Viton termari
Viton termari
Onko viton termari ylävesiletkun ja moottorin välissä jossain sielä kaikkien hässäköitten välissä?
Onko iisi homma vaihtaa?
Malli oli 110d -98 638
Onko iisi homma vaihtaa?
Malli oli 110d -98 638
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Aika vaikea paikka. Termostaattikotelo on tuolla moottorikannakkeen yläpuolella lohkossa. 
Kuvassa näkyvä irrallaan oleva putki menee termostaatille.
Laturin jos irrottaa niin pääsee termostaatin pultteihin käsiksi.
Veskolalla taisi olla kuva jossa termostaattikin näkyy.
Kannattaa vaihtaa aina "kansipahvihuollon" yhteydessä

Kuvassa näkyvä irrallaan oleva putki menee termostaatille.
Laturin jos irrottaa niin pääsee termostaatin pultteihin käsiksi.
Veskolalla taisi olla kuva jossa termostaattikin näkyy.
Kannattaa vaihtaa aina "kansipahvihuollon" yhteydessä

[Termostaatti on turbon ja laturin välissä kiinni, torx narttuhylsy avaamiseen]

[Tässä on termostaatti saatu vaihdettua, turbo ei ole paikallaan]

[Laturi on tuossa kun kone on paikallaan korissa]

[Koneen ollessa irti korista otettu kuva, laturi poissa, turbo paikoillaan]
Eiköhän noista kuvista selviä miten helppo se on vaihtaa

Lisää tietoa: www.skg.fi
Niinpä niin,
sinne jäi vielä vanha termari paikalleen.
Kaikki meni niin kauan hyvin kunnes olisi pitänyt ruveta pyörittämään termarin ylintä torksia auki.No sinne hän ei hylsy mahdu räikän kanssa,eli se siitä sitten.
Mahtaakohan niitä torkseja olla lenkkiavaimina?
Sillä konstin sen ehkä saisi auki.
Mahtaako termariin tulevassa putkessa olla jokin tiiviste vai mikä siinä on idea ettei sieltä tule nesteet pihalle?
sinne jäi vielä vanha termari paikalleen.
Kaikki meni niin kauan hyvin kunnes olisi pitänyt ruveta pyörittämään termarin ylintä torksia auki.No sinne hän ei hylsy mahdu räikän kanssa,eli se siitä sitten.
Mahtaakohan niitä torkseja olla lenkkiavaimina?
Sillä konstin sen ehkä saisi auki.
Mahtaako termariin tulevassa putkessa olla jokin tiiviste vai mikä siinä on idea ettei sieltä tule nesteet pihalle?
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Näkyy tuossa kuvassa sinisellä mömmöllä käsiteltynä se o-rengas.vito500tkm kirjoitti:O-rengas.
Vito on täynnä noita paikkoja, missä torx avaimet eivät mahtua, joten kaikki mahdolliset sarjat kannattaa ostaa biltemasta ja vielä varautua itse tekemään osan avaimista.
Lisää tietoa: www.skg.fi
ei oo totta,siis eihän tuota pääse vaihtamaan ikinä 

SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
cdi kone on sentään helpompi...kuulemma.van_gils kirjoitti:ei oo totta,siis eihän tuota pääse vaihtamaan ikinä
Lisää tietoa: www.skg.fi
Eli ilmeisesti homma suoritetaan yläkautta. Onko joku tehnyt tämän urakan cdi vitoon??? Voisiko ystävällisesti kertoa miten työn suoritti. Pikaisesti kun eilen vilkaisin pellin alle niin ainakin ilmansuodatin kotelo putkineen irti ja sit öljynsuodattimen kansi pois.
Pitääkö muuta irroittaa? Mites sitten onko vitossa joku venttiili mistä voi laskea nestettä pois astiaan ettei kaikki nesteet valu pitkin remmejä yms.. pitkin tallin lattiaa..??
Entä miten cdi moottori pitää ilmata?? Vai kaadetaanko nestettä vain paisuntasäiliöön ja ilmaako järjestelmä itse itsensä..??
Pitääkö muuta irroittaa? Mites sitten onko vitossa joku venttiili mistä voi laskea nestettä pois astiaan ettei kaikki nesteet valu pitkin remmejä yms.. pitkin tallin lattiaa..??
Entä miten cdi moottori pitää ilmata?? Vai kaadetaanko nestettä vain paisuntasäiliöön ja ilmaako järjestelmä itse itsensä..??
Yleisesti mersuissa....siellä jäähdyttimen alareunassa, yleensä edestä katsoen oikealla on tyhjennyshana jäähdytysnesteelle. Siihen on hyvä hommata sopiva letku, jolla sen saa tyhjennettyä. Vanhemmassa Vitossa voi lainata sitä moottoritilan läpi menevää, onkohan se nyt jokin sadevedenkuljetus letkua, niin saa vanhat nesteet nätisti talteen.
Uudet nesteet sisään ja se ilmaantuu itsestään...hetken kuluttua vain tarkistaa, että nestettä on riittävästi.
Uudet nesteet sisään ja se ilmaantuu itsestään...hetken kuluttua vain tarkistaa, että nestettä on riittävästi.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Lähetetty: Tii 08.01, 2008 14:06 Viestin aihe:
--------------------------------------------------------------------------------
(Eli ilmeisesti homma suoritetaan yläkautta. Onko joku tehnyt tämän urakan cdi vitoon??? Voisiko ystävällisesti kertoa miten työn suoritti. Pikaisesti kun eilen vilkaisin pellin alle niin ainakin ilmansuodatin kotelo putkineen irti ja sit öljynsuodattimen kansi pois. )
tuli tehtyä viime syksynä, helppo homma,varsinkin kun ottaa suodattimen pois ja peittää öljynsuodattimen reiän ennen termostaatin irroittamista ettei valu nesteet öljyjen sekaan.
Torx-pultit ovat hiukan "piilossa" mutta jos vähänkin on Vitoa rassannut niin tämä projekti on kuitenkin sieltä helpoimmasta päästä.
Kuten Veskolakin kirjoitti niin tyhjennyshana löytyy jäähdyttäjästä ja ei sieltä tarvitse laskea pois nestettä kuin 1-2 litraa.... termari sijaitsee kohtalaisen korkealla joten ei ole mitään syytä tyhjentää koko järjestelmää.
Ainakin minulla ei ollut minkäänlaisia ongelmia ilmaamisen kanssa, eli täytin järjestelmän...ajoa niin kauan että termostaatti avautui ja nesteen tason tarkistus ja mahdollinen lisätäyttö.
--------------------------------------------------------------------------------
(Eli ilmeisesti homma suoritetaan yläkautta. Onko joku tehnyt tämän urakan cdi vitoon??? Voisiko ystävällisesti kertoa miten työn suoritti. Pikaisesti kun eilen vilkaisin pellin alle niin ainakin ilmansuodatin kotelo putkineen irti ja sit öljynsuodattimen kansi pois. )
tuli tehtyä viime syksynä, helppo homma,varsinkin kun ottaa suodattimen pois ja peittää öljynsuodattimen reiän ennen termostaatin irroittamista ettei valu nesteet öljyjen sekaan.
Torx-pultit ovat hiukan "piilossa" mutta jos vähänkin on Vitoa rassannut niin tämä projekti on kuitenkin sieltä helpoimmasta päästä.
Kuten Veskolakin kirjoitti niin tyhjennyshana löytyy jäähdyttäjästä ja ei sieltä tarvitse laskea pois nestettä kuin 1-2 litraa.... termari sijaitsee kohtalaisen korkealla joten ei ole mitään syytä tyhjentää koko järjestelmää.
Ainakin minulla ei ollut minkäänlaisia ongelmia ilmaamisen kanssa, eli täytin järjestelmän...ajoa niin kauan että termostaatti avautui ja nesteen tason tarkistus ja mahdollinen lisätäyttö.
MB Vito L 112 cdi 2001 nykyään Latviassa
Vw Caravelle TDI
Koskaan ei ole liian myöhäistä luovuttaa!
Vw Caravelle TDI
Koskaan ei ole liian myöhäistä luovuttaa!
No nyt on termari vaihdettu -00 cdi vitoon. Aika simppeli homma, mutta ns. vitomainen todellakin.. Hommaan meni kaikkine putsauksineen reilu pari tuntia. Paikalla oli alkuperäinen behr valmisteinen ja nyt möivät alkuperäis liikkeessä wahlerin 87asteisen. Ennen lämmöt oli reilu 70astetta (mitä mittarista voi lukea), kun taas nyt lämmöt nousee pari viisaria yli 80astetta Joten kaipa se jotain auttoi..
Kiitos neuvoista
Kiitos neuvoista

CDI Vitoon 92 asteen termostaatti
Löytyykö CDI Vitoon mistään 92 asteen termostaattia?
Olisi tarpeeseen.. lämmintä riittää hiukan paremmin ja imusarjan piki pysyy loitolla (sulaa taivaalle).
Olisi tarpeeseen.. lämmintä riittää hiukan paremmin ja imusarjan piki pysyy loitolla (sulaa taivaalle).