190D -86 W201 turbotus
- THOOOOOONNI
- Vakiokalustoa

- Viestit: 167
- Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
- THOOOOOONNI
- Vakiokalustoa

- Viestit: 167
- Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
Kannattaa ostaa w124 alkuperäisellä turbodieselkoneella, se on kaikkein halvin ratkaisu. Halvin aloituspaketti on yleensä se kallein kun lopuksi lasketaan pelimerkit.THOOOOOONNI kirjoitti:ee oikeen. löyty tuolta halvalla oleva w124 300D mersu ni voi olla et sen hankin ja siitä sit ruppeen rakentaa.sais ainakii tehoja enemmän
Koodi: Valitse kaikki
Lasketaanko nopsaan:
- 6 turbon mäntää = 600 e ?
- 6 kiertokankea = 600 e ?
- 6-koneen laakereita = 6 * 40 e + 100 e
- Koneistukset = Z e
- Koneen avaaminen ja purkaminen = X kpl tiivisteitä + Y kpl työtunteja
Lisää tietoa: www.skg.fi
- THOOOOOONNI
- Vakiokalustoa

- Viestit: 167
- Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
veskola kirjoitti:Kannattaa ostaa w124 alkuperäisellä turbodieselkoneella, se on kaikkein halvin ratkaisu. Halvin aloituspaketti on yleensä se kallein kun lopuksi lasketaan pelimerkit.THOOOOOONNI kirjoitti:ee oikeen. löyty tuolta halvalla oleva w124 300D mersu ni voi olla et sen hankin ja siitä sit ruppeen rakentaa.sais ainakii tehoja enemmän
Puhumattakaan, että vaparin perässä olevat muut rojut on heikkoja...Koodi: Valitse kaikki
Lasketaanko nopsaan: - 6 turbon mäntää = 600 e ? - 6 kiertokankea = 600 e ? - 6-koneen laakereita = 6 * 40 e + 100 e - Koneistukset = Z e - Koneen avaaminen ja purkaminen = X kpl tiivisteitä + Y kpl työtunteja
siihe mie meinasin ehtiä sen turbo konneen
ex 2.3 16v Cosworth -83
ex 190 2.0D -86
__________________________________________
ei ole sellaista ongelmaa mitä raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
ex 190 2.0D -86
__________________________________________
ei ole sellaista ongelmaa mitä raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
- THOOOOOONNI
- Vakiokalustoa

- Viestit: 167
- Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
tuota tuota. kun ollaan vaparia turbottamassa niin kaikki kovasti komentaa hankkimaan turbon osat sisuksiin. mitäs jos puhalluttaisin vaparin kanget ja männät teräskuulilla/lasikuulilla? hevosmiesten tietotoimistosta kuulin että, voisi jopa parantaa koneen kestävyyttä(rallipojat ovat kuulemma tätä joskus harrastaneet). olisikohan kyseisellä toiminnalla mitään seksuaalista merkitystä aikuisten oikeasti vai onko minulle puhuttu palturia? kertokaa mielipiteenne rohkeasti..
Kannattaa kokeilla niin sitten sen tietää, tosin minun veikkaus on, että teet sen sitten taas vielä kerran uudelleen käyttäen niitä "yberkalliita" turbon osia
Ei se kuulapuhallus kyllä männälle mitenkään hyvää tee tai paranna sitä
Kun se vaparin mäntä siellä laajenee ja alkaa hankaamaan metalli metallia vasten niin siitä se sitten lähtee repeämään koko paketti.
Ei se kuulapuhallus kyllä männälle mitenkään hyvää tee tai paranna sitä
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
Lynx racing
- Vakiokalustoa

- Viestit: 285
- Liittynyt: Pe 16.04.2004 11:07
- Paikkakunta: Rovaniemi
Ja jos haluaa hyvät, niin pitää puhalluttaa singossa mikä kääntelee kankea puolelta toiselle muuten se vääntyy, mun kilpa-auton kanget oli paikallisella akselitehtaalla, oli aika huiman näköset kun nurkista oli valuteräs lähteny valumaan
tunti niitä oli pommitettu
tunti niitä oli pommitettu
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
- THOOOOOONNI
- Vakiokalustoa

- Viestit: 167
- Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
- THOOOOOONNI
- Vakiokalustoa

- Viestit: 167
- Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
Mulla on 3", mutta noilla ISOILLA pojilla ei taida enään 4" riittää. Se riippuu ihan tehotavoitteistas, eli jos teet n 100 hv 2 litraisen ahdetun, riittänee siihen 2,5", mutta hätätapauksessa saatta jo 2":lla pärjätä. Muistaakseni toi mun alkuperäinen putki oli 2,25" ja sillä poistui jo 150 hv:n savut.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Mulla oli tehotavoite vähän päälle sata heppaa, joten laitoin kolmituumaisella.
Ei se vaimentimien määrä kerro mitään vaan niiden laatu ja sijainti. Yksi läpivirtaava vaimennin, noin 50 cm pitkä ja äänet on omasta mielestäni riittävän maltilliset. Ainoastaan tuo viuhtova imusuodatin harmitti.
Mikäli pystyy tekemään kolmituumaisesta niin siitä kannattaa tehdä, kun miltei siinä on yhtä kova homma hitsata pii kertaa 3 tuumaa kuin pii kertaa 2,5 tuumaa sitä saumaa. Materiaalikin on miltei yhtä kallista.
Jatkossa tosin ajattelin tehdä kahdesta 2 tuumaisesta, niinkun stereona.
Vaimennin mahdollisimman taakse.
Ei se vaimentimien määrä kerro mitään vaan niiden laatu ja sijainti. Yksi läpivirtaava vaimennin, noin 50 cm pitkä ja äänet on omasta mielestäni riittävän maltilliset. Ainoastaan tuo viuhtova imusuodatin harmitti.
Mikäli pystyy tekemään kolmituumaisesta niin siitä kannattaa tehdä, kun miltei siinä on yhtä kova homma hitsata pii kertaa 3 tuumaa kuin pii kertaa 2,5 tuumaa sitä saumaa. Materiaalikin on miltei yhtä kallista.
Jatkossa tosin ajattelin tehdä kahdesta 2 tuumaisesta, niinkun stereona.
Vaimennin mahdollisimman taakse.
Viimeksi muokannut veskola, Pe 09.02.2007 12:01. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Millanen vaimennin Sinulla on ?MikkoH kirjoitti:Mulla oli samanlaiset suunnitelmat. Nyt harmittaa,etten laittanu toista vaimenninta. Kaverit on sanonu, et äänet on ku isossa meridieselissä
Lisää tietoa: www.skg.fi
Vihellys kuuluu asiaan, jos se lakkaa kuulumasta kannattaa huolestua
...ja jos turbodieselin ääni on liian suuri vaimentimen kanssa, kannattaa käydä sanomassa vaimentimen tekijälle suorat sanat
mutta jokos se "THOOOOOONNI" on saanut painetta putkeen näin perjantain kunniaksi ?
...ja jos turbodieselin ääni on liian suuri vaimentimen kanssa, kannattaa käydä sanomassa vaimentimen tekijälle suorat sanat
mutta jokos se "THOOOOOONNI" on saanut painetta putkeen näin perjantain kunniaksi ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Kyllä se vaparikin kestää vakio sisuksilla turbotuksen jos osaa käyttää eikä hulluttele paineilla eikä sopalla:
Ex- pikkumese näyttää vieläkin liikkuvan vaikka oli vakio 2.5d johon uudet männänrenkaat,laakerit, kansityöt, jakopää ja tiivisteet.
Turbona garret 3, paineita 0,9bar. 7mm tapit, ei välijäähytintä
, takapyörällä 0,7bar paineilla 175hp/300nm.
Konella ajettu piristyksen jälkeen 75tkm. ainakin kolmen eri omistajan toimesta. Saldona yksi kytkin (2.3-16V): Keskiö läskineen irti levystä ja toisella kertaa laatikosta pyörähti kolmonen tyhjää.
Vaparitubon saa takuu varmasti rikki esim.:
-revitään kylmänä (männät tarttuu)
-sammutetaan kuumana (kansi paukkuu)
-paineita yli 1,5bar (kanget mutkalla)
- ei cooleria jos painetta yli 0,8 (männät sulaa)
- ajetaan pitkään kaasu pohjassa (yli 5km)
Se on vähän mitä hakee virityksellä...
Nykyään alla alkuperäinen 300tdt jota on ja ois tarkotus piristää.
Mielestäni vaparikoneen turbotukseen käytetty raha menee suurimmalta osin hukkaan/ harjoitellessa
Kevyet "kenttäviritykset" ok mutta tosi toimiin niistä ei vaan tahdo olla
Ex- pikkumese näyttää vieläkin liikkuvan vaikka oli vakio 2.5d johon uudet männänrenkaat,laakerit, kansityöt, jakopää ja tiivisteet.
Turbona garret 3, paineita 0,9bar. 7mm tapit, ei välijäähytintä
Konella ajettu piristyksen jälkeen 75tkm. ainakin kolmen eri omistajan toimesta. Saldona yksi kytkin (2.3-16V): Keskiö läskineen irti levystä ja toisella kertaa laatikosta pyörähti kolmonen tyhjää.
Vaparitubon saa takuu varmasti rikki esim.:
-revitään kylmänä (männät tarttuu)
-sammutetaan kuumana (kansi paukkuu)
-paineita yli 1,5bar (kanget mutkalla)
- ei cooleria jos painetta yli 0,8 (männät sulaa)
- ajetaan pitkään kaasu pohjassa (yli 5km)
Se on vähän mitä hakee virityksellä...
Nykyään alla alkuperäinen 300tdt jota on ja ois tarkotus piristää.
Mielestäni vaparikoneen turbotukseen käytetty raha menee suurimmalta osin hukkaan/ harjoitellessa
Kevyet "kenttäviritykset" ok mutta tosi toimiin niistä ei vaan tahdo olla
Joku mersupurkaamo??
- THOOOOOONNI
- Vakiokalustoa

- Viestit: 167
- Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
Ei ole missään nimessä, koska ei kestänyt juurikaan Cossussakaan. Vakio massa kytkimistä taitaa olla se M5:sen kytkin ehkä sopivin, mutta ainahan on noita monilevyisiä ja muita kisa sellaisia.THOOOOOONNI kirjoitti:cosworth:in kytkin o varmaa paras vaihto ehto kytkimeks?
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
- THOOOOOONNI
- Vakiokalustoa

- Viestit: 167
- Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
- Paikkakunta: Pohjois-Savo





