Common Rail Diesel Tuning box

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
toni.k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Ti 15.11.2005 13:21
Paikkakunta: Kokkola

Common Rail Diesel Tuning box

Viesti Kirjoittaja toni.k »

Joku myy tommosia nettivaraosissa onko kellään kokemuksia niistä että onko ne vaan jotain hummpuukkia vai toimiiko ne oikeesti? tuleeko sillä lisää tehoa?? :lol:
Startin13
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ma 11.12.2006 21:19
Paikkakunta: Vyborg.ru

Viesti Kirjoittaja Startin13 »

Kokeile niin tiedät onko sun juttu.

Tossa 200Cdi ketjussa on kaikenlaista juttua virittämisestä joten suosittelen sen tutkimista, siellä ketjussa on tietoja :shock:
toni.k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Ti 15.11.2005 13:21
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja toni.k »

eikö kellään oo tietoo :lol:
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja barton »

Nostaa taatusti tehoja, mutta millä hinnalla se tapahtuu, on sitten venyvä käsite.
Älä osta ainakaan sellaista boksia jossa sama purkki käy moneen eri autoon. Silloin on melko varmasti kyseessä pelkkä paineanturin huijaus. Se nostaa järjestelmän painetta ja sitä ei vermeet kestä pitkässä juoksussa. Saat mahdollisia kylmäkäynnistysongelmia, anturirikkoja, ym. mekaanisia vikoja jotka on kalliimpia korjata kuin ohjelmallisen lastutuksen laitto autoosi.
Tämä ihan omasta kokemuksesta kerrottuna. Ikävä oppia kaikki. :wink:
Frankie
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Ti 17.08.2004 20:48
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja Frankie »

barton kirjoitti:Nostaa taatusti tehoja, mutta millä hinnalla se tapahtuu, on sitten venyvä käsite.
Älä osta ainakaan sellaista boksia jossa sama purkki käy moneen eri autoon. Silloin on melko varmasti kyseessä pelkkä paineanturin huijaus. Se nostaa järjestelmän painetta ja sitä ei vermeet kestä pitkässä juoksussa. Saat mahdollisia kylmäkäynnistysongelmia, anturirikkoja, ym. mekaanisia vikoja jotka on kalliimpia korjata kuin ohjelmallisen lastutuksen laitto autoosi.
Tämä ihan omasta kokemuksesta kerrottuna. Ikävä oppia kaikki. :wink:
niitä on myyty varmaan enemmän kuin noita "ohjelmallisia". Samalla tavalla ne loppujen lopuksi kuluttaa sitä autoa. Itselläni on ollut boksi 10tkm ilman ongelmia. Talvella en pidä sitä edes päällä, kun hyödyt näkyy sutimisen eston vilkkumisena. Näin ollen ajetaan vakiona talvella ei se ei ole rasittamassa autoa.

Kovasti veisataan bokseja vastaan, mutta harvassa on ne jutut, joissa boksi olisi todistettavasti ja välittömästi rikkonut jotain.
BMW-kuski on aina oikeassa
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4774
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Tutustuminen moottorin toimintaan ja -periaatteeseen voisi valaista asiaa.
Tuninkiboxeissa ei valitettavasti ole mitään hyvää.

Se, että ne nostaa tehoja. ei tee niistä hyviä, tai edes vielä hyväksyttäviä.
Se, että ne tekee, mitä mainostetaan, on ihan minimivaatimus.
Vasta sen päälle aletaan arvostelemaan sitä hyvyyttä, tai huonoutta.

Niistä kyllä voitaisiin tehdä vähän fiksumminkin toimivia, mutta silloin niihin valmistaja voisi joutua panostamaan ihan parikin kymmentä euroa.
Sekä lisää työtä.
Ilmeisesti voittomarginaali jää silloin liian pieneksi.

Minusta barton sanoi tuossa edellä olennaisen.
Mielenkiinnolla odotan sitä päivää, kunnes joku keksii niistä yhdenkään oikeasti hyvän ominaisuuden.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Masaman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 282
Liittynyt: Pe 16.09.2005 20:24
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Masaman »

Mielenkiinnolla odotan sitä päivää, kunnes joku keksii niistä yhdenkään oikeasti hyvän ominaisuuden.
No semmonen tuuninki boksi on aika helppo napata pois myydessä, huollon tai katsastuksen ajaksi. Siinäpä ne hyvät puolet taisi ollakkin. :lol:

Äijällä hiacessa tuollainen tuning boksi. Lisäähän se kulkuja, mutta alavääntöä tulee hieman liikaakin ja kaksoismassavauhtipyörä alkaa tärrätä. Bonuksena boksi pistää joskus auton moottorinohjaimen tilttiin. Auto sammuu vauhdista aivan normaalissa ajotilanteessa ja varoitus valot alkavat vilkkua. Tähän auttaa vain boksin irroitus.
Startin13
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ma 11.12.2006 21:19
Paikkakunta: Vyborg.ru

Viesti Kirjoittaja Startin13 »

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Vito 110CDI -01 tarina:

Tuningboxi tuli hommattua tuossa pariviikkoa sitten. Myyjä tuntui ihan asialliselta jne, ja homma kuullosti riskittömältä pl, täällä esim, Tuikun ja Veskolan varoitukset ko, boxihommasta.

Boksi tuli, ja sain sen suht helposti paikalleen, autoon tuli "metallinen" soundi moottoriin ja se tuntui äänekkäämmältä jo tyhjäkäynnillä. Veto oli toisella tavalla ja turbo pyöri jo tasaisella 80km/h vauhdilla vitosvaihteella.

No käynnistyksen yhteydessä syttyi dashiin vikavalo ja se johtui Vehon testerin mukaan liian suuresta ruiskutuspaineesta. Sovimme myyjän kanssa palautuksesta ja testerimaksusta heti kun huomasin ettei boxi käy tuohon mun autoon.

RAHOJA EI OLE PALAUTETTU n, 10pvää mennyt ja rahoja ei ole palautettu tililleni, vaikka paketti on jo ollut noudettavissa lähettäjän postitoimistosta.

Jos rahoja ei ala kuulumaan viimeistään ensi vikkon alussa laitan ko, huijarifirman nimen näkyville tähän ja muille autofoorumeille.

Modet saa miettiä onko se korrektia, mutta mua ei huijata tai kuseta humpuukki kaupoilla.

Varoitus vielä muille boxeista haaveileville: ÄLÄ OSTA. Vakava moottorin tai muiden komponenttien rikkoutumisriski. SÄÄSTÄ rahat tehonlisäysohjelmaan.

Mä en uskonut viisaampiani ennenkuin kokeilin ja melko varmasti autoni olisi jo rikki jos olisin pitänyt boxin kiinni. Kaverini mikä on eräässä autoliikkessä korjaamopäällikkönä sanoi että boksien aiheuttamia vaurioita korjataan usein. Kannentiivisteet, kytkimet jne.
Vastaa Viestiin