Onko kellään käynyt niin ettei korjaamo ota autoa sisään koska se on "tuontiauto"
Mulle kävi tänään niin pientä ihmetystä. Voiko ne tosiaan tehdä niin? eikö se ole kuluttajan eriarvoistamista.
Kannattanee vaihtaa korjaamoa, jos noin suhtaudutaan. Ihmettelen kyllä, mikä tuontiautossa korjaamoa hirvittää?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Asian kulku meni kutakuinkin näin, kävin eilän näyttämässä autoa ja siinä ollutta pientä vikaa, paikalla oleva jampasteri käski tulla seuraavana päivänä uudestaan koska juuri sen alan asiantuntija ei juuri silloin ollut paikalla, no minä uudestaan putiikkiin, niin tämä asiantuntija hemmo totesi ettei voi tehdä autolle mitään kun ei ole ns. Suomi auto. No kysyin miten se eroaa Suomi Mersusta niin siihen en kyllä saanut vastausta, enkä viitsinyt enenpää anella,ajattelin että ainakaan minun rahoja ette saa tähän puljuun. ikinä.
Pepepoika kirjoitti:Asian kulku meni kutakuinkin näin, kävin eilän näyttämässä autoa ja siinä ollutta pientä vikaa, paikalla oleva jampasteri käski tulla seuraavana päivänä uudestaan koska juuri sen alan asiantuntija ei juuri silloin ollut paikalla, no minä uudestaan putiikkiin, niin tämä asiantuntija hemmo totesi ettei voi tehdä autolle mitään kun ei ole ns. Suomi auto. No kysyin miten se eroaa Suomi Mersusta niin siihen en kyllä saanut vastausta, enkä viitsinyt enenpää anella,ajattelin että ainakaan minun rahoja ette saa tähän puljuun. ikinä.
Niitä Suomimersuja on kuitenkin ilmeisen vähän tehty,ja kaikki yleensä tuotu rajan takaa,joten tehdasta varmasti kiinnostaa jos merkkihuolto ei voi, osaa tai halua korjata.Ei muuta kun kirjallista lausuntoa ja viestiä tehtaalle.
Soitto Vehon keskuksen kautta MB maahantuontiin, ja kerrot heille huolesi jos valtuutettu MB korjaamo ei korjaa MB autoja oli ne sitten ostettu vaikka Intiasta niin kyltti lähtee katolta, niin se vaan on.
Vaikket enään ikinä sinne menisi niin saavathan pienen opetuksen, pyydä maahantuojan henkilöä informoimaan sinua, mahdollisesta uudesta paikasta jossa voit autoasi huollattaa kun valtuutettu ei huolla.
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Sergey kirjoitti:Aivan, sitävartenhan koko mailmanlaajuinen luotettava huoltoverkosto on ylipäätään olemassa. Ihme meininkiä.
Juu, samaa mieltä olen minäkin. Mm. Blaupunktin radioilla on myös maailmanlaajuinen takuu. Jos Saksasta ostettu Blaukkari hajoaa niin suomalaisen valtuutetun jälleenmyyjän pitäisi osata auttaa. Sitä varten manuaaleissa on eri maiden valtuutettujen korjaamoiden yhteystietoja.
Toisinaan on jopa asiakkaan edun mukaista että korjaamo kieltäytyy jonkun mallin tai merkin korjaamisesta jos ei ole tarvittavaa tietotaitoa. Tämä koskee kyllä lähinnä Repen-Pajoja, EI valtuutettua merkkihuoltoa.
Valitusta vaan Veholle vetämään. Prkl!
Oletko muuten tarkistannu sulakkeiden kunnon? Jospa siinä olisi vika.
Tuskinpa on ollut merkkiliikkeen huolto kyseessä, mukisematta ne ovat tuontiautoni korjanneet, eli ei nyt kannata hermostua.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Jos merkkiliike on kyseessä niin yhteyksiä maahantuontiin niin kummasti tulee yhteydenottoa liikkeen suunnalta takaisinpäin. Näin ainakin toisilla merkeillä.
Sergey kirjoitti:Aivan, sitävartenhan koko mailmanlaajuinen luotettava huoltoverkosto on ylipäätään olemassa. Ihme meininkiä.
Juu, samaa mieltä olen minäkin. Mm. Blaupunktin radioilla on myös maailmanlaajuinen takuu. Jos Saksasta ostettu Blaukkari hajoaa niin suomalaisen valtuutetun jälleenmyyjän pitäisi osata auttaa. Sitä varten manuaaleissa on eri maiden valtuutettujen korjaamoiden yhteystietoja.
Toisinaan on jopa asiakkaan edun mukaista että korjaamo kieltäytyy jonkun mallin tai merkin korjaamisesta jos ei ole tarvittavaa tietotaitoa. Tämä koskee kyllä lähinnä Repen-Pajoja, EI valtuutettua merkkihuoltoa.
Valitusta vaan Veholle vetämään. Prkl!
Oletko muuten tarkistannu sulakkeiden kunnon? Jospa siinä olisi vika.
Kyllä, sulakkeet menin kaikki sähkökynällä läpi ja kaikissa kulki virta, eli ei vikaa siellä, luultavasti joutuu ottamaan mittariston syliin ja hakea sieltä vikaa Nyt olen saanut ajan paikkakunnalla toimivasta toisesta virallisesta Mersu huoltokorjaamosta , ja erittäin ystävällistä palvelua Se eka korjaamo on kait epävirallinen Mersuputka mikä ei ottanut autoani käsittelyyn, vaikka on siellä kyllä Mersun huolto ainakin niin mainostavat, mutta kaikesta huolimatta jäi vähäsen paha maku suuhun.
Sille korjaamolle missä minä olen töissä kelpaa tuontiautot.Itse asiassa ne ovat meille melkoisia rahasampoja väljine nuppeineen,sähkövikoineen päivineen .
jari_w123 kirjoitti:Sille korjaamolle missä minä olen töissä kelpaa tuontiautot.Itse asiassa ne ovat meille melkoisia rahasampoja väljine nuppeineen,sähkövikoineen päivineen .
Näin se tahtoo olla. Saksasta on tuotu hyviä autoja, mutta myös paljon täyttä p............kaa.
Kyllä se on myös kuluttajan oma etu jos korjaamo kieltäytyy ottamasta työtä vastaan.
Kerran tuolla Vag sivuilla yksi kaveri valitti saman tyylistä asiaa, hänen nelikko audiaan ei oltu huolittu johonkin voimansiirtoon liittyvien laakerien vaihtoon... Kuinkahan monelle merkkiliikkeellekään olis ollu käypäset ohjeet/välineet/tekijät moiseen...
Autokorjaamoyrittäjällä on kuitenkin ajatus että hänelle jäisi palkka työstänsä ja se ERITTÄIN helppo polttaa maksamalla asiakkaalle vituiksi menneitä remontteja.
Tehköön kukin sitä mitä osaa... ja jättää ne loput ammattimiehille...
Jäi vielä sanomatta että tietysti maailmanlaajuisella huoltoverkostolla on painoarvonsa, mutta jos merkkiliikkeellä, etenkin pienen paikkakunnan pienellä korjaamolla jolla on merkkiedustus, esiintyy epäröintiä/ rehellinen ilmoitus ettei ole asiasta kuullutkaan, kannattaa siitä vetää johtopäätös...
Ja tämä ei tarkoita että korjaamo on silloin huono vaan rehellinen, haet avun sillä kertaa muualta ja palaat toisen kerran uusien ongelmien kanssa.
korjaamo kirjoitti:Kyllä se on myös kuluttajan oma etu jos korjaamo kieltäytyy ottamasta työtä vastaan.
On tosiaan hyvä, jos korjaamo tunnustaa tietämättömyytensä eikä mene räpeltämään asioita, joita ei osaa. Tuolloin kuitenkin pitäisi kertoa asian oikea laita eikä keksiä tekosyitä ja vedota esim. "tuontiautopykälään". En toki tiedä, mikä tilanne tässä tapauksessa on kyseessä.
korjaamo kirjoitti:Kyllä se on myös kuluttajan oma etu jos korjaamo kieltäytyy ottamasta työtä vastaan.
On tosiaan hyvä, jos korjaamo tunnustaa tietämättömyytensä eikä mene räpeltämään asioita, joita ei osaa. Tuolloin kuitenkin pitäisi kertoa asian oikea laita eikä keksiä tekosyitä ja vedota esim. "tuontiautopykälään". En toki tiedä, mikä tilanne tässä tapauksessa on kyseessä.
t.
Risto
Niin, erikoinen ristiriita, toinen Mersukorjaamo ei ota työtä vastaan, ja toinen Mersukorjaamo ottaa mukisematta.
Minkä takia ei sitten voinut sanoa suoraan että on niin isotöinen, tai eivät osaa sitä tehdä.
Itse toimin yrittäjänä ja joskus tulee vaikeitakin töitä, mutta aina niistä koitan selvitä, enkä pyydä asiakasta menemään muualle, johan se on kunnia asia että pystyy antamaan kunnon palvelua. Ja vielä haluan painottaa sitä, ettei kukaan meistä tuntenut toisiaan entuudestaan,joten henkilökohtaisilla kytköksillä ei ollut asiassa mitään tekemistä.
korjaamo kirjoitti:Kyllä se on myös kuluttajan oma etu jos korjaamo kieltäytyy ottamasta työtä vastaan.
On tosiaan hyvä, jos korjaamo tunnustaa tietämättömyytensä eikä mene räpeltämään asioita, joita ei osaa. Tuolloin kuitenkin pitäisi kertoa asian oikea laita eikä keksiä tekosyitä ja vedota esim. "tuontiautopykälään". En toki tiedä, mikä tilanne tässä tapauksessa on kyseessä.
t.
Risto
Niin, erikoinen ristiriita, toinen Mersukorjaamo ei ota työtä vastaan, ja toinen Mersukorjaamo ottaa mukisematta.
Minkä takia ei sitten voinut sanoa suoraan että on niin isotöinen, tai eivät osaa sitä tehdä.
Itse toimin yrittäjänä ja joskus tulee vaikeitakin töitä, mutta aina niistä koitan selvitä, enkä pyydä asiakasta menemään muualle, johan se on kunnia asia että pystyy antamaan kunnon palvelua. Ja vielä haluan painottaa sitä, ettei kukaan meistä tuntenut toisiaan entuudestaan,joten henkilökohtaisilla kytköksillä ei ollut asiassa mitään tekemistä.
Niin, on se vaan nolo myöntää ettei osaa, mielummin etsii syy jostain muualta, vääränvärinen auto tai ... jne jne
Viimeksi muokannut jameri, Pe 02.02.2007 22:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Kyllä ainakin niissä puitteissa missä minä olen jälkimarkkinointipuolella pyörinyt, niin on ihan rehellisesti OHJATTU asiakas isompaan korjaamoon. Ei ole häpeä sanoa, että yhtään vastaavaa työtä ei ole tehty, joten asiasta ei myöskään ole kokemusta. Tämä muunmuassa erikoisempien ja harvinaisempien moottoriversioiden kohdalla.
Esim. ei ole mitään järkeä lähteä opettelemaan jotain erikoista jakopäävaurion korjausta, jos talousalueella ei ole kuin yksi kyseisellä moottorityypillä varustettu auto. On aika epätodennäköistä, että tuossa autossa sama vaurio uusiutuu seuraavan viiden vuoden sisällä.
Asiakkaan voi hyvin kohteliaasti ohjata isompaan korjaamoon. Tälläiset asiat pystyy kyllä asiakkaalle perustelemaan ja hän varmasti on tuokion keskustelun jälkeen ihan samaa mieltä.
Hyvällä asiakaspalvelulla voi huononkin asian kääntää positiiviseksi.
Mitä tulee tuohon "korjaamon" viittaamaan tapaukseen, niin tuollaisen vian etsiminen on kyllä erittäin vaikeaa. Yliluonnollisista kyvyistä lienee enemmän hyötyä. Tuollainen ääni kulkee auton korissa ja on erittäin vaikea paikallistaa. Tosin, selviä ylilyöntejäkin asiassa on ollut. En suostuis ottamaan tuollaista tapausta työn alle, vaikka jollain foorumilla saisinkin siitä "ilmaista" mainosta.