla käymään tai annettu virtaa jollekin muulle, niin mahdollisesti se on palanut. Vaikuttaa huimasti kulutukseen... Eli ruiskujärjestelmän sähköpuoli voi olla pummpua lukuunottamatta kokonaan pois pelistä. Voit koittaa vaikka käydessä irrottaa ruiskun boksin johdon. Kierrosluvun pitäisi muuttua tuolla operaatiolla. Jos ei mitään vaikutusta, niin sähkö boksilta kateissa.
Avatar
MeMyselfAndMB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Pe 06.10.2006 09:40
Paikkakunta: kerava

dodiih!

Viesti Kirjoittaja MeMyselfAndMB »

kiitoksia vinkistä!

mistäs tällaanen sulake sitten löytyy?
[volvo s60 t5 + MB w124 300e]

[MB W124 300e] + 100HP NOS system
ex Chevy astro starcraft -91
ex [MB W201 200d amglook]
ex [Volvo 440 1.7 Turbo 1.5bar :)]
ex [BMW E3 2500]
ex [BMW E32 730]
ex [BMW E34 520]
ex [MB w201 200e]
Avatar
MeMyselfAndMB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Pe 06.10.2006 09:40
Paikkakunta: kerava

Viesti Kirjoittaja MeMyselfAndMB »

tuossa muuten on hieman omituinen tuo tyhjäkäynti muutenkin, vaikka lisäilmaluisti toimiikin!
[volvo s60 t5 + MB w124 300e]

[MB W124 300e] + 100HP NOS system
ex Chevy astro starcraft -91
ex [MB W201 200d amglook]
ex [Volvo 440 1.7 Turbo 1.5bar :)]
ex [BMW E3 2500]
ex [BMW E32 730]
ex [BMW E34 520]
ex [MB w201 200e]
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

MeMyselfAndMB kirjoitti:kiitoksia vinkistä!

mistäs tällaanen sulake sitten löytyy?
Eikö se akun takaa löydy?
MeMyselfAndMB kirjoitti: -kaveri ajoin perässä kun moottori vielä hieman kylmä, ja sanoi jotta aivan kauhea bensanhaju tuli takana autoon sisälle.
-tuossa muuten on hieman omituinen tuo tyhjäkäynti muutenkin, vaikka lisäilmaluisti toimiikin!
Ei olisi sytytyksessä häikkää? Sytytys pätkii ja eikä polta kaikkea ainetta ja tämän takia tulpat mustuu ja selittäisi hajun.. pamahtaako putkessa jos nostat kierroksia vapaalla esim 3000:een ja päästät kaasusta?

Esim virranjakaja? Itsellä oli päässy oman kanssa näinkin pahaksi.
220.128 Black Mirror
samvirta
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: La 14.10.2006 15:02
Paikkakunta: Pihtipudas

Sama vaiva 300TE 12v

Viesti Kirjoittaja samvirta »

Auto toiminut hyvin vienyt kaupunkiajossa noin 16 litraa satasella mutta noin 1kk sitten kulutus tuplaantui 30 litraan 100/km ja tyhjäkäynti rupesi samalla aaltoilemaan käytin auton tänään päästömittauksessa ja co oli tyhjäkäynnillä 5,5 kierroksia annettaessa co arvo putosi alle yhden. Mikähän olisi todennäköisin diagnoosi?
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sama vaiva 300TE 12v

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

samvirta kirjoitti:Auto toiminut hyvin vienyt kaupunkiajossa noin 16 litraa satasella mutta noin 1kk sitten kulutus tuplaantui 30 litraan 100/km ja tyhjäkäynti rupesi samalla aaltoilemaan käytin auton tänään päästömittauksessa ja co oli tyhjäkäynnillä 5,5 kierroksia annettaessa co arvo putosi alle yhden. Mikähän olisi todennäköisin diagnoosi?
lamda-anturi.. Mitä lamda näytti mittauksessa? Nyppää irti nuo lamda-anturin piuhat repsikan jalkatilan maton alta. Paraneekö käynti.. Mitä HC näytti?
Viimeksi muokannut Kryptonite, To 01.02.2007 18:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
220.128 Black Mirror
Avatar
MeMyselfAndMB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Pe 06.10.2006 09:40
Paikkakunta: kerava

Viesti Kirjoittaja MeMyselfAndMB »

Kryptonite kirjoitti:
MeMyselfAndMB kirjoitti:kiitoksia vinkistä!

mistäs tällaanen sulake sitten löytyy?
Eikö se akun takaa löydy?
MeMyselfAndMB kirjoitti: -kaveri ajoin perässä kun moottori vielä hieman kylmä, ja sanoi jotta aivan kauhea bensanhaju tuli takana autoon sisälle.
-tuossa muuten on hieman omituinen tuo tyhjäkäynti muutenkin, vaikka lisäilmaluisti toimiikin!
Ei olisi sytytyksessä häikkää? Sytytys pätkii ja eikä polta kaikkea ainetta ja tämän takia tulpat mustuu ja selittäisi hajun.. pamahtaako putkessa jos nostat kierroksia vapaalla esim 3000:een ja päästät kaasusta?

juh... ei paukuta putkessa eikä tunnu olevan sytkäpuolella vika...
pitää tarkistaa virranjakaja vielä varmuudeksi.

kulutus nousi samaan aikaan kun tuli seuraava muutos käyntiinlähdön kanssa:

ennen kun hipaisi avainta >> käyntiin

nyt tekee niin että hörähtää >> sammuu >> noin 2 sekunttia kun pyörittää niin sitten vasta lähtee tulille.

eli akun takana on ruiskun boxille oma sulake?
onko se merkitty jotenkin vai onko selvästi erillään oleva sulake?
noh, toki se löytyy silläkin jos se palanut on jotta... :)
[volvo s60 t5 + MB w124 300e]

[MB W124 300e] + 100HP NOS system
ex Chevy astro starcraft -91
ex [MB W201 200d amglook]
ex [Volvo 440 1.7 Turbo 1.5bar :)]
ex [BMW E3 2500]
ex [BMW E32 730]
ex [BMW E34 520]
ex [MB w201 200e]
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

eli akun takana on ruiskun boxille oma sulake?
onko se merkitty jotenkin vai onko selvästi erillään oleva sulake?
noh, toki se löytyy silläkin jos se palanut on jotta... :)[/quote]

Se sulake on ainakin minulla siinä ylijännitesuojareleen päällä.. Näkyy kyllä hyvin kun vain jaksaa katsoa. harvemmin se sulake palaa.. Taitaa ennemmin
releestä mennä juotokset taikka hapettuma aiheuttaa oireilua..

"ennen kun hipaisi avainta >> käyntiin"
"nyt tekee niin että hörähtää >> sammuu >> noin 2 sekunttia kun pyörittää niin sitten vasta lähtee tulille."

Kyllä tuo vaikuttaa sytytyspuolen vialta.. Tekeekö se tätä vain kylmänä vai lämpöisenä? (minulla teki lämpöisenä: Vuosi suuttimet) Vai aina? Pistä sinne ensinnäkin vastuksettomat tulpat.. Saa paremman kipinän..
220.128 Black Mirror
samvirta
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: La 14.10.2006 15:02
Paikkakunta: Pihtipudas

Re: Sama vaiva 300TE 12v

Viesti Kirjoittaja samvirta »

Kryptonite kirjoitti:
samvirta kirjoitti:Auto toiminut hyvin vienyt kaupunkiajossa noin 16 litraa satasella mutta noin 1kk sitten kulutus tuplaantui 30 litraan 100/km ja tyhjäkäynti rupesi samalla aaltoilemaan käytin auton tänään päästömittauksessa ja co oli tyhjäkäynnillä 5,5 kierroksia annettaessa co arvo putosi alle yhden. Mikähän olisi todennäköisin diagnoosi?
lamda-anturi.. Mitä lamda näytti mittauksessa? Nyppää irti nuo lamda-anturin piuhat repsikan jalkatilan maton alta. Paraneekö käynti.. Mitä HC näytti?
Jos oikein katsoin niin lambda-arvo oli noin 0,93 HC oli 200-300
Vastaa Viestiin