W202 c-180 kaasupolkimen opetus
W202 c-180 kaasupolkimen opetus
Mitä tarkoittaa kaasupolkimen opetus ja mihin se vaikuttaa. Mikä tieto menee ja mihin ,ja mitä se vaikuttaa ja missä???
Haluaisin tietoa tästä asiasta.
Minulla on ollut autossa yksi ongelma ,mitä olen yrittänyt ratkoa .
Kerron sen myöhemmin .Aloitan nyt tästä kysymyksestä
kiitos etukäteen jo asiasta tietäville
Haluaisin tietoa tästä asiasta.
Minulla on ollut autossa yksi ongelma ,mitä olen yrittänyt ratkoa .
Kerron sen myöhemmin .Aloitan nyt tästä kysymyksestä
kiitos etukäteen jo asiasta tietäville
ttiikeri kirjoitti:Ohessa saksalaiselta W202 keskustelupalstalta poimittua ja vapaasti käännettynä. Kannattaa kokeilla jos se auttaa.
Ongelma: Moottori ei käy tasaisesti, kierrosluku putoaa alas kytkintä nostettaessa
Tämä vika tulee usein esille kun akun kenkää on käytetty pois. Uudenaikaisissa moottoreissa täytyy kaasuläppä opettaa uudelleen seuraavalla tavalla:
1. sytytysvirta päälle, ei starttausta
2. paina kaasupoljin hitaasti pohjaan ja edelleen vapauta poljin hitaasti ylös
3. sytytysvirta pois päältä
4. sytytysvirta päälle ja normaali starttaus ilman että kaasupolkimeen kosketaan. Tämän jälkeen toiminta pitäisi olla normaali
Ja alla sama saksaksi:
Motor läuft nicht stabil, Drehzahl sackt beim Auskuppeln ab...
Besonders häufig tritt dieser Fehler auf, wenn die Batterie ausgebaut/abgeklemmt wurde. Bei den moderneren Motoren muss anschließend die Drosselklappe wieder neu angelernt werden. Das geht so:
1. Zündung ein, ohne anzulassen.
2. Gaspedal langsam ganz durchtreten und wieder ganz langsam runter.
3. Zündung aus.
4. Zündung ein und ganz normal starten, ohne Gas zu geben.
Danach müsste es wieder ganz normal funktionieren.
tuolla on ollut jotain keskustelua asiasta>
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... men+opetus
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
mikä on ongelma?sisaari kirjoitti:Jep asiaa ,tämä on tehty mutta se minun ongelma ei ratkennut tuollatavalla.
Lisää vastauksia olkaa hyvä...
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Re: W202 c-180 kaasupolkimen opetus
Kaasupolkimeen on kytketty säätövastus, moottorinohjauselektroniikka tunnistaa sen raja-arvot yllämainitulla metodilla jotta "ymmärtää" toimia oikein.sisaari kirjoitti:Mitä tarkoittaa kaasupolkimen opetus ja mihin se vaikuttaa. Mikä tieto menee ja mihin ,ja mitä se vaikuttaa ja missä???
Automaattivaihteisessa myös vaihteiston ohjaus tarvitsee polkimen asentotiedon, sähkölaatikko sähköisesti, sähkötön vaijerilla ja alipaineella.
Muuttuu MB:ssä 8/96 tai jotain sinne päin.
Kerro pulmasi niin voisi täältä apukin löytyä.
JariN
No Autolla kun lähtee kylmänä niin n 122 heppaa on tallella,Lämmöt nousee normaaliin niin alkaa nykiä ei uskalla ohittaa rekkoja,tuntuu kuin puolet hepoista olisi tallilla. Kiihtyvyys on huonoa kuin joku vetäisi kumilangalla ,sähköjunahan kiihtyy samalla tavalla sillee nykimällä.
Sitten yhtenä päivänä kun ajelin autolla Abs valo syttyi ja resetoin sen ajamalla noin 80 ,sammutin auton vauhdissa ja jotenkin jäi kaasu polin pohjaan ,sytytin virrat ja mäkistartin vauhdissa ja katos perhana auto ei nykinyt juurikaan ja kiihtyvyys oli aika hyvä
Sitten yksipäivä taas sitä samaa nykimistä
Ja jälleen vauhdissa virrat pois, kaasupojaan ,virrat takas niin johan pelaa
Sitten yhtenä päivänä kun ajelin autolla Abs valo syttyi ja resetoin sen ajamalla noin 80 ,sammutin auton vauhdissa ja jotenkin jäi kaasu polin pohjaan ,sytytin virrat ja mäkistartin vauhdissa ja katos perhana auto ei nykinyt juurikaan ja kiihtyvyys oli aika hyvä
Sitten yksipäivä taas sitä samaa nykimistä
Ja jälleen vauhdissa virrat pois, kaasupojaan ,virrat takas niin johan pelaa
No tuossa ei paljon tietotaitoa vaadita, samoja asioita on käsitelty täälläkin monta kertaa.Viimeksi tuolla:sisaari kirjoitti:elikkä nyt loppu tieto/taito
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=47247
Foorumin hakua voi käyttää tai Googleta esim.sana "Star Diagnosis",
löytyy mistä valita.
JariN
odotan vielläkin tietoja tuohon alku kysymykseen enkä pelkästään arvailuja.
Kyllä itsekkin olen vaihdellut tulppia massamittareta ,rassannuat piuhoja ,ruiskutellut imuvuotoja ilmaisevia nesteitä ilmaisevia aineita...ym.
En halua vastausta että vie veholle tai autosompaan koska viimeksi kun auto oli siellä..
Noin 5 tuntia seisoin itse auton vieressä ja katsoit tilannetta
1400 ekee
ja vika oli tulpanhatussa hinta muistakeni 22 ekee
massamittari vaihdettu koska siinä on todennäköisesti vikaa sano päällikko,,,,,,,,
että sillee
Kyllä itsekkin olen vaihdellut tulppia massamittareta ,rassannuat piuhoja ,ruiskutellut imuvuotoja ilmaisevia nesteitä ilmaisevia aineita...ym.
En halua vastausta että vie veholle tai autosompaan koska viimeksi kun auto oli siellä..
Noin 5 tuntia seisoin itse auton vieressä ja katsoit tilannetta
1400 ekee
ja vika oli tulpanhatussa hinta muistakeni 22 ekee
massamittari vaihdettu koska siinä on todennäköisesti vikaa sano päällikko,,,,,,,,
että sillee
Viimeksi muokannut sisaari, Ti 13.02.2007 23:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Olenkohan nyt missannut jotain, mutta ainakin mun C180 -98:ssa oli kaasuvaijerit ja -vivustot ihan perinteiseen tyyliin. Ei mitään sähköisiä kaasupolkimia jne. Ilmamassamittari siinäkin reistasi, jolloin kone ei meinannut oikein kiertää yli 4000 rpm ja puhti oli välillä muutenkin poissa. Pakkasilla toimi parhaiten ja lämpöisemmälläkin ilmalla, jos jaksoi ilmamassamittaria putsata. Varsinkin kesällä E95 oli koneelle myrkkyä eikä kunnon kiihdytystä ilman kilinää pystynyt tekemään ja samalla oli tietenkin puhti poissa. E98:lla toimi lähes kelvollisesti. Ei siitä ikinä mitään varsinaista muuta vikaa löytynyt.
Ei kuitenkaan välimallin 1.8 kone oikein miellyttänyt kera manuaalisen "bonanza"-voimalinjan, joten piti sitten siirtyä tuohon nykyiseen kuminauhalaitteeseen.
Ei kuitenkaan välimallin 1.8 kone oikein miellyttänyt kera manuaalisen "bonanza"-voimalinjan, joten piti sitten siirtyä tuohon nykyiseen kuminauhalaitteeseen.

Juu,kuten tuossa edellä mainittiin, täältä EI todellakaan saa mitään muuta kun huonoja arvauksia... Joillakin vaan tuntuu nykyään olevan sellainen käsitys, että internetissä on kaikki tieto totta, ja kaikki ongelmat ratkeavat heti. Yhtäkään autoa internet ei ole vielä korjannut, eikä varmaan ihan heti tule korjaamaan. Ihmisen ja auton pitää ehdottomasti kohdata, että vika saadaan selvitettyä.sisaari kirjoitti:odotan vielläkin tietoja tuohon alku kysymykseen enkä pelkästään arvailuja.
Kyllä itsekkin olen vaihdellut tulppia massamittareta ,rassannuat piuhoja ,ruiskutellut imuvuotoja ilmaisevia nesteitä ilmaisevia aineita...ym.
En halua vastausta että vie veholle tai autosompaan koska viimeksi kun auto oli siellä..
Nykyäänhän ihmiset jo lääkitsevätkin itseään internetistä saamiensa diagnoosien perusteella, ja aika moni on niiden ansiosta menettänyt henkensä. Radiossa kerrottiin ihmisistä, jotka vievät lääkärin vastaanotolle kauhean nipun netistä tulostamiaan diagnooseja omaa tilaansa koskien, ja luonnollisesti yleensä mikään niistä ei pidä paikkaansa. Samaa tapahtuu myös autokorjaamoilla, eli asiakas tuo nipun vikadiagnooseja tai korjaus "ohjeita", koskien oman autonsa vikoja. Henkilökohtaisesti ottaisin, ja otankin tuollaisen toiminnan vittuiluna omaa ammattitaitoani kohtaan!
Tuo alkaa olemaan jo sellainen auto, ettei siihen kannata itse alkaa lotolla osia vaihtelemaan, kun viat saa muutenkin selville. Monesti huvittaa täälläkin lukemani jutut, kun joku on paininut vuosia jonkun käyntivian kanssa, ja vaihtanut kaikki mahdolliset osat moneen kertaan, vaikka todellinen vika olisi selvinnyt muutamalla kympillä ASIANTUNTEVASSA korjaamossa. Monilla on se käsitys, että kyllä mää sen ite saan kuntoon, kun tarpeeks osia vaihdan, ja ei uskota vaikka selvästi sanotaan että joku osa on rikki, ja kun se on vaihdettu, niin sitten voi jatkaa tutkimuksia.... Sitten kun on upotettu tonneja kaikkeen turhaan osaan, viedään auto korjaamolle, jossa todetaan joku markan vika... Niitä juttuja ei kylläkään täältä löydy, koska kuka nyt kehtaisi mennä tunnustamaan tuhansien tappiot oman itsepäisyytensä takia

Eikä vikojen selvittämiseen välttämättä auta edes satojentuhansien testerit, jos ei osata tulkita niitä, eikä käytetä omaa päätä yhtään vian selvittämiseen. Vai miltä kuulostaa koko CDI moottorin purkaminen osiin ylimääräisen äänen takia, vikana hihnankiristäjän rullan laakeri ja korjaamona Veh*.. Vian korjauksen todellinen hinta jotain 80e (hihna, koko kiristin ja vapaapyörä) ja todennäköinen "korjauksen" hinta useita tuhansia...
Sori kun tuli taas avauduttua, mutta kun... (jätetään sanomatta)
PS. tuo kaasupolkimen opetus on aivan täyttä huuhaata tässätapauksessa (eli se niistä internetin totuuksista)... Moottorin itseoppimisarvot voi kyllä nollata, mutta se tapahtuu aivan toisella tavalla.