
-98 w210:n Avain rikki?/"Nukahtanut"?
-98 w210:n Avain rikki?/"Nukahtanut"?
Jeps,tuli ostettua tollanen Väyrynen ja ongelmana on,että ei ole kuin yksi topimiva avain.Vara avaimesta oli patterit loppu,vaihdoin ne mutta ei käy virtalukkoon?Keskuslukitus ja peräkontin avaus kyllä toimii! 

Terve,
Sama ongelma täälläkin, eli toinen avain ei enään avaa ajonestolaitetta, keskuslukon kaukosäätö toimii mainiosti. Tuo avain käsittääkseni ei tarvitse sähköä tuohon virtalukkoon, eli virtalukko vain "lukisi" avaimen, korjatkaa jos olen väärässä...
Soittelin veholle ja kyselin tuon avaimen kustannusarviota, niin karvan alle 200 egee oli, ajelen toistaiseksi yhdellä avaimella...
Sami
Sama ongelma täälläkin, eli toinen avain ei enään avaa ajonestolaitetta, keskuslukon kaukosäätö toimii mainiosti. Tuo avain käsittääkseni ei tarvitse sähköä tuohon virtalukkoon, eli virtalukko vain "lukisi" avaimen, korjatkaa jos olen väärässä...
Soittelin veholle ja kyselin tuon avaimen kustannusarviota, niin karvan alle 200 egee oli, ajelen toistaiseksi yhdellä avaimella...
Sami
Hommasin tohon -97/98 väykkyyn uuden avaimen ja hinta oli 109€. Ohjelmointi tapahtui pitämällä avainta virtalukossa n. pari tuntia.
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Omaan -97 uusin molemmat avaimet. Hajosivat vuoden sisällä molemmat.
Jos et tiedä onko hajonnut 1. vai 2. avain, pitää se selvittää merkkiliikkeessä diagnostiikan kautta. Kun numero on selvillä, uusi tilataan sen mukaan ja vanha koodi poistuu.
Uuden avaimen saavuttua, sen voi koodata kotonakin asentamalla se virtalukkoon. Koodaus kestää 45-50 minuuttia.
Hinta vaihtelee tuon 109e ja 120e välillä. Vanhanmallin metalliavain ei muuten sitten käy tuohon uudempaan malliin ja pari vuotta sitten vanhoja ei enää saanut. Uudet on pienempiä kooltaan ja niihin tein alumiinista avainrengaslenkit ja metalliavain sitte irrallisena avainnippuun, jos k-lukon kaukosäätimestä loppuu patterit.
Jos et tiedä onko hajonnut 1. vai 2. avain, pitää se selvittää merkkiliikkeessä diagnostiikan kautta. Kun numero on selvillä, uusi tilataan sen mukaan ja vanha koodi poistuu.
Uuden avaimen saavuttua, sen voi koodata kotonakin asentamalla se virtalukkoon. Koodaus kestää 45-50 minuuttia.
Hinta vaihtelee tuon 109e ja 120e välillä. Vanhanmallin metalliavain ei muuten sitten käy tuohon uudempaan malliin ja pari vuotta sitten vanhoja ei enää saanut. Uudet on pienempiä kooltaan ja niihin tein alumiinista avainrengaslenkit ja metalliavain sitte irrallisena avainnippuun, jos k-lukon kaukosäätimestä loppuu patterit.
Ex MB 16kpl, nyt nissan Leaf