Suomi Mersu !!
Suomi Mersu !!
Aika paljon tuntuu autoliikkeet ja yksityisetkin Saksan tuonti Mersuja hylkivän.
Pitäisi olla Suomi Mersu, mutta ei ole tullut vielä vastaan yhtään Suomi mersua? Onko joku muu moiseen törmännyt? Eikö ne kaikki Saksasta sitten olekkaan??
Pitäisi olla Suomi Mersu, mutta ei ole tullut vielä vastaan yhtään Suomi mersua? Onko joku muu moiseen törmännyt? Eikö ne kaikki Saksasta sitten olekkaan??
niin olen kans ihmetellyt aina tota että mikä siitä "aidosta suomi" autosta nyt niin ihmeellisen tekee? siis tottakai ymmärrän pohjolaan tarpeelliset websteri+penkinlämppärit,isompi laturi yms,mutta kuitenkin mulla 3:s saksan tuonti ja kaikki noi löytyy....joten en nyt siis aio täälä edelleenkään maksaa ylimääräistä siitä että on "suomi" auto.no joku kuitenkin sanoo et mittarilukemat ei pidä paikkaansa,ja huollot mitä sattuu...ok!,mut mitäs sen suomi auton uutena ostanut esim: nuuka omistaja ei olekaan raaskinut huollattaa autoaan ajoissa ja kunnollisissa paikoissa (jokainen päätelköön/päättäköön itte mikä on kunnollinen paikka),niin mikä siitä tuontiautosta sitten niin huonon tekee?
Se mitä minulla on kokemusta niin se mikä helpottaa auton jälleenmyyntiä auttaa myös hinnassa, on se vaan kumma miten Vehon leimoilla oleva huoltokirja on se juttu. Siksi huollan itse siellä vaikka huollot maksaa ihan stanasti.
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Ei se merkkiliikkeen huoltokirja aina takaa kunnollista huoltohistoriaa, auton ulkonäkö ja ajettavuus kertoo paljon. Suomessa vain on nyt vaihtoautoja todella paljon ja montako prosenttia niistä on tuontivehkeitä? Hinnat seilaa laidasta laitaan ajomäärästä ja vuosimallista riippumatta. Katotaan nyt kuinka käy tuon meidän -84 190 mersun kanssa, tuotu joskus -00 ja osaa uusittu reippaasti yli auton arvon. Meneekö kaupan vai annetaanko vaihdossa "ilmaiseksi" kuten isän -91 210 paku. 

vw golf variant -97,vw vento -96.
Totta töriset, juuri näin, tätä tarkoitin kokonaisuudessaan ehkäpä lapinkulta hiukan himmensi näköäsooppa kirjoitti:Ei se merkkiliikkeen huoltokirja aina takaa kunnollista huoltohistoriaa, auton ulkonäkö ja ajettavuus kertoo paljon. Suomessa vain on nyt vaihtoautoja todella paljon ja montako prosenttia niistä on tuontivehkeitä? Hinnat seilaa laidasta laitaan ajomäärästä ja vuosimallista riippumatta. Katotaan nyt kuinka käy tuon meidän -84 190 mersun kanssa, tuotu joskus -00 ja osaa uusittu reippaasti yli auton arvon. Meneekö kaupan vai annetaanko vaihdossa "ilmaiseksi" kuten isän -91 210 paku.

Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
- Avantgarde
- Mersumies
- Viestit: 816
- Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
- Paikkakunta: lappeen Ranta
Tiedän pari merkkiliikettä, "ruuvaavat" kilometrejäsooppa kirjoitti:Ei se merkkiliikkeen huoltokirja aina takaa kunnollista huoltohistoriaa

Kumpikaan näistä ei edusta Mercedestä..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Re: Suomi Mersu !!
Kyllä niitä "oikeita" suomimersuja löytyy täältä foorumistakin.jartuo kirjoitti: Pitäisi olla Suomi Mersu, mutta ei ole tullut vielä vastaan yhtään Suomi mersua? Onko joku muu moiseen törmännyt? Eikö ne kaikki Saksasta sitten olekkaan??
Eräässä meetingissä kurkkasin C126 560 Sec Mersun tyyppikilpeä konehuoneessa ja siinä luki selvästi MADE IN FINLAND

Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Minä en enää mittarilukemia vahtaa, sillä ei ole mitään väliä muuten kuin osto ja myyntivaiheessa, vähäkin ajettu auto voi olla paska ja remontin tarpeessa, kokemusta on. Paljon ajetussa autossa voi olla uutta palikkaa ja menee monta vuotta pikkuhuolloilla.Esa H. kirjoitti:Tiedän pari merkkiliikettä, "ruuvaavat" kilometrejäsooppa kirjoitti:Ei se merkkiliikkeen huoltokirja aina takaa kunnollista huoltohistoriaa
Kumpikaan näistä ei edusta Mercedestä..
vw golf variant -97,vw vento -96.
Niinpä. Tarttee itsekkin koputtaa puuta. Yli puoli miljoonaa oli mittarissa ja luovareiden mukana tuli huoltokirja ja Anttilan muovikassillinen kuitteja. Varsin pienillä remonteilla olen päässyt..sooppa kirjoitti:Paljon ajetussa autossa voi olla uutta palikkaa ja menee monta vuotta pikkuhuolloilla.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Se on nykyään vaan niin että ihmiset ajaa vuosimallilla eivätkä autoilla, se kaikkein uusin on muka aina paras mutta sitten ei ajatella niitä huolto ja korjauskuluja. Muutenkin auton pitää olla aina niin viimesen päälle, mulle riittää kun se on käytännöllinen ja luotettava.
Nykypäivänä kun autoon jotain ostat niin hinta alkaa kakkosella, no wunderbaumin saa vitosella. Justiin tuossa laskin että meidän mersuun pitää tilata osia ja ne on noin 120e + korjaamon lasku noin 70e.
Nykypäivänä kun autoon jotain ostat niin hinta alkaa kakkosella, no wunderbaumin saa vitosella. Justiin tuossa laskin että meidän mersuun pitää tilata osia ja ne on noin 120e + korjaamon lasku noin 70e.
vw golf variant -97,vw vento -96.
Aidon Suomi auton ostaessaan tietää takuulla mitä saa! Autoa on taatusti käytetty ankarissa olosuhteissa ja uitettu suolakylvyssä puolet vuodesta.
Mittarillahan ei täällä rehellisessä pohjolassa käydä koskaan. Joku saattaa muistaa ajan, jolloin KAIKILLA 5-8 vuotta vanhoilla 124 dieseleillä oli ajettu 280-330 tkm. Niillä kelattiin taksissa ekan kolmen vuoden aikana tuo määrä ja sitten ne laitettiin muutamaksi vuodeksi seisomaan ja vasta sitten myyntiin?
Veholta saa rahamies juuri sellaisen huoltokirjan kun haluaa. Tästä esimerkkinä Tampereella eräällä rikkaanakin pidetyllä henkilöllä ollut 126 ässä. Auto näki paljon tietä, mutta huollossa mittaria ja huoltokirjaa aina hiukan kaunisteltiin. Lopputuloksena auton mittarissa oli vaihtohalliin ajettaessa reilut 200 tkm ja huoltokirja sekä auton ulkoinen kunto täsmäsivät. Todelliset kilometrit yli 400 tkm! Tarina on tosi ja rikos jo vanhentunut.
Mittarillahan ei täällä rehellisessä pohjolassa käydä koskaan. Joku saattaa muistaa ajan, jolloin KAIKILLA 5-8 vuotta vanhoilla 124 dieseleillä oli ajettu 280-330 tkm. Niillä kelattiin taksissa ekan kolmen vuoden aikana tuo määrä ja sitten ne laitettiin muutamaksi vuodeksi seisomaan ja vasta sitten myyntiin?
Veholta saa rahamies juuri sellaisen huoltokirjan kun haluaa. Tästä esimerkkinä Tampereella eräällä rikkaanakin pidetyllä henkilöllä ollut 126 ässä. Auto näki paljon tietä, mutta huollossa mittaria ja huoltokirjaa aina hiukan kaunisteltiin. Lopputuloksena auton mittarissa oli vaihtohalliin ajettaessa reilut 200 tkm ja huoltokirja sekä auton ulkoinen kunto täsmäsivät. Todelliset kilometrit yli 400 tkm! Tarina on tosi ja rikos jo vanhentunut.
Kaikki alta kymmenen millin pultit aukee molempiin suuntiin!
CLK 200K -03 (käyttis)
380 SE -84 (museorekisterissä)
A124 E320 -95 (hiljakseen etenevä projekti)
C 180 -94 (käyttis)
190 A -88 (museorekisterissä)
2 x Micra (paremman puoliskon)
CLK 200K -03 (käyttis)
380 SE -84 (museorekisterissä)
A124 E320 -95 (hiljakseen etenevä projekti)
C 180 -94 (käyttis)
190 A -88 (museorekisterissä)
2 x Micra (paremman puoliskon)
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: Suomi Mersu !!
Mitä järkiä sitä on täällä liikkeeseen tarjota,myy suoraan ja ostaa saksasta uuden jos on tarvis,itse möin ns.suomimersun Vehon vaihtoplussalle kun ei yksityisille kelvannut ja toin Saksasta vereksemmän,ja vähän tehokkaamman,ja jos ostaa uudehkon auton Mersun merkkiliikkeestä siihen saa vuoden,ja 20000km takuun samallailla kun suomesta,tarvittaessa auto Veholle ja maksettu lasku saksaan,niin rahat viikossa tilillä, eikä mersua kannata ostaakkaan kuin merkkiliikkeestä,niitäkin on saksassa satoja ja hinnat samaa luokkaa kuin joppareilla,ja huoltohistoria tiedossa.jartuo kirjoitti:Aika paljon tuntuu autoliikkeet ja yksityisetkin Saksan tuonti Mersuja hylkivän.
Pitäisi olla Suomi Mersu, mutta ei ole tullut vielä vastaan yhtään Suomi mersua? Onko joku muu moiseen törmännyt? Eikö ne kaikki Saksasta sitten olekkaan??
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Paskaa voi saada ja huijatuksi tulla, olipa suamiaauto tai tuonti.
Jos edellisen haluaa välttää, ostaa luetettavalta taholta autoja, joiden HISTORIAN ja KILOMETRIT voi tarkastaa esim. soittelemalla aiemmalile omistajalle, tsekkaamalla huoltokirjan paikkansapitävyyden merkkihuolloista, ja kilometritiedothan löytyy esim. katsastustiedoista.
Mielestäni tuo tsekkaus vaan onnistuu helpommin näistä suamilintoista. Siksipä minun alla rullaa suamiauto.............
Melkoisen riskin ottaa jos vaan hakee karvaranteen aitauksesta tai melkein yhtäsuuren riskin jos vastaavalta noutopihalta kehätien laitamilta suomesta.
Kaikenkaikkiaan jokseenkin turhaa vastakkainasettelua koko homma, perusasiat mielessä ja vähän vaivan näköä, niin onnistuu täällä tai maailmalla............. laput silmillä ja takki auki, niin vituiks menee
Jos edellisen haluaa välttää, ostaa luetettavalta taholta autoja, joiden HISTORIAN ja KILOMETRIT voi tarkastaa esim. soittelemalla aiemmalile omistajalle, tsekkaamalla huoltokirjan paikkansapitävyyden merkkihuolloista, ja kilometritiedothan löytyy esim. katsastustiedoista.
Mielestäni tuo tsekkaus vaan onnistuu helpommin näistä suamilintoista. Siksipä minun alla rullaa suamiauto.............
Melkoisen riskin ottaa jos vaan hakee karvaranteen aitauksesta tai melkein yhtäsuuren riskin jos vastaavalta noutopihalta kehätien laitamilta suomesta.
Kaikenkaikkiaan jokseenkin turhaa vastakkainasettelua koko homma, perusasiat mielessä ja vähän vaivan näköä, niin onnistuu täällä tai maailmalla............. laput silmillä ja takki auki, niin vituiks menee
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Ari V. kirjoitti:Paskaa voi saada ja huijatuksi tulla, olipa suamiaauto tai tuonti.
Jos edellisen haluaa välttää, ostaa luetettavalta taholta autoja, joiden HISTORIAN ja KILOMETRIT voi tarkastaa esim. soittelemalla aiemmalile omistajalle, tsekkaamalla huoltokirjan paikkansapitävyyden merkkihuolloista, ja kilometritiedothan löytyy esim. katsastustiedoista.
Mielestäni tuo tsekkaus vaan onnistuu helpommin näistä suamilintoista. Siksipä minun alla rullaa suamiauto.............
Melkoisen riskin ottaa jos vaan hakee karvaranteen aitauksesta tai melkein yhtäsuuren riskin jos vastaavalta noutopihalta kehätien laitamilta suomesta.
Kaikenkaikkiaan jokseenkin turhaa vastakkainasettelua koko homma, perusasiat mielessä ja vähän vaivan näköä, niin onnistuu täällä tai maailmalla............. laput silmillä ja takki auki, niin vituiks menee
Jos paskaa ostaa ja huijatuksi tulee kannattaa katsoa peiliin.
tuontiautossa on vaan se ero,että vm.2003 30000km ajettu saksantuonti ja 300000km ajettu suomi taksi tulee hankinnassa saman hintaiseksi.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: Suomi Mersu !!
Eivät todellakaan ole kaikki Saksasta. Suomeenkin Mersuja on tuodaan ainakin Saksasta, Itävallasta, Espanjasta ja USA:sta.jartuo kirjoitti:Pitäisi olla Suomi Mersu, mutta ei ole tullut vielä vastaan yhtään Suomi mersua? Eikö ne kaikki Saksasta sitten olekkaan??
Ehkä tämä voidaan hyväksyä ainakin niin pitkään kuin meillä Suomessa tehdään Stuttgartin helmeä eli Porschea.

Muuten täyttä asiaa eli Suomi-Mersujen ylistäminen on aivan älytöntä! Juuri viime viikolla olin hakemassa kaverille tuoretta E 320 CDI:tä. Meni hankalaksi Suomi-Mersun löytäminen, kun piti löytyä spekseinä Avantgarde, ilmajouset ja lasikatto, nappanahkaverhoilu ym..
Ainakin Jkylässä Auto-Best eli paikallinen Mersu dealeri kaupittelee samaan hintaan aitoja Suomi-takseja eli E 220 CDI, perusvalkoinen, kangasverhoilu ja takapenkille oksennettu.